29 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

29 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

MAHKEMELERDE (GÖRDÜKLERİMİZ Bu Adam Niçin Öldü ? Şoför Fhmi, kullandığı otomo- bille Beşiktaştan geçerken yanına Yaşar adında bir adam biniyor. Iki dakika soora da inmek arzusu gösteriyor. Yere atlarken otomo- bil nasılsa hareket etmiş bulunu- yor. Yaşar ağır surette yarala- narak Fransız hastanesine kaldı- rılıyor. Fakat yaralı ““ beni evime kaldırınız! ,, diye Israr ediyor. Annesi ve kız kardeşi gelerek kendisini alıp götürüyorlar. Mari adında bir kadın Yaşarı evde tedaviye başlıyor; fakat hadiseden bir gün sonra adamcağız hayata gözlerini kapıyor.. Şimdi ortada Iki ihtimal beli- riyor: Bu ölüm otomobilde yara- lanma yüzünden midir, yoksa Madam Mari tarafından yapılan yanlış bir tedavi yüzünden mi? Şoför Fehmi yakalanarak müd- delumumiliğe veriliyor, Mari hasta bulunduğundan iyileşmesi bekle- niyor; ceset de Morga kaldırılıyor. Morgdan alınacak rapor meseleyi aydınlatacak.. Bitliste lik Defa At Koşusu Yapıldı Bitlis, (Özel) — Burada Bitlis kuruldu kurulalı at koşusu yapık mamıştı. Kimse at koşusu nedir bilmiyordu, Ilk at koşusu bu ay yapıldı ve halk buna büyük bir ilgi gösterdi. Koşu Kızılay mem faatine tertip edilmişti ve Hacıbey çayırlığında koşu yeri hazırlan- mıştı. Bizinci ve ikinci koşularda yüzbaşı Hulüsinin hayvanları ka- ganmış, 175 lira İkramiye almış lardır. Üçüncü koşuyu da bir jandarmanın hayvanı kazanmıştır, Yarışa giren atlardan bir! koşuya tahammül edememiş, çatlayarak ölmüştür. Adapazerında Bir Cinayet Adapazarı, (Özel) — Poyraz- kar köyünden Veysel ile mehmet bir ceviz ağacı yüzünden kavga | etmişlerdir. Mehmet Veyaeli br çakla yaralamıştır. Veysel birax sonra bu yaranın tesirile ölmüş, Meohmet kaçmış, yakalanması için jandarma çıkarılmıştır. | Bir Doktorun Günlük Notlarından (*) Fıtık Bugüakü gelen hastam Kasıklarında bir ağrıdan şikâüyet ediyordu. Yorucu işi gören bu hastam çok devamlı - bir kabız da şekiyordu. Muayene ettim. Sağ taraf (Magbeni)de küçük ceviz cesametinde şişlik nazarıdikkatimi celbetti. Öksürdükçe bu yerl ağn- yor ve daba çok dışamıya çıkıyardu. Kendisindefıtık olduğunu anlattım ve muvakkaten bir. fibk bağı kullanmasını ve mümkünse bir ameliyat ta olmasını tavsiye ettim. Ameliyat oldu ve ©on günde bu Arıza da iyileşti. — Çy B aotları kesip saklayınız, yakr bir albilme yapıştırıp — kolleksiyon yapı- g. Sıkınlı tamamınızda bu notlar bir gezter gibi Imdadımıza yetişebilir, Pasar Adapazarı Elektrik Işi Bayındırlık Bakan- lığı Hakem Kara- rında Halk Lehine Değişikiikler Yaptı Adapazarı, (Özel) — Adapa- zarı Belediyesi ile Türk Ticaret Bankası arasındaki Ihtilâfa dair hüküm kararı Bayındırlık Bakan- liğı tarafından tadil edilmiştir. Bakanlık elektrik kilovat Ücretinl 20 kuruştan 18,5 kuruşa, her ay 12,5 kilovat yakmak mecburiye- tinden 5 kilovata İndirmiştir. Di- pozito akçesi 5 liradan 60 kuru- şa İndirilmiştir. Eskiden Belediye yaksada yak- masada 12,500 kilovat elektrik parasını her yıl ödemek mecburl- yetinde Idi. Bakanlık belediyeye her yıl 25 bin kilovat elektriği meccanen, bundan fazlasını da yürzde yetmiş noksanına yakmak hakkını vermiştır. Şirket 10 sene içinde şimdiki tesisatı iki misli büyütmeğe ve yenideu iki elektrik makinesi ge- tirtmeğe mecbur tutulmuştur. Be- lediyeye elektrik mukavelesini 1s- tediği zaman feshetmek hakkı verilmiştir. Bayındırlık Bakanlığının bu son ve kat'i kararı halkı çok se- vindirmiştir. Fakat Bankanın bu işten vaz geçtiği ve Belediyeya keyfiyeti bildirdiği baber voril- miştir. Eğer bu tahakkuk ederse belediye elektrik işinli bizzat ida- re edecektr. Halledildi Adapararı elektrik fabrikası Bir Çoban Kendi Tabancasile Öldü Adapazarı, (Özel) — Karaptir- çek nahiyesinin Mecidiye köyünde koyun beklemekte olan çoban Koket Ali ağıla canavar geldiğlnl duymuş, elindeki Karadağ taban- casile canavarın Üzerine koşarken merdivenden düşmüş, — tabanca patlamış, çıkan kurşun göğüsüne raatlamış ve ölmüştür. Bir Büyük Köprü Daha Yapıldı Elâziz, (Özel) — Elâzizle Maz- get arasındaki 100 metrelik büyük köprünün inşaatı bitmiştir. Köprü törenle açılmış, Törende binlerce küylü hazır bulunmuş, böyük bir şölen verilmiştir.. Bu köprünlün yapılışı Mazgetlileri çok sevindir- talştir. Gaziantepte Barsakhane Yapıldı yrn Anlep Garlantep, (Özel) — Belediyece üç bin lira sarfile fennt bir bar- sakane vücüde getirilmiştir. Mezbahaya muitasıl olarak yapılan bar- sakhane uray için bir gelir memba: olmuştur. Barsaklar burada İp sonra ihraç edilmektedir. Emetlilerin İstekleri Emet ( Özel ) — Seçildikleri yerleri dolaşarak kendilerini se- çenlerin istek ve dileklerini din- leyen saylavlarımız buraya da gel- mişler bütün halkla ayrı ayrı konuşmalar yapmışlardır. Emetli- ler saylaylara kuraklıktan gör- dükleri zararı anlatlıklan Goura Kütahya-Balıkesir battının üçüncü tünelinden Emete kadar 15 kilo- metrelik bir dekovil yapılmasını istemişlerdir. Bu dekovil yapılırsa Emetliler — çok faydalanacaklar, çabucak büyüyecektir. Kütahyada Müsamere Kütahya, ( Özel) — Kütahya gençleri — yıllık — müsamerelerini vermişlerdir. Müsamere — Parti binasında yapılmış, Himmetin Tn barsakhanesli Nöbetçi i Eczaneler Bu gece nöLetçi eczaneler şunlardır: Küçükpozar ( Yorgi ), A'emdar (Eş €l), Beyazıt (Cemil), Şahzade- Daşı (İcrsbim Halii), Fen r (Hüsa- mettin), Aks: ray (Sarın ), Karagdm- rük (M. Fuat), Şahremini (Nâz m). K dıköy (Sotraki ve üçler), Samatya ( Teofilos ), Bakırköy ( İatepan ), B şiktaş ( Rıza ), S.rıyer (Osman) Hat'<öy (Halk), Kasımpaşa (Merkez) Büyühada ( Mehmet ), Heybeli (Tanrş), Üsküdar (Merkez), Emin- Bati (Salih Necati), Şişli ( Asım ), ay, Vinkopulo), oğlu piyesi oynanmıştır. Bu müsamere bir akşam da Kütahyaya davet edilen bütün köy muhtarları huzuruada tekrar edilmiştir. | Emetliler Doktor Ve Baytar İstiyorlar Emet (Özel) — İki yil dok- torsux kaldıktan sonra Emete beş ay Önce bir doktor tayin edilmişti. Bu doktor da hasta» landı ve 6 ay müddetle tedavl için Istanbula gönderildi. Şimdi Emet yino doktorsuzdur. Emette baytar da yoktür. Bir yıl önce başka yere atanan baytarın ye- rine blr başka gelmemiştir. Emetin doktorsuz. ve baytarsız. bırakık maması dilenmektedir. Bigada Kültür İşleri Biga, (Özel) — Bu yıl mek- teplere büyük talebo akını vardır. Orta okula 50 talebe kaydedil- miştir. Yanan ilkokulun talebeleri bu yıl ortaokulun alt katında okuyacaklardır. İlkokullara vaki talebe akını karşısında Sakarya okulu bıncahınç dolmuştur. Eğer yanan okul yerine yeni bir bina yapılmazsa bu yıl bir kısım tale- beler açıkta kalacaklardır. Kütahyada Avcılar Bayramı Kütahya, ( Özel ) — avcılar bayramı çok güzel olmuş, 60 avcı sabah'eyin sant beşte Porsuk civarındaki dağlara ava çıkmış, öğleye kadâr 320 keklik vurmuş- lardır. Porsuk suyunun serin göl- geli bir yerinde keklikler pişiril- miş, Ve yalnız av etinben yapıl- miş yemeklerle bir şölen veril- miştir. Bu şölende yüözü aşkın davetli bulunmuştur. Akşama kadar neş- eli oyunlar yapılmış, şen bir gün M Fon Pos L BÜTÜN ÜLkevi HERGÜN DOLASIR | edebilirsiniz. A © Ç A HİŞLERİN Nişanlınızı Nasıl Idare Etmelisiniz ? Nişanlılık xamanı, tecrübe z24 manıdır. Bu zamanda iki taraf ta birbirini, biribirinin — sovgileriniş duygularını, zaaflarını, kuvvetle rini tetkik ederler. | Nişanlılık devri ayni zamandğ bir hazırlık devridir. Bilhassa manevi hazırlık. j Hulâsa nlşanlılık devri en güç devirdir.. Bu — devirde — insag duygularına gem vurur, heyecamı larını kontrol altına almıya çalışlay Onun içindir ki nişanlılık devrindt insan çevk ile korku ara sinirli olur. Ne yapacağını bilemez. » Nişanlılıkta hergün iki taraf birbiri hakkında yeni çeyler öğe renir. Her vesile yüzlerdeki madi keyi bir parça siler. Bir söz, bi hediye, size gelecek hayat arkar daşinızın karakterini öğretebilit Bütün bu tetkiklerinizi .lmdidl—_ yapın ve çok geçmeden kararınızı verin. Ihtimal aldığınız intibalar, edindiğiniz kanaatlar sizi tatmin etmiyor. O vakit, dönüm. İnsat tabiatini ve karakterini beyenme,' diği bir insanla bir ay bile ayal, evde oturmıya razı olmaz. Halbış ki siz bütün hayatınızı berabepi geçireceksiniz, onun için duygu, zafınızın hakikati görmenize manj; elmasına meydan vermeyin. Bü adam veya kızla el ele vonnh; hayata karşi beraber cephe ala bilecekmisiniz? Daima bu sualia covabını araşlırın. * Nişanlılık devri alzi yavaş yavaş kendi ailenizden uzaklaş- tırarak, onun ailesine yaklaştırak caktır, siz anlaşırken, aileleriniz de biribirini tamıyıp anlaşmalıdır. — lar. Nişandan sonra altı ay bek- leyiniz. Eğer bu müddet zarfında. gerek sizin, gerek nilenlzin kana- atları mes'ut bir yuva kuramıya! cağınız yolunda iso, ya vazgeçiniz, veyabut — nlşanınızı bir. müddet daha uzatın, bu müddet bitince artık vereceğiniz kararda aldan- maxzdınız. * Nişanlı iken bom kendiniz doktora — gidin, hem - nişanlınıza gönderin. Doktor size çok faydalı fikirler verebilir. Ihtimal ikinizden birinde çocuk yapmıya mani irsi bir hastalık vardır. Birçok hastas hıklar vardır ki kadının çomk, yapmasını meneder. Meselâ kalp ve böbrek hastalığı olan bir kı-: dının çocuk yapması tehlikelidir. Doktorunuzla çocuk — yapıp yapmamak lâzımgeldiğini konuş-, mamak büyük hatadır, * Nişaulılık devri bazırlık devri olduğuna göre, bu devirde sizden evvel evlenmiş arkadaşlarınızın da fikir ve tecrübelerinden istifade Bu devirde kitap- lardan veya başka vasıtalardan öğrenilemiyecek öyle mühlm ha kikatler vardır ki, bunları size ancak arkadaşlarınız öğretebilir. Ihtiyar kadınların telâkkilerine kapılmayınız. Izdivaca körükörüne gitmeyiniz. . TEYZE