29 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

29 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa — Bizim Zenginlerimiz Hamiyetli Midirler ? Dün çıkan gazetelerden birin- de, soa tebarrülerden bahseden bir yazıcı, zenginlerimizin hudutsuz sohbetlerini alkışlamaktadır. Dün, bir muharrirlmiz, rasgel- diği kimselerle bu hususla gö- rüşmüş, onlara yukarıdaki — suali sormuştur. Aldığı cevapları aşa- # ya yazıyoruz * Beylerbeyi, Gümüşhane so- kağı, 14 numaralı hanö, Rıfku — Zooginlerimizin hamiyetleri, bu yazıdan z yade son duyduğumuz ha- vadis'er arasında okunmaktadır. İsmet İnönünün hava tehlikeslni igâret', bütün servet — sabiplerimizi ayaklandır!ı. Aylardanberi, gazetele- Fimizin, bir teberru haberi müjdele- mekten — mohrum — kaldıkları gün yök gibl. Vatanın ea mübrem — ihtiyacına karşı gösterilen bu hakiki alâkanın iftihar verici texaburleri, zenginleri mizin çok eömeriçe — hamiyetlerini isbata kâfidir. sanırım, * Uluköy Tornacı sokağı 9 numaralı hane Rasim: — Hava tehlikesi, zenginlerimizin hamiyetlerini ölçmemize de — vesile oldu denilebilir. K Ben, teberruda bulunanları! mi- — yet'erini de verdikleri — paraların yüksek yekünlarından anlamıyorum. teberru edişte göster- uda da böliriyor. e, 40, ö0, hattâ 100 bin — İlra verip de, alâyişsiz. bir sükütu — tercih edenler, ve meçhul kalanlar var. Bu, zengislerinilzden goğunen oe dece gösteriş olsun diye hamiyet göstermediklerini iabat edör, Çünkü, bence hamiyetli adam, nefesi en kuvvetli ve duaşı en bol dilenciye değil, ea muhtaç Fukâraya sadaka vören adamdır. Herhangi teberruu herhangi — bir. 1ütfü, herhangi bir — yardımı, kendi menfaatlerini hesaplı- yerak — yapan — kimseler, — hamiyet göstermiş sayılmazlar. Ve bizim zenginlerimizden çoğu, — bu zebünküş'lükten uzak kalabilmiş. “lerdir. * Göztepo, istasyon caddesi, - Leylek sokağı, 3 numaralı köşk, Suat: 1 L — Bence, bütün — zenginlerimize bamiyetsiz demek çok mankörce bir — itham ve bütün zenginlerimizi hami- — yetperrer saymak ta gülünçtür. a Çönkü bilhassa son — teberrüler birinci ithamı ve lâyik oldukları yar- — dimdan mahrum kalan İnsanların ve kurumların çokluğu da ikinel vehmi tekzip eder. Moyva Fidanları İçin Avrupada İncelemeler — Büyükdere meyvalı — fidanlar enstitüsü Gdirektörü Ibrahim Üç —ay evvel meyvalı fidanlar hakkın- /— da totkikat yapmak İçin İtalyaya gilmişti. Direktör Ibrahim bir ay sonra dönecek bundan sonra da — fidanlığın ikinci direktörü Şecâat dört ay'ık bir tetkik Ley: hatine — çıkacaktır. Halkın Sesi ! SON POSTA DAHİLİ HABERLER Yağmur Ansızın Bastırınca... Tepe Yerlerden Yollara Kum Ve Çakıl Yığıldı Havadan Anlıyanlara Bakılırsa Daha — <—— ”— Yaz Günleri Varmış Iki gün evvel başlıyan yağ- mur ve rüzgür dün de öğleye kadar fâsılalarla devam etmiştir, Evvelki gece hava adeta ayaz yapmış, dün herkes pardesü ah mak mecburiyetinde — kalmıştır. Her ne kadar dün Ööğleden sonra hava Kandilli rasathanesinin ha- ber verdiği gibi açılmış işe de bu açılış tam ve devamlı olmamış, yine öğleye kadar ara sıra ıı[g: nak halinde yağış olmuştur. vanın bugün temamile düzelmesi umulmaktadır. Iki gündenberi yağan yağmur şehirde ve mülhakatta bazı ufak tefek ârızalar yapmıştır. Birçok yerlerde dereler taşmış, tramvay şebekesinin — Bebek - Ortaköy kısmında dağlardan inen çakıl ve molozlarla yol kapanmış, — hazı elktrik telleri bozulmuş, kablolar kontak yapmış, damlar akmış, çürük çarık duvarlar ve baraka- lar yıkılmıştır. Karadenizde fırtına yoktur. Vapurlar seferlerine mun tazamen devam etmektedir. Ha- vaların bir müddet düzgün gide- ceği ve hattâ daha önümürzde yaz sıcakları olduğu — söylen- mektedir. lcra İşleri Bazı Yolsuzluklar Hakkın- da Tahkikat Açıldı Müddelumumilik lera dairele- rinin teftişine devam etmektedir. Dosyalarda görülen —noksanlar tashih edilmektadir. Bu arada icra işlerinde bazı yolsuzluklar da görülmüştür. Bunlar hakkında da tahkikat dosyaları açılmıştır. İlk günlerde bu yolsuzlukla alâkalı bir memur da tevkif edilmişti. Bu işte başkaca alâkadarlar bulunup bulunmadığı da araştırılmaktadır. Bir Sarhoş Gibi... Şoför — Lütfününm — kullandığı 2554 sayılı otomobil — Unkapanı köprüsünden geçerken köprünün demirlerine çarparak hasara uğ- ramıştır. Gümrükte Toplantı Şehrimizde bulunan — gümrük ve İnhisar'ar müsteşarı Âdil dün güm- rüğe gilmiş, gümrük müdürlerile kir toplanltlı yapmıştır.. Bu toplantıda güimrük salışları işinin konuşulduğu #rm maktacır. Re galp gecesi olduğu ilân o'unur. Bir Evin Üst Katı Çöktü ! Evelki gün öğleden sonra Be- yoğlu semtinde bir ev çökme hâdisesi olmuştur. Yenlicami mahallesinde Münir Şahin namında bir adamın otur- duğu 27 sayılı iki katlı evin ecza ve şarap deposu olarak kullanılan Üst katı, içindeki bütün mallarla birlikte altındaki katın Üzerine çökmüştür. Fakat evin içinde bu- lunan İnsanlara bir şey olmamış- tır, Evin yağmur tesirile yıkıldığı tahmin edilmektedir. Keşif yapr- lacaktır. Moktep Direktörleri Gelenbevi orta okulu Direk- törü Cafer, Cümhuriyet orta okulu Direktörlüğüne ve Gelen« bevi orta okulu Direktörlüğüne de, İstanbul Erkek Lisesi edebiyat muallimi Tevfik tayin olunmuş- lardır. Bahçelerden Çam Tohumu Toplanıyor Vilâyet — Ziraat —Müdörlüğü, Istanbulun muhtelif semtlerindeki cins çam ve Göknar ağaçlarının tohumlarını toplatmıya karar er- miş ve dünden itibaren de işe başlamıştır.. Beykoz — meyvasız fidanlık direktörü Enver dün Yıl- dız ve Dolmabahçe saraylari!e Yeniköydeki bazı husust bahçe- lerdeki çamların tohumlarını tet- kik etmiştir. Uludağdan da çam tohumları ve ayrıca İyi cinsten at kestanesi de - toplattırılmakta- dır. Bunlar fidanlıkta üretilerek Istanbulun her semti ve boğazın yamaç'arı ağaçlandırı'laca!:tır. Regaip Gecesi İstanbul Müftülünden: Eylülün otuzuncu pazartesi Rece- bin biri olduğundan önümüzdeki per- şerabe günü akşamı (Cuma günü ) Pazar Hasan Beyl : — Bir On üçler konltesi” kurulmuş, I O'a Hasanm B., Diyoer — Bu on Üç sayısında ise uğursazluk vardır, derler. No dersin? ”— 20 İlkteşrin Pazar Genel Nüfus Sayımı Sayım işine verilen Önem Türk ulusunun kalkınma ve çoğalma çoğında bulunduğunun belgesidir. Şişe Fabrikası İçin Arteziyen Paşâbahçesindeki şişe fabri- kasına bol su temin edebilmek için bir artoziyen — kazdırılması kararlaştırılmıştır. Yüz metre de- rinlikten su çıkarmak şartile bu Iş (19) bin liraya bir şirkete ihale edilmiştir. Üniyçrsitedo Salı Günü Yeni Yıl Ders- lerine Başlanıyor Istanbul Ünivera'tesi, yeni kı- sımların ilâvesile salı günü çalış- mıya başlıyacaktır. Geçen - yıl yakılmasına — başlanılan — Biyoloji enstitüsü bitirilmiş gibidir. Dahili mefruşatı konulduktan sonra on güne kadar açılacak ve yine yeni yaptırılan observatuar da, henüz bir çok Aletlerinin getirilmemesi- ne rağmen, eksik âletle çalışa- caktır. Nebatat ve hayvanat — enstitü- lerinin, yeni biyoloji binasına ta- şınmaları ile,fizik va jeoloji enstie tüleride genişletilecektir. Binlerce Ölçü Ayarlar Direktörlüğünde Muayene Edildi Ö[nndiğimhı göre, Ekonoml Bakanlığının iki yıl evvel kurduğu ölçüler ve ayar müdürlügü, yeni bir çalışma programı hazırlamakta- dir. Geçen 934 yılında - fabrika ve gümrüklerde muayenesi yapı- lan uzunluk Glçüleri 60 bin, dartı, terazi ve baskül 455 bin, mayi ve su sayaçlarından 9i bin, hava gazı 6 bin ve elektrik sayaçla- rından da 25 bin kadazdır. Tramvay Tutuştu Kadıköyünde Değirmen soka- gından çeçen bir tramvay, birden bire kontak — neticesi tutuşmuş, fakat itfa'ye — tarafından derhal söndürülmüştür. Izin Verilmiyecek Cihangir cihetiade bazı zpartman- ların üst katlerına çatı namı altında birer kat iâve edildiği görülmüş, be- lediye kanun'arını uygun olmadığın. dan Luuden sonra izn verilmemesi kararlaşmıştır. Ki: — Ne diyeceğim? böyle, Beş! 'er, filân der Eyla! 29 Günün Tarihi Bir İki Satırla Sağlık Bakanı Dün sabah, Sağlık ve Soysal Yardım Bakanı Refik Saydam ile Yöne'ger Hüsamettin şehrim'ze gele mişler ve Tokatlıyan oteline inmişe lerdir. Bakan ve Yönetger, Sağlık Bae kanlığına geçmesi — tekâarrür oden göçmen işlerile uğraşmak için, düa akşam Trakyaya hareket etmişlerdin * * * Romen Uçakları Üç gün evvel şehrimize * gelön Romen uçakları, hava bugün güzel olduğu takdirde Ankaraya hareket edeceklerdir. * * * Kıraat Kitapları Bu yıl Uk ve orta okullarda okunacak olan kıraat kitapları öt Türkçe ile yazılmış ve bunların büyük bir kısmı — basılmıştır. * * » Öğretmenlerin Balosu Öğretmenler birliği birinci teşrins de vergeeği yıllık balosu için hazıf& lıklara başlamıştır. ae .. Şirketi Hayriye Tarifesi Boğuziçi vapurlarına mahsus sot bahar tarifesi salı sabahından itibaa ren tatbik olunacaktır. Yeni tarifelet kişelerde satılmaktadır. ( * * * İ Avusturyalı Bir Yazıcı Avusturyanım sayılı yazıcılarından profesör Stephan Ronarel, Ankarayll giderek yazacağı kitap için, İncelek melere başlamıştır. * » * Ankara Otobüsleri Ankara, (Özel) — Ankaraya yepl getirilen otobüsler ay başında İşletile meğe başlanacaktır. * » * Tevkif Edildi Sekizinel ihtisas letintak hâklop llgi Nisim Çipuhi adlı bir afyon tüep cari hakkında takâs yolsuzluğu suçune' dan tevkif kararı vermiştir. g eX TiŞES vie Istanbulun Kurtuluşu - Önümüzdeki salı günü belediyede genel bir toplantı yapılarak 6 Teşrinla evvel Kurtuluş bayramının hazırlanatt programı gözden goçirilecektir. » * * Misafirlerimiz Şarefine İlbay Mnhiddin Üstündağ tarafındağı şehrimizde bulunan Atina — garba, Koçyar ile Yugoslavyanın Savu' libayı Stafanaçiye ilbaylık konağındö, bir ziyafat vermiştir. * * * Mardin Şerbayı Mardin Şerbaylığına atanan emekli tugbay Bakırköylü Atıf bu hafta vas, zifesine başlamak Üzere Mardine hasj reket edecektir. * * * Tiftik Satıyoruz Sövyetler piyasadan tiftik - almıyı beşlamışlardır. Alış üç günden devam etmektedir. Kilosu 70 kuruşle 72 kuruş erasında satılmaktadır. * * * Tacirlerle Bir Konuşma Moskova ticeret mümessili müme taz dün Türkofiste ihracat t cirleri ile konuşmuştur. Solı günü Moskova« ye gid-cektir. ken, bu 3 çırıkla dava da - nib