26 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

26 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Bir Türlü Başarılamayan Bir İş Dünya diplomatlarını yürlerce kere bir araya getiren “silâhları azalt- tekrar rin söylüyorlar : İrtan (Beykoz Yalıköy 146) — Bir senelik gazete koleksiyon- larını karıştırırsanız en çok - tekrar. lanan haberin, silâbları azaltma haberi olduğunu görürsünüz. Dahili haberler arasında da İstanbuldaki bozuk gıda- lar meselesi rekor kırar.. Bugün yine bir gezetede gu serlevha gözüme Hiştiş “Silâhları azaltımıya doğru ilk Hangi ilk adım a birader. ©n senedenböri bu haberi blr arpa boyu ilerlediğini de görmeyiz. x Bay Fahri (Babıili caddesi İnsan kıraathanesi) — Bean dünya — vaziyetini dün İstanbul üzerindew” geçen sağnaklı, yıldırımli kazırgalı havadan daha karışık buluyorum, Bugün sağımızda solumuzda yıldırımlar patladıkça nasıl ecel terl döküyorsak Ğ dünya harbi kopacak diye de ödümüz patlıyor. Allah, milletlerin idarelerini ellerinde tutan büyük başlara İnsaf versin de bir barp yüzü daha görmiyelitm. A Bay Yakup (Güzel San'atlar Akademisinden: Almanlarla İngilizler konuşuyor- Tarmış. Silâhları azaltmaya çalışıyor- larmış. Biz bu martavalları on sene- den beri okuyoruz. Bu da otnlardan birl olacak azizim. Bir gey çıkmayas cağını — bildiğim için bu — hususta kat'iyyen kafamı yormam. Yalancının evi yanmışta kimse inenmeamış. Ne Sihirdir Ne Keramet! Eski Gümüş Çeyrekleri Altın Yapıyormuş Tophaneli Emin adında birisi, eski gümüş çeyrekleri altın su- una batırıp altın lira yerine saf ılmıılere satarken yakalanmıştır. Polis tahkikat yapmakta, bu ada- mın şimdiye kadar böyle kaç tane yalancı altın lira sattığını araştırmaktadır. Hapise Atıldı Hırsızlık — ve yankesicilikten türlü suçları bulunan sabıkalı Vahan yine iki, üç hırsızlık suçile Üçüncü ceza mahkemesinde mu- hakeme edilmiş ve Üç sene altı ay cezaya mahkum olmuştur. Yumurta ihracatı Yumurta ihracatımızın kıymet- lendirilmesi için yapılan çalışma- lar devam etmektedir. Yumurta ihraç ve kontrol nizamnamesi da- ğiştirilecektir. Heyet Döndü Yeni alınacak gemiler için tetkikatta bulunmak ürere kırk gön evve! Avrupaya giden heyet dün sabah şehrimize dönmüştür. Delikanlı — Hasan B. !.. Biz. ahret ve dünya işerini biribirinden ayırdık. Sekiz Yüz Sayfalık Bir Dosya 15 Yıl Takas Yolsuzluğu Tahki-| Hapiste katı Sona Erdi Suçlu_l;r._ İhtisas Mahkemesine . Verildiler Hemen iki seneye yakın bir zamandanberi devam eden takas tahkikatı . nihayet Ssona ermiş, suçluların muhbakeme edilmeleri Küzumuna karar verilmiş, evrak da Istanbul 8 No, li ihtisas mahke- mesine gönderilmiştir. 8 No. h ihtisas müddelumu- miliği bu evrakı dün akşam geç vakit almıştır, dosya pek şişkin- dir, Tahkikat evrakı sekiz yüz sahifeden fazla tutmaktadır. Müd- delumumilik bugünden — itibaren evrakı — tetkike — başlayacaktır. Suçluların duruşmalarının Tem- muzdan — evvel yapılabileceğine ihtimal verilmemektedirler. Çiçek Sergisinde Garibeler Mi? Kiraz Da Çiçek Olarak Kabul Edilmiş Bu yıl Istanbulda çiçek sergisi açılmadı. Buna mukabil Adada yapılan çiçek savaşında bir de ser- gi vücude getirildi ve en iyi çiçek yetiştirenler arasında bir müsa- baka yapılmış oldu. Fakat bu müsabaka ortaya yeni bir telâkki çıkardı. Meğer kiraz da çiçek lmiş. Müsabakaya girenlerin Iddla- sına göre, derecelerin ayrılışında haksızlık yapılmış, hakemin ken- disl birinci gelmiş ve sergide kiraz teşhir eden bir'sine de ikhincilik verilmiştir. Daha garibi mevsimin en muvaffakıyyetli bir” eseri ola- rak Istanbulda eşi olmayan pak nâdide bir seriden tam 15 çeşit karanfil getiren Mecidiye köylü bir meraklıya sergide birinci geldiği tebşir edildiği halde adamcağız Aadadan döndükten sonra döre düncü geoldiği ilân edilmiştir. Bu hal sergiye iştirak edenl. mütcessir etmiştir. derece kazanan- lara verilecek ikramiye pek ehem- miyetsiz bir para olduğa için bu teessür maddi olmaktan daha ziyade meslekt ve manevldir. Sırf bu bakımdan şikayet yapılmak- tadır. & Bir Kayık Parçalandı Mezbaha motörlerinden - biri, dün Haliçte kir kayık parçalamış, Yako ile oğlu Yasef denize dö- külmüşler, fakat kurtarılmışlardır. Akay Vapurlarında Üç Hırsız Son zamanlarda, Akay idaresi vapurlarına bir hırsızlık şebekesi dadanmıştır. Bir. müddettenberi bu işin peşinde olan zabıta nihayet üç kişiyi cürmümeşhut halinde yaka- lamıştır. Bunlar, İsmail, Niyazi ve diğer İsmaildir. Idarenin Nev- eser vapuru Kadıköyde bağlı ol- duğu bir sırada, İçeri girmişler, kamarotun — dairesine — dalarak, bataniye, elbise ve salr eşyayı aşırıp kaçmaktalar iken tutu- muşlardır. İstanbul Müddelumumiliğine Kim Getirilecek Istanbul — Müddeiumumiliğine henüz kimse tayin edilmemiştir. Adliyeye gelen haberlere göre Vekâlet sekiz kişilik bir namzet listesi üzerinde tetkikat yapmak- tadır. Bu listede Adliye müfettiş- lerinden Baha, Forit ve Necmed- din Zâhirle Istanbul Üçüncü Ceza Reisi Hikmet ve Ağır Coza aza- sından Kemalla de İsimleri bu- lunduğu söylenmektedir. Yatacak Talâ: adında birisini bıçakla yaralayarak ölümüne sebep ol maktan suçlu Vehbi adında biri- nin ağır cezada dün son duruş- ması yapılmıştır. Suçlu Vehbi her celsede suçu- nu inkâr edip Talâtı bıçaklama- dığını iddla etmiş ise de gerek Talâtın ölürken söylediği son söz- ler; gerek şahitlerin ifadeleri ve diğer deliller Vehbiyi suçlu göz- terdiğinden — kendisinin 15 yıl hapsine, âmme hukukundan dü- şürülmesine, ( 500 ) lira tazminat vermesine ve yine on beş yıl da emniyet gözü altında bırakılma- sına karar verilmiştir. Baykoz Fukara Yardım Kuru- munun Gördüğü İşler Türkiyenin en yaşlı bir kuru- mu olan Beykoz Fikaraya Yardım Cemiyeti Pazar günü umumi kon- re halinde Boykoz İlkmektebin« e bir toplantı yapmış ve 934 senesi hesapları hakkındaki idare heyetinin raporunu tetkik etmiş- tir. İdare Heyetl Başkan vekili muhasebeci Alâeddin Somir kon- ye izahat vermiştir. Bu kurum amazanda yüz fakire yemek vermiş, bayramlarda (81) çocuğa ayakkabı ve çorap dağıtmış, ge dasız (29) mektep çocuğuna her« gün yemek vermiş, bir sene İçin de fakirlere (1004) liralık ekmek dağıtmıştır. Gayrımübadiller Toplanıyor —— —.. — — -— Yine Gürültülü Bir Kon- gre Yapılacak Gayrımübaciller kongresi yarın Halkevinde yapılacaktır. Bu kon- gerenin çok — gürültülü — olacağı, idare heyetine karşı çok şiddetil tenkitler yapılacağı tahmin edil mektedir. Gayrımlibadillere göre, şimdiki Idare heyeti çalışmaların- da sadece yüksek Istihkak sahibi gayrımübadilleri gözönünde bu- landurmuş, bu süretle küçük Istihkak sahibi gayrımübadillerin menfaatleri hilâfına çalışmıştır. Gayrımtibadiller bunun gibi diğer birkaç sebeple — şimdiki idare heyetini tenkit etmektedir- ler. Kongrede idare heyetinin Iskat edileceği tahmin edilmekte- dir, Yüzünü Jilet Biça- ğı İle Kesmişler Galatada oturan Agop ve etelci Ahmet, birinci ceza bak yerinde, Katina adında bir kadı- nın yüzünü jilet biçağile birkaç yerinden kesmek suçundan sor- güya çekilmişler, sabıkaları v0 rulmak Üzere muhakeme uzatıl- mıştır. Dahilf Haberlerimiz Bura- da Bitmedi. Giınci sayfa- mızda Devam Ediyor Pazar Ola Hasan B. Diyor Kl: Makine, makine, makine! »« Dünyada yalnız dünya işlerde uğraşıyo- ruz, yürtta fennin ilerlemesine çalışıyoruz: .« Ayaklarımız toprak.. c.dekçı giz- lerimizde topraktadır. Gökyü.ünden biç birşey bek.ediğimiz yok. | delikanlı | Hasan B. — A'lahvere de öyle olsua, fa- kat yağmur yağmadığı zamanlar elacak diye gözümüzü gökien ayırmıyorum, : Haziran 267 j Günün Tarihi Bir İki Satırla Yeni Emniyet Müdürü iş Başında anbul Emniyet müdürlüğü: ne tayin edilen Ankara Emniyet müdürü Salih dün Ankaradan * * Moskava Elçiliği Moskova Büyük elçiliğine Dle yarıbekir saylavı Zekâi Apaydı | nın atanımı Cumur — Başkani tarafından onaylanmıştır. * * * Muallim Veklileri Orta vae askori ııokteplırdıj muallim vekilleri temmuzun haftasında Üniversitede bir imtle handan geçirileceklerdir. Bunlari dan muvaffak olanlar vazifelerine asil olarak tayin edileceklerdir. * * * Idman Piyangosu Türkiye —idman cemiyetleri İttifakının tertip ettiği eşya ple yangosunun tam İistesi bugün çıkacak! * * * 300 Lira Çalmış Alpullu şeker farikasından lira çaldığı ihbar edilen Niya adında bir suçlu dün burada yas kalanmış, Alpulluya gönderilmi, * * Kurtuldular Inhisar — idaresinin Kabat anbarı memurlarından İhsan Emin, ihtilâs suçundan yapı duraşmaları sonunda af kanunum? dan istifade ederek beraet karari almışlardır, * * » Boraet Ettiler Matbuat kanununa uygunsuz- luk suçundan mahkemeye veriled talebebirliği reisi Rüknettin İlğ üyelerden Emin dün birinci ceza* da beraet etmişlerdir. * * * ilyosa Otoblüs Otobüsçülerden birkaçı belediye ye müracaat ederek bir Temmuz* dan itibaren Kilyosa otobüs iş* letmek teklifinde bulunmuşlardığı Belediye teklifi muvafık bulııa ve İzin vermiştir. * * Telefon Şirketi Telefon şirketinin satın alıne ması için Ankarada bayındırlılk bakanlığı ile temasta bulu= şirket murahhasları gelmişlerdir. Merkezden talimat aldıktan sonrâ tekrar Ankaraya döneceklerdir. * * Kaçakçılık Işi — Gümrük kaçakçılığı yapmak: tan suçlu olan fort farikasındakl büyük memurların duruşmaların dün devam edilmiş, ve duruşmâ ehlivukufun tetkikatını ikmal et- mesl için başka güne bırakılmıştır. kurakbık