22 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

22 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

Ziya Şakir Beyrt Ve Şamda Tevkifat Yapılıyor, Divanıharbe Veriliyorlardı.. Halbuki bence, haini dini vatan olan bir şahsın mevkil içti- maiyesi nekadar yüksek olursa, onun aleyhindeki takibatın o de- tece gşedit olması İcap eder, Çünkü bu gibi eşhasın teşebbü- satı hâinanesi hem daha muzır netayiç tevlit eder ve hem de onların ef'ali, cehele veya noksanli akıl ve muhakemeye hamloluna- maz. Bunlar kasten ve amden hain olmaktan başka birşey de- gildirler.. Nihayet, noktal nazarı- mın isabeti hakkında iki mes'ul mazırla müttefik kaldıktan sonra, senelerdenberi — Arap islahatı, Arap muhtariyeti ve Arap istik- lâli namına bin türlü hezeyanlara teşebbüs etmiş olan eşhasın cüm- lesi hakkında takibatı kanuniye icra edilmek üzere bütün — bu vesalki, divamıharbı örfiye tevdi ettim. | Diyor.. — Divamıharbe — tevdi olunan bu vesaik üÜzerine Beyrut ve Şamda derhal büyük mikyasta tevkifat başlıyor. Maznunlar, mu- hakemeden geçiriliyor. Bunlardan otuz kadar şahsa ( idam ) cezası veriliyor; diğerlerine de muhtelif cezalar hükmediliyor. Başta ordu erkânıharbiye relsi olmak üzere bütün karargâh heyeti, iİdam mahkümlarının ceralarını — tahfif için Cemal Paşaya- yalvarıyorlar. Cemal Paşa, bunları ( kalp zayıf- liğı ) ile itham ediyor. Şamın rical ve uleması, merhamet dile- niyor. Cemal Paşa, bunları da dinlemiyor. Hatta (Şerif Hüseyin), mah- tumu (Şerif Faysal)ı Medineden Cemal Paşaya kadar gönderiyor. Arap milleti namına mabkümların affımı istirham ediyor; fakat Ce- mal Paşa - hatıratında bizzat yazdığı veçhile - (Şerif Faysal)a şu cevabı veriyor: — Sultan Abdülhamidin, © sizi bile korkutmuş olan İstipdadı şedidi aleyhine bi perva kıyam etmekten çekinmemiş olan zevatın teşkil ettiği şimdiki hükümet, İslâmın hayrına matuf olan bu- günkü mücadele ve mücahedesi esnasında, — kendisine az, çok mazarrat ikamna -cür'et edenleri affetmiyecektir... Fakat, © mu- kaddes gayeye vusul için kendi- sine fisebilillah muavenet edenler hakkında, zatı Hilâfetsimat Efen- dimizin — mürüvveti şahanelerini isticlâptan da geri durmıyacaktır. Diyor.. Ertesi gece de, Şam ve Boyrutta idam hükümleri icra olunuyor. Şamda bu idam hükümlerinin infazını gören (Zeytindağı) sahibi, muhterem edibimiz Falih Rıfkı Bey; manzarayı büyük bit ince- likle tasvir ettikten sonra şu söz- leri söylüyor: (Hafıf rüzgâr, gece içinde bütün beyaz hayaletleri sallıyor- du.. O gece, fikir uğrunda ölen bir gencin ruhundaki kuvvetin ne olduğunu gözümle gördüm. Bu rubun kudretinde öyle başdö: dü- rücü bir cazibe vardı ki, ölüme dokunduğu zaman bu müthiş ha- ileye bile bir$ünsiyet veriyor. Hâlâ © histeyim ki, eğer o dakikada ölmek için bir sebep olsaydı, bu 5 inol kısım Her hakkı mahfuzdur. N 116 22 . 11- 934 Cemal paşa asil gencin karşısında ölümü, ha- yatın en basit ef'alinden biri gibi kabul edebilirdim. O güne kadar bana, itibar ve nüfuzlarını satılığa çıkaran bir takım kimselerin oyunu gibi gö- rünen Arap milliyetperverliğine, bu fedainin ölümü dakikasında inandım. Ve heybat.. Belki o da- kikadadır ki ( bizim için Suriyenin kaybolmuş — olduğunu — gördüm. Eminim ki Suriye, emperyalistler için de o dakikadanberi kaybok: muştur.) * “ Istanbulun - ve bütün Anado- 'Tunun - hali gittikçe fanalaşıyor.. yoksulluk — ve sefalet, arttıkça artıyordu. —Şeker, gaz, İspirto, kumaş ve saire gibi başka mem- leketlerden tedariki mecburl! olan eşyanın fiatları, balkın alışmadığı ve Caklö hayaline sığdıramadığı dereceye çıkmıştı. Hükümet, mun- tazaman aylık veremiyor.. buna mukabil, harp masarifini kapata- bilmek için mevcut vergileri art- tırıyor. Yeni vergiler koymaya mecbur kolıyordu. Halkın zararına olarak geçinen ve hatta servet edinen — mahdut bir zümreden maada - vaziyetten memnun olan - kimse görünmüyordu. Bu sefalet ve perişanlık içinde bunalan halk, yine zaferden — ümidini kesmiyor.. cephelerde orduunun yen küçük muvaflakiyetlerinden en samimi heyecan'ara kapılanların, olup si Yarın ilâcodır. & Kroll A-G,kimyevi maddeler fabrikaları, Ludwigshafen s(Rhin, b İTTİHAT ve TERAKKİ Nasıl Doğdu?.. , günü ) Italya hükümetinin de - X Selünret çapas het hangi bir sebeple sinirleri yi çalışamıyanları kurtaran Bromural dır. Bu müslahzar çocuklara bile verilmekten çekin ( lmiyecek derecede- zarargra inir ballerini giderir, rahat bır uyku getirir ve uzun caman alınsa da alışıklık vermez, Bromural sinil ilerin, teheyyçlülerin ve uyuyamayan. 10 ve 10 kaaprimeyi Havi tün derde tezanelerde reçete Te yarılır. “tanbul halkı, büyük bir korku SON POSTA Nasıl Yaşadı?.. Nasıl Öldü? her tarafta dua sesleri yüksli- yordu. (1915 senesi Mayısının 4 üncü Fransa, Ingi'tere, Rusya ittifakına dahil olarak - harbe girmesi, halkın Üzerinde acı bir tesir husule getirmişti. Bunu müteak p, Romanya ve Bulgaristanın da bu (itilâf zümresi ) ne Htihak ede- ceklerine dair şayi olan rivayetler herkese büsbütün dehşet vezm şti. Çanakkale boğazından geçmeye muvaffak olan birkaç düşman tahtelbahiri, Marmara Denizini cevelângâh ittihaz etmişler ve hattâ, İIstanbul civarına kadar sokulmak cür'etini göstermişlerdi. Boğaziçi, Kadıköy, Adalar hat- tına işleyen vapurlara hükümet tarafından cankurtaran - simitleri tevzi edilmiş, bu ihtiyatkârane tedbir, zaten helecan içinde bu- lunan halkı, büsbütün sinirleş- tirmişti. Temmuzun 3 üncü gecesi bir tahtelbah'r Zeytinburnunu topa tutmuştu. Bir hafta sonra da bir düşman tayyaresi Istanbul üzerinde dolaşmış, Ayastafanosta- ki tayyare hangarına bombalar atınıştı. Bu suretle, ümit edilmiyen bir tehlike daha başlamıştı. Ara- dan üç gün geçmişti. Sıcak bir ramazan gecesi idi. Sahurdan sonra, Selimiye kışlasından acı acı toplar atılmıya başlamış.. le- içinde yataklarından — fırlamışlı. Bir düşman tahtelbahiri, gecenin karanlığından — istifade — ederek Hmana girmek istemiş.. Fakat, Selimiye kışlaşında bulunan açık gözlü topçular tarafından sekiz | gülle Aatılarak ric'ate mecbur edilmişti. (Arkası var) Yeni Neşriyat: Mimar — Bu aylık mimar moo- muasının ( 45 - 46 ) inci sayıları, güzel san'atlar akademisinin 934 yılı mesal- sile birlikte intişar etmiştir. Büyük Gazete — Büyük Gaze- tenin dördüncü nüshası çıkmıştır. Tef rika, müsabaka, bikâye, kadın, moda, sinema, apor sayfaları ve dünya vu- kuktına ait resimler ve yazılar vardır. istan — Berlinda çıkan bu Türkçe mecmuanın 2 İncl sayısı da intişar etmiştir. Satılık Emlâk Esas No. Mevki ve nevl Temlnat Meksube Lira 2 — Nişantaşında Meşrutiyet Mahallesinde Harbiye Cad- — 2000 desinde 115/117 No. lı Selçük Apartımanı (137 met- re murabbal bina yerini, 90 metre murabbaı bahçeyi havi ve biri zemin kat olmak Üüzere dört daireyi müştemildir.) Ş 3 — Büyükadada Yalı Mahallesinde Gülistan ve Çolebi — 800 Sokaklarında 28, 30, 32, 34, 36 ve 2 No. lı altında iki dükkânı Üstünde iki kısma müfrez odaları müş- temil kârgir bina (Bina 130 metre murabbaı üzerine mebnidir.) 4 — Sarıyerde Raşit Bey ve Hüseyin Ef. Sokaklarında — 500 1, 3, 5 S/1 No.lı maa bahçe iki kısımdan mürekkep Hane (Sahası 175 metre murabbamdır. Alt katta Üç oda bir sofa, mutfak, kiler, halâ, banyoyu Üüst » — katta dört oda bir #ofa, bir mutfak, halâ ve ban- yoyu havidir. Yukarda yazılı emlâk bedelleri dörtte biri peşin ve dört senevi taksitle ödenmek Üzere açık artırma ile satılacaktır. İşbu taksiller Ipotekli ikrazat faiz ve şeraltine tevfikan *49 1/2 faize tabi tutula- caktır. İhale 26 Teşrinisani 1934 Pazartesi günü yapılacaktır. İşbu emlâkin sekix taksitle 21 Teşrinisani 1934 tarihinde satılacağına dair olan evvelki ilânın hükmü yoktur. Tafsilât için her gün, müzayedeye girmek için de 26 Teşrinisani 1934 Pazartesi günü saat onda Şu- bemize müracaat olunması. (580) * * İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan Küçük Pangaltıda Osman Bey sokağında 11-13 Nolh Çayırlı zade Aparlımanının birinci, ikinel ve beşinci katları 26/11/934 tarihine müsadif Salı günü saat 14 ten 16 ya kadar açık artırma suretile kiraya veril.ceğinden taliplerin muayyen gün ve saatte 25 lira pey akçesile dairemizin 934/1229 No.lı dosyasına müracaatları lân olunur, — (590) Taksitle ğatı'lık Emlâk Esas No. sı Mevkiü ve nevi Teminat Lira 142 Anadoluhisarında Küçük su volisi 6000 143 — Büyükadada Meyandros Volisi 8000 162 Nişantaşında eski Teşvikiye yeni Harbiye So- — 8000 kağında eski 13 yeni 135 No.lı müştemilâtile birlikte eski ekmek fabrikası (şimdi İpek Filimdir.) 452 — Beyoğlunda Kamer Hatun Mahallesinde Top- — 6460 çular Sokağında 20 No. lı kârgir konak, 643 Büyükadada Nizam caddesinde Sefer oğlu — 6000 köşklerinden ayrılma köşk ve bahçe (köşk, diğer bina, hamam, odunluk, kömürlük yeri, serleri vardır.) Yukarda yazılı emlâk İlki peşin verilmek şartile ve sekiz tak- sitle satılmak Üzere aşağıdaki şartlarla arttırmağa çıkarılmıştır. .— Arttırma (kapalı zarf) usulü iledir. 2.— İhale 10/12/1934 tarihinde İdare Meclisimizce yapılacaktır. 3.— Alıcılar bir lira mukabilinde alacakları şartnameyi teklif mektupları ile birlikte ve orada yazılı şekilde o gün saat on bire kadar Şubemize vereceklerdir. 4.— Daha fazla tafsilât almak istiyenler Şubemize müracaat edebilirler. (593) » » - İstanbul Asliye İkinci Hukuk Mahkemesinden Bahçekapıda Emlâk ve Eytam bankasına izafetle Avukat Talha Cenahattin bey tarafından Beykos kasrı müştemilâtından 5 No. lı kısmı işgalinden dolayı bedeli tazminin tahsili talebile tahsil şubesl sabık memurlarından Münir ef. aleyhine 31/327 No. tahtında mah- kememizde icame olunup dosyasının Adliye sarayı yangınında yanması hasebiyle İstanbul Asliye mahkemeleri ikinci yenileme bürosunda yenileme muamelesi ikmal edilerek mahkememize bittevdi 934/437 No. ile muamelei kaydiyesi lcra kılınarak 3/10/934 - tarihli mahkeme celsesinde müddaleyhin gösterilen ikametgâhda bulunma- dığı ve ikametgâhının meçhul olduğu davetiye arkasındaki teblig memurunun şerhinden anlaşılmasına binaen mumaileyh Münir efen- diye ilânen davet'ye tebliğ edilmesine rağmen mahkemede isbati vücut etmemiş 15/11/934 tarihli celsei mahkemede müddeialeyh Münir efendi hakkında H. U. M. K. 4061ncı maddesi mucibince muameleli gıyap kararının ilânen tebliğine karar verilerek duruşma 15/12/934 Cumartesi saat 14 e bırakılmış olduğundan ve bu bap- taki gıyap kararı da mahkeme divanhanesine talik edilmiş olmakla mumaileyh Münir efendinin yevmi mezkür ve ssatte mahkemede hazır bulunması ve aksi takdirde muamelei kanuniyenin gıyabında lera olunacağı malümu olmak üzere keyfiyet H. U. M. K. 141 inci maddesi mucibince keyfiyet gazete ile ilân olunur. (592) » DA İstanbul Altıncı İera Memurluğundan Emlâk ve Eytam bankasına olan borçtan dolayı merhun oslg icraen vazıyet edilen ve satışı tekarrür eden iki kredi Fonsiye | bir 1911 kredi fonsiyenin 26/11/934 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 10 dan itibaren muayyen satış zamanında İstanbul Borsasında :'ırıyı çevrileceğinden taliplerin mezkür gün ve saatte borsada azır bulunmaları ilân olunur. (596)