5 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

5 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Her halda Jemste bu anda ayni şeyleri düşünmüş olacaktı. Birden yüksek sesle şu sözleri söyledi: — Eğer ben hayatımda bir kere bir kadın başı kesecek olsa idim, evvelâ Dorisin başını ke- serdim. Fakat vaziyetleri şakalaşınıya pek müsait değildi. Biran evvel bir hareket yapmak, kendi baş- larına mal olacak olan şu müthiş kafadan kurtulmak lâzımdı. Tev- fik tekrar Jemse soruyordu: — Peki amma bu başı ne yapacağız? * Jems odasına doğru gitti. Beş dakıka sonra giyinmiş olarak mey- dana çıktı. Çantanın yanına geldi. Çan- tayı kapadı. — Ne o... yapacaksın?.. — Başı götürüyoram. Spree nehrinin — kanallarından — birine atacağım. — Yakalanırsın. — Dikkat ederim. — Jems iyi düşün. Belki po- lise vermek daha doğrudur. — Düşünecek, muhakeme yü- rütecek zaman çoktan geçti. Şimdi hareket etmek lâzım... Bak saat üç buçuğu beş geçiyor. Ortalık aydınlandı bile... Ele geçmemiye dikkat ederim. Bırak beni gideyim, — Jems bu çok tehlikeli bir şeydir. Jems parmaklarına taktığı çan- tayı göstererek: — Ya bu? dedi, bu pek teh- likesiz birşey midir?. Evet. Jemsin hakkı vardıl. — Korkma Teddy, dedi, ben çok ihtiyatlı olacağım. Allaha ahtım olsun kendimi yakalatmıya- cağım ve o şeriri ele geçireceğim.. Bu yaşıma kadar hayatımda bir tavuğun bile başmı kesmedim.. Fakat onun başını elimle kopa- racağım, — dişimle koparacağım. Hele senin © nazeninlerinin bu işte methaldar oldukları meydana çıkarsa... Kadın namıl dövlülür, kadın nasıl parçalanır? Ben ön- lara göstereceğim. Ve çantanın kulpu elinde, sokak kapısına doğru gitti, * Sokaklar adamakıllı aydınlan- mıştı. Spree'nin kanalları etra- fında hafif, hafif uyanan bir ha- yat hissediliyordu. İşlerine giden tek tük amele- ler bile vardı. Bunlardan birinin, kanalın kenarında sulara bakarak dolaşması, oradan geçen bir ame- lenin nazarıdikkatini celbetti. Almanyada mali buhran, işsiz ve sefaletlerden dolayı canından bezgin insanlar pek çoktur. Amele, sabahın alaca karan- lığında sulara garip, garip baka- rak dolaşan bu adamın kimbilir ne kurduğuna ve neye niyet etti- ğgine zahip oldu?.. Jemsi uzaktan uzağa takip etmiye ve onu göz- lemiye başladı. Niyeti o, nehire atılır atılmaz arkasından atlıyarak onu kurtarmak olacaktı. Peşini bırakmiyamı gören Jems, onu ka- nâla atamamaktan duyduğu yeis ile daha perişan ve daha asabi, çantayı hep elinde sallıyarak sa- hilden uzaklaştı ve Tirgartenin içine daldi. Sabahleyin bahçe derin bir Hayrola... Jems ne Başı Ne Aşk ve macera romanı — 62 — Yazan Suat Süzan süküt İçersinde idi, Yalnız uya- nan kuşlar cıvıldaşıyorlardı. Ağaç- larla kuytulaşan yollardan koru- nun İçlerine doğru gitmiye baş- ladı. Çantayı caddeden en uzak bir yerde tarhların arasına bırakmıya karar vermişti. lri ağaçların gölgesinde renk renk çiçek tarhlarının arasında ö SUU Yapalıms Şi I muştu. Hemen yerinden kalktı, dinledi. Bu ayak sesi kendi bü- | lunduğu tarafa yaklaşıyordu. A- cele ile ayağına yırtık kundurala- rını geçirdi... Bir polle tarafından serseridir diye yakalanması çok | muhtemeldi. Onun için böyle bir kanapede uyumuş olduğunun an- | laşılmaması lâzımdı. Daha dikkatle dinliyordu. Ge- len ayak sesleri pop yakın İşiti- mekle beraber kendi bulunduğu uzanan yollar sabahın bu ilk saa- | yolda kimseler yoktu. Daha dik- tinde ne kadar güzel ne kadar | katle bakındı. Çiçeklerle ağaçlar- serindi. la süslü bir tarhın — öbür * tarafındaki — kendi — bulunduğu Bir tavgan uykusuna yatmış | yola müvazi olan diğer bir yol olan İvan Rabakoviç birdenbire yaprakların —arasından — görünü- yerinden sıçradı. yordu. Galiba ayak sesleri o Çünkü laş yollarda çakıl taş- | yolda idi. Tarını ezen bir ayağın sesini duy- ( Arkası var ) — Mukaddema Mıgkı Maçkapalas ıiçüncn kapı 8 numırıh hanede mukim iken halen ikametgâbı bulunan Cemil Bey zevcesi Halet Hanıma İstanbul İkinci İera Memurluğundan: Emniyet Sandığına rehin etmek suretile mezkür Sandık idare- sinden 21 kânunusani 931 tarih ve 41833 numaralı senet mucibince istikraz eşlediğiniz bin dört yüz doksan İlranın tesviye edilmemesi hasebile meblâğı mezbur borcunuzun yüzde dokuz faiz ve yüzde üç kumsüyon ve faiz ve kumüsyon ve masarif yekünundan yüzde iki buçuk muamele vergisi ve masarifi icraiye ile maan tahsili hususunun temini zımnında merhun bulunan bir pırlantalı boroş, bir roza tek taş ve bir pırlanta yüzük —bir çift roza küpe, sekiz altin bilezik, bir elmaslı saat ( bir taş nok- san ), sekiz adet pırlanta çıplak taş sicra ve iflâs kanu- nunun 145 inci maddesine tevfikan — paraya — çevrilmesi için daireye müracaatta bulunan alacaklı mezkür Sandık idaresi tarafından talep edilmesi Üzerine olbaptaki maddei kanuniye dairesinde tanzim ve berayi tebliğ mübaşirine tevdian tarafınıza gönderilen ödeme emri zahrına mübaşirinin vermiş olduğu meşru- hatta mezkür mahalde ikamet etmediğiniz bildirilmiş olmasına mebnl tebligatı mükteziyenin bir ay müddetle ilânen tebliği takarrür etmiş olmakla tarihi ilândan itibaren 934/1272 dosya numarasile müddeti muayyenel mezküre zarfında İicranın durmasını mu- tazammın şifabi veya tahrirl olarak bir itirazı kanuni sert veya borcunuzu eda eylemediğiniz takdirde müddeti mezkürenin hitamını müteakip berveçhi talep merhun mücevheratınızın paraya çevrilmesi hususundaki muamelâtı icraiyenin gıyabınızda infazına iptidar kilinacağı malümunuz olmak ve bu husustaki ödeme emrinin tebli- ği makamına kaim — bulunmak üzere keyfiyet — ilânen tebliğ kılinir. — (4401) I İnhisarlar U. Müdürlüğünden: I Cinsi Miktarı Bulunduğu mahal Köbne Müskirat Sandığı Tahminen 432 Adet Kabataş Müskirat anbarında Cibali Levazım anba- rında - olup bir sene zarfında peyderpey teslim — olunacaktır. Ahırkapı Deposun- B meçhul Kâğıt karton bobin Bal- y yeleri — ambalajlarından çıkan — kapaklarla yan tahtaları Iskarta kanaviçe çaları lakarta Çul D .» p " 9i », ” * Kınnap be (i <h Yukarda cinsi ve miktarı yazılı köhne eşya 1!/8/934 (ırılunı müsadif Cumartesi günü saat Ön dörtte pazarlık suretile satılacak- tır. İsteklilerin eşyaları bulundukları mahalde göıdüklen sonra pa- zarlık İçin tayin olunan günde © 15 teminatlarile birlikte Cibalide Levazım ve mübayaat şubesinde müteşekkil satış komlsyonuna müracaatları. “4087,, 5000 Kilo par- n 8452 3055 ,, a Bi & 4 Şartnamesinde yazılı evsafta muübayaa olunacak yirmi bin kilo benzin pazarlığı 11/8/934 tarihine müsadif Cumartesi günü saat “15,, te icra kılınacaktır. Taliplerin şeraiti anlamak için her gün ve pazarlık için de tayin olunan günde * 7,5 teminat prasile Ciballdeki Alım, Satım koııılıyo mi'ıtıcıntlııı ilân olunur. “4228,, bi Hayvan Panayırı Babaeski Belediye Riyasetinden: Yedi gün devsi üzere her sene 12 Ağustosta küşat edilmekte olan Babacski belediy sonebaşı hayvan ve emtea panayırı bu sene 12 ağustos 1934 tarihine müsadil pazar günü açılacağından gelecek tüccar ve esnafın esbabı istirahatları tahtı temine alındığı ilân olunur. Şehrimize gelen Mıisırlı izcilerden mürekkep 22 kişilik kafile dü sabah sefir ve konsolosu ziyaret etmişler. Öğleye doğru Taksim cu huriyet abidesine bir çelenk koymuşlardır. Bu gün camileri ve müz leri fuuıltlırdlr Rııınımlı. izciler çelııık luıyıdıtk Orta Orman Mektebı Orta Orman Mektebine Yazılma Ve Alınma Şartları 1 — Türkiye Cümhuriyeti tebeasından olmak, 2 — Ortamektep mezunu olmak. 3 — Yaşı yirmiden yukarı olmamak. 4 — Sıhhi vaziyetini «dil, göz, kulaklarında —arıza olmamak, vücudunda — noksanlık olmamak, arızalı yerlerde, dağlık havalide yürüyüp gezmeye ve hayvana binmeye bünye teşekkülâtı müsait ve mütehammil olmak» tam teşekküllü hastanelerden mufassal raporla tesbit etmek, aşı şaha- detnamesi vermek. Belediye veya Polis merkezlerinden Iyi ahlâklı, ceza görme- miş olduğuna dair mazbata getirmek. Mektebe girmek isteyenler, İstanbulda Büyükderede Yüksek Orman Mektebi Rektörlüğüne yazacakları İstidaya hüvlyet cüzdanı, Ortamektep şahadetnamesini, sıhhat ve aşı rapor- larımı, polis veya belediye mazbatasını ve Üç adet vesikâ fotoğrafını Iliştirerek göndermelidirler, Müracaatlar 15 Ağustostan 15 Eylül tarihine kadar yapılmış olmalıdır. Noksan evrakla müracaat kabul olunmaz. Vaktinde tam evrakla müracaat etmiş olanlardan şahadet- nameleri pek iyi ve iyi olanlar müracaat tarihi sırasile tefrik olunur. Kabule lâyik talipler kadro miktarını geçerse bun« lardan evvelâ tahsiline fasıla vermemiş olanlar saniyen riya- ziye dereceleri yüksek olanlar tercih olunur. Kabul olunan efendiler tahsil esnasında mektebi terkettikleri veya mektebi bitirdikten sonra tayin olundukları vazifeye gitmedikleri takdirde mektebin yapmış olduğu masrafları ödeyeceklerine dair mektebin vereceği nümuneye göre No- terlikten tasdikli taahhüt senedi vereceklerdir. Taahhüt se- nedi vermeden mık!ebı devama mi e olunmaz. — (4162) İstanbul Beledıyesı Sular İdaresinden: 1 — Kâğıthanedeki terşih havuzları için 6,600 metre mik'abı Sul- tan Çiftliği kumu satın alınması kapalı zarfla eksiltmeğe konulmuştur. 2 — Eksiltmeye girmek istiyenler Taksim'de Sıraservilerdeki İdare veznesine müracaatla birer lir verip şartnameyi alabilirler, 38 — Teklif zarflarının nihayet 15/8/934 Çarşamba günü saat on dörde kadar Müdürlüğe verilmiş olması lâzımdır, Bu saatten sonra teklif kabul edilmez. "4457" ııtanbul Orman Baş Muduriuğdndon. Haliç iskelelerinde marzbut ve mahfuz 52 buçuk kental köhne kayın direği odunu ile 2500 adet kestane çubuğu 12/8/934 Pazar günü ihale edilmek üzere müzayedeye çıkarılmıştır. İzahat almak istiyen taliplerin Haliç Orman İdaresine ve Ihale günü saat ikl buçukta da Istanbul Orman Müdüriyeti kalemine müracaat eyleme: leri ilân olunur. *4156,, istanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden: Cinsi ve Mevkli Senelik — Kira kirsı Müddetl İstanbul Balıkhanesi mezat mahallindeki Su, Şerbet, 401 Bir sent Satış yeri, İstanbul Balıkhanesi mezat mahallindeki Soğuk Me- külât Satış yeri. Sarayburnunda Gümrük Muhafaza memurlarının ya- takhanesi yanında Çamaşırhane denilen mahaldeki kahvecilik. Maslak civarında bir tarafı Büyükdere caddesi bir tarafı kısmen İstinye caddesi ve kısmen İstinye de- resi ayağı ve bir tarafı Büyükdere caddesi altında Hamidiye kasrından İstinye Deresi ayaklarının bir- leştiği noktaya giden müstakim hat İle mahdut ara- zi dahilinde *82710,, metre murabbaı bir parçada Tuğla, Cam, toprağı Boya madeni ve salre çıkar- hakki 90 Üç » Yukarda cins ve mevkiü yazılı yerler hizalarındaki bedel ve müddetlerle açık arttırma usulile kiraya verilecektir. İsteklilerin 19/8/934 Pazar günü saat On dörtte pey akçelerile müracaat” ları, “M,, “421 l4