13 Mart 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

13 Mart 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

e Yazan : Düşman — Çok i ge istiyorsunuz? lacaksınız. — Parası? — Onu da vereceğiz. — Yaparız. F — Yalnız, ikinizi birden bırak - — mam. Çünkü paraları alır, bir daha dönmezsiniz. Yirmi Beş Altın İhtiyar balıkçının gözleri merak- la açılmıştı. Döneceğini, sözünü ye- rine getireceğini yeminlerle anlat - mak istiyordu. Fakat Pulat reis kı- sa kesti: | — Lâf istemem. Oğlunu burada bırakırsın. Bizden de birisi seninle beraber bulunur. Eğer sözünü tut - mazsan yanına kattığımız adam se- ni öldürecek. Ben de oğlunu gemi - nin direğine bacaklarından asaca - ğım ve ölünciye kadar öyle bıraka- cağım. Balıkçının gözleri korku ile büyü- müştü. Pulat reis hiç oralarda değildi: — Haydi Süleyman, onunla sen gideceksin. Söylediklerimi duydun K sak — Evet reis. Pulat reis ayni zamanda kemerin- den çıkardığı altınları sayarak yir- — ai beş tanesini ayırdı. Altınların se- si balıkçının da, oğlunun da gözle- — rini hırsla açmıştı. Pulat onları ihtiyara uzattı: O, —.. Görüyorsun ki çok kolay bir iş... İhtiyar altınları aldı: — Hakkınız var. Güç bir iş değil.. Diye cevap verdi. Pulat boya almak için lâzım olan /— paraları da Süleymana verdi. — Kayıkçı ile Süleyman Hanyaya — doğru uzaklaştılar. , Pulat onların ardından sesleni - Cü yordu: © — Süleyman, çabuk gelin! Karanlık Limanda Umduklarından daha çabuk gel- — diler. İhtiyar sözünü tutmuştu. A - — gağı yukarı Hanya çarşısında ne ka- Odi Pulat balıkçıları bıraktı. lardı: — Sağ olun. Gene gelin!.. Gene ! — hattâ ipler karaya boyanıyordu. -— Kandiyeye on beş yirmi mil kal - dığı zaman her şey bitmişti. Karanlık bastıktan sonra körfeze — girdiler. Onları pek yakından geçen ka - — yıklar bile göremiyorlardı. Pulat reis geminin provasında idi. — Gözlerini ileriye çevirmiz, düşman gemilerini herkesten önce görmek, me halde ve ne biçimde olduklarını anlamak için dikkat ediyordu. O gün arkadaşlarile konuşarak — güuna karar vermişlerdi: Karanlıkta limana - gireceklerdi. Düşman gemilerine yaklaşmadaa — önce dört levent kara bir sandal için- j halde ilk düşman gemisine yakla - — gşacaklardır. Orada gemiye tırma - — marak vardiya gezen yahut uyuyan Akdeniz incisi Kadircan Kaflı a 13/3/956 aa kadirgasından genç bir zabit bağlanarak kalyona getirilmişti - — « Söyleyin bakalım, | — Şehre gidecek ve bize müm -|âsker veya "H'_'"'ıî"_ vi kün olduğu kadar çok kara boya a-| Kalıyacaklar, hiç gürültü etmeden sini ya - kendi gemilerine döneceklerdi. On- dan Matyanonun gemisinin nerede olduğunu öğrenince dosdoğru ona aborde edeceklerdi. Eğer İnciyi ge- mide bulurlarsa ne âlâ... Bulamaz - larsa Pulat artık limana çılgınca saldırmak, bütün Venedik donan - masını yakmak, kendisi de bu ara- lık yanıp kül olsa bile hımncını çıkar- mak istiyordu. Lâkin her halde İn - | ciyi bulamasa bile Matyanoyu ele geçirirse İncinin ne olduğunu, nere- ye gittiğini ondan da öğrenebilirdi. Limanın Ağzındaki Zincir Lâkin bu iş çok güçtü. Herkes he- yecan içinde idi, Bir aralık geminin provası bir ye- re dayandı. Daha ileriye gidemiyordu. Bekir hemen bunun sebebini an- Tamıştı: »»— Limanın ağzına zincir germişler! Dedi. Tekgöz Ali ile Süleyman bunu tas- dik ettiler. Pulat: — Biriniz inip te baksın! Dedi. Murat hemen bir ipin ucuna sarıl- dı ve denize sarktı. Biraz sonra çek- tikleri zaman şu haberi getirdi: — Evet... Bir zincir... — Kıramaz mıyız? — Gürültü olur. Hem de uzun sü- rer. Çünkü aşağı yukarı bilek ka - lınlığında var. Pulat durakladı. ğ Süleyman sessizliği hemen boz - a: — Duracak zaman yok, Biz gide- lim. Daha iyi... Siz burada bekler- siniz, — Ele geçerseniz? — Arada ne kadar yer var ki, Ol- sa olsa bir kaç yüz adım... Ele geç - || meyiz amma, binde bir ihtimal ile böyle bir şeyin olacağımı sezersek denize atlarız ve yüze yüze döneriz. Çok Geçmeden... — dar boya varsa hepsini toplamışlar.| Süleyman, Murat, Veli ve Sessiz Ali sandala indiler. Gecenin kat - rak ilerisini görmek için bütün kuv- İhtiyar adam ile oğlu bağırıyor - gibi kendileri de kayıkları da en ya- kından bile sezilemiyordu. Pulat son söz olarak şöyle demiş- ti: Şimdi gemide büyük bir çalışma | — Pek sıkışırsanız bizi çağırın. vardı. Tekne, direkler, yelkenler ve | Nasıl olursa olsun size yetişiriz. Dakikalar o kadar uzun idi ki... Herkesin kulakları kirişte idi. Gözler gecenin karanlığını yırta- rak ilrisini görmek için bütün kuv- vetlerini harcıyordu. Toplar doldurulmuştu. Eller, pa- laların, kılıçların ve baltaların sap- larını sımsıkı kavramıştı. Böylece yarım saat ancak geç - mişti. Bu zaman içinde ileride imdat is- temek için ağzını açan, fakat sözle. rinin ilk hecesini söyler söylemez susturulan bir adamın sesi duyuldu. Bir iki ayak gürültüsü de oldu. Çok geçmeden bunlar da kesildi. Tekgöz Ali kayığın dönüşünü de ve kara elbiseler giymiş oldukları | herkesten önce görmüştü: — Geliyorlar. Dedi. ( Arkası var ) SO OSTA ma ğ arı Lik maçlarında Arsenal beşinci gelmiştir İngilterede lik maçları 32 inci haf- — por || Yeni adliye tayinleri İngilterede lik — Hâkimler, Mart 13 müddeiumumiler, müstan- tikler arasındaki değişiklikler Ankara 12 — Yeni adliye tayinleri meya- nında Diyarıbekir azalığına Gümüşane müd deiumumisi Mehmet Tevfik, Kırkağaç hâ- kimliğine Cal müddeiumumisi Ahmet Ham- tası oyunları da-sona ermiştir. Likte g; Midyat hakimliğine eski Çorum azası €n mühim maç, 47,000 — kişi önünde ' Abdülhalim, — Plomer hakimliğine — eski Hadersfild - Arsenal takımları arasında Gebze reisi Ahmet Hamdi, Keban — sulh yapılmıştır. İki takım ilk devrede birer |hakimliğine eski Fzine azası Sadık, Hınıs gol yapmış, oyun bu suretle berabere bitmiştir. Hadersfild likte üçüncü, beşinci vaziyettedir. Birinci likte yirmi birinci olan As- ton Villa takımı da likte dördüncü olan Stok Siti takımını 3 - 2 yenmiştir. İngiltere lik maçlarının sona erme- Arsenal İsi için daha 10 maç yapılacaktır. Holanda - Belçika Takımları Karşılaşıyor Holanda Belçika milli takımları 29 martta Amsterdam stadında karşılaşa- caklardır. Maçı İngiltere federasyonun- dan bir hakem idare edecektir. Ikinci devre Maçları Yarın ve pazar günü devrenin, ilk karşılaş- maları yapılıyor Yarınki maçlar Fener Stadındat Vefa - İstanbulspor, Fenerbahçe - Sü - leymaniye B. takımları. Şeref stadında: Beykoz - Topkapı, Beşiktaş - Eyüp B. takımları. Taksim stadında: Güneş * Anadolu, Galatasaray - Hilâl B. takımları. Pazar maçları Fener stadında: Kasımpaşa « Beylerbeyi, Vefa - İstan - bulspor, Fenerbahçe - Süleymaniye A, takımları. Şeref stadında: Altınordu - Karagümrük, Beykoz - Topkapı, Beşiktaş - Eyüp A. takımları. Taksim stadında: Doğanspor - Ortaköy, Güneş - Anado- lu, Galatasaray - Hilâl A. takımları. Adana, (Özel) — Adana stadyom ko- mitesi tarafından angaje edilen d rinci maçını bayramın ilk günü Çukurova grupu şampiyonu (Torosspor) İa oynadı. Toroslular takımlarını Adana idman yur- dundan takviye etmişlerdi. Bütün oyun müddetince Eskişehirlilerin hâkimiyeti, seri pasları, devam etti Devlet Demiryollarının bu güzide şam- #iyon takımı çok üstün bir oyun çıkara - rak Çukurova şampiyonunu sıfıra karğı iki sayile mağlüp etti. Bayramın üçüncü günü Eskişehirliler da. ha zorlü bir maç çıkardılar. Bu sene Çu - kurovanın en küvvetli takımı ve hepsi birer atlet olan Adana idman yurtlular ta- kımlarını başka klüplerden takviyse elme- den kendi kadrolarile sahaya çıktılar. Ma- gın birinci ve ikinci devreleri çok seri ve bir — beraberlikle —geçti. — Birin - ci devrede bir gol çıkaran Eskişe- hirliler ikinci devrade de daha düzgün fas kat bir an hırpalayıcı bir oyun gösterdiler, Bu aralık penaltıdan bir gol kazanan yurte hular takımlarına galibiyet golünü çıkar - mak için çok çalıştılar. Fakat oyun | - | beraberlikle bitti. , Tire - Ödemiş maçı tam Tire, (Özel) — Bayramın üçüncü günü |heyecanlı olmuştur. Ödemişsporu 2 - 1 yenen T ire idman yurdu takımı İT |deiumumlliğine Yozgat müddelumumt mü« hakimliğine eski Seyitgazi müddeiumumisi Enver, Ergani Osmaniye hakimliğine eski Akdağmadeni — müddeiumumisi — Cengiz, Bulanık hâkimliğine eski Tirebolu müd - deiumumisi Abdullah Cevdet, Muş azalı « ina eski Ankara müddelumumisi muavini Şükrü, İğdir hâkimliğine eski Kula cinayet müddeinmumisi İsmail Fehmi tayin edil- mişlerdir. Antep müddeiumumiliğine — İzmir sulh bâkimi Öztunç, İzmir sulh bâkimliğine İz- mir azasından Naci Salim, Elmalı müd - deiumumiliğine Malatya aza muavini Şe - rif, Serik hâkimliğine İnebolu hukuk hâ - kimi Ragıp, Akseki ceza hâkimliğine Kon- ya Eveğlisi ceza hâkimi Abdürrahman, Nevşehir müddeiumumiliğine — Elbistan müddeiumumisi Halil, Babaeski hâkimli- iine Korküdeli ceza hâkimi Mustafa Hik - met, Kalkit hâkimliğine Dursunbey hâki- mi Şükrü, Mardin ceza hâkimliğine Sul » taniye hâkimi Ahmet Rifat, Dursunbey hâ- kimliğine Cumra hâkimi Mehmet Zeki, Ke- tan hâkimliğine Ezine hukuk hâkimi Os man Bahri, Araç hukuk hâkimliğine Bartın azasnı Mahmut Fahreddin, Bartın azalığına Alaşehir hukuk hâkimi Tahsin, Bürhaniye azalığına Çorum sulh hâkimi Hüseyin ta- yin edilmişlerdir. Gümüşhane müddoiumumlliğine Trab- zondan Sıtkı, Avanos ceza hâkimliğine Çarşamba ceza hâkimi Halil, Yusufeli hâ- kimliğine eski Manisa sulh hâkimi Abdül- kerim, Doğu Beyazıt hâkimliğine eski Mu- danya müddeiumumisi Bürhan, Kâhta hâ- kimliğine Dinar ceza hâkimi Sabri Dun - dar, Artikova sulh hâkimliğine Osmancık hukuk hâkimi Abdüyrahman Hasip, İstan« bul sulh hâkimliğine İstanbul aza mua - vinlerinden Ekrem Korkut, Sultaniye hâ - kimliğine Karamürsel müddelumumlsi Hü- seyin Hüsnü, Denizli ceza hâkimliğine Di- yarıbekir azası Necip Naci, Ankara hâ - kimliğine Kırkağaç hâkimi Şerif Dikbaş, Nezip müddeiumumiliğine eski Beyoğlu a- za muavini Feyzi, İzmir azalığına Merzifon müddeiumumisi İsmail, Bayramiç müd - avini Cemal, Akşehir müddeiumumtliğine Çeşmeden Rıdvan, Dinar hukuk hâkimli - iine Babaceki hukuk hâkimi Ali Rıza tayin edilmişlerdir. İnebolu hükük hâkimliğine Araç hu - kuk hâkimi Mehmet Şevki, İnegol ceza hâ- kimliğine Kalecik müddeiumumüsi İsmail Hakkı, Bursa müddeiumumi muavinliği - me İnegol ceza hâkimi Ömer Fehmi, Konya Ereğlisi ceza hâkimliğine İlgin müddelu - mumisi Mehmet Emin, Erzincan sulh hâ « kimliğine Kelkit hâkimi Hasan Tahsin, Cal hukuk hâkimliğine Antalya sulh hâkimi Zi. ya, Vezirköprü müddelumumiliğine Boya- bat ceza hâkimi Servet, Ödemiz sulh hâ - kimliğine Kigi hâkimi Sinan, Kigi hâkim - liğine Poshof hâkim Süleyman, Cumra hâ- kmliğine Cermik hâkimi Mehmet, Kayseri müddelemumi! muavinliğine Kayseri sulh hâkimi Abdülkadir. Kayseri sulh hâkim - liğine Keşan hâkimi Ali Rıza, Alaşehir hu- kuk hâkimliğine Geyve ceza hâkimi Sü- Ödemişe giden Tire idman yurdu, Ödemiç. sporla yaptığı maçi 2 » | kazanmıştır. Müsabaka ümidin fevkinde — güzel ve leyman, Boyabat ceza hâkimliğine Nallı « han müddeminumisi Yusuf, Urla hukuk bâ- kimliğine Serik hâkimi Şerif, Poshof hâ « kimliğine Koyulhisar müddeiumumisi E « min, Çargamba ceza hâkimliğine Avanos ceza hâkimi Bahri tayin edilmişlerdir. Koyulhisar müddeiumumiliğine Köyce- igiz müddeivmumisi İsmail Hakkı, Kulp sor- gu hâkimliğine eski Siverek — müstantiği Tevfik, Kırklareli sorgu hâkimliğine hu - kuk mezunlarından Mustafa Sabri, Kırkla- reli aza muavinliğine eski Pınarbaşı müd- deiumumisi Nail, Pasinler sorgu hâkimli - 4 gine hukuk mezunlarından Mehmet Tev - — fik, Denizli aza muavinliğine hukuk me - zunlarından Ahmet Muhtar, Karamürsel müddeiumumiliğine Milâs müddelumumisi Ehveri, Trabzon müddelimumt muavinli -< gine hukuk mezunlarından Kemal Ergun, * Mersin müddeiumumi muavinliğine Kü - tahya müddelumumi muavini Baki, İstan- bul sulh hâkimliğine eski Derik müddei - | umumisi Ali Ekrem, Muğla aza muavinli - ğine hukuk mezunlarından Baha Bilgin, Emet müddeiymumiliğine Cibik müddelu- mumisi, Yozgat müddeiumumi muavinli - * ğine hukuk — mezunlarından — Arif Kutlar, Geyve ceza hâkimliğine Tosya müddeiu « mumisi Fikret, Kağızman müddeiımum!- liğine Erzincan sulh hâkimi Ahmet Sârım tayin edilmişlerdir. ü Toplantılar, Davetler Kızılay Kongresi Kızılay Üsküdar — şubesinden: — Kızılay — Üsküdar şubesi senelik — kongresi pazat — günü saat 10 da Doğancılar salonunda top- lanacağından üyelerin teşrifleri rica olunur. aa aa eee eee eeaaaaaaaaaae “ . Dayailarım — CŞ gildellder A Ğ dalı Reşadın bu isimde bir şür kitabı intl - #ar etmiştir. İçinde çok ince duygular taşı- yan'şürler vardır. Çocuk — Çocuk esirgeme kurumu ta - rafından ayda bir çıkarılan bu mecmuanın 2 inci sayısı çıkmıştır. Bir Doktorun Günlük Notlarından Tasallubü şerayinde Alkolun faydası Var mıdır? Lüzumundan fazla kahve ve sigaraya tiryaki bir-bastam (49) yaşında vardı. 1 — Baş dönmelerinden 2 — Bel ve baş ağrılarından 3 —— Kabızlıktan. 4 — Uykusuzluktan, iştihasızlıktan. $ — Neşesizlikten şikâyet ediyordu. 'Tansiyonu 20-9 du. Karaciğeri hali tabilden üç parmak da- ba büyümüştü. Ak ciğerlerinde hafif bir irtişah vardı. | Umumi kan tazyikinden on seneden * beri ıztırap çekiyordu. — Alkole daba genç yaşında iken bir kaç sene devam | eltiğini ve o zaman böyle bir arıza gör- | — bir çok ilâç ve uzun zaman da sebze perhizine devam ettiğini anlatıyordu. Perhizi kaldırdım. Yalnız sigara ve kah- veyi bir zaman için kullanmamasını ten- bih ettim ve yemeklerden evvel yir - mişer gramlık kadehlerden günde 2- kadeh (rakı) içmesini ve muntazam yemeklerini yemesini tavsiye ettim. Bü- tün saydığı ârüz on beş gün zarfında azalmağa ve neşesi avdet etmeğe bar ladi. (Rakı) bu hastama tatbik etti * ğim altı aybk bir kürden saonra şifa te* sirini verdi. Ve tansiyonu (6-10 a düş* tü. Ecnebi memleketlarindeki alkol te* davi usullerinden bu suret)e iatilade et miş olduk. (*) Bu notları kesip saklayınız, ye* hut bir albüme yapıştırıp kolleksiyof yapınız. Sıkıntı zamanınızda bu notlar | | bir doktor gibi imdadınıza yetişebilir. |