27 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

27 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Hediyelerini İstemiyen Bahtiyarlar Amerikanın Los Angeles şa- B n z ea bir hastane | 5, Yüzum görük yapılıyor | | müş, fakat para yetişmeyince bir piyanko tertibi- me karar verilmiş, binlerce bilet satılmış, milyonlarca para toplan- mış, hastane bitirilmiş, ve nihayet piyankonun kur'ası çekilmiş. İçin garip noktası, bu kur'ada mükâfat kazananlardan hiçbirinin gelp hediyesini istememiş olma- sıdır. Fakat bunları haklı görme- mek mümkün değildir. Zira kur"- ada kazananlara verilen hediye hep ameliyata tealluk eden şey- lerdi. -Anlaşılıyor ki — hiç kimse bedava olacak diye karnını yar- dırmak — istememiştir. * Amıpı gazeteleri mevzuunu dinden alan — bir piyesin temsili münasebe- tile, Hazreti Isa'nın hayatına ait piyes yazmanın muhar- rirler için yeni bir buluş olmadı- ğımı kaydediyorlar. Bu çeşit p- yeslerin ilki, 1402 tarihinde ya- zılmış ve Saint Maur şehrinde bizzat halk tarafından — bedava oynanmıştır. Bu temsilde — Kral Altıncı — Şarl da bulunmuş, pek hoşlanmış, oynayanlara — hediye vermiş, devam etmelerini söyle- miştir. Tlk aktör kurumu işte bu iltifattan sonra Saint Maur şeh- rinde “İsa piyesini oymyanların kurumu,, adı altında kurulmuştur. * 1 bir müddetten nsa'da yaşamakta olan sabık. Avus- turya kral — ailcal üyelerinden (Arşi- dö Hababurg)u ara- maktadır. — Prens — dolandırıcılık suçu İle zan oltındadır. Tutulma- mak için İsviçreye kaçmıştır. Fa- kat oradan da istenllecektir. r Bir Doktorun Günlük Notlarından (*) İlâç Hastalığı Birçok defa rastladığım gibi ge- çen ay içinde muayenehaneme bir hasta getirdiler. Ayakta duramıya- oak kadar dermandaıdı, Tengi so- luktu. Gözleri teesaüründen dolup taşıyordu. Bana ilk eözü; — İyi olamıyacağım ve öleceğim değil mi doktor? Oldu. Muayenemi yaptım. Kalbinde çar- pinti çok fazla Idi. El ve ayakları titriyordu. Yaşı (49), boyu (1,58) olan bu baslamın kilosu (38) di. Bünyevi bir rahatsızlığını tosbit etmediğim bu hasta lüzumundan fazla ilâca ve hekime meraklıydı. Elindeki bir tomar reçetedeki bir yığın ilâc kullanmıştı. — Nihayet bugünkü vıııyuıl dı bu ilaçların Perşembe eee başka bir şey dim ve bilâki detle yazak ettim. Gıdasına, suyu na, havasına ve güneş banyosuna dikkat etmesini teubih ettim. Hale tada bir defa hastamı gördüm, dün yice bana gelmişti. Yüzü seving içindeydi ve dört kilo almıştı. Üİ Bu netları ker'p saklayıı lbllme yapışarıp koll . Sakimti zamanınızda bu dektor gibi undadınıza yetişebilir. DARİLİ BABERLER Ölüme Çare Bulundu Mu? Bizim Doktorlar, Bunun İm- kânsız OldugunuS ylüyorlar Lindberg'in Tecrü- * besi Hiç Fayda Vermez, Deniyor Eski adamlar, ölümün çaresi sarmısak çiçeğinin — tohumudur, derlerdi. İnsanlar sarmısağın — çı- geğini ve çiçeğin tohumunu bula- madılur amma bu yolda daha başka şeyler ele geçirdiler. Bak- sanıza.. Şu, bir hamlede tayyare ile Okyanosları aşan tayyareci Lindberg — şimdi bir kalp İcat etmiş, ölülere can veriyormuş. Lindbergin kalbi lâstiktenmiş, saniyede bir defa atıyor, hem kanı idare ediyor, hem de hava veriyor, ölmesi icap eden adamlari yaşatıyormuş. Böyle şey olur mu, olmaz mı, bizim aklımız ermez. Aklı erenlere sorduk. Profesör Kemal Cenap dedi ki: — Eskidenberi lâstik ve bir- takım makinelerle işletilen sun'! kalplerle kan deveranını temin etmek, muvakkat, fakat şuursuz bir hayat vermek mümkündü. Fakat devamlı bir yaşayış temini mümkün olmaz. Böyle sun'i kalp- lerle değil bir insan, hattAâ bir kurbağayı yaşatmak, bir saatçik hayat temin etmek bile mümkün değildir. Sun't kalp, ölen hacere- leri canlandıramıyacağı için ya- şama temin etmesi de imkânsızdır. Operatör M. Kemal da dedi ki: — Ben — gazetelere — intikal etmiş olan bu ilmi tecrübelerin mahiyetini bilmediğim için tecrü- be hakkında birşey söyliyecek mevkide değilim. Fakat fiziyoloji ve teşrihin şimdiye kadar değiş- miyen esasları bakımından bu tecrübelerin — insanlar — Üzerinde (eğer — gazetelere — nakledildiği şekilde İsa) tatbikine fennen imkân yoktur. Çünkü kalp uzvk yette bazı uzuvlar gibi ne çıka- rılması zararsız, ne de tekrar yerine konulması ile uzviyet için faydalı olacak bir uzuv, ne de içi bozulan bir saat gibi yerinden çıkarılarak — tamir — ettirildikten sonra yerine konulan bir âlet, ne de bozuldukça değiştirilebilen bir tulumba değildir. Filvaki fiziyo- loji âlimlerini bir kalple çok işti- gal eden hekimleri çok yakından alâkadar eden bu tecrübeler ta ötedenberi fizyolji enstitülerinde muhtelif maksatlarla — yapılagel- mektedir. Fakat bu tecrübeler bugüne kadar İnsan kalbi üze- rinde ne tatbik edilebilmiş, ne de tatbik edilmesine İmkân hu- lanmuştur. Bu fizyoloji tecrübe- lerinin İnsanlarda tatbikına keşki imkân olsaydı ve keşki beşer makinesi bir saat gibi, yahut mevzubahs — edilen Lindbergin suv'i kalbi gibl bir kalple hayatın uzatılmasına İmkân hasıl olabil- seydi ölüm âmillerinin en mühim- lerineden biri kaldırılmış — ola- caktı.,, Lindberg'in tecrübesinin pek boş ol duğunu söylüyen profesör Kemal Cenap Hapis Cezası Gören |Kaçakçılar Bebek — bahçesinde pazarlık taşı satarlarken yakalanan Talât, Gereont, Siron dokuzuncu ihtisas mahkemesinde mahküm edilmiş- lerdir. Bunlardan Talât Tay 15 gün, Gereont 9 ay, Siron 6 ay hapis yatacaklar, yakalanan her taş için de 25 kuruş para cezası vere- ceklerdir. Düştü, Öldü Çarşıkapıda bir yapıda çale şan amele Hasan, Üst kattan yere düşmüş ve derhal ölmüştür. Buğc.lay Fiatları Ne Halde ? Ziraat Bankası Tekrar Piyasaya Çıktı 'Sert Buğday Altı Kuruşa, Yumuşak- lar Da Yedi Buçuğa Kadar Satıldı İstanbul zahire borsasında buğ- day fiatları üzerindeki değişmeler devam etmektedir. Dün borsaya 60 ton mahsul gelmiştir. Sert buğday 5 kuruş 25 para İle 6 kuruş ara- sından 203 ton, yumuşak buğday da 6 kuruş 25 para ile 7 kuruş 20 para arasından 170 ton satılmıştır. 6 Hazirandanberi satıştan çekik miş olan ziraat bankası dün tek- rar gatışa başlamış ve borsaya biri 6 buçuk diğeri 7 buçuk ku- rüştan iki tip yumuşak buğday iş, fakat alıcı bulamamıştır. Bınkıııııı satıştan çekildiği 6 Haziran günü borsada yumuşak buğday 5 kuruş 20 para sert buğ- day da 4 kuruş 20 para idi. Bi- | rinci nevi yamuşak un 430 kuruşla 535, sert un 320 ile 390 kuruş arasında satılmıştı. Bu fiatlar 10 Haziranda yumuşak buğday da 6 kuruşa. yumuşak un da 450-610, sert unda da 360-445 kuruşa yük- selmişti. l9 Haıırınrlı yumuşak - buğ- day 6 kuruş 17,5 paraya, sert buğday 5 kuruş 10 paraya, yu- muşak un GS0ye, sert un da 575 kuruşa yükselmişti. Dün ise buğday İMatları yaz- dı mız gibi sert te Ö, yumuşakın uruş 20 parayı bulmuş, bi- rincl nevi yumuşak un Gİ0 ku- ruşa düşmüş, sert un da 480 kuruşla S10 kuruş arasında de- gişmiştir. Faydalı Yağmurlar Yağıyor Yurdun muhtelif yerlerinden dön şehrimize, faydalı yıiııuı yağdığını bildiren haberler ge' miştir. Uşak ve Balıkesir havalisi- ne bol yağmur yağmış, çiftçi çok sevinmiştir. Sındırgı civarına da bereket yağmurları yağmış, bu yağmur- dan tütünler çok fayda gör- müştür. Doktorlardan Ne Kadar Vergı Alınacak Dün yapılan toplantıda bulunan doktorlar Türk hekimleri — dostluk ve yardım kurumu “Etibba Muhe- denet Cemiyeti,, dün saat 18 de fevkalâde bir toplantı yapmıştır. Bu toplantıda hekimlerin kazanç vergileri ve derecelere ayrılmala- ri hakkında görüşülmüştür. Ev- velce, bazı vergi şubeleri unvan yapıp birbirlerine kaçak çakmak | aara DŞ Son Telgraflar l Alman - İngiliz : Anlaşması Londra, 26 (A.A.) — Işçi saye lav Koks, Commons'da dış bas kanından şunu sormuştur: İngiliz - Alman deniz anlaşması Versay andlaşmasının silâhlar hake kındaki maddelerinin yerine geçe- cek midir? B. Hoar “hayır,, cevabını vere dikten sonra demiştir ki: Anlaşma imza tarihinden başe layacaktır. Fakat bunun Versay andlaşmasının yerine geçecek olan genel silâblanma anlaşmasına ka- tılması siyasamızın başlıca amaci | olarak kalmaktadır. TYTatar Cümhuriyetinin Yıl Dönümü Moskova, 26 (A.A.) — Tas ajansı bildiriyor : Tatar muhtariyet Sovyet s084 yalitesi cumhurlyetinin yıldönümü münasebetile dün Kazanda büyülş şenlik yapılmıştır. Şenlikte bire liğin — bütün cumhuriyetlerinden gelen binden fazla dolege hazıt bulunmuştur. Yugoslav Kabinesinin Eeyannamesi Belgrad, 26 (A.A.) — Bakan, lar Kurulu hükümetin bildiriğini hazırlamak Üzere Üyesl arasından özel bir komite seçmiştir. Kondilis İle Partisi Mensupları Arasında Atina, 26 ( Hususi) — Kon« dilisin kırallık taraftar olduğus nu bildirmesi Üzerine, Harbiye Bakanlığı Müsteşarı — Gene- ral Rodopulostan maada, Kondilis — partisi mensupları liderlerinin bu kanaatlerine iştk rak etmiyeceklerini bildirdiklerini Atina İka Nea — gazetesi yaz« maktadır. Trakyada Nehirlerin Taş- masından Korkuluyor Edirne, 26 — 48 saattenberi Edirne ve havalisine ara ile yağ- mur düşmektedir, Nehirlerin taş- ması endişesi de baş göstermiştir. İranda Mısır Gazetelerinin Haber-« leri Tekzip Ediliyor Istanbul Iran jeneral konso- Tosluğundan aldığımız bir mek- tupta İranın büyük hükümdarı Şahınşaha sülikast yapıldığı et- rafında Mısır gazetelerinde gö rülen bazı haberlerin her türlü asıl ve esastan uzak — olduğu bildiriliyor. Nöbetçi Eczaneler Bu geca nöbetçi eczaneler şun- İstanbul tarafı; Şehzadebaşında (lamall Hakkı), Aksarayda (Ziya Nuri), Edirnekapuda (Aril), Şehre- mininde (A. Hamdi), — Samatya; (Ridvan), Küçükpazarda (Küçükpa- sar), Eyüpta (Hikmet), — Lilelide (Sıtkı), Fenerde (Emilyadi), Sirke- cide (Eştef Neşet), Bahçekapuda (Mehmet Kâzım), — Bakırköyünde (Merkez). Beyoğlu tarafı: Kumbara- cılarda (Ticarim), Galatada (Asri İttihat), Kurtuluşta (Kurtulu;), Mis sokağında (Limoncuyan),' Kasımpa- şada (Merkez), ı Kadıköy tarafı; kındır), Pazaryolunda İ met), Büyükadada Ha tıxkırelerınden 25 Jira, bazıları- da yalnız iki lira alıyorlardı. Bu yaziyet Finans Bakanlığına bildi- rilmiş ve Finans Bakanlığı gayri- safi kazancı 500 — liraya kadar olanlardan bir ve bu miktardan fazla olanlardan 2 lira alınması- na karar vermiştir. Heyeti idare, dünkü toplantıda bu — hususta, azaya malümat vermiştir.