21 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

21 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

| 4 MAHKEMELERDE (GÖRDÜKLERİMİZ Saadete Uzaktan Karışmak Şehadet parmağile sağına di- şen adamı İşaret ederek şöyle iddia etti: — Efendimi. Bu adam her gece benim evimin dibinde vakit geçiriyor. Karanlık basıp evde elektrikleri yakar yakmaz bu adamı da kapımızın önüne gelmiş görüyoruz. Gözleri penceremizin perdelerinden ayrılmıyor ve bütün dikkatile odamızın içindeki hare- ketleri — gözetliyor. Önce birçok ihtimalleri hatırlıyarak korktuksa da şimdiye kadar hiçbir hâdise çıkmadı. Fakat nede olsa bu hareketine göz yumulamar. Hırsız midir; şuikastçımıdır. husüsl bir masadı mı vardır?. Bahsedilen adama bakıyorum: Yüzünün —ıstırap — ifade eden çizgilerile — gençliğini — yaşından daha tez kaybetmeye — başlamış birisi. Küçük, — siyahımsı — göz- lerinin uzak — ufuklara; — derin hulya âlemlerine dalan bir hali var. Bu adam melânkolik bir tipl andırıyor. Yumuşak - bir sesle kendisini şöyle müdafan etti: — Hayat herkese sevimli yüz göstermez. Bazı Insanların ölün- ceye kadar nasibi ıstırap olur. Saadeti tehayyül edebilen kim- seler İçin ise erişilmiyen emelle- rin doğurduğu elem daha de- rindir. Ben kimsesiz biriyim. Bu kimsesizlik, belki hayatımın s0- muna kadar «ürecek. Bunun için bedbahtım. — Bedbahtlığımı — bir parçacık hafifletmek yolunu da mes'ut yuvaları uzaktan olsun imrenmekte buluyorum. Küçük şirin bir ev tasavvur ediniz. Bu evde bir kadın, bir erkek, bir kaç da yavru var. Bu evin per- delerle — örtülü — pencerelerinden dışarıya sade işik değil, saadet de sızıyor. Bu yuvadan yayılan bir musikl veya musiki kadar gü- zel bir ses gecelerin korkunç sessizliğini uzaklaştırıyor... Işte benim de yegâne tesellim bu saadete uzaktan olsun karış- mak. Yazık ki bir betbahta bu teselliyi bile çok görüyorlar; bunu yfa yiciler arasından kendime yol açarak dışarı çıkmıya - çalışırken genç bir. kadın yanındaki arka- daşına şöyle anlatıyordu: — Ne derin aşk. — Ne aşkı? — Bu adam öteki adamın ailesini genç kızken babasından İstemişti. Genç kız da arzu ettiği halde babası vermedi. Bir Doktorun Günlük Semirlesi Notlarından (*) Dımağ Yorgunluğu Bugün gelen hastam, muannit bir başı ğrısından şikâyet etti. Ayakların- da kesiklik varmış muayene ettim. 1 — Muamnit kabız çekiyordu. 2 — Tansyonu (11-8 ) di, yani düşüktü. 3 — Üyküleri muntazam döğildi. 4 — Baş ağrısı kafasının üstünde bir ağırlık ve arka kafada bir çivi İbi giriyordu . g — Yorucu bir iş adamıydı. Bütün bu kusurları, hastada uzun zaman devam ceden asabi bir za'fi- gımı. sonra dımağ yorgunluğu arakmışti. Baş ağrılarını ve uykular kala- yumlu posyonlarla ve kan #serom- İarile durdurdum, İlei hafta istirahat etti. İki şige Nöropatin kullandı ve iyileşti. oe a| () Bu notları kesip saklayınız, yahut bir albllme yapışlırıp kolleksiyon yapı- mz. Sıkıntı samanınızda bu - notlar bir dektor gibi Imdadınıza — yetişebilir. Antepte maları Doğum Evi Bir Cankur- taran Oldu Antep (Özel) — Burada yapı çalışmaları iki cihetten İlerilemek- tedir. Bunlardan biri hükümet yapıları, diğerleri de halka ait yapılardır. Halk yapıları arasın- da faydalı müesseseler de vardır. Bunlardan biri de Doğum evidir. Bu ev doktor Saip Özerin şahsi serveti ve teşebbüsü ile kurulmuş, kurulduğu günden itibaren de muhite çok faydalı olmıya başla- mıştır. Antepte doğum zorlukları- ni karşılayacak bu evden başka mücasese yoktur. Ev bütün il ve ilçelere telefonla — bağlıdır. 15 yataklıdır. Acele doğum vak'ala- rına derhal yetişimekte, bu suret- le birçok ölüm hâdiselerinin önü- n6 geçilmektedir. Yapı — çalışmalarından başka uray, çalışmaları da hızlanmıştır. Denebilir ki — Antep sokakları noksansız biricik İlçemizdir. Ata- türk bulvarı baştan başa asfat- lanmıştır. Maarif caddesi de hi- kümet önüne kadar asfaltlanmış bulunmaktadır. Diğer kısımların da asfaltlanması — kararlaştırık mıştır. SON POSTA MEMLEKET HABERLERİ| i Bayındırlık Çalış- Antepte Maarif caddesi Samsunda Öğret-| Aksekinin Bademli men İsteyen Bir Köy Samavn ( Özel) — Samsunun en ileri köylerinden biri de De- reciktir. Samsuı Halkevi köycüler komitesinin teşvkile iki- yıl önce köylüler tarafından burada iki dershaneli ve büyük bir salonu ihtiva eden güzel, kârgir bir okul yapılmıştır. Fakat okul geçen yıl öğretmensiz kaldığı için tedrisat yapılamamıştır. Köylü bu yıl okullarına bir öğretmen verilme- sinl rica etmektedir. Eskişehir Halkevi Eskişehir, (Özel) — Köprüba- şinda yapılmakta olan Halkevi binası bitmak üzeredir. Binanın Önümüzdeki Cümhuriyet bayra- mında açılma töreni yapılacağı umulmaktadır. Adapazarında Çalışmalar Ve İncelemeler Adapazarı (Özel) — Yeni Kocaeli — Ilbay- lğına — atanan Hâmit ilçemize gelmiş, kazadaki bütün — mücsse- seleri, bu arada ortamektebi gez- miştir. İlbay ye- ni mektep bina- sının bir an ön- ce bitirilmesini ve orada tedri- sata başlanma- sını tavsiye olt- miştir. Her — yerde olduğu gibl bu- rada da nüfus bitirilmiştir. Resimlerden Ustteki Taşköprüde Bir Sel Geldi Bir Çobanla 31 Koyunu Götürdü Taşköprü ( Özel) — Kermiç köylerinde çobanlık etmekte olan Ulgazlı Mehmet oğlu Mehmet, armak — yakınlarında koyunlarını otlatırken — birdenbire bir - sel gelmiş, kendisile beraber (31) koyunu da sürükleyerek gütürmüş ve böğmüşlur. Eskişehir İlbayının İncelemeleri Eskişehir (Özel) — İlbay Talât kaza, nahbiye ve köylerde bir hafta sürecek olan bir inceleme l gezisine çıkmıştır. sayımı için hızlı bir çalışma yapılmaktadır. Hazırlığın birinci devresi llbay Hâmidin ortamektebi 2lya- retinde, alttaki genel nüfus sayımı İçin cedveller hazırlanırken alınmıştır. ç —— aa eee — — ÜLKEY| BUT LI AA HERGÜUN Köyü Bir Tahta Kaşık Fabri- kası Halindedir Akseki, (Özel) — Antalyaya bağlı olan ilçemizle Antalya ara- sında doğrudan doğruya otomobil işleyebilecek bir yol yoktur. Bu- radan Antalyaya ancak katırla gitmek mümkündür. Otomobille gidebilmek için behemehal Bur- durdan geçmek lâzımdır. Akseki tarımı kıt bir memlekettir. Beyşehir - Akseki şosesi üze- rinde 120 evli Bademli adlı bir köy vardır. Bu köyün bütün evleri kâgirdir. Köy halkı tahta kaşık yapıp Konyaya satarak geçinmek- tedir. Tahta kaşığın bir destesi 10 kuruşa satılır. En usta adam da bir günde ancak 3 deste kaşık yapabilir. Recep Peker Biga Hemşerisi Biga, (Özel) — Geçen hafta toplanan Uray Heyeti Parti Genel sekreteri Recep Pekerin Biga hemşeriliğini — kabulünü — ricaya karar vermiş ve bu dilek telgrafla kendisine bildirilmiştir. Tokatta Bayındırlık İşleri Tokat, ( Özel ) — Tokattaki Yeşilirmak — köprüsünden şehre kadar 24 metre genlişliğinde bir yol açılmıya başlanılmıştır. Şehir- deki bütün cadde ve sokalar da parke ile döşenmektedir. Yenli yapılan aygır deposunun tam karşısına bir manej yerl ya- pılmıştır. Bir stadyum yapılması için de istimlâklara başlanılmıştır. Aygır deposuna bu yıl Uzunyay- ladan 12 cins kısrak getirilmiştir. Diyarıbekir Bayındırlık Binası Diyarıbekir (Özel) — Şimen- difer şehre yaklaşlıkça imar faa- llyetleri de o nispotte artmaktadır. Şehrin her tarafında yeni bi- nalar yapılmaktadır. 21 bin lira sarfile İnşa edilmekte olan yeni Bayındırlık Dairesi binası temel- leri bir metre kadar yükseldikten sonra — durdurulmuştur. — Çünkü Nafıa dairesi temellerinin mukavele şartlarına ve pilâna uygun olarak atılmadığını İddla — etmektedir. Bayındırlık Bakanlığı bir incele- me heyetl göndermiş, GBu heyet tetkiklerini yapmıştır. Kararı Ba- yındırlık Bakanlığı verecektir. Eylal 21 Oönül $LERİN 20 Yaşında 7 Senelik Evli Bir Kadın “ Şimdi 20 yaşındayım, fakat yedi #önelik evliyim. Annem babam beni küçük yaşımda, henüz iyiyi kötüyü ayırt edemeyecek bir çağda iken 40 yaşında bir adama verdiler. Bu adamı s#evmedim. Hayatımız kavga ve gü- rültü içinde geçiyor. Öyle olduğu halde kocama hiyanet etmedim. Yalnız birkaç aydaaberi yoluma bir genç çıktı. Onunla şimdi sevişiyorum. Bu genç bir sene sonra tahsilini bitirecek. Fakat evlenmeye razı değil, Güya babası razı olmuyor. Ben ayrile mayı teklif ediyorum. Onu da kabul etmiyor. Bu gencin maksadını anla- miyorum. Seviyorsa neden evlenmeye rarzı olmuyor ? Kadıköy: L. Bu mektubu hemen de aynen buraya geçirişimin sebebi, kızla- rını küçük yaşta onların istekle- rine karşı başkalarile, hususile yaşlı adamlarla evlendiren ana babaların gözünü açmaktır. Genç kızlardan aldığım şikâyet mektuplarının çoğunda bu vak'a- lara — rasgeliyorum. — Eksoriyetle kız, çocuk denecek kadar gençtir. Kendi çağında bir gençle seviş- mektedir. Fakat paraya veya şöhrete da düşkün olan ana baba, kızların- dan ziyade kendilerini düşünerek taze yavrularını kart adamların kucaklarına atmaktan — çekinmi- yorlar. Kız, bağırıp çağirıyor. Fakat sonunda ebeveynini dinle- miye mecbur oluyor ve evleniyor. Fakat netice ne oluyor. Ebedit göz yaşı ve sonunda hıyanet. Çocuklarınızı bedbaht etmek hakkına sahip değilsiniz. Onları' ikaz vazifemizdir. Fakat yanlış yola sokup onları felâkete sürük- lemek günahını İşlememelidir. Sana gelince kızım, sevişmek kolay, amma evlenmek güçtür. Çünkü kocanız razı olmadıkça boşanamazsınız. Ondan ayrılma- dıkça da evlenemezsiniz. ğ * Erkek ve kız kalabalık bir allenin yegüne bekâr kalmış kızıyım. Bir kaç kişi benl deistedi. Fakat o vakıtler nazlandım. Şimdi yaşımı aldım, Fz- kat kimse talip çıkmıyor. Günden güne ye'se kapılıyorum. Evde kal- maktan korkuyorum. Ne yapayım? Halide Şimdiye kadar vaki olan mik racaatları reddedişiniz herkes'n cesaretini kırmış olsa gereklir. Evlenmek istediğiniri alleniz içinde söyliyebileceğiniz kim varsa ona açınız ve delâletini isteyiniz. Umaz mim ki derdiniz çabuk halledilir. TEYZE Nöbetçi Eczaneler Bu gece nöbetçi eczaneler şun- lardır: Küçükpazar ( Yorgi ), Alemdar (Eşref), Beyazıt (Cemil), Şehzide- başı (Asaf), Fener ( Hüsamettin), Aksaray (Sarım), Karagümrük (M. Fuat), Şehremini (Nâzam), Samatya (Rıdvan), Bakırköy (Hilâl), Beşiktaş (Recep), Sarıyer ( Nuri ), Hasköy (Halk), Kamımpaşa ( Merkez ), Üs- küdar (İmrahor), Kadıköy (Sotraki we üçler ), Büyükada ( Mehmet ), Heybeli (Tanaş ), Emizönü (Bensa- s0n), Şişli ( Maçka Feyzi ), Beyoğlu (İtimat, Kinyoli, Tarlabaşı), Galata (Kapılçi).