21 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

21 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

21 Eylül ——— » Her hakkı mahfuzdür. <| Bütün Akalliyetler Türk Âlicenaplığı OSMANLISALTANATI GÖÇERKEN (Mütareke devrinin tarihi ) SON POSTA N.0152 81 /9/35 & » Yazan: Ziye Şakir Altında Müreffehen Yaşamakta Idiler Diyen, karşı: — Hayir, (70 bin) değil.. (700 bin) Ermeni kesildi. Demek gibi büyük bir cinayet irtikâbından çekinmemiştir. İstan- bulun minare ormanlarile, İslâ- miyetin geniş hudutlarile sulh meclisine karşı gösterdiği tehdit şekli ise, bu adamın zenciri eksik bir deli olduğunu göstermektedir. Ancaaak.. M. Klemansunun buradaki vaziyeti de, Damat Ferit Paşadan — pek farklı — değildir. Cihan tarihine istinat ederek söz söyliyen M. Klemansunun, (Türk hakimiyetinin cari olduğu herhangl bir memlekette refah ve saadetin duçarı tenakus olmadığına tesadül edilemez)demesi, tarih bilmediğine en büyük delildir. Tarih, bunun tamamen aksini göstermektedir. Fransız millet ve hükümetini en büyük felâketlerden ve hattâ, İzmihlâl ve inhilâl tehlikelerinden kurtaran Türk milleti; hiç bir asrda ve hiç bir kıt'ada kendi- sine merbut olan milletlerin refah ve saadetini haleldar etmemiş; bilâkis onları refah ve saadet içinde yaşatmak için kendi arzixz kanını, kendi - evlâtlarının - tatlı canlarını feda etmekten çekin- memiştir. Dünyanın dört köşe- sinden kovulan; Fransız papasla- larının kurduğu Engizisyon mah- kemelerinin hükümlerile diri diri yakılmak zulmünden kaçan ( Mu- sevi ) ler, Türklerin merhamet ve Alicenaplıklarına — iltica etmişler; asırlardanberi bütün Türk yurt- lJarında tam bir refah ve sandet içinde ömür geçirmişlerdir. (Rum- lar), Bizane di deki hukuk ve imtiyazlarını bugüne kadar mw> hafaza etmişlerdir. Bilhassa Er- meniler, Anadolunun bütün ticaret ve san'at — vasıtalarını — ellerine geçirerek hiç bir milletin nail olmadığı bir rahat ve huzur ile hayatlarını Idame eylemişlerdir. Cihan tarihi, muhtelif milletler hakkında husumet gösteren, bir- çok İsimler sayar. Fakat bunlar arasında falan veyabut filân milletin düşmanı olarak bir tek Türk ismi göstere- mez. Bu açık misal ortada du- rurken; varlığını müdafan etmek için, silâha sopa ile karşı duran Türklerin bu meşru hareketlerine de, hiç bir zaman (cinayet) ma- nası verilemez. Osmanlı sarayla- rında yaşayan bir uşaktan, bir bahçivandan, bir ahçıdan yegâne farkı, ancak (sultan hazretleri ) tarafından lütfen odasına kabul edilmekten ibaret olan Damat Ferit Paşanın Türk milletine sür- düğü kızıl lekenin Üstüne Mösyö Klemansunun sürdüğü cilâ, çok büyük bir hatadan ibarettir. !Ne- tekim bu hata, Mösyö Klemansu- nun bu cevapnamesinin mürekke- bi kurumadan kendisini göster- miştir. (Surye ) ye refah ve sna- det bahşetmek için giren Kleman- su orduları, Üç gün sonra Şam sokaklarına mitralyoz yerleştir- mek; haklarını istiyen Arapları, atoş sollerile yörlere sermek fe- caatını göstermişlerdir. O derece himaye ve müdafaa ettikleri ( Hı- bir Türk düşmanina risliyan Ermeniler) e gelince; bun: l edeceği vahim netice karşısında ların Suryedeki mevcudiyetini bir | titiremişti. Parise giderken, Av- tehlike addetmişler; başlarından | rupanın en maruf siyasi ricali defetmek için her vasıtaya teves- | arasındaki dostlarından ve onların aül eylemişlerdir. pek büyük yardımlarından bahı Türklerin kabiliyetsizliği Iddia- | den bu koca Osmanlı sadrazamı sı yanında; acaba bunlar midir, | yardım yerine acı bir hakaret gör- Mösyö Klemansunun kabiliyeti?... | dükten sonra şimdi Istanbula ne Sözü fazla uzatmış olmamak için, yüzle avdet edecekti?. yine bahsimize gelelim. Bahusus Fransızlar, sanki bu Damat Ferit Paşa, Mösyö | (megalomani)ye müptelâ adamla Klemansunun bu ağır tokadı kar- | istihza etmek istiyorlarmış gibi şısında sendelemiş ve sersemle- | hiç umulmadık bir garabet göz- mişti. Bütün hissizlik ve Idraksiz- termişler. liğine rağmen bu darbenin hasıl ( Arkası var ) YUKSEK ZiRAAT Enstitüsü Rektörlüğü dlan: Bu yıl Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsünün Fakültesine Kız ve Erkek ve Orman Faktiltesine yalnız Erkek par rasız Leyli paralı Leyli ve niharf talebe alınacaktır. Enstitüye ya- zılabilmek için aşağıdaki şartlara uymak gerektir. 1 — Lise mezuniyet imtihanını vererek Bakaloryasını yapmış veya Lise Olgunluk diplomasınt almış olmak - ( Bakaloryasını yap- mamış veya olgunluk diplomasını almamış olanlar Enstitüye alına- maz) ve Türk Tabiiyetinde bulunmak lâzımdır. 2 — Istanbal Üniversitesinin Fen Fakültesinden naklen gelecek olanlar orada okudukları sömestrelerden, muvaffak olmuşlar iso, ikisi kabul edilerek Baytar, Ziraat ve Orman Fakültelerinin Üçüncü sömestrelerine alınırlar. Ancak Baytar Fakültesine girenlerin bu Fakültenin birinci ikinel sömestrelerinde okunan Anatoml dersine de ayrıca devam etmeleri ve Ziraat Fakültesine girenlerin Ziraat stajını yapmaları gerektir. 3 — Enstitüye girecek talebenin yaşı 17 den aşağı ve 25 den yukarı olamaz. Nihari talebe yüksek yaş kaydına bağlı değildir. 4 — Parasız Leyli talebeden mesleklerinin lüzum gösterdiği beden kabiliyeti ve sağlamlıkları hakkında tam teşekküllü bir has- ta evi kurulunun raporu lâzımdır. 5 — Enstitüye yazılan talebe iki ay içinde, yeniden sağlık ve sağlamlık muayenesinden geçirllerek ertiklerinin Küzum gösterdiğ baden kabiliyetini gösteremeyenlerin Enstitüden ilişiği kesilir, 6 — Ziraat Fakültesine girecek talebe Ankarada Orman Çilt. liğinde 10 ay staj görmeğe mecburdurlar. Bu staj müddetince ta- labeye 30 lira aylık verilir. Yatacak yer Çiftlikte parasız sağlanır. (Stajiyer talebenin yemesi ve içmesi de Enstitüce sağlandığı tak- dirde kendilerine bu 30 lira verilmez ) 7 — Parasız yatı talebesinden staj veya okuma devresi içinde, sonradan meydana gelen mücbir haller dışında olmak Üzere, ken- diliğinden stajımı veya okumasını bırakanlardan yeya cezel olarak çıkarılanlardan Hükümetçe yapılan masrafları ödeyecekleri hakkın- :llı verllecek numuneye göre Noterlikten tasdikli bir kefaletname anır, 8 — Enstitliye girmek isteyenler yukarda yazılı rapordan baş- ka nüfus kâğıdını, aşı kâğıdını,-polis veya Urbaylardan alacakları Uzgidim kâğıdını, Orta mektep ve liselerde görmüş oldukları slel dersler hakkındaki ehliyetnameleri iliştirerek el yazıları ile yaxa- cakları pullu bir dilekçe ile ve altı tane fotoğrafı Ile birlikte doğruca Ankarada Yüksek Ziraat Enstitlisti Rektörlüğüne baş vururlar. 9 — Kulsuzolan ve 8 inci maddede yazılı küğitların ilişik olmadığı dilekçeler gelmemiş gayılır. 10 — Vaktinde tam kâğıtlarile başvuranlar arasından kabul edilecek talebe diploma derecesine ve başvurma tarihine göre seçilirler. | 11 — Cevap İsteyenler ayrıca pul göndermolidirler. 12 — Başvurma zamanı Temmuzun on beşinci gününden Eylü- lün 30 uncu günü akşamıma kadardır. Bundan sonraki başvuranlar kabul edilmez, “17ST,, “4080,, Gümrük Muhafaza Genel Komutınğı İstanbul Satınalma Komisyonundan : 1 — Tasınlanmış parası 6000 lira olan açık deniz motörlerine 24 tane silindir başlığı 23/9/935 tarihinde saat 15 de kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. 2 — Şartnamesi komisyondan parasız verilir. 3 — Istekliler Muvakkat teminat olan 450 llralık vezne makbuzu veya teminat moktuplarile birlikte saat 14 de Komlsyona vermeleri. “5332,, Sayfa 13 Altıncı Balkan Oyunları Bugün Başlıyor Müsabakalar Balkan Atletlerinin Geçit Resmiyle Açılacaktır 933 de Uçüncü olduğumuz Atina stadından bir görünüş , Altıncı Balkan oyunları bugün llk defa şehrimizdeki Fenerbahçe stadyumunda yapılacaktır. 1930 Senesi yazında ilk defa Yunanlılar tarafından ileri atılan bir fikirle Atina stadyumunda ya- pılan birinci Balkan oyunları gör- düğü büyük rağbet üzerine her sene hemen hemen aynı tarihler- de yapılmaktadır. 1896 senesinde eski Yunanlır Tarın milli #poru olan atletik ha- reketler yine ilk defa Atinanın taribi stadyumunda İskenderiyeli Yunanlı bir zenginin ortaya koy- duğu büyük bir para İle yapı- mıştı. Atletik sporları olimpiyat ©- yunları namile dünyaya yaymış olan Yunanlılar 1930 senesinde de Balkan oyunlarını yaptırmağa muvaffak olmuşlardı. Yunanlıların atletik sporlarda ön ayak oluşunu 1928 senesinda Amsterdanıda yapılan dokuzunzu Olimpiyat müsabakasında Holan- dalılar 49 milletin iştirak ettiği büyük geçit resminde Yunanlıları en başta yürütmekle alkışlanmiş oldular.. Bugün topraklarmızda altıncı Balkan oyunları için yarır şacak ve pek kuvvetli bir ihtimal ile bu müsabakalar da büyük bir sayı farkile galip gelecek Yunanlı atletler bu sahada teker teker bizden eski ve tecrübeli oldukla- rını İsbat edeceklerdir. Pek küçük bir atletizm mâzlsi olan atletlerimiz bugün ve yarın yapacakları müsabakalarda elle- rinden gelen gayreti sarfetmek suretile renklerimizi şerefle müda- faa edeceklerdir. Bugün yapılacak müsabakala- rın en mühimmi 100 metrelik ya- rış Üzerinde toplanacak atletler arasındaki müsabakadır. Atinada Üstüste Üç sene Bal- kan 100 metre birinciliği alan Yunanlı Frangudis bu mesafenin bizde olduğu gibi Balkanlarda da en çabuk adamı olan Semih ile dördüncü defa karşılaşacaktır. Mevsim sonunda yaptığı büyük derece ile hepimize kuvvetli Ümlt- ler veren Semihin bugün toprak- larımızda Balkan birincisi olacak kadar kuvvetli olduğuna imanımız vardır. Giriştiği yarıştan mutlak ga- lip olarak ayrılacak olan Semih bizce 1930 da değil 1935 te an- cak bu mevkie yükselmiş bulun- maktadır. Yugoslavların, Romenlerin, ni- hayet. Yunanlıların bu mesafeden mağlüp ayrılmaları kim ne derse desin bana mukadder gibi görlün- ' mektedir. 800 Metrelik mesafenin bütün ! yükünü omuzlarında taşıyan Rece- bin büyük bir sürpriz yapacağını beklemek kâfidir.. Ümitlerimizi üzerine çekenler« den biri de yüksek atlamada Pok yosun yapacağı derecededir. Bize öyle geliyor ki 1.80 den aşan ba- bayiğit Balkan birinciliğini yük- lenmiş olacaktır, — İdmanlarında muntazamen yükselen derecelere nazaran bugünün — galiplerinden blri de cirit atıcı Karakaş olacak- ' tır. 5000, Yunan diski — ve 1600 metrelik bayrak yarışında rakip- lerini haylı sarsacak olan Yunan- hların bu muvaffakıyetleri yanında “biz de girdiğimiz diğer müsabaka- lardan galip çıkarsak bunu Türki« ye atletizmi için yeni bir dönüm moktası olarak kaydetmelidir. Besim Katalay Davetiyeler T.İ.C.l. İstanbul Bölgesi Buş- kanlığındanı Atletizm federasyonnmuz ta- rafından 21-22-29/9/1935 günle- rinde yapılacak olan Altıncı Bak kan oyunları için bölgemize bağlı birleşik kulüp — başkanları davet edilmiş ve kendilerine alt olan davetiyeler bölgemize gönderll- miştir. 21/9/1935 cumartosi günü sabahı saat 10 dan onbire kadar bu davetiyeleri imza mukabilinde almak Üüzere Bölge — Merközine birer murahhas göndermeleri lü- zumu bildirilir, —— - TAKVİM Gün CUMARTESİ — Har » 21 EYLÜL 933 130 Arabi 1354 Rumi 1351 — 21 Cem.lhar y Eylâl & Evkat ı,Vııı. Vaklt |Exanl (Vasatl “Güneş 131 5 46 | Alçam 2 - (1s 10 Öğle O sse (1707| Yetaı İkladi 1 9 z | 15 35 | atkk 132119 4 ss |* 08 Foovçe ÖREENT BanK | Dresdnor Bank Şubesl Merkezi: Berlia Türkiyedeki şubeleri: Galata - istanbul - izmir Deposu: İst. 1'ütün Gümrüğü * Her türlü banka işi *