29 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

29 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

4 n (Wündericatımızın çoklu- Şundan — dercedilememiş- ştir. M. Dolfüsün Çocukları Henüz Babalarının Ölü- münden Haberdar Değillerdir Ricelone (İtalyada), 29 — M. Do'füsün burada bulunan çocuk- ları babalarının ölümünden henuz haberdar olmamışlardır. M. Mussolini, çocuklara şef- katle bakmaktadır. Madam Dol- flis, buraya önümüzdeki pazartesi günü avdet edecektir. Pamuk Üretme Çiftlikleri Tesis Edildi Ankara, 28 ( A, A.) — Milli Pamuk sanayimizin muhtaç ola- Cağı yüksek — vasıflı pamukların momleket dahilinde yetiştirilmesi Mmaksadile ziraat — Vekâletince, Adanada — pamuk — tohumlarını Üretip çifçiye dağıtmak için bir Üretme çifliği —açılmıştır. Ayni zamanda Ege mintakası ihtiyacını karşılamak üzere de Nazilli'de diğer bir üretme çifliği tesis edilmektedir. Mağazaların Kapanma Saatleri | Şehrimizdeki manifaturacıların açılıp kapanma saatlerini tayin için Dahiliye Vekâletine müracaat ettiklerini yazmıştık. Öğreııdiğimiıc göre umumiyet- le mağaza ve yazıhanelerin saat sekizde, zaruri maddeler satılan mağazaların da 9 da kapanmalari tensip edilmiştir. Valiler Arasında Kocaeli valisi Eşref Beyin Burdur valiliğine, yerine de An- kara Belediye Muavini Mustafa Adli f Beyin “ tayinleri — mukar: rerdir. Bir valiliğe — tayin — edi- lecek —olan — İstanbul Belediye Reis Muavini Hamit Beyin ye- rine de Beyoğlu kayamakamı Sedat Beyin getirilmesi muhte- Mmeldir. Ayrica Adana valiliğine Em- Diyet İşleri Umum Müdürü Tevfik Hadi Beyin, Emniyet Umum Mü- dürlüğüne de Trakya Emniyet Müşayiri Şükrü Beyin tayinleri Mmuhakkak gibidir. Kuruçeşmede Bir Müsademe Dün gece Kuruçeşmede bir ©tomobil-Tramvay müsademesi ol- muş, — şoför Ali Zeki —Efen- dinin idaresindeki — otomobil Kuruçeşme istasyonunda duran tramvaya çarpmıştır. Müsademe neticesinde otomobilin. ön kısmı parçalanmış, şoför Ali Zeki Ef. ile yolculardan Ihsan Ef. yara- lanmışlardır. 20 Mahküm Adana Hapishanesinden Buraya Getiriliyor Aldığımız malümata göre, bu- günlerde Adanadan — şehrimize 20 mahküm getirilecektir. On beş gün evyel de 22 kişilik bir kafile Retirilmiş ye şehrimiz hapishane- sine teslim edilmişlerdi. İnzibat emniyeti — bozdukları - için Adliye Vekâletinin emri üzerine Şehrimize gönderilen bu . ikinci kafile de, mahkümiyet müddetle- Tini Istanbul hapishanesinde ge- $ireceklerdir. Ve Resimli Makale İnsanlar vardır ki çalışmadan kazanmak, hiç didinme« den milyoner olmak sevdasındadırlar. Bunlar her menfaa- tin bir zahmet karşılığı olduğu hakikatini anlamak İste- miyen tembel : kimselerdir. Zahmetsiz kazanç, hele asırda olamaz. Armut piş dece miskinlerin harcıdır. ağtıma düş darbimeseli sa- Zahmetsiz Kazanç Bi ı' Son — Avusturya hâdiseleri Paris, Berlin, Lundra borsalarında tahvilât kıymetlerine tesir etmiş, fiatlerde düşmeler görülmüştür. Türk borçlarının 933 de tevhit | edilmiş tahvilâtı da Paris borsa- | sında yüzde 3 nisbetinde düş- müştür. Son fiat 294 franktır. Istanbul Borsasında da bu Atla Otomobilin Yarışı Neticede Kaza Oldu. İki Hayvan Bir İnsan Yaralı Bartın, ( Hususi ) — Burada feci bir kaza olmuştur. Aşağı İhsaniye köyünden muhtır_ l_'lnıe- yinin küçük oğlu Rüştü, iyi cins bir at üzerinde otomobillerle yarış yaparken, şose kenarında bulunan bir mandaya çarpmış ve ağır surette — yaralanmıştır. Bundan başka at ve manda da ağır yara- lar almış, mandanın kemikleri birbirine girdiği için derhal kesil- miştir. Rüştü hastaneye kaldırıl- mıştır. — 4 Kayseri Fabrikasının Makineleri Geliyor Moskova 28 (A.A.) — Ağus- tosun birinci güaü Zyrianin vapu- ru, Kayseride yapılacak mensucat fabrikalarının inşası için lâzım gelen eşyayı Türkiyeye naklet- mek Üzere tahmile başlıyacaktır. İSTER İNAN ISTER Biliyorsunuz ki geçenlerde muallim ve talebelerden mürekkep 150 kişilik bir kaflile Fransaya hareket etti. Maksatları, Fransadaki irfan ve teknik mücaseselerini görmek ve tetkik etmektir. Anadolu ajansının Paristeki muhabiri kafilemizin İBTER INAN (8TER İNANMAI SON TELGRAF HABERLERİ Avusturya Hâdiseleri Bor- salara Da Tesir Etti tahvilât 28 lira 25 kuruşa düş- müştür. Cumartesi günleri Berlin ve Paris borsaları kapalı olduğu için yeni fiat tddgrafları gelmemiştir. ' Fiat düşkünlüğü Anadolu de- miryolları tahvilâtı üzerine de te- sir yapmıştır. Anadolu demiryolları bonoları 49 lira 75 kuruştan 48 lira 10 | ölenleri— Diriltmişler ! Bazı Maliye Memurları Suçlu Vaziyetinde Ölmüş kimselere ait maaş eüzdanları mukabilinde, sahipleri ölmemiş gibi hazineden para alınmasını temin etmekle suçlu bazı kimseler hakkında adliyece tahkikat yapılmaktadır. Bu suretle hazineden 2430 lira alınmıştır. Bir maliye memuru tevkif edilmiştir. Ayrıca dört maliye memurile iki sarraf suçlu olarak sorguya çekilmektedir. Bunlardan başka 19 Maliye memurunun va- ziyetleri de tetkik edilmektedir. İzmir Telefon Şirketi İzmir, 29 (Hususi) — Şehri- miz Elektrik Şirketinin mukaveleye muhalif hareketlerde bulunduğu- na dalr yapılan tahkikat bitmiştir. Şirketin hatalı vaziyette olduğu söyleniyor. — Sen d& ey kari İNANMA! Fransadaki seyahatlöri intibalarını telgrafla bildirirken “Talebe ve izciler lisede kalmaktadırlar, diyor. Pariste 88 tane lise olduğuna ve hepsinin de ayrı ayrı İsimleri bulunduğuna göre, harekâtının yakından takip edildi kuruşa, tahvilâtı48 lira 40 kuruş- tan 47 lira 20 kuruşa düşmütür. Esham ve tahvilât üzerindeki bu sukutun yerli esham ve tah- vilâta bir tesiri olmamıştır. Borsa ve alâkadar mali ma- | bilmiyordu, | tebliğ, bana | evvel dinlemiş hafil, esham ve tahvilât üzerinde yeni bir fiat sukutu olmıyacağını | ve bu siyasi tesirlerin geçici | olduğunu söylüyorlar. | Düşmanını Öldürdü Sonra Domuz Sandım, Dedi Soma, ( Hususi ) Buraya bağlı Tekeli Işıklar köyünde bir cinayet işlenmiş, bir adam domuz zannedilerek öldürülmüştür. — Ya- pılan tahkikat neticesinde hâdi- senin bir kadın — maselesinden çıktığı ve cinayet oldu anla- ııl;ııı.hr. Köy sakinlerinden Mus- tafa oğlu Ibrahim, kendisine kin bağladığı Kadı oğlu Mehmi di, geceleyin bir tarla kenarında kurşunla öldürmüştür. Katil cina- yeti müteakip yakalanmış, Meh- medi domuz sandığını ve bu yüzden ateş ettiğini söyliy kurtulmak iılcmi;l'iır. ' Te Adapazarında Yağmur Adapazarı, 28 (A.A.)— Bütün gece fasılalı olarak bol yağmurlar yağdı. Gölgede sıcaklık 37 de- ıcce_dîıı 36 dereceye düştü. fan — kafilemizin biz inanmadık. ——— Sözrün Kısası Maarif Vekilinin Gönderdiği Tebliğ ! A E — Bir dostum anlattı: “Bana — kuvvetli bir tavsiye olmadıkça her hangi bir işin ya- pılamıyacağı kanaati — o derece kat'iyetle telkin edilmişti ki, ne- zaretin kapısını geçerken cebim- de Üç mühim zatın birer mektu- bunu hâmil bulunuyordum.,, “Bugün üzerimde insanlıktan küçük bir eser varsa onu hayatın eşiğinde yaptığım bu ilk müra- caatin verdiği neticeye borçluyum. “Hiç unutmam, bakınız yene gözlerimin önüne geliyor: Evvelâ birer birer tavsiye mektuplarını açtı, defaten okudu. Sonra isti- dama, daha sonra da yüzüme baktı, verdiği cevap yine kulak- larımda tınlayor: — “Siz — istediğiniz lâyık değilsiniz!. Üzerimden bir soğuk rüzgâr geçti, sarsıldım. Bu adam beni öğrenmemişti, buna rağmen hüküm veriyordu. Göz- lerimde hayretle dolu bir sual mevkie mi gördü; bilmem, Devam etti: — Aksi halde ceplerinizi tav- siye mektupları ile doldurmaz, doğ: rudan doğruya lir, istediğinizi hak olarak isterdiniz! Buyurunuz, istidanız da, mektuplarınızı da iade ediyorum. Bu, benim bu şekilde ilk ve son müracaatım oldu: Hiç kim- senin önünde baş eğmedim. Belki kaybettiğim şeyler vardır. Fakat insan olarak kaldım.. Maarif Vekilinin Anadolu ajansı vasıtasile gazatelere gönderdiği tam on beş sene olduğum bu fik- rayı hatırlattı. Yazı müdürünün yerinde ol- saydım, en iri harflerle d.zdirtir, gazetenin en baş sütununa kor- dum: *“Maarif Vekili maarif hizmet- lerinde nakil, becayiş tayin ve mekteplere kabul gibi işler için mtemadiyen hususi — mektuplar almaktadır. Bu hususi mektupları hiçbir muameleye koymıyacaktır; herhangi bir dilekleri olanların yalnız resmi şekilde müracaatları lazımdır. , Derdim. Fakat acaba bu, kâfi midir ? Dikkat ediyorum, tebliğde mev- zubahs olan tavsiye değil, usulsüz müracaattır. Yalnız öyle de olsa bu usulsüz müracaatlerin hepimize nümune olması lâzimgelen yerler- den gelmesi teessürü mucip değil midir? Üzerlerinde, yırtıp sepete atmaktan başka yapılacak mua- mele yok mudur ? * Görüyorum ki 15 sene evvel mevcut olan sağlam karakter, ih- timal çok fazlasile bugün de mev- cuttur. Doğru yolu bırakıp bilva- sıta yollara sapanların da mevcut olduğu gibi. Fakat ne yaparsınız? İlk tav- siye ilk insanların zamanında baş- lamıştır, son insanlara kadar sü- rüp gidecektir, önüne geçilemez, meğer ki yapanları ve yaptıran- ları teşhir etmek mümkün olal 923 Mukavelesi Karar, Tramvay Şirketine Tebliğ Edildi Ankara, 28 — )Tramvay Şir- ketinin 926 mukavelesinin feshile 923 mukavelesinin tatbikine dair Vekiller Heyetinin kararı Tramvay Şirketine tebliğ edilmiştir. İtalya Sefiri Ankara, 29 ( Hususi ) — Dün buraya v(olcn Italya Sefiri Hari- ciye Vekili tarafından kabul edilmiş ve Sefir akşam İstanbula dönmüştür.