22 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

22 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Erkeks z Filmler Holivut kumpanyalarındanbiri, ilerde erkek yıldızlardan tasarruf etmek ihtimalini tehakkuk ettir- mek için şimdiden bazı tecrübe- lere girişmiş, erkeksiz — flimler çevirmek kararını vermiştir. Şim- dilik tecrübe olmak Üzere, mev- zulari çok eyi — seçilmiş iki flim çevrilecek bunlarda — en mülhim roleri hep kadın yildızler temsil edeceklerdir. Yalnız ufak tefek rollerde erkek bu'unabilecektir. Bu tecrübe kadın yıldızların boş- larına gitmiştir. Fakat erkek yık dızlar arasında endişe uyandır- maktan geri kalmamıştır. Dun'ar, istikballerinin tehlikede olduğunu anlamışlardır. Bununla — beraber erkeksiz flimlerin seyirciler tara- fından beğenilmeyeceği tahmin edilmekte ve tahmin göz önünde tutularak erkek — yıldızları, boş yere gücendirmenin doğru olmi- yacağı ileri sürülmektedir. * Geçen gün Holivutta çok tuhaf bir hâdise olmuştur. Genç bir kız, birçok filimlerin şarkıla- rını tertip etmiş olan Mak Gor- dona giderek albümünü göster- miş ve bir hatıra cümlesi yazma- sını rica etmiştir. Mak Gordon bu albümün Üstüne “ber zaman se- vimli olunuz,, cÜmlesini yazmıştır. Bu sırada şarkıcının yanında bu- luan meşhur bestekârlardan Harri Revel, “-Ne güzel bir - şarkı ismi,, diye haykırmıştır. Ve Harri Revel bu İsimde bir şarkı yazıp bestelemiştir. * Eski yıldızlardan Norma Şerer sesli filimde yeni bir kah- kaha atmak modası İcat etmiştir. Şimdi çevireceği filimlerin gülen sahnelerinde bu yeni kahkahayı atacaktır. Fakat başka hiçbir Süzi Vernon son çevirdiği Solda: Cim ar- Tov, sağda; Josselin Gacl, altta: “latı- rap gecesi,, filmin- den bir sahne Ahlâksızlık Kavgası Amerikada açık saçık fillmlere karşı mutaass:p bir zümre tara- fından açılan mücadele devam etmektedir. Bazı şehirlerde açık filimleri sinemalarda gösterilme- mesi İçin hükümete toplu olarak müracaatlar yapılmış, fakat hlükü- met büyükleri bu hususta ancak kanun — mucibince hareket edi- leceği — cevabını — vermişlerdir. Birçok şehirlerde de — papaslar konferanslar vererek halkın ah- lâksızca — filimlere — gitmemesini temina çalışıyorlar. yıldız bu kahkahayı taklit etme- mesi için gidip Noterde tesçil ettirmiştir. “Altın babası, filminde SON POSTA l Rollerini Değiştirmek İstiyenler Tanıdığımız sinema yıldızları- nın hepsi de ayrı ayrı rollerde ihtisas — kazanmışlardır. Komik Şarlo, güldüren ve kahkaha att- ran bir arlistti.. Komik Lui de öyledir. Kadıri olsun, erkek olsun bütün sinema yıldızları beyaz perdede kendilerine uygun roller- de görünürler. Ve biz her yıldızı kendi rolü ile birlikte hatırlarız. Fakat Amerika sinema mecmus- larında okuduğumuza göre bazı sinema yıldızları rollerini değiş- tirmek istemektedirler. Hatta bir kısım yıldızlar şimdiden sinema kumpanyalarına müracaat ederek yeni — bir mukavele — yapılacağı zamon bu İsteklerinin göz önünde tutulması — İâzimgeleceğini bilcir- mişlerdir. Kumpanya dirktörleri bu işe hayret etmişler, fakat sonracan işin içindeki dalavereyi anlamış- lardır. Yıldızlar bu aykırı istek- lerile kumpanyaları sıkıştırmak yolunu tutmuş oluyorlar. Böyle- lılılı kumpanyalar amana — gele- cekler, yıldızlara, rollerini değiş- tirmek kararından vazgeçmeleri için fazla para teklif edecekler. Kumpanyalar bu dalavereyi anladıkiarı - İçin şimdiden tedbir almışlar ve yeni yıldızlar tedarik etmeye baş'amışlardır. Beyaz Rollerini — —| — Beyaz Perde Haberleri —— Fransadan Holivuta Tekrar Akın Başladı Fransadan Holivuta yine yıldız | ıılonıı mevcut olduğunu tahmiy akını başladı. Geçen hafta içinde birkaç sinema yıldızı bir arada Holivuta gitmek üzere Paristen ayrıldılar. Şimdi siz şu satırları okurken onlar Holivuta varınış, köşklerine yerleşmişlerdir bile. Bu yeni yıldız. kervanı — şunlardan mürekkeptir: Andre Berley, meşhur Lili Damita, Sim Viva, Natali Paley, ve karısile birlikte Jorj Obriyen. Bu . yıldızlar Holivut'ta bir müddet kalmak ve birkaç filim çevirmek için ayrı ayrı mukaveleler imzalamışlardır. »6 Fransız yı'dızlarından Gabi Morleyin, kendisi gibi güzel bir kız kardeşi vardı. Bu kızcağız şifa bulmaz bir hastalığa tutul- muş ve öÖlmüştür. * Maruf erkek yıldızlardan Rene Löfevr son olarak “Yar,, isimli bir film çevirmiş, bunu bit'rir bilirmez de “ Bulduğum kadın ,, fümine başlamıştır. 34 Çok güzel ve billür - sesli Marta Ezgert “Kosta Viva,, isimli bir filimde baş rolü temsil etmek üzere İtalyaya gitmiştir. * Pariste kaç tane sinema edörsiniz? Bir Fransız gazetecisi bunu merak etmiş, üÜşenmemiş, uğraşmış ve saymış. Neticede görmüş ki Pariste, hepsi de 1 nci sınıf olmak Üzere tamam 99 tane sinema salonu vardır. Bunlardağ başka mahalle aralarında ufali tefek sinemalar da mübhim bir yekün tutmaktadır. Asıl şayamı dikkat olan cihet şudur ki bu sinemalar günün her saatinde ağızlarına kadar seyirci ile dolu- dur. * Fransanın meşhur — opera şarkıcılarından — matmazel — Vina Bovi filim çevirmek Üzere bir sinama kumpanyasından dolgug üçretli bir teklif almıştır. Herkes, opera yıldızının bu zengin para karşısında opera sahnesini bır: kıp stüdyoya koşacağını zannetmiş, fakat aldanmışlardır. Çünkü Mat- mazel Bovi bu teklifi hiç düşüne meden reddetmiş ve — sinema kumpanyasının mümessiline şun- ları söylemişt'r: “— Opera sahncsinde kazan- diğım şöhreli milyonlara ceğiş- mem.,,