22 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

22 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

Muharmn: 4. &. No: 91 1 - 934 Uşağın Arzusu.. Antuvan, Efendisi Şöva'ye Cem'in Karşısına Geçmiş Feylesofane kir Takım 'Sözler Söylüyordu.. —ti — Zati astlanelerine bunu ar- zetmekte - geciktiğim — için pek hata — etmişim. —Eğer — aldan- mıyorsam, — şairlikle şöhret bak- mamdan dört ay evvel.. Valamai- yada kilise vâizliğine namzetliği- mi koymamdan iki ay kadar sonradır. — Ne dedin, ne dedin? Kilise vbizliği mit. — A, Şüphesiz, şövalyem.. Günah çıkartmak — için ihtiyar papas Fernandoya yardım eder- kenm cürmümeşhut halinde yaka- lanmasaydım, şimdi o ekşi suratlı rahip Löyülaya taş çıkarırdım. — Çok isabet olmuş. Eğer darılmazsan- şunu: da - ilâve ede- yim ki, Antuvan.. Allab, insanlara acımış.. Şövalye, kendini tutamadı. Parlak bir kahkaha attı.. Antuvan, darılmak şöyle dürsun, yüzünün l bir. köşesi 4 bile buruşturmadı. Sözü, derhal şövalyenin ağzından aldı. — Yani.. Insanların. başına ben e bir belâ kesilirdim; demek istiyor- unuz, değil mi muhterem asılzadem.. Belki öyle, beiki değil... Memnun olduğum bir şey varsa, Allah, hiç bir. düşünceyi bana bırakmadı. Nasıl istedi ise, öyle yaptı. Nite- kim, biraz evvel arzettiğim mühim keşfin ucu da buraya dayanıyor. — Şuhalde, o keşfinden kısa- ca bahsedebi irsin. — Yorgun olduğunuzu bildi- ğgim için ben de lâkırdıyı uzatmak fikrinde değilim... Evvelâ şunu arzedeyim ki, şayet günün birinde bu âciz kulumuzu, herhangi — bir sebepten dolayı güzelce bir kır- baçtan — geçirir ve başınizdan defediverirseniz, gideceğim yer, doğruca Madrit meyhanelerldir. Bu mesele, o kadar teaccübe şayan değildir. Ancak, herkesin hayret edecegi Bir şey varsa, © da anlatacağım bikâyelerdir. — Bunları şimdi değil:. Sonra.. İspanyada söyleyeceksin değil mi, Antuvan ? * — Gayet tabil, aziz şövalyem. Hattâ bitmek üzere olan şu söz- lerimi bile dinlemeye lüzum gör- meden — uyumıya — başlamakta muhtarsınız. — Devam et... — Evetl Allah, bizim İste- diğimizi değil, kendi istediğini veriyor. Ben bugün şu Macar Kıralı hazretlerile bir kılıç ölçüş- mek fikrine düşmüştüm. Tabil, bu benim için bir şevef olacaktı. Eğer, Kıral - hazretleri - şeytana uyup ta elindeki sivri- demirin ucunu şu sıska göğsüme soku- verseydi, — cehenneme — gittiğim zamarı hiç şüphesiz ki bu şerefin hürmetine beni altın yaldızlır. bir katra v kazanında kaynatacaklardı. Fakat Allah, bımu iştemedi.. Muharebe meydanında korkunç bir hâüdise yarattı. Beni, Osmanli Padişahının — karşısına — çıkardı.. Sizden iyi olmasın amma aziz şöva'yem.. Bu adam da iyi adam.. Hoş adam... Bilmem, biraz aza- metlice amnıa, bana epice se- vimli geldi. Vâkığ dostum, Fransa Kıraliçesi — Hazretlerile — olduğu gibi uzun boylü görüşemedik. Birinci Feansuvanın huzurunda o duğu gibi göyle kadınlı ve şa- raph bir ahpaplık edemedik. Hey gidi Luvr sarayı.. Vallahi, gözüm- de tütüyor, aziz Şöyalyem... Aca- ba bir daha © salonlarda gerine gerine gezinecek.. Bir daha o nefis Burgonya — şaraplarından içebilecek miyim... Biraz fazla korluyorsunuz, asılzadem.. Galiba başınız rahat doğil.. Maamafih, bir kere de şu bizim Şarlken ile ahpaplık. etmek - isterim. Vğkiâ Bu adamın üstü başı günlük ko- karmış.. Tabii değil mi ya; her kıral, Birinci Fransuva gibi halis Leben levantasile iç açacak üzüm şarabı kokmaz ya... No ise, bun- ları — geçelim... Hulâsa, - şimdi şunu düşünüyoram, ve diyorum ki.. — Allah, nasıl - olsa, gene kendi iİstediğini verecek.. Fakat #acaba- zati asilâneleri, hangi tara- fa gitmeye karar veriyorsunuz.. Geriye, Baosnadaki Zehra Hanı- miın köyüce mi.. Yoksa şöyle, dostçasına birer bardak Madrit şarabı. içmek için ileriye mı?.. Bunu sormaktan maksadım, hâşâ fisrinize müdahale küstahlığından ileri geliyor zam buyurmayınız; muhterem Şövalyem.. Hayvanlara yarınki sabah yemini ona göre vereceğim. de... Antuvan, sözünü ikmal ede- medi. Şövalye, bir taraftan öbür tarafına dönerek uyku mahmur- kuğundan pürüzlenen. bir sesle cevap verdi! — İleril... * (Bodin) Saraylarında — Dan, dan.. dan, “an.. dan, dan da, dan dan... Bütün kiliselerin çanları, par- çalanacakmış gibi çalınıyor : — Geliyorlar.. — Kaçın.. Eli silâh tutan, masın.. Feryatları, koca (Bodin) şeh- rinin Üstünde acıklı bir matem havası gibi dolaşıyordu. Kalenin büyük küçük kap- ları açılmış; biribirini ezen ve çiğne'renlerden mürekkep - silâhlı kafileler — muhtelif istikametlere doğru taşmıya başlamıştı. Şehrin meydanlarmda, hararetli müna- kaşalar cereyan- ediyor : — Ordularımız bozuldu.. kıra- lemız ortadan kayboldü:. Türkler geliyor.. Ne duruyorur.. Kaçalım. — Hayır.. Kaçmıyalım.. Teslim olalım. — Hepimizi kılıçtan geçirirler. Çoluk çocuğumuzu esir ederlej. — Hayır.. Hayır.. “Türkler, kendilerine — silâh — çekmeyen'ere ilişmezler.. Askerler, muharipler, şövalyeler şehri terketsinler.. e- tedikleri yere g'tsinler.. Biz, ye- rimizden kımıldamıyacağız. Teslim olacağız. Nihayet bu son fikir; bütün şehir halkınca kabul - edilmiş.. Şehrin asil ailelerinden on kişi seçilmiş.. Bunlar, kulenin teslimini arzetmek için orduya gönde- r limişti. 'Türk ordusu, yavaş yavaş ilerliyordu. — Muzaffer — ordunun revgârenk bayrakları, Macar ova- sının zümrüt gibi yeşillikleri ara- sında çiçek demetlerini andirıyor. ( Arkazı var ) kalede kal- Faşist Selâmı İngiliz karikatürü Ayzır skceı hboks şampiyonu faşist firkasına Mmensaplur. Bir gün küçük çocuğile gezmiye çıktı ve kendisini faşist usulile selâm- hyan arkadaşına selâmını iade etti. Dünya İktisat Hıbırlııll Sovyet Rusya Ve Amerika Ticareti Azalıyor Birkaç aydanberi Sovyetlerin Amerikadan yap- tıkları ;kglu azal- mıya lamıştır. eksiliyormu: Puyhıl ıd.ıunya“ Ü- caret âleminde büyük bir alâka ile takip edilmektedir. Hatırlarda olduğuna göre Sovyet haritiye komiseri M. Litvinof Amerikayı ziyaretinden sonra iki memleket arasındaki ticari münasebat çok inkişaf etmiş ve Sovyetlerin bu- radan yaptıkları aylık mübayaat yasat! olarak bir buçuk milyon gdoları geçmişti. (Takriben iki milyon Hra). 1934 senesi ilk altı ayı için vaziyet böyle olduğu halde son aylarda Sovyet mübayaatı müte- madiyen azalmak yolumu tutmuş- tur. Böylelikle geçen Temmuz ayında - Sovyeller -Amerikadan yalnız 610 milyon colar (sekiz yüz bin lira) kıymetinde muhtelif mal- lar almışlar; Ağustos ayiında - ise bu seviveyi bile bulamıyarak 500 bin- dolarlık (625 bim lira) müba- yaatta bulunmuşlardır. * Ankara Merkezi Çekoslovakya ti tün alımı: hakkın- da dikkate değer malümat vermek- Türk Ofis ekaslovak- yanın tütün rekoltesi tedir: Çkoslovakyanın şark ve cenup mıntakalarında tütün ziraal| ileris lemektedir. Bu sene mahsulün iyi olduğu, ve umumi- istihlâkin 9460 m karşılayacağı bildirilmektedir. Çekoslovakyada —senede 25 milyon kilo tütün istihlâk olun duğuna göre bu seneki rekoltenin 15 milyon olacağı ve tütün İnhi- sar İdaresinin ancak 10 milyon kilo ecnebi tütünü mübayaa ede- ceği hesap edilmektedir. Bu sene bazı mintakalarda ( Wilfire ) ve ( Mosaica ) denilen hastalıklara — tesadüf edil N Çek hükümeti memleket dahilin- 'de tütün — ziraatinin inkişafına ebemmiyot atfetmekte olduğun- dan bu hastalıkların tahribatın- dan zarar gören çiftçiye Tahisar Idaresi tarafından tazminat veril- mesi takarrür etmiştir. İstanbul Belediye — Konservatovamn İkinci Konser Ali, Izzet, Melih Orhan, Mes'ul Cemil, Cemal Reşit Beyler Bugün saat 17 de Fransız. tiyatrosunda Biletler S0, SÜ, 75, 100 kuruş Istanbul rıhtam şirketi umumi heyeti dün Fransız tiyatrosunda toplanmıştır. Ticaret odası kanun mucibince şirketin 25924 obligas- yonunun Üçte ikisi dün de temin edilememiş, toplantı tekrar 15 gün sonraya atılmıştır. Dünkü kısa içtimada ticaret odası reisi Nemll zade mithat, barodan Moki, Osmanli bankası müdürü Asım Beylerle Feniks şir- keti mümessili M: Konoti ve M Skarpartoidis gelecek içtimaın mi- messilleri olarak — seçilmişlerdir. Resimde şirket idare meclisi aza- larım görüyorsunuz. I Devlet Demiryolları İlânları. l Eşya tesellümü için Devlet Demiryolları, İstanbulda Sirkecida Şark Demiryolları Rıhtımı üzerinde yeni bir ambar açmıştır. 15/11/934 - tarihinden itibaren bil'umum İstasyonlarımız için ve, mütekabilen eşya tesiim ve tesellüm edilmek üzere İstanbulda Sir- kecide Şark Demiryolları rıbtımı üzerinde bir anbar açılmıştır. Mevcut ücretlere ilâveten deniz nakliyesi için aşağıdaki Ücret- ler ahmacaktır. Mesajeri içim: 5 kiloluk parçalardan 10 ve 15 kiloluk parçalardan 20 ve 25 ,, » 40 " ” 50 ” ” Seyri Seri için: Beher on kilo ve kesrinden Seyri hafif için: Beher elli kilo ve kesrinden 5 10 15 20 25 & 10 Bu suretle nakledilecek oşyanın- beher parçanın ılılot! 200 (7825) kiloyu geçmiyecektir. Fazla tafsilât için istasyonlara müracaat edilmelidir. , İstanbul Fatih Noterliğine: mkapıda Saraç İshak mahallesinde Mıbnyınd Çeşme yokuşu caade: onüç numaralı hanemde mukim kan vekili umumi — teyin — edip teşrinisani 934 tarihinde — azlettiğim damadinr Ahmet Efendide — bulunup | mezkür vekâleinameye noter- huzur rumlâa vazettiğim mühürümle ne ve> kâlatn: meden muka'dem ve na da sonra ken lisine ve ne de hiçbir yahsa borcum olduğuna dair senedim olma- dığı gibi ibra senedtmr da yoktur. Ve- kâletnemede namıma — horç senedi tanzim etmiye salâhiyöttar - olmadığı hakle böyle bir samet tanzim edilmişse ne bu gibi borç senedinin nede baş- ka senetlerin hükmü olmadığının malümları olmak Üzere İşbu ilânma- | melorden birisinin Sön Posta gazete- sile ilâmmı ve bir nüshasının daireniz- de hifzimi rica ederim efendim. Menendi İşbu. Kânsame berayı neşedi ilân Som Ponla, gözetesine İrsa! kilindi. — bin — doküm yüz otur. dört Henesi — teşrinisani <aymın yirmi birlaci Çarşımbu günü, Fatih noteri: Mohmet Şükrü İstanbul Beşinci İcra memur- luğundan: Bir borcun temini için mahcuz olup paraya çevrilmesine karar verilen bir. adet Nora marka radyo makinesi bir adet aynalı dolup, Javabo, yaldız. çerçeveli ayna, beş musluklu mermer «u dapusu ve mer- mer maasa ve üstü camekânli büfe ve duvar saati şehrihalin 28 ine müza- dif Çarşamba günü saat ondun onbire kadar Kartalda istasyon Bağdat cad- desinde 12 numaralı gezine - Öönünde açık arttırm atilacağından almak isteyenlerim yevın ve vakti mezkürda | mahallinde bulunmaları ilân o'unur.|176) | OSMANLI BANKASıI Fün *0 3 Faizli, 1911 tarihli Mısır Credit Foneler tahvillerinin, 1-12-934 tarih'n- de icra edilecek itfa esi Üzerine başabaş tediyesi tehlikesine karşı Os- manlı Bankası Galata merkezi ila Ye- nicami ve Beyoğlu şubeleri tazafından pek müsait şeraitle sigorta edileceği u| | || Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri 1 Karaköy Kösrübuşı Tel, 42362 — Sirkeel Mühürdarza; Han Tek 22740 Karadeniz Yolu GÜLCEMAL vapuru İkânct Teşrir PERŞEMBE nü sant 20'de Hopa'ya dar, “7003,, 22 — DABCAVİCH: ve Şürakâsı Tek 44708- 7- 41220 Ayrupa ve Şark limanları —arasında muntazam poata. Anvera, Rottardam, Hamburg ve Takandinavya Hmanları iyin yakında hareket edecek vapurları ve dünyanın başboa Timanlarında transhor demaa Yakında gelecek vapurlar August Leonhard vapuru 26 | Teşriniaaniyea doğru. | Narburg vap. 30 K. evvele doğru Yakında hareket edecek — vapuzlar 'Auvgust Loeonhard vapuru 5 K. evvele- doğru. Norburg — vapuru 10 K. saniye dağru, Fazla tafallât için Galata, Frenkyan han umumi agenteliğine müracaaj Tel, 4470718 « 41920 M (4711) Resim Tahlili Kuponu AAA RARALARAR Tabiatiniti öğrenmek istiyorsamız resminizi bu kupondan 10 adet ile birlikte gönderiniz. -Resminiz srüya tübidir ve iade edilmez. mezkür tahvilât bamillerinin malâmu | || olmak Üzere ilân olunur.