22 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

22 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

“Katil Ana Mı? Bir Kadın Daha Doğurduğu Çocuğu Boğup Öldürmekten Maznun (Bşatarafı 1 inci sayfada) detli acılar neticesinde yaptığına kani olarak: — Kuzum: Nigâr Hanım. Bak nur topu gibi bir yavru. Hiç bo- ğgulur mu? Sen ona bir meme ver bakalım. Demişler. Lohosa ana : — İstemem yumurcağı geber- sin,. Allah aşkına şunu öldürünüz. Teklifinde ısrar etmiş, — - Ve nihayet beş, altı saat son- ra nevzadın hasta odasında öldüğü görülmüştür. Doğumevi derhal po- lise ve müddeiumumiliğe hâdiseyi haber vermiş. Hükümet doktoru nevzadın cesedini muayene etmiş, dudıkhırındı morluk ve pas bııl- duğu için çocuğun boğulduğunu bildirmiş ve cesedini morga kal- dırtmıştır. Anne de Bakırköy sulh ceza hâkiminin huzaruna çıkarı- larak tevkif kararı alınmış ve dün de Müddeiumumiliğe gönderilmiş- tir. Müddelumumtlik morktan ra- por İstemiştir. Verilen raporda çocuğun ana rahminde boğulma neticesi olarak doğumdan beş saat sonra Ölebileceği zikredil- mektedir. Hükümet doktorile morg raporu arasında tezat görüldü- ğü için Müddelamumilik dün ra- poru Tıbbi Adli meclisine ve ııııyı da tevkifhaneye gönder- .Bu Yıl Dışarıya Bol Bol Üzüm, İncir Sattık ( Baştarafı 1 inci yüzde ) Müstahsilin bu seneki varlığını anlatmak için bu rakkamlardan daba veciz bir anlatışım bulum mıyacağına İnancım var, İncir — Rekolte 26,000,000 kilo, satış 25,000,000 — kilo, ihra- cat 23,000,000 kilodur. Rekolte tükenmiş, İkinci Teşrin ayınin haftasında mal kalmadığı için satışlar durmuştur. Üzüm — Rekolte 45,000,000 kilo, satış 31,000,000 kilo, ihra- cat 26,000,000 kilodur. Rekoltenin Üçte ikisi çok iyi fiatlarla satıl- mıştır. Kalan kısının Noel yortu- larında tükeneceği — muhakkak görülmektedir. Ihracat tüccarları harice karşı nazlı hareket etmek- tedir. Fiatlar gittikçe yükseliyor. Tütün: Rekolte 12,500,000 kilodur. Şimdiye kadar, yani 20 günde rekolte tükenmiş, 10,000,000 kilo tütün, geçen seneden vasati yüzde elli yüksek fiyatla satılmış- tır. Müstahsil piyasaların birinci ve ikinci nevi tütünlerden hiç kalmamış; Aşağı derecede tü- tünler çok müsait fiatlarla satı- maktudır. On beş gün sonra pi- yasada 934 mahsulü tütün bulun- mıyacağı — muhakkaktır. — Dışarı piyasalar isteklidir. Her sene müstahsilin en açık yarasımı teşkil eden tütünlerimizin kolaylıkla satılması ve adeta ka- pıııları[( satış yapılması rekolte noksanından İleri gelmekle be- raber İnhisar Idaresinin göster- diği canlılığı yazmadan geçemi- yeceğim. Tnahisar —Idaresi — bu sene — tütün — davasında oyna- diği — çalışkan — rolü, — belkide teşekkülü tarihinden beri göster- miş değildir. Üzüme gelince. tzüm fiateri- nin yükselişi rekolte noksanın- dan — ileri gelmiş, — müstahsil kuvyetli bir cephe ile alıcıların karşısında mukavemet göstermiş- tir. Birkaç alavirecinin çevirmek istedikleri — manevrayı — vaktinde SON POSTA Öz Türkçe Bilmecemiz Dünkü Bilmece 2 3 4 5 6 7 8 SUNUAHNE m_EEE- LDI ı:ıu Bugünkü Bilmece Boş dört köşeleri aşağıda ya- zılı manalara gelen öz Türkçe kelimelerle doldurunuz. Bu sa- yede hem vakit geçirmiş. Hem de öz Türkçe kelimeleri öğren- miş olursunuz | So'dan sağa; 1 — Umumt 2 — Teahhur $ — Cüz'i 4 — Neşvünama 5 — Sakil masztar edatı , 6 — Memleket « şahsi zamir müf- ret ikincl şahıs 7 — Fenanın zıddı « Ekmek mas- tarmdan nehihazır 8 — Gülün seyilmeyecek tarafı « beyi Yukarıdan aşağı : 1 — Hindi « sonuna bir | getirllince imek — mastarından — şuhudi mazi Üçüncü şahıs 2 — Fenanın yıddı 3 — Hul ve keyfiyet 4 — Meeburiyet 5 — Bir kumaşa bir yabancı maade damlayınca baml olan iz 6 — Baştan bir harf kaldırılınca mndan yapılan hergün ye- diğimiz nesne 7 — Hatırlama 8 — Ekil - ilâve h. 1 inci İflâs Memurluğundan: haber alan bhükümetimiz, aldığı | İstenbul Balıkpazarında 49 N. da Hris- tedbirlerle bütün tehlikeleri uzak- | taki Hacı Yu:if ve İlya Mal raplo kollek- laştırmış, bütün bir Üzüm müstah- sili yoksuzluk çekeceğine maalk esef birkaç alavireci tacirler bir- kaç yüz bin lira zarar etmiştir. A. ÂAunan Milletler Cemiyetinde Bir Fırtına Kopacak Gibidir (Baştarafı 1 Incl yüzde ) rahhaslar, siyas! hava düzelmeden evvel sılâhlar bahsinin esaslı mü- zakerelerina başlamanın imkânsız olduğunda müttefiktirler. Bu se- bepledir ki, bu "İş te, Sar Hav- zası müzakerelerin sonuna bıra- kılmıştır. * Marsilya faclası hakkındakl maddi ve manevi mes'uliyetleri tesbit eden Yugoslavya muhtıra- sı, Milletler Meclisine bugün ve- rilmektedir. Küçük itilaf Hariciye Bakanlarile uzun boylu görüşen Fransız Hariciye Baknı M. Laval bu muhtıranın mütedil — olması esasını kabul ettirmiye muvaffak olmuştur. Muhtıra bugün verile- cek, müzakeresi Ikinci Kânunda yapılacaktır. Bu münasebetle ve bu işte Fransiz Hariciye Bakanı- nin vaziyetindeki nezakete İşaret eden Fransızca “Ordroe,, gazetesi, Yugoslavya ve bibassa İtalya nazarında Fransayı iki yüzlü gör- teren propagandaları kaydederek şu satırları yazmaktadır: “Biz, Parisle Belgrat araşın- dılu dostluğu hiçbir manevranın sarsamıybcağına kanüz. Ayni zamanda ortalı bulan- dirmaktan suçlu slanların Marsil- ya faclasına, — Fransız « İtalyan müzakereleri esnasında patlayan bir barut fıçısı vazifesini gördür- melerine imkân bırakmamalıdır.,, OSMANLI BANKAS TÜRK ANONİM ŞİRKETİ TESİS TARİHİ: 1868 Sermayesi: 10,000,000 İngiliz liran Türkiyenin başlıca şebirlerile Paris, Marsilya, Nis,Londra ve Kıbru, İrak, Mançester'de. Mısır, Filistin ve Yunanistan'da Şubeleri, Yugoslavya, Romanya, Suriye ve Yunanisten'da Filyalleri vardır. İran, Her türlü banka muameleleri yapar tif şirketinin Mabkemel Asliye 1 inci Hukuk dalresince flâsının 11-11-934 aaat 14 de açılıp tasfiyenin adi şekil- de yıpılıııı ma kazar verilmiş oldu- “'l — Müfliste alacağı olanların ve istihkak iddiasında bulunanların ala- caklarını ve istihkaklarını ilândan bir ay içinde 1 inci İflâs dairesine gelerek kaydettirmeleri ve dellllerini ( sonet ve defter hulâsaları ve salre ) asl veya musaddak suretlerini tevdi eyle- meler.. £ — Hilâfma hareket cezaf mesçu- liyeti müstelzim olmak ıııdnn mül bor. ayar müddet içinde ıkı:ı:dilırîîılı. bovçlınıı hıldlmıî':;ı. 3 — Müflisin —mallarını her ne sıfatla olursa olsun ellerinde bulun- dursnların o mallar Üzerindeki haklari mahfuz kalmak Lîvtilı bunları aynı müddet içinde daire emrine tevdi etmeleri ve etmezlerse makbul maze« retleri bulunmadıkça cezai mes'uli- 'et rayscakları ve ruçhan hakla« !ıııd.ı:'-ı,hnıı kalacakları, 4 — 1-12-934 — tarihine —müsadif cumartesi günü saat Ji do alacakların lk içtimaa gelmeleri ve müfliş ile müşterek borçlu olanlar ve kefilleri- nin borcunu tekeffül eden sair kimse- lerin toplanmada bulunmağa hakları olduğu ilân olunur. (5112) V) Pek uzak yerlerde KA yabancı memleketlerde ikamet alacake hlar için müddet ııılı'ıhılır, Zaylı A. Nimet yazılı mührümü kaybettim. Yenisini kazdırdım, Eski- sinin hükmü yoktur. Eski mührümle Kadıköy Malmüdürlüğünden almakta olduğum zevcim Abdi ve pederim Şevket Beylerden muhaszaz — maaşla» mmla Zirant bankasındaki besabımdan ve Emniyet Sandığındakl! rehinimden gayri bir yerde eski mührümü kullan- madığımdan zuhur. edecek - vesaikin hbükmü olmadığını ilân eylerim. Muğin İnhisarlar Baş Eksperl — Hilml Mançe B. Vuldesi Ayçe Nimet Salya dediğimiz ağız -RA Dişler niçin çürür ? güddelerinin usaresi ! yemekleri hazme hazırlamakla kalmaz, ayni zamanda | yemek saatleri arasında dişleri temizlemeğe de yarar. |3 Fakat bu temizlik kâfi değildir. Dişlerinizi çürümekten | N kartarmak İstiyorsanız sabah ve akşam RADYOLIN kullanarak tabiate yardım etmelisiniz. RADYOLIN dişleri temizlemekle beraber ağız guddelerinin daha İi iyl çalışmalarımı da temin eder. B gOK İNE KULLANINII İasaa vücudu dişlere muhtaçtır. Dişlerimis zin de RADYOLİN & ihtiyacı olduğucu unutmamalıyız. yalnız Yeni Seçim Hazırlıkları (Baştarafı 1 inci yüzde ) dığından bütçe 7 ay tatbik mev- kiünde kalacak demektir. Bu he- saba göre bütçenin 7 aylık tat- bikini yeni meclisin kontrol et- mesi lâzımdır. Tatbik vaziyetinin daha iyi kontrol ile bilmesi için de bütçenin yeni meclis tarafından müzakere ve tesbitinin — İsabetli olacağı söyleniyor. Bilhassa 935 bütçesinde yeni teşkilâtlara nit birçok fasıllar vardır. Yalnız ziraat bakanlık teşkilâtı için 3 milyon lira kadar istiyor. 2 — Dördüncü Büyük Millet Meclisinin faaliyete geçtiği gün- den bu zamana kadar birçok kıy« metli, münevver, genç elemtnla kendilerini göstermişlerdir. Bik hassa Iktısadi sahada yurda - fay- da kaza ndıracak mütehhassıslar vardır. Bügün bunların mecliste bu- lunmaları memleket — için çok faydalı olacaktır. — Yeni sanayi plânının — tatbikatında — meclisin daha şumullü kararlar verebilmesi için ihtisas sahibi salâhiyetli bir (Sanayi iktısatçı zümre)nin Millet Meclisinde bulunması lüzumu ileri sürülüyor. 3 — Beşinci Büyük — Millot Meclisi memleket için dönüm nok- tası olacak mahiyette mesele halli ile karşı karşıyadır: Yeni sanayi plânından başka bu devrede bir de ( ziraat plânı ) meselesi var- dır. Senayümiz kendi seviye ve bünyesine uygun ham madde İste- Öksürenlere Bronşitlilere En güzel, en mücasir ve en emin bir ilâç PEKTORİN komprimeleridir. Kutusu'35 kuruştur. BEŞİR KEMAL - MAHMUT CEVAT Eczaneni : Sirkeci | çqPA | mektedir. Beşinci Büyük Millet Meclisinin ilk devrede ve ilk ağız- da başaracağı en büyük ve mü« him İş köylüye kazandırabileceği ve senaylimizle başbaşa gidecek bir ( ziraat plânı ) dır. Bu plân içla bugun ortaya atılan fikirler arasında memleketi ziraat mınta- kalarına ayırmak gibi çok cezri ve işi kökünden halleder fikirler de vardır. 4 — Mayısta toplanacak Halk fırkası kongresinla içtima! ve si- yasi sahalarda çok mühim karar- lar verecği söyleniyor. Halkevleri çalışmalarının da- ha geniş sahada olması; gençlik teşkilâtı, esnuf teşkilâtı, mesleki teşekküller, Maarif ve Naha siyasetimizde esaslı değişiklikler gibi meseleler görüşülecektir. Işte Halk Fırkası namzetlerini ayırırken bütün bu başarılacak büyük işlerin hususiyetini göz önünde bulundurmak kararındadır. Bu itibarla Fırka Katibiumumiliği şimdiden tetkiklere başlamıştır. Fırka —muhafilinde hâkim olan kanaat; Meclisin tam bir fikir birliği içinde olabilmesi için, müs- takil mebusların adedini artırmak- tan ziyade her sahada İiht'sasile tamnmış simaların bulunması ge- rektir. Muhakkak olan birşey varsa yeni mecliste: Ziraatçi, Sanayici, Ik isatçı, Maarifçi ve içtimal teşki- ütçı ihtisas sahibi genç bir züm- renin büyük bir yer alacağıdır. 4 Marka Müstahzaralı