21 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

21 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

n SON POSTA —— Kait DAHİLİ HABERLER Niçin Çoğalıyor ? Son günlerde, gazetelerde gö- rülen havadisler, otomobil ve tramvay kazalarının çoğaldığını göstermeiktedir. Dün bir. mu- harririmlz, raatgeldiği kimseler- den, bu çoğalığın — sebeplerini nelere atfettiklerini öğrenmek istemiştir. Aldığı cevapları aşa- ğıiya yazıyoruz. * Ortaköy Çeşme çıkmazı 8 vumaralı hane Vehbli — Kazaların çoğalmasındaki e- bepleri tesbit etmek için kafayı uzun boylu — yormaya, torlamaya — İlium yoktur kanaatindeyim. Çünkü sokak- larımızın hali, bu sorgunun cevabını bilfil veriyor. Sekiz karış genişliğin- deki — yollarımızda, otomobillerin, tramvaylorın adam — çiğnememeleri için, uçmaktan gayri — tek çareleri yoktur. Bu (tibarla, kazaların arzalması için İki şeyi beklemeye mahkümuz: “ Ya sokaklarımızın genişlemesini, yahut da otomobillerin, traı yların kanat- lamıpalarım!, Bugünkü vaziyete göre de tramvayların kanatlanacakları gün, sokaklarımızın genişleyeceği günden gçok daha yakin görünüyor. * Edirnekapı. Vakıf sokağı, 41 No.lı hane Salit Erkan: — Çok kimseler, kazaların seböp- lerini, goförlerin, vatmanların acemi- Hiklerinde, dikkatsizliklerinde arıyorlar. Hatta kazalardan sonra — golörleri, vatmanları sarhoşlukla, esrarkeşlikle ittiham edecek kadar ileriye varanlar da var. Fakat bence, etraflı düşünmeden bu hükümleri verenler, çok büyük bir bakaızlık ediyorlar, Çünkü kaza- Tarın asıl mer'ulleri, ezenlerden ziyade ezilenlerdir. Bizim halkımız içinde, en kalaba- hk eaddelerin — ortasında, toman, gözetö, mektup okuyarak — yürüyen Açıklar var. Çok kimseler, acele bir işe yetişe- #ekleri zaman, keudilerinde, önlerine çıkanı devirmek hakkını buluyorlar. t dahilinde, sade piyasaya gıkacak taksilerin golörlerini ve vat- manları değll, sokağa çıkacak muaşe- ret cahillerini de imtihana tâbi tutmak Tânım, Şoförlere nasıl “ direksyon kullan- ma, vesikası veriliyorsa, bu gibilere da “ sokakta yürümesini bilmek , 1 verilmeli. Yahut da, böyle olmıyanları uğrıyacı n mes'uliyetlerini, biçare şo- förlerde ve vatmanlarda aramamalı. Rasathane Şiddetli Bir Zelzele Kaydetti İstanbul rasathanesi 20/9/935 saat üçü bir dakika S saniye geçe, merkez Üstü İstanbuldan 11200 kilometre mesafede çok şiddetli bir zelzele kaydetmiştir. VA Akşam 18 Yaşında Akşam refikimiz dünden İti- baren 18 inci yılına gü . Ar- kadaşımızı tebrik ıd=m=ı ge- neler yurda yararlı olmasını di- leriz. — Hasan Beyciğim ! Insın, vücudünü sağlam, tab'atini mülâyim tutmak İsterse.. Şehrimizde bulunan Ekonoml bakanı Celâl Bayâr Sovyet heyeti ile birlikte dün Adalara gitmişlerdir. Resim, Ekonom! bakanı ve misafirler motorda iken fotoğraf muhabirimiz tarafından alınmıştır. Orman Yangını Tahkikatı “Burada Bekle, Sana Da Hakkını Vereceğim,, Köylü Osmanın Anadolufeneri İle İrva arasın- daki büyük orman yangımı tah- kikatına devam — edilmektedir. Zarar 60 bin lira — tahmin edil- moktedir. Üç gün süren yangını söndürmek için itfaiye, köylüler çok çalışmışlar, Beykoz Kayma- kamı İhsan da — yangın yerinde Üç gün uykusuz kalmıştır. Bu orman — yangınının diğer bir acıklı tarafı da suçlu olarak yakalanan — Reşadiyeli Osmanın başından geçen imaceradır. Or- man kendisile görüşen bir mu- harrirlmize şunları söylemiştir: — Ben bir koyun tüccarile çoban olarak İstanbula geldim. Tüccarın koyunlarını — karadan otlatarak buraya getirdik. Mez- bahaya götürdük. Sattık. Istan- bulu hiç bilmem. — Tüccar bana para verecekti. Galata Köprüsü- nün başına geldik. Bana S0 lira- hk bir para gösterdii. “Burada bekle. Ben Köprünün öbör tara- fında parayı bozduracak, — sana da Iııthııı vereceğim.,, Dedi. Gidiş, o gidiş... Ben de aç, susuz, parasız kaldım. Önüme gelenlerer “Bana — Reşadiyenin yolunu gösterin.,, Dedim. Beni Üzküdar tarafına geçirdiler. Yaya olarak yola düzüldüm. Celâliyede aç kaldım. — Tahlisiyeden bana ekmek - verdiler. Ben yoluma devam ediyordum. Yolda yangın çıkmış... Bir şeyden haberim yok. Beni yakaladılar.,, acıklı maceranın kahra- manı, hüviyeti anlaşılmak Üzere, Beykoz — komserliği — tarafından ikinci şube direktörlüğüne gön- derilmiştir. Acıklı Macerası Tıb Fakültesi Geçen Devrede Dönen Talebe İmtihana Girecek Kültür Bakanlığının Özel mü- saodesile, Tıp fakültesinin birinci doktorasında, geçen devrede dö- nen talebeler, tekrar imtihana girmektedirler, Talebe büundan ötürü büyük bir sevinç göstermektedirler. Parti Genel Sek- reteri Geldi Avusturya, Almanya ve Ma- caristanda bir inceleme gezilsi yapan Parti Genel Sekreteri Re- cep Peker şehrimize dönmüştür. Recep Peker Istanbulda bir müd- det kaldıktan sonra Ankaraya dönecektir, Istanbulda bulunan Parti Mer- kez bürosu da birincl teşrin ba- şında Ankaraya nakledilecektir. Galata Kulesindeki Düdük Öt- müyor, Belediye Dava Açtı Galata kulesine konulan ve her gün zevâli bildirecek olan düdük yapılan birkaç tecrübeye rağmen belediyenin istediği gibi ötmemiştir. Belediye müteahhit aleyhine bir dava açmıştır. İki Tramvay Çarpıştı Şişli — Sirkeci arasında işli- yen (53) sayılı tramvay arabasile Beyazıt — Kurtuluş seferini yapan (189) sayılı tramvay — çarpışmış 189 sayılı tramvay yoldan çıkmış- tır. 20 İlkteşrin Pazar Ge- nel Nüfus Sayımında Sayım işine karışmak, kayıtsız durmak veya yanlış salık vermek yurda karşı yapılmış suçların en büyüğüdür. Türk yurtdaşı böyle #ğır bir suçtan uzak kalacaktır. İtfaiye Teşkilâtı Genişliyor Adalarda İtfaiye Grup- ları Yapılıyor Hfat vasıtaları ihtiyaca yete- cek sayıya yükselmiştir. Istanbul itfalyesinde yangın söndürme işin- de kullanılan motörlü vesait 93 parçayı bulmuştur. Şimdi Heybeliadada bir itfat “garajı yapılması kararlaştırılmıştır. Bundan sonra Büyükadada yapı- lacaktır ve gelecak yıl her adada ayrı İtfat gurpu ihdas edilmiş ola- caktır. İtfai vasıtaları sayısı da yüze çıkarılacaktır. Adaları Güzelleş- tirmek İçin Adaları güzelleştirma cemiyeti Istanbal Festivall bittikten sonra bir toplantı yapacaktır. Bu top- lantıya valinin başkanlık edeceği göylenmektedir. Ada vapur Hlatları Teşrinev- velden itibaren ucuzlamaktadır. Söylendiğine göre —ucuz tarife “tatbika başlanınce cemiyet bilet- lere kırkar para zam - edilmesini ve bu paranın ÂAdaları güzelleş- tirme işi için cemiyete verilmesini isteyecektir. Bu karara Adalazda oturanların muvafakati alınmıştır. Sürpagop Mezarlığı Bir gazete belediye namına tapusu alınan Sürp Agop me- zarlığının yeni bir mahalle haline konması için belediye imar mü- şaviri tarafından harltaları yapı- maya başlandığını yazdı. oirındl- ğimize göre bu mezarlık yerinin tapudan alınan haritaları henüz belediye mezarlıklar müdürlüğün- den istenmemiştir. Bir Rırsız Iki Sene Hapse Mahküm Oldu Celâl adındaki sabıkalı yan- kesicinin Ibrahim adlı bir ihtiyae rin tramvay içinde ( 700 ) lirasını aşırmak suçile muhakeme edildi- ginl yazmış'ık. Ibrahimin muha- kemesi üçüncü cezada bitmiştir. Suçlu Celâi bir sene iki ay hapis cezasına çarpılmış, okadar müd- det de emniyet nezareti altında bırakılmasına karar verilmiştir. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: *«« Bol bol meyva yemeli imiş. l «. Hep _.;"' ile beslenen Vıdııı, Adeta yediği moyvaların bususiyetlerini edinirmiş. B Eslş M ” U ADT A AT CÇ ÇÇ Z —a Eytm 21 Günün Tarihi Bir İki Satırla Yeşll Hilâlin Rozet Günü Yeşil Hilâl cemiyetinin umu- mun menfaatine hâdim cemiyetler arasına girmesi hükümetçe kabul edildiği cihetle önümürzdekl 29 Teşrinievvel Cumuriyet bayramı rozet günü olarak kabul edilmiş ve şimdiden hazırlıklara başlan- mıştır. * * * Tayyare Postası Fırtına yüzünden dün akşam gelmesi beklenen Aero Ekspres tayyare postası getmemiş, Yuna-« nistanda kalmıştır. Posta bu # bah saat dokuzda gelecektir. * * * Balkanlar Himayeletfal Kongresi Balkan milletleri arasında ya- pılacak himaysietfal kongresi bu hafta Atinada toplanacaktır. Biz- den de İstanbul merkez heyeti namına doktor İhsan Saml ve Salim seçilmişlerdir. Murahhasla- rımız dün Pireye hareket etmiş- lerdir. * * * isteren Kablo Şirketi Isteren Kablo isimli bir sosye- te hükümete müracrat ederek Türkiyedeki tesisat ve kablolarını hükümeto terketmek şartile imti- yaz heyetinin kaldırılmasını iste- miştir. e M * Edirnekapı - Otakçılar Yolu Belediye, Edirnekapı ile O- takçılar arasındaki yolu esaslı sürette tamir için yakında faali- yete geçecektir. * * * Olgunluk İmtihanları Ligelerde bir hafta evvel baş- layan olgunluk imtihanları bugün bitmektedir. Neticelerin Haziran devresine nazaran daha iyi oldu- gu anlaşılmaktadır. *« * * İnkılâb Dersi İmtihanları- nın Kâğıtlerı Ankarada yapılan, lakılâp der- al imtihanlarının kâğıtları totkik olunmak Üzere, İstanbul Ünivere sitesine gönderilmiştir. Kâğıtların tetkiki iki güne kadar bitecek ve neticeler alâkadarlara bildi- rilecektir. * * * Etibba Odası lstanbul Etibba odası idare heyeti divanının aza ve yedek azasının müddeti bitmiştir. Birinci Teşrinin dördüncü Cu« ma gönü yeniden seçilme yap- lacaktır. * * * Fırıncı Kahveciyi Yaraladı Fırıncı Edirneli Fethi lle yük- sek Kaldırımda kahveci Danyal arasında çıkan kavgada Fethi bıçağı ile Danyalı karnından ağır surette y mış ve elinde bıça- gı ile yakalanmıştır. Hasan B. — Ya?. Öyle ise, ne çok balkabağı yiyenler varmış dünyada, sene?| ; bi N Z de- |