27 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

27 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

L TÇ O ÇA TP AA LAŞ * T MEŞETEA AA T Üa a ee SÜ Ü Haziran 27 Halkın Sesi Servetimizin Kıymetini bilelim Bay Besim (Kadiköy Altıyol- &ağzı ) — Yurdumurzun dört tarafı denizle gevrilmiştir. Hem de başka Başka iklimler içindeki denizlerle.. Bu sula- rımızda dünyanın en lezzetli balıkları yetişir. Size tuhaf bir gey söyliyeyim mi? Anazdolumuzda meyen ve yemey avlanır ve yenirmiş. Tehcirde! köylüler balık yömedikleri için toraman balıklarla dolmuş. İki sene evvel denize balık döktük. Bence balık Iyi bir gida ve kendi kendine gelen bir servettir. Konserve fabri- kaları yapmalıyız. Halka balık yeme- sini öğretmeliyiz. Orduya da pekâlâ balık - yedirebiliriz. * Bay Galip ( Beykoz İskele caddesi berber ) — Denizlerimizden çok balık çıkar. Balık dört beş venedenberi sarfedile- miyor. Bu sene kuzu kadar torikler kırk paraya kadar düştü. Nihayet dalyanlar balık tutmamıya başladılar ve erkenden de dalyanlar söküldü. Eğer Yunanlstan ve İtalya balık çek- meseydi, bu sene çıkan balıklar da denize dökülecekti. Yunanlılar İtalyanlar — biz- yapıyorlar, köylü halka yorlar. Bizde bir konserve fabri- kası kurmalıyız. * Bay Selâmi ( Karakulak ga- ası - kuramadılar. Bu, çok kârlı bir iştir. Aymı zaman- da çok kuvvetli bir gıda olan — balığı halka yedirmek ve mllli bir serveti tekrar denize dökmemek için hükü- metin yardımile bir fabrika kurulma- Bnı tavsiye edeceğim. —Eğer bu ya- pılmazsa bizde mühim bir meslek olan balıkçılık çok — sarsıntılar geçi- recektir. Memur Süsü Vermişler Kendilerine memur süsü vere- rek Madam — Tıngıryanın evine giren aşçı Boğos ile dellâl Dira- nın duruşmaları dün İkinci ceza- da yapılmıştır. Madam Tıngıryan, mahkeme- de, suçlulardan aşçı Boğosu eski- den tanıdığını, şimdi ayrı bulun- duğa kocasının yanında çalıştı- ğını söylemiş ve tanığı için ka- piyi açtığımı ilâve etmiştir. Da- vacı kadın bundan sonra, diğer suçlu dellâl Diranın da memur olduğunu söyleyerek içeri girmek İstediğini bildirmiştir Muhakeme, gelmeyen şahitlerin dinlenmesi için başka bir güne birakılımıştır. — Ucuzluk savaşına devam ediliyor Hasan B... Fazla Para Alanlar Gazino Ve Kıraathaneler- deki Ucuzluğa Dikkat Ediniz Belediye bütün ispirtolu, lspir- tosuz içkl! satan yerlerin fiat tarifelerini gözden geçirmiş ve yeni sene tarifelerini verirken bircok tenzilât yapmış bulunmak- tadır. Bilhassa içkli satan yerlerin tarifelerinde bir haylı tenzilât Buudan başka, bazı rin çay, kahve ve gazoz Hiatları da beş kuruştan dört ve Üç buçuk kuruşa indirilk- miştir. Fakat bazı açıkgöz gazinocu kıraathaneciler, belediyenin ini göze görünmiye- asmakta ve halka yine eski fiat Ürerinden para almaktadır. Bu belediyenin de gözüne çarpmış ve alâkadarlara, bu gibi yerlerdeki tarife listelerinin göze görünecek yerlere asılmasını ve her müşterinin İstediği zamanda inin temin ve edilmesini bildirmişti! İki Kardeşini Kurtarmak İstemiş ! Bir Kadın,Hâkime Rüşvet Vermek İstedi Fakat.. Derha*çakalandı, Sonra Da Dün sabah Sultanahmet sulh birinci ceza hâkimi Reşidin oda- sına Sara atlı bir kadın girmiş ve hâkime yaklaşarak : — Bay hâkim.. Sizin mahke- menizde kardeşim Anulanın bir hakaret davası vardır. Onu kar- deşimin lehine bitir ver, Demiş ve sonra da çantasından dört lira çıkararak : — Şu da size hediyemizdir, diye uzatmıştır.. Hâkim Reşit derhal bir zabıt varakasile vazi- yeti tesbit etmiş ve rüşvet verme küstahlığına yeltenen bu kadını müddelumumiliğe vermiştir, Istin- tak bökimi de Sarayı tevkif etmiştir. D Grubunda Genç san'atkârların kurmuş oldukları D grupu, temmuzün ilk haftasında şehir — tiyatrosu salonunda beşinci sergisini aça- caktır. Çöküntü Oldu Iki Çocuk Ve 23 Inek Ankaz Altında Kaldı Dün şehrimizde iki bâüdisesi olmuştur. 1 — Unkapanında —Haydar mahallesinde — oturan Hulkiye, Muzaffer, Remzi ve Orhan adla- rındaki küçük çocuklar, cadde üzerinde — bir bahçenin duvarı üzerinde oynarlarken duvar çö- küvermiş ve Remzi ile Muzaffer taş yığınları altında kalmışlardır. Biraz go polisler — yetişeroek bu iki yavruyu kurtarmışlar ve hastahaneye yatırmışlardır. Öteki İki çocuğa bir şey olmamıştır. 2 — Dün sabah Merkezefen- dide Yılanlı Ayazma sokağında imekçi Sabrinin ahırı dün sabah birdenbire göçmüş ve (23) inek altında kalmıştır. Hâdiseye der- hal Fatih Jandarma Kumandan- lığı el koymuş, o civardaki kerlerle itfalyenin çalışması neti- cesinde ankaz ineklerin üstünden kaldırılmıştır. Çok güzel bir te- sadüf olarak ineklerin hiçbirisi ölmemiş yalmız bazıları hafif bir sarette yaralanmıştır. çökme Hastahane İhtiyacı Mustafa Oguz adında genç bir verem hastasının Istanbulda yatacak bir hastahane bulamadı- ğını, hiç bir hastahaneden kabul edilmediğini, kendi dert yanması Üzerine yazmıştık. İstanbul sağlık ve sosyal yar- dım müdürlüğü, şehrimizdeki has- tahanelere Anadoludan da fazla miktarda hasta geldiğini, hasta- hanelerde fazla izdiham olduğunu ve müracaat eden hastaların sıra numarasile kabul edildiğini bildir- mektedir. Esasen biz de hastahane Ihti- yacının fazla olduğunu . biliyoruz. Fakat o yazı İle işaret etmek İste- dik ki bu ihtiyaç, bilhassa verem mücadelesini alâkalandıran cep- hede çabuk giderilmek lâzımdır. - aa e— Tevkif - Edildi Bu Sekiz Apartıman Kimindir? Tir Kadın, Sahte Vesika- larla Bunları Ele Geçirmiş Müddeiumumllik dün mühim bir sahtekârlık iddiasının tahki- kına el koymuştur. İddia şudur: Kadıköyünde oturan Kirkor Servisyan adlı bir zengin Ermeni geçen sene ölmüştür. Bunun hiç vârisi yoktur. Istanbulun muhtelif yerlerinde de #sekiz apartımanı vardır. Bunların bhepsi haxineye intikal etmesi İâzımdır. Fakat Huvart adlı bir kadın, Ermeni patrikhanesinden aldığı bir vesika ile gizli nikâhı affeden son kanuna dayanarak Kadıköy kaymakam- lığına müracaat etmiş, Kirkor Servlisyanın kendi kocası olduğunu İleri sürmüş ve mahalle muhtar- larından aldığı bir ilmühaberle de bunu doğrulamak istemiştir. Hal- buki Nuvart ötedenberi bir sucu yanında oturan fakir bir kadındır. Yüzbin liralık emlâke konmak için bunu yaptığı öne sürülmüştür. Müddeiumumllik bu ihbar ve ld- diayı tetkik etmektedir. Kanunlara Dil Uzatmış Dün ikinci cezada Kanunlara, Cümhuriyete, polise #övüp say- maktan suçlu bakkal Mehmedin duruşmasına bakılmıştır. Davacı, Lâtife adında bir kadındır. Ara- larında çıkan bir. kavgada bak- kal Mehmedin polis — hakkında atıp tuttuğunu İddia etmektedir. Dün şahit olarak iki kadın dinlenmiştir. Gelmeyen diğer şa- hitlerin dinlenilmesi için duruşma başka bir güne bırakılmıştır. Kimsesiz Çocukiar Izmirde C. H. P. tarafından korunan kimsesiz. 250 çocuğa şehir gazinosu sahibl tarafından gazinoda bir akşam yemeği ve- rilmiştir. Dahili Haberlerimiz Bura- da Bitmedi. G6 ıncı sayfa- mızda Devam Ediyor Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: l ». Tuz fiatları indirildikten sonra... . Buz fiatları da inmiye Fakat sebze fiatları hâlâ inmedi.. başladı. Günün Tarihi Bir İki Satırla Bir Ölü Mezar Başında Dirildi Kırkağaç, (Hususi) — Burada şimdiye kadar işldilmemiş bir vaka olmuş, öldüğü samlan, yıkanması, kefenlenmesi tamamlanan ve tam mezara gömülmek Üzere bulunan 70 yaşında bir kadının diri olduğu görülmüştür. Ölü de tam gömüleceği zaman sezilir kıpırdama hareketleri, ilk önce korku, sonra da sevinç ile seyredilmiş, kadının kendine gele diği görülünce Ürkmemesi - için çabucak ölü vaziyetinden tecrit edilerek yatağına nakledilmiştir. Kadın fam 15 gün yaşamış, sonra tekrar ölmüştür. » » DA Maden Ihracatı Muğla, 26 — Mayıs İiçinde dışarıya 3410 ton — manganez, 7629 ton krem, 1150 ton zimpa- ra madeni satılmıştır. — Gelir 14.697 liradır. ö * Rüşvet Işile Alâkası Yokmuş Bir rüşvet işinden dolayı ves kâlet emrine alınan Emniyet ikinci şube müdür muavini Sabri, kendisinin bu işle hiçbir. alâkası olmadığını, rüşvet alan adamı da tanımadığını söylemiştir. * * * Inkılâp Dereleri Dün saat 16 da Üniversite konferans salonunda, Edebiyat Fakültesile, Harp Akademisinin ve diğer yüksek - mektepler son sınıf talebesinin "Inkılâp taribi,, imtihanları yapılmıştır. * * * Posta Umum Müdürü Posta Umum — Müdürü dün Postahaneye gelerek posta ve telgraf — dairelerini — dolaşmıştır. Istanbulda ne kadar kalacağı belli değildir. * * * Cezasını Buldu Dün Sultanahmet birinci sulh ceza mahkemesinde dirhem çak maktan suçlu İşsiz takımında& Tamailin duruşmasına bakılmış, bir ay hapis cezasına Cavphrıl- mıştır. * * * İki Randevucu 'Tarlabaşı ve Beyoğlunda Ye. niyoldaki evlerini randevu evl haline — getirdikleri anlaşılarak mahkemeye verilen Katina ve Marya isminde iki kadının dün birinci ceza mahkemesi tarafındam muhakemeleri yapılmış, her ikisl de tevwkif edilmişlerdir. Hasan B. — Merak etme komşu, o da yakında tuz ile buz olacak !..