27 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

27 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

7” Hazir Hergün Bir Bulgarla Görüştük * Bir Bulgarla Görüştük Dün Sofyadan yeni gelen Türk dostu bir Bulgarla görüştük. ve dertleştik. O da bizim gibi, fki komşu ulusun barış va “ei içine de yaşamalarını istiyor. Ik a gazetelerinin meşriyatından (İtiz- leniyor. — Peki amma, dedik, hükümeti (ONeuiliy (o muahed pi silâhlanmak ve ordusunu ritirmak istemiyer mu ? İstiyorsa bu, onun fena niyetini göstermi yor mı? Güldü : — Hangi silâhlanmıya canım, dedi. Bulgarların ekmek paraları yök, allâbş ne ile alacaklar? Alaca silâh ne olurga ok sun, T e karğı gelecek e $ kuvvetle rine hbkân var mı — Ya tayyarelerin (halka, Türklere ve Türkiyeye karşı fona propaganda kâğıtları dağitmala- rına, gazetelerin iki bize çatmalanna, mektep kitaplarına varıncaya Okadar her &yerde Türklere karşı propaganda ya pılmasına ne dersiniz ,, Dostumuz bu defa gülmedi: ”— Bunlar doğrudur. Yerden göğe kadar hakkınız var. Bulgar gazeteleri fena yapıyorlar. Bu opagandayı yapanlar faşisiler- dir. Aşırı nasyonalistlerdir. « Bunlar, bütün faşist fırkaları gibi, halkın ulusluk duygularını gıdıklıyarak tutunmak . İsterler. Fakat Bulgarlar bunlardan ibaret değildirler ki! Bunlara siz de çatınız, İki ulusun arasını boza- cak yazlar yazmalarına göz ka- pamayınız. Fakat bundan ötürü Bulgar ulusunu hor görmeyiniz. Bu dostumuz, Bulgaristanın ekönomik ve siyasal durumu hakkında bizl aydınlattı, komşu muzun ekonomik durumunun çok fena olduğunu anlattı. Hele siya” sal bakımdan Bulgaristanın çok güç mevkide olduğunu söyledi. Böyle ekonomik ve siyasal güç- lükler içinde bunalan küçük si- lâhsız, kuvvetsiz bir milletin harp etmek isteğinde olmasını kabul etmek mümkün değildir. Bu bakımdan dostumuz hak- lıdır. Bulgarlara karşı farla sert Nisan kullanmakta mana yoktur. Vakıflar Kanunu Azlıklar Vakıfları Kontrol Edilecek Ankara, 27 (Muhabirimiz tele: fonla bildiriyor) — Yeni Evkaf Genel Direktoru Fabri vazifesine SON POSTA Resimli Makale para ve güzellik bir araya gelince, saadet tam olur, pe genç kızın ri ve saadetine Ge ür nan ÜR vard, een e büyüsü vardır, ona menguru erir. e de, para da, güzellik de gelip geçicidir. Bu, arla oOdolar. bu genç kız, görür. dünyayı Zaman, Insafaz elile ter ve teze görünen Ig Gençlik ve Para bunların hepsini silip süpürür. çehre yarın buruşuk” kaygusu © duymayan Bugün para yarın parasız kalabilir. Hakiki saadet geçici olmıyan varlıklardadır. Geçici SON TELGRAF HABERLERİ güzelliklerin kıymeti yoktur. —— — Köylüye Ucuz Ayakkabı Ekonomi Bakanlığının Projesi Göz- den Geçiriliyor Çarık kalkacak Finans Bakanlığı Soruyor... Ankara, 27 (Hususi » Tele- fonla) — İşlenmiş deri istihlâkini çoğaltmak ve köylüye ucuz ayak- kabı temin etmek için ekonomi bakanlığı tarafından hazırlanan projenin finansibakanlığınca tet- kikine başlanmıştır. Finans bakanlığı bu hususta defterdarlıklarla o malmüdürlükle- rinden şu malümatı istemiştir ; 1 — Mıntakaları (o dahilinde mevcut av yerlerinin isim ve ma- halleri. 2 — Verilen avcılık teskeresi adedile mıntaka dahilinde avlanan av derilerinin nevi ve mıktarı bunlardan bir senede alınan rusum, 3 — Av derilerinin mereye sevk ve ihraç edildiği, dahilde sarf edilenlerin mıktar ve nevileri, 4 — Diğer derilerin mıktar ve istihlâki bu malümat geldik- ten sonra ucuz flatla köylü ayak- kapları hazırlanacak ve çarığın kaldırılması çareleri aranacaktır, Kayseri Fabrikası Kayseri, 26 — Kayseri fabri- başlamıştır. Genel Direktorluk |kası | Temmuzda işlemeye başlıya- altı ay sonra mevkii tatbika ko- nacak vakıflar kanunu Üzerinde çalışma hazırlıkları yapmaktadır. Teşkil edilecek olan Evkaf idare meclisi ilk iş olarak yeni kanunun tatbikini gösteren bir ni- zamname projesi hazırlayacaktır. Azlıklar o vakıfların o kontrol etmek üzere merkezde ve Istanbul Evkaf Direktorluğunda birer bü- ro kurulacaktır. Azlıklar vakıflarını idare eden heyetler, mütevelliler varidat men- balarint, bunların sarf ve tahsis ma- hlalerini, geçmiş her senenin varıdat ve masraflarının miktar ve nevi- ( Devamı 12 inel yürde | Askeri San'atkârlar Atina, 26 — Bakanlar He yetince Onanan bir talimatname- ye göre askeri fabrikalar çırak mektebi Süel San'at lisesi olacak, Hseyi bitirenler bir buçuk sene stajdan ve 6 ay ihtiyat zabit mektebinde (okuduktan o sonra ihtiyat yarsübayı veyabut süel san'atkâr olacaklardır. caktır. Fabrikada her sekiz saatta 1500 amele çalışacak, bir günde 3 devre olarak 4500 ameleye iş verilecektir. Fabrika bir yılda 5 milyon kilo pamuk harcıyarak 30 milyon metre pamuklu mensucat çıkaracaktır. bazı haberleri söylemişli 27 sene evvel çıkan bir gazetede tesadif edilen “ Evvel zaman içinde, Bahçekapısında bir handa sigorta acenteliği edem bir zat makamı sadarete bir istida vermiş. İstanbul şehrini meşhur Avrupa memle- ketleri gibi imar ve tezyin için mükemmel bir proje tertip ettiğini söyliyerek bu bapta sarfı” lâzimgelen para için kale dahilinde hükümet ve belediyeye sit hali ve metrük arazinin karşılık teşkil edebileceğini Halep vali muavinliğinde bulunmuş bir zat gehrema- netine bir istida verek İstanbul lâğımlarının temizlen- İSTER İNAN İSTER İNANMA! Bir Baba Üvey Oğlunu Öldürdü Kandra, ( Hususi) — Büyük Kaynarca köyünden Halil vey oğlu Musayı tarlada mısır bek lerken balta ile (öldürmüştür. Cinayetin sebebi Musanın anasila birleşerek kendisini evden atmak istemeleridir. Pıyango Kanunu Ankara, 26 — Karşılığı para veya eşya olsun alelitlak piyango hakkını Türk Hava Kurumuna veren bir kanun projesi bazır- lanmıştır. Cumartesi Yevmiyeleri Ankara 26 — Hergün yarım sant fazla çalıştırmak üzere ame- leye Cumartesi (o yevmiyelerinin tam verilmesi şeklindeki formül burada da muvafık bulunmuştur. Esas amelenin haftada 48 saat mesaiyi doldurmasıdır. Dolandırıcılar Takip Ediliyor Ankara 26 — Vaktile kendi- İerine gazeteci süsü vererek abone ve ilân (dolandırıcılığı (yapan, devletçe haklarında takibat yapı lan birkaç kişinin fırsattan istifade ederek hava ve zehirli gazlere ait yazılmış derme çatma kitap İarın zorla ve yüksek flatla sat.” tıkları haber alınmış, haklarında takibata başlanmıştır. İstanbulun Plânları Beğenilmedi Ankara 26 — iç Bakanlığı Istanbul için yapılan imar plânla- rını beğenmemiştir. Yeni plân yapılacaktır. Londra - İstanbul Yolu Londra - Istanbul yolu Gze- rinde etüdler yapmak üzere seya- hate çıkmış olan bir İngiliz heyeti yarın şehrimize gelecektir. Muhafaza Teşkilâtı Tayyare Ve Otomobillerle Kuvvetlendirilecek Cenup hudutlarımızda muhü- faza teşkilâtı için zırh otomo- billere (o ihtiyaç (o görülmüştür. Akdeniz (sahilindeki (muhafaza motörleri de çoğaltılacak, ayrıca İSTER İNAN ISTER INANMA! mesi ve müzahrafatın kendisine verilmesi için imtiyâx istemiş. Hrağ için deniz suretinde fında esdveller & imtiyax istiyor. ,, Kadıköy belediyesi geyrete gelerek gehremanetine müracaat etmiş. Kadıköy belelediyesi Fenerbahçeyi “ İngilteredeki parklar tarzında ,, bir seyir yeri haline binalar ya köyünden başlıyarak Fenerbahçede nihayet “bulmak üzere elektrik tramvayı tesis edecekmiş. Bunun için Bugünde gazetelerde okuduğumuz haberlerde bun- dan farklı değildir. muhafaza teşkilât emrine 15 kadar tayyare verilecektir. Zırhlı otomobil ve tayyarelerin gelecek yıl alınması muhtemeldir. İstan bul teşkilâtıda genişletilecektir. * hamamları, opavyonlar, apartıman cak, bahçenin sağ ve sol tara- çak, Üsküdar, Haydarpaşa ve Kadı- | | , tarmıya Sayfa 3 £ Sözün Kısası Vapurlar ! Server Bedi Geçen akşam vapurun alt kat kamarasına girdim. Mübalâğasız yirmi, yirmibeş kişi yatıyordu. Hatta, bir kadın, iskarpinlerini çıkarmış, el çantasını başının ak tına koymuş. eteği açılarak bir bacağının tamamile dışarıda kak dığının hiç farkında olmadan uyu- muştu, Koskoca salonda vfki vaziyet: geçmiyep, oturan, bir tek «dan vardı. Yatanlar arasında sç.anları örtmiye, kanape kena- rından yere düşebilecekieri kur- memur bir bekçi imiş gili, tek başına uyanık duran bir adam. Orta kat kamara salonuna girdim. Hemen gördüm ki bir çok yolcular çatır çutur fındık, fıstık yiyorlar. Köşelerde bir sanduviç kemirenler de yok değil. Üst kat kamaralar ve şi malüm. Geçen gün oralar am zarot yuvarlayarak şarkı söyliyen, gramofon çalan keyif erbabından bahsetmiştim. Bu vaziyette kamaraları (o birer orta kamaraları birer yemekhane, vapurların alt yatakhane, üst kamaralari ve güğerteleri birer bilmem ne hane oluyor. Nasıl olmasın ki bu kadar ağır giden vapurların içinde insa- nin canı kendini avutmak için iki kadeh çekmek ister, kornıda açıkır, uykusu da gelir... Sanır- sınız ki İstanbulun büyücek bir havuz kadar dasdaracık denizi bir Okyanus kadar sonsuzdur ve içine bindiğiniz makineli sala- rya da, güya, bir transatlantiki arayı buluncaya kadar yer, içer, yatar, uyursunuz. (Allah afiyet ve rahatlık versin ! Bir Adama Yıldırım Çarptı Ve Bu Adam Mucize Ka- bilinden Ölmedi Evvelki günkü yağmurlar Is- partakuleye 2 saat mesafede hat- tın bozulmasına sebep (olmuş, trenler 12 saat orötarla yapılan muvakkat hattan işlemiştir. Arnavutköy ile Zincirlikuyu arasındaki sırta düşen yıldırım- lardan biri korucu Osmana isabet etmiş, göğsünü, bacaklarını ve başını yakmıştır. Osman ölme- miştir. Bacakları tutmamaktadır. Şimdiki halde hastanededir ve yaşayacağı umulmaktadır. Tirliyada Beş Ev Yıkıldı, Uludağa Kar Yağıyor Bursa, 26 — Yağmurlar Mu- danya ve havalisinde çok tahribat yapmış, Tirilyadaki dere taşmış, sokakları, evleri. su basmış, beş ev yıkılmış, dere boyundaki bütün evler yıkılacak hale gelmiş, köy- lerdeki mahsulât mahvolmuştur. Uludağa kar yağmaktadır. Korkunç Sıcaklar Lehistanda Deniz Kaynar Bir Hale Geldi Berlin, 27 (A, A.) — Alman- yada korkunç sıcaklar büküm sürmektedir. Berlinde gölgede 34 dereceyi bulmuştur. 27 (A.A) — Bütün Varşova, Lehistanda bunaltıcı (o sıcaklar vardır. Sıcaklık Varşovada 41 ve Gdyniada 50 derece santi ı bulmuştur. Puck körfezinde suyu 28 derecedir. Birçok güneş çarpma vak'aları bildirilmektedir. İtalyanlar Nihayet Ağırlarından Bak- layı Çıkardılar Berlin, 26 — Musolini Ingiliz Bakanı Edene Italyanın ş:'mendi- fer, yol ve mekiebler yapmak için Habeş atana girmek istediğini, bu memlekete karşı hiçbir düş manlık (duygusu O taşımadığını söylemiştir. A e ŞA A Ng ŞA A sİllnlk “dire blank Hdi idi