26 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

26 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

26 Haziran SON POSTA İNANILMAYACAK (1750 - 1860) * Fransız ordusunda 15 inci ve 16 ıncı Lui zamanında, ihtilâl es- nasında ve Napo'yonun devrinde hizmet et- Bu zat 90 defa muharebeye girmiş, “ 12 defa göğsünden kurşunla 20 defa muh- telif yerlerinden süngü İle yaralanmış, 20 defa dok- hükmedilmiş, ile ölmüştür. miştir. tarafından (ölümüne kendi eceli torlar 110 yaşında “G 0 Bu kue , kilisenin meresin- dedir? "uun Bu şehir dan sünger taşi nir, zengin bir #icareti vardır. Sükün, mutlak bir sükün, Tekrar göri ceğimin za na kadar.. Bu cümle Chu > ad ehyard'ta bir alından mezar taşına — yazl» mıştır. fakat Ur ymard ğin <te ğinde ve Üserde yaşayan bir sete ındadır. Ad Larders Fransanın Normandia vapurunda istihsal edilen elektrik, İngilte- renin Liverpool şehrine tamamen yetişir. nlünüzden Kopanı Veri- niz, Sizi Karı Koca Yapayım,, Amerikada Vaşıngton eyüle- tinin Vankuver şehrinde evlenecek kimselerden aranılan şerait son zamanlarda haddi esgariye in dirilmiş ve büyük kolaylıklar gös- terilmeye başlanmış olduğundan şimdi nizamlarını henü değiştir meyen civar şehirlerdeki evlene- cek çiftlerde Vankuvere akın etmektedirler. Bu akın sayesinde şehirdeki evlenme vak'aları der- hal dört misli artmıştır. Amerikada © evlenme ruhsat- hamesi (alındıktan Oogonra her hangi bir sulh hâkimi veya papas Ücret mukabilinde nikâh kıyabilir, İşte Vankuvere bu evlenme akını başlayınca da sulh hâkimi olan bir kadınla iki papas arasında, bu nikâh ücreti yüzünden müthiş bir mücadele, bir rekabet baş” lamıştır. Bu rakabetin ilk neticesi ucuzluktur. Zira evvelce nikâh başına muayyen olarak 5 dolar öcret alındığı Ohalde 2 buçuk dolar almaya başlamışlar. Ve pa- azlarla hâkim kapılarının önüne u Ücreti göst. ktrikli ilân- asmışlardır. Fakat bir müddet Yüzüne İstediği Vankuver şehrinin mahkemesi ve kadın hâkimi sonra kadın hâkim bir az daha İleri gitmiş ve eski levbasını in- direrek (o yerine parasız (nikâh kıyacağını ilân eden bir levha asmıştır. Bunu gören papazlar afallamışlar, fakat büsbütün de paradan (o vazgeçemediklerinden birisi “nikâh ücreti olarak gönlü- nüzden ne koparsa kutuya atıniz,, diye yeni bir levha yaptırmış, diğerinin ise fiatını indirmeye bir türlü eli varamamış. Şimdi ötede beride dolaşmakta ve “kendini bilen hiçbir güvey, karısını böyle sadaka verir gibi nikâh kıyanla- huzuruna yikama Mai © propaganda yapmaktadır. Yalan ba tdi evlenmek bile bir kazanç vesilesi yapılmıştır. Dakika, Beğendiği Şekli Verebilen Adam! Holliyvood'da oturan Mistr Mi ke Buteh sinema yıldızı değildir, fakat bir sinema (yıldızından daha fazla şöhrete sahiptir. Her yerde, her vesile ile adı geçer, her mecliste bulunması İstenilir, arkasına düşülür. ( Mistr Mich Batch) bu önü temin eden şey, istediği dakike- da yüzüne beğendiği şekli verme imkânına malik oluşudur. Resim- lerimize bakınız, adamin bu kud- retini nasıl kullandığını anlarsınız. Meselenin en mühim noktası da pin istr Mich Butch'ın bu yüzü- nü değiştirme kabiliyeti bir | iki dakikalık kısa bir zamana inhisar etmez. Bu zat sabahleyin, o gün nasl gezmek İstiyorsa yüzüne o şekli verir ve akşama kadar o halde gezer ve bunu biç zorluk çekmeden, tabii şekilde yapar. Hırsızları Zah- metten Kurtaran Bir Muhasebeci Pariste büyük bir Fibr fabri- kasının muhasebecisi çok ihtiyatlı bir adam olduğu için her akşam müessesesinde toplanan paraları bankaya yollar, büyük kasasının Bu şekli mü- savi büyük- lükte ve dört parçaya ayr rabilir Aşksız Roman Badisin: de (0607-1701) Bir Frans x muhar- riridir. BO elit eser yazmıştır, Bu Şu Garip Neler Bütün dü'yanın en Yeryüzünün re meal i Amerikalı jor 2N Kalede. Rooperdir. Ba zak büyük muharebe bittiği zaman Fransada doğmuş harp öksüzlerinden tam (1000) tanesini evlâtlık olarak almış ve bunların bepsine de kendi adını vermiştir. Mıstr Jorj Rooper çok zengindir, fakat düzüneleri aşan servetini bu 1000 çocuğa Üleşti- rilecegi zamanı az bulmuş, “Ök- sözler kurumu,, altında bir ku- rum kurarak halktan da para top- lamış, çocuklarına mükemmel bir okuma hayatı vermiştir. Bu hayır sever Amerikalı mu- barebe bittiği zaman tek söz Fransızca bilmiyordu, çocukları ile konuşabilmek için şimdi bu dili de mükemmel bir surette öğ- renmiş bulunmaktadır. Ikiz Çocuklarının Fazlalığı Ile Şöh- ret Kazanan Bir Mektep Milvaukel şehrininin şöhreti eski zamanlarda olduğu gibi bu- günlerde de, birahanelerinin geniş ve köpüklü fıçılarından akan anber ve hublon kokulu (birası ise de, bu şebrin başka bir husu- siyeti daha vardır ki, oda her yerde bulunur şeylerden değildir. Bu hususiyet şehrin Mak keeniy adını taşıyan mektebindeki ikiz çocukların çokluğundadır. Sayılan hepsi de sıhhatli ve y olmak üzere 18 tanedir. 9 çifte »y- rılan bu 18 yavrudan yalnız 'dr çifti ayrı ayrı cinslerdendir. Ö'e- kilerin hepsl de aynı cinstendi Diğer taraftan bu 9 çiftin $ tane yekdiğerine son derece benrem: - tedirler ki, bu çocukları yekdiğ: rinden ayirt etmekte hocaları içit büyük güçlükler doğurmaktadır. Üzerine de : — Nafile zahmet etmeyiniz, içinde para yoktur, cümlesini taşıyan bir levha takarmış! Fransız gazetelerinin anlattık- larına göre hırsızlar bu müesse- seyi ziyarete karar verirler ve bulunduğu apartımatın Üst katını kira ile tuttuktan sonra tavanını delerek aşağı kata inerler. Fakat kasanın üzerinde levhayı görünce lık ailesi misi- niz ve bir dört Oköşe haline ge Cerayirde tirebilir mk salmuytar.. Üze- di. rada yazılı g- siniz ? las cümle (Allahım bizi asirge ve canı mızı Müslüman o.arak al) de- nilmektecir, Bir Tiyatro Âşıkı Kar) Count Hahn (1782 - 1837) Almanyanın Meklirorg Doka Lığının devlet reisi idi Haya tının 57 yılında ber gece tiyab roya gitmiş, memleketinin ti. yatrolarının ıslahı için 4 esil yaz atın hurcasışlır, Dünyada Oluyor? Ş.kago üniversitesi profesörle- rinden Mistr Tey- ten bulduğu fenni bir usul sayesin de en azgın cani- leri bile kuzu gibi uysal yapmiya muvaffak olduğunu iddia etmek» tedir. Bu profesörün kanaatine göre insanlar annelerinden daima temiz olarak doğarlar, onları fe- na yapan şey, aradan seneler ge- çince dimağlarında biriken bir sudur. Şu halde mesele fena adamların kafalarından bu suyu çıkarmaktan ibarettir. Profesör ölünceye kadar kal mak üzere hapishaneye konulmuş caniler Üzerinde birçok tecrübeler yapmış ve bu tecrübelerden hep- sinin de muvaffakiyatle netice- lendiğini görmüştür. nsanlar için! çok faydalı bir buluş delme teşebbüsüne girişmiyerek geldikleri gibi giderler. Hırsızların levha üzerinde yazdıkları cümle dur : — Teşekkür ederiz. Filhakika kasanın içinde mü- essesenin ancak defterleri varmış.