22 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

22 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

: İyi Gîyinmen_îyjî;etesi Güzel Giyim Çok Para " İle Olmaz Bu;ı'ı'nîüe Yezek Yapsam ? — - Yatak Odanızdaki Eşya Bunları Jimnastik Yapar- ken De Kullanabilirsiniz Bu zamanda pek çok ha nımlar zayıflamak hevesinde- dir. Fakat buna ekseriya perhiz, yapmak gibi yanlış bir yoldan gitmiye uğraşırle- Perhiz vü- — * 7 cutla be- taber kanı da zayıfla- tır. Esasen şişman olmak de- mek kanlı olmak demek değildir. Sadeco bir yağ deposu olmak de mektir. Binaen- aleyh perhiz yal- mnız vücudun de- gil bünyenin zayıflamasına da doğru gider. Bur nun için zayıfla- manın en güzel, en doğru çaresi jimnastık yapmak tır. Size tavsı- ye edeceğimiz ha- reketlerden — bi- rincisi şudur: Yatak odanız- da temiz bir sec- gadenin üstüne yatar, ayaklarını« zı elbise dolabınızın altına sokar- sınız. Ellerinizi başımızın altında kilitlersin.z. Dolap yerine koltuk voyahut altına ayaklarınızı soka- bileceğiniz devrilmemesi için kâfi derecede ağır olan herhangi bir« şeyi kullanabilirsiniz, Elleriniz. ve ayaklarınız. bu vaziyette iken kalkıp oturmıya Kaş Ve Göz. | Tuvaleti Kaşlarınızı alırken onlara gör- lerinizin ve yüzünüzün manasına uyan bir şekil vermiye çalışınız. ğger kaşlarınız. kısa veya tüysüz ise renginize uyan bir kozmatikle onları — istedi- ğiniz — biçim EERE IK verebilirsiniz. f & &ğğx Kirpik erin (j :,X boyanması da gözleri — hem daha — büyük va hem dahz canlı gösterir. Onları boyar- ken de baz: şeylere dikkat etmek lâzım- dır. Evvelâ fır- çayı — yıkaya- râk iyice temizleyiniz. Silkeliyerek fazla suları atınız ve bir bez veya havlu parçasile hemen en oru denecek kadar kurulayınız. neml fırçayı kozmatiğe iyice aürünüz. Fiırçının üstünde kâfl derccede kozmatik olunca başı- mızi kaldırın. aynayı da yukarda tutun kirpikler.mizi aşağıdan yu- karıya doğru fırçalayın. Bir gö- zünüzü bir defa bu şekilde boya- dıktan sonra kuruyuucaya kadar öteki gözünüzü boyayın. Böylece kuruta koruta münavebe ile iki Üç kat sürür. Sonra aşağı kirpik- lerinizi de başmızı aşağıya eğe- rek ve aynaşı aşağıdan tutarak tıpkı Get k rpikler gibi yalnız yu- kardan aşağı olmak üzere boya- yınız. /— guş itibarile biri 'Manevi - itiyatlar uğraşınız. Vücudü- nüzü kaldırmıya ça- lıştığınız sırada do- lap ta ayaklarınızın fazla — kalkmasına mânt olacak ve size bir istinat 'noktası teşkil ederek kalk- mamızı kolaylaştıra- gaktır. İkinci hareket Ü te şudur; Yine sırt- ) Ustü yatıp dolabın kenarlarım elleriniz- Te tütacaksımız. Bura dan kuv- vet ala Ş4 tak iki e ayağınızı beden kalçadan itibaren ve dizlerinizi hiç bükmeden, ayaklarımnızı bi- ri birinden ayırmadan havaya dimdik kaldı- racaksınız. İndirip yi ne — kaldıracaksınız. Gerek bu, — gerek birinel hareketin hergün altı defa tekrarlanması küfidir. Üçüncü hareket, tuvalat ma- sasile yapacağınız bir harekettir. Yüzünüzü tuvalet masasına döne- rek ayakta durunuz. Ellerinizi dümdüz masanın Üstüne koyunuz. Kollarınızı bükerek veyahut düz- leştirerek yukarı kalkıp — aşağı ininiz. Bu hareket omuzlarınızdaki fazla yağların erimesine veya bu elbiseniz! giydiğiniz zaman mey- dano çıken çirkinliğe mâni olur. ,Tereyağ Pastası Lâzam olan şeyler: 1/3 fincan tere yağ, bir fincan şeker, -iki yumurte, bir çay kaşığı vanilâ, bir fincan süt, iki fincan un, üç çay kaşığı beykin pnoder — 1/4 çay kaşığı tuz. Yağ Eaymak gibi oluncaya kadar — dövülecek, Dövme de- vam ederken bir taraftan da evvelâ şeker, sonra yumurtaların Bsarıları ve vanilâ ilâve edilecek.. Kuru şeyleri koyarken bir taraf- tanda süt ilâve edilecek.. bir söt, Bir kuru şey... Epeyce karıştırı- lacak. Yumurtaların beyazları da epeyce dövüldükten sonra kahıla- cak. Yağlanınış ve biraz da unlan- mış tepsinin içinde orta bir fırında kırk beş dakika kadar pişirlle- cok, İstenildiği takdirde hamur bir parça halinde pişirileceği yer- da küçük küçük pasta kalıpların içine dökülerek pişirilir. : — Bir Cevap Beaşiktaşta Muazzea Hanıma? Saçlarınızı ilik su İle - hergtin yıkayınız. Kolonya hiç söürmeyiniz, Başınızı her zaman açık ve ha- vaya maruz bir balde tutunuz, Mecbur olmadıkça şapka giyme- yiniz. Bu hususta başka yapılacak birşey yoktur. Fakat bBu söyle- diğimiz şeyleri yaparsanız hayli fayda — görürsünüz. Çocuk Büyütmek Dersleri Çocukların de- birlerinden pek farklı oldukları, her - birinin az çok kendi aile- sinin damgasını taşımakta oldu. gu — göylenmek- tedir. Bütün bun- lara rağmen ve- rilen terbiye iyi * çocuğu fena, fe- na çocuğu da İyi yapabilir. Çocu- gun, kötü veya- hut iyi itiyatları, onun henüz *hiç- bir şeyden haberi olmadığını, liftan anlıyacak yaşta bulumadı- gı — zannettiğimiz — zamanlarda teçekkül etmiştir. Küçük bir ço- cuk Üzerinde yapılan tesir tıpkı balmumuna kazılır. gibi çakuk iz bırakır. Bu tesiri söküp atımak taşın üstündeki izi ortadaa kal- dırmaktan daha güçtür. Onun için çocuklara hattâ healiz bir iki aylık iken bile yapacağımız tesirlere karşı gayet ihtimamlı bu- hunmamız İüzımdır. Yanlış yapılan bir iz onun küçücük dimağından çabuk çabuk silinmez. Annelerin babaların vo mürebbilerin bunu her zaman hatırlarında tutmaları icap eder. böyle olduğu gibi bünye itiyatları da böyledir. Eğer henüz yaşını bulmıyan yavru kâfi derecede hareket etmiyor, veyalut yanlış hareket ediyorsa bunları — derhal, fena - itiyadın teşekkülüne meydan Kkalmadan, yardımınızla düzeltip, doğru br Istikamete sokunuz. Çocuğa elle- rini, ayaklarını, kollarını bacakla- rinı kolaylıkla ve en faydalı hir şekilde — nasıl — kulfanabileceğini imiz. Bacaklarını kımıldatın, kollarını kaldırıp çevirin, yuvarla- yın. Hareketsiz, koyulan yerde kalan çocukları anmeler va mü- ' vebbiler her zaman tersili edorler. Fakat sıhhatli alan çacuk müte- harrik olan, herşeya — saldıran,. yerinde durmıyan, kabına sığama- yan çocuktur. Ancak böyle ço- cuklardır ki büyüdükleri zaman çalışma hevesi, iştiyakı bulunabi- lir. İyi - giyinmek GT çok parası olanız s'ya | değil, bilesda har e V adır. Bu mev- simin modası sizt gayet kolaylıkla hem ucuz, hem değişik, heım de iyl giyinmeyi te- min edebilir. Ta: nıdıklarımızdan mü: temadiyen değişil giyen varsa hiç kıskançlığınızı tah rik etmesin. Zira siz de pek az para İle yapacar Yınız değişiklilk sayesinde — pek çoklarımın hase- | dini mucipolabi- Tirsiniz. Reçetesi Siyah ka- difeden uzun bir geca ete- ği yapınız. Önünü açınız. Arkasını da $ meyilli bir di Yü kişla — süs- Teyiniz. Kıyafetinizin esası İşte bu etektir. Bu eteğin Üzerine zevlil- | aize ve modaya uygun birkaç ka- zak ilâve ediniz. de — kemer Birkaç tane aimız — veyahut kumaşlardan — kuşak — yapınız. Çay İiçin böala için akşam yemeği için hazırlanınışsımız de- mektir. Tiyatroya, düğüne gitmek için artık düşünmeye ihtiyacımız yok demektir. Fotoğrafımıza bakınız. Belden aşağı kloşlu olan İâme kazağın eteği kürklerle Bilhassa tlki ile süslenmiştir. Kolları zil- biçimine | dedir. Onun da kenarlarına yine tilki dikilmiştir. Daha az resmi olan yerler için bu eteğe dar kollu önü çaprar kapanmış, biraz dantelle süslenmiş bir blüz kâli» dir. Eğer yalnız inceliğile müfte- birleştiği yere sı- kıca bir de kuşak bağlarsınız. Balociçin ha« zarladığınız açık yakalı kazağınız Üstüne arkadan belinize — kadar t inen ve orada J düğmelenen ve- yahut — kemer- le tatturulan bir yaka ilâve ettiniz mi herbangi bir çay daveti için hazırsınız. Kazaklar &- mürlerinde — bu kadar büyük de- gişiklik — görme- mişler ve bn kadar — muhtelif yerlerde — kulla- nılmamışlardır. Şu izahat- tan — sonra y yanya başs Yarken söy- lediğimizi tekrar ede- lim: Iyi giyinmek, zarif görünmek çok para barcamakla başarılır bir iş değildir. Bilmek ve becer- mekle olur. Ançuezli Yumurta Yumurtalar soğuk — suyun içine konulacak. Su kaynamağa başladıktam sonra yirmi dakika kadar kaymatılacak. Indirilip suya süzülecek ve yumurtalar soğumak Üzere bir müddet bırakılacal. Soğuyunca kabukları soyulacak, uzunlama, ortalarından kesilecek, sarıları çıkarılacak. Bu boşluklar ançuezle — doldurulacak. Yumur- taların sarıları zeytin yağı ile azıcık sulaadırıldıktan sonra bir Hip vasıtasile ançuezin etrafına dökülecek. Yumurtalar böylece kızarmış ekmeklerin Üstüne sıra- hkanacek. En üstüne beğendiğiniz, münasip gördüğünüz bir .salça dökülür. Biraz da baharat ilâve olunursa gayet nelis olur. Perde Danteli Modeli ledi götürdü. Ena şık, en itimalı perdelerin bile, bugün, evde ya- pdmış — dantellerle — süslendiğini güörürsünüz. Gayet basitl. Kalınca hatta pek iyi cinsten olmayan birkaç kuka bir de tığ sze en “zarif bir dantel meydana çıkara- bilir. Evvelâ #mikle her iki ka- tına batarak bir santim kadar | eninde metrelerce şerit örersiniz. Sonra bu şeridi resimde görüldüğü şekilde bir kâğıdın üzerine teyek- lersiniz. Aralarını da rişeliyo ile tutturursunuz. —Kâğıttan — söküp çıkarıp perdenize veyahut her- hangi bir örtünün kenarma di- ketsiniz. Hatta biç başka kumaş kullanmadan sırf bu işten piya- no Örtüsü, sehpa ÜÖrlüsü, şömen dö tabl dahi yapabi irsi iz. Hem çabuk Üürer ve hem de ucuza malolur.