25 Mart 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

25 Mart 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

SON POSTA Mart 25 GASI OLUMMAN “Son Posta,, nın Telfrikası: 3: 4 Yazan : A, R. Selâmlık Esnasında Patlıyan Bomba Vak'ası Sarayı Altüst Etmiş, Ortalığı Derifıf Bir Korku Kaplamıştı Kâğıtları sararrmış; köşeleri, par - mak uçlarının mütemadi — temaslarile kararmış olan bu kitabı açmış; yap - raklarını birer birer çevirmiye başla - mıştı. Gözleri, birdenbire bir noktaya sap- lanmıştı. Gözlerini ayıramadığı bu sa - Urlarda, kınaca şöyle bir menkıbe vai di: (İranda, halk hükümdarın zulmün- den bıkmış, usanmıştı. Nihayet — bir| gün, (Gâve) isminde bir demirci, me- şin önlüğünü bir sırığın ucuna tak - mış.. Onu bir bayrak yapmış.. Ortaya atılmıştı. Halk, onun bu meşin bay - rağı altına toplanmıştı. Saraya hücum etmişler, Halka zulmedenleri öldür - müşler, Milleti esaretten halâs etmiş- lerdi.) Kitap, Cemilin elinden kaymıştı. Şimdi onun hayalinde bu vak'a tama- mile canlanmıştı. Demek ki, bir de - mirci, istediği zaman koca bir milleti harekete getiriyor; bir hükümdarınm za- lim kollarını kırarak, milletini zulüm ve esaretten kurtarabiliyordu. İşte böyle adi bir demirci, koca bir milleti kurtardığı halde; kendisi bir tek sevgilisini halâs etmek için bir şey düşünemiyor, bir hareket gösteremi - yordu. — Ne zillet, Yarabbi... Demek -ki ben, o demirciden de âciz bir adamım. Diye dü yor.. Ve sonra, haya- Tinde artık büsbütün şekil alan o de - mirciye karşı kalbinde bir haset du - yarak: — Ah, ne olurdu?.. Ben de öyle bir “demirci olsaydım. lağına şu sözleri fısıldamıştı: Diye homurdanıyordu. Çatlıyacak gibi ağrıyan kafa tası - min içinde, sanki bir şey gıcırdamış; hümmalı bir hastanın — işittiği ga- rip sözler gibi meçhul bir kuvvet, ku- — Sen... Niçin o demirci gibi ol - muyorsun, Cemil?.. Yoksa, korkuyor musun?.. Hayır... Korkmuyordu. Derhal u- zandığı yerden sıçramış; — karyolanın kenarına oturmuştu. Ayaklarının di - binde çöreklenmiş mavi bir yılan gibi © ipek kordelâ duruor; onu iliklerine kadar titreten bir korku yükseliyordu. Ve şimdi, yüksek hümmalı bir has- ta gibi söyleniyordu: — Hayır.. Korkmuyorum... Hele onu kurtarmak için her şeyi göze alı- yorum. Gözlerinin önünde her şey eriyor - du... Birdenbire sahne değişiyor; ken- disini Taphane meydanında görüyor - da. Birdenbire kılıcım çekiyor.. O mavi kordelâyı kılıcın ucuna geçiri - yor.. Onu, bir bayrak gibi başının üs- tünde yükseltiyordu... Halk birden - bire etrafını alıyor. O, küme küme et- rafına toplanan bu halka, sarayların zulmünü ve esaretini anlatıyor.. — Hadi gidelim!. O sarayların ka- pılarını kıralım!. Zülmü, istipdadı kö- künden yıkalım! Mazlümları kurtara- hm! Diye bağrıyordu... Muazzam bir kafile, Fındıklıya doğru ilerliyordu. İlk önüne geldikleri sarayın kapıcıları, kapıları kapıyorlar, mukavemete hazır- Tanıyorlardı.. Fakat halk coşmuştu. Artık, önüne geçilmek imkânı olma- yan bir sel gibi akıyordu... Bir anda kapılar kırılıyor, saraya hücum - edili- yordu... Camlar, çerçeveler kırılıyor; bütün perdeler ve eşyalar, parçalanı- yordu... Cemil, elindeki yalın kılıcını, ucundaki mavi kurdelâsı ile bir bay- rak gibi sallaya sallaya her tarafa ko- | şuyor: | — Cenan!. Cenanl.. Diye haykırıyordu... O sırada, gö- züne o kadın ilişiyordu. Olgun omuz- Cemil, onu |k ti. larının penbe esmer derisinden insanı| — —Telâş etmekte hakkım var, Lâkin, çıldırtacak' gibi hararet taşan, o kâ-|şu da var ki.. Bu kadın, ileri varama- dın... Cemil, bu kadının üstüne atılı- | yacaktır. Pek şiddetli bir intikam alma- yor. Saçlarından yakalıyor: ya kalkışamıyacaktır. Eğer böyle bir —D_C“'“'"- “"dtde)—' şey yapmak isteseydi, şimdiye kadar ai nni Ğîîtâ (Çf soktan beni tutup hapishanelerden bi- T yeşra g6 - 8! rine tıkmaları lâzım gelirdi. Hem bu zaman gözleri hiç bir gey — görmeyen Ka deri bi kadın; bu suale, çılgın bir kahkaha a-| padn: bi meseleyi ortaya nasıl atabi- ERLE lecek?.. O zaman ona — Cenan, yok.. Ben varım!, Diye cevap veriyordu.. ÖO zaman vaçlarından — sürüklüyor, Cenannın aşkını çalan kalbini ökçele- riyle eziyor, ona zorla Cenanın yerini söyletiyor... Bir kapı, bir kapı daha ırıliyor. Üçüncü bir kapı, — arkasına devriliyor. Ve nihayet Cenan... sormıyacaklar mı?.. Senin orada ne işin vardı; deme- yecekler mi?.. Sen, bu hakarete çanak tutmuşsun diye, yüzüne — tükürmiye- cekler mi?. Cenan'a ne yapabilecek. Pek, pek bir iki tekdir edecek. Sonra, unutuverecek. Bana gelince; eminim ki bu kadın hiç kimseyi sevemez. O- nun bana karşı hiasettiği de hakiki bir aşk değil, geçici bir buhrandır. Bugün, ben, Yarın, kim bilir kim?... Eminim Cemil, geceyi nasıl geçirdiğini bil- miyordu. Gözlerini açtığı zaman or- talık ağarmağa başlıyor; Erenköy ca- misinde okunan sabah ezanı, bütün o sessizlik içinde sürükleniyordu. Uzun ve pürüzsüz bir uyku, onun âsabma biraz sükün vermiş; başının © dayanılmaz ağrısı, biraz hafiflemiş- ki yeni bir aşk fırtınası, bu kadını fer- sah fersah benden uzaklaştıracak; ve hiç şüphesiz ki hem beni, hem Cena- |nı unutturacaktır. Diye düşünüyordu, Artık karar vermişti. Bir daha, böy- la çılgınca ijlere” 'girişmiyecekti. Bil- hassa, neticede annesini üzmesi ihtima- li olan şeylerden tamamiyle çekinecek- ti. Hâdisatın tesiri de eski kuvvet ve şiddetini kaybetmişti. Dünkü korkunç düşüncelere mukabil, şimdi zihnini te- selli ve tevekküle doğru — sürükleyen bir sükünet baş göstermişti. (Arkası var) Katilaatğa . —. İstanbul 4 üncü İcra Memurluğundan: Ankarada maden arama enstitüsünde müstahtem iken halen ikamet- gâhı meçhul Hikmet ve nezdindeki Zekiyeye Emniyet Sandığı namına birinci derecede ipotekli olup yeminli üç ehli vukuf tarafın- dan tamamına 1204 lira kıymet takdir edilen Üsküdarda Tavaşi Ha- sanağa mahallesinde Selimpaşa taşı sokağında eski 28 yeni 36 No. lu bahçeli iki kısımdan ibaret bir evin tamamı açık arttırmaya vazedilmiş olduğundan 26-3-936 tarihine müsadif Perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti muhammenenin *6 75 ni bulduğu takdirde müş- terisi Üzerinde bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü jbaki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdit edilerek 10-4-936 tarihine müsadif Cuma günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırma- sında — arttırma bedeli kıymeti muhammenenin © 75 ni bulma- dığı takdirde satış 2280 No. lu kanun ahkâmma tevfikan geri bıra- kılır. Satış peşindir. Arttırmaya iştirak etmek isteyenlerin kıymeti muhammenenin *6 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Hakları tapu sicilli ile sabit olmıyan ipotekli alacaklarda diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbiteleri ile birlikte ilân tarihinden itibaren niha- yet 20 gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları Tapu sicilli ile sabit olmıyanlar satış bedelinin pay- laşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden mütevellit Belediye rüsumu ve Vakıf icaresi ve 20 senelik Vakıf ica- resi tavizi müşteriye ait olup onun tarafından verilecektir. Daha fazla malümat almak isteyenler 16-3-936 tarihinden itibaren| herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak arttırma şartnamesi ile 934-2620 No. lu dosyaya müracaatla mezkür dosyada mevcut vesaiki görebilecekleri ilân olunur. İşbu ilân tebliz. makamına kaim olmak üzere ilân olunur. (1592) İstanbul G. leri Satış İşleri Direktörlüğünden: KIYMETİ CİNSİ EŞYA L K AĞIRLIĞI K G 4118/110 2749 302.39 Demir Gemi Çıpası. 3599 1.580 94.80 İpek Örme Eşarp. Yukarıda yazılı eşyanın 30/3/936 G. saat 14 te satış salonunda ihalesi yapılacaktır. İsteklilern şartlarımız mucbince yüzde yedi buçuk pey akçelerini yatırıp makbuz ve sair evrakile kanunen muayyen saatte mezat salonuna gelmeleri ilân olunur. (1487) Hayrabolu Belediye Reisliğinden: Her sene ilkbaharda yapılmakta olan Hayrabolu Hayvan ve Emtia panayırı bu sene dahi 8/Nisan/936Çarşamba günü açılarak üç gün de- vam edeceği ilân olunur, M. K. N. l İstanbul Belediyeasi İlânları I muhammen bedeli 32 — kuru; ,60 800 miktarı 50 adet 20 , 10 top Malzemenin cinsi Çini mürekmll. şişe ) Sulu boya (tüp) resim muşabası ( F00X10;00 ) üenz 50 10 kutu Tarama kalemi 10 ğ 10 adet Fen işleri müdürlüğü için lüzumuolan yukarıda miktarı ve muham - men kıymetleri ve cinsi yazılı olan tersim levazımı pazarlığa konul - muştur. Nümunesi levazım müdürlüğünde görülür. Pazarlığa girmek istiyen- ler 810 kuruşluk muvakkat teminat makbuz veya mektubile beraber 27/3/936 cuma günü saat 16 da Levazım müdürlüğünde — bulunma - hdır. — (B.) (1582) ” * x Düşkünler evine lâzım olan tıbbi ccza ve alât açık eksiltmeye konul- muştur, Bu eczaların hepsine 1039 - lira 62 kuruş bedel tahmin olun - muştur. 32 kalemden ibaret olan ecza ve âlâtın listesi ve şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görülür. Eksiltmeye girmek istiyenler 2490 numaralı artırma ve eksiltme kanununda yazılı vesika ve 78 liralık muvakkat teminat makbuz veya mektubile beraber 6/4/936 pazartesi günü saat 15 te daimi encümende bulunmalıdır. (1493) »i Keşif bedeli 231 lira 8 kuruş olanKaraağaç müessesatı pay mahalli önündeki iskelenin tamiri pazarlığa konmuştur. Keşif evrakı Levazım Müdürlüğünde görülür. Pazarlığa girmek istiyenler Belediye Fen işleri Müdürlüğünden alacakları ehliyet vesikasiyle beraber 17 lira 50 ku - ruşluk muvakkat teminat makbuz veya mektubiyle beraber 27/3/93€ cüma günü saat 16 da levazım Müdürlüğünde bulunmalıdır. — «1581» İL Emlâk ve Eytam Bankası ilânları —| Kiralık Stodiyo olarak kullanılan fabrika. Nişantaşında eski Teşvikiye, yeni Harbiye sokağında 135 No. lı halen İpek film tarafından Stodiyo olarak kullanılan ekmek fabrikası bir yahut üç sene müddetle kiralanmak üzere kapalı zarfla arttırmaya konulmuştur. İhale 3 ni- san 1936 cuma günü saat 10 da bankamızda yapılacaktır. Kiralamak isteyenlerin bankamızdan alacakları şartnamede yazılı şart. lar dairesinde teklif mektuplarını o gün saat ona kadar şubemize getirme Satılık Ev: Mevkii ve nev'i Kasımpaşa'da Eyyühüm Ahmet efendi mahal- lesinde Camii Şerif sokağında 41 No. l1 evin 3/4 hissesi. Kasımpaşa'da Eyyühüm Ahmet efendi mahal- lesinde Camii Şerif sokağında 43 No. l1 evin 3/4 hissesi. 140 L Yukarıda mevkileri yazılı iki evin dörtte üçer hissesi peşin para ile satılmak üzere açık arttırmaya konulmuştur. İhale 3 Nisan 1936 Cuma günü saat onda yapılacaktır. Şubemize gelmeleri. (321)| Esas No. 149 180 L 150 İnhisarlar U. Müdürlüğünden: 1 — İdaremiz tuzlaları için şartname ve resimleri mucibince 8000 lira muhammen bedelli iki adet Elevatör 3/4/936 tarihine rast- layan Cuma günü saat 16 da pazarlıkla satın alınacaktır. 2 — İsteklilerin şarinameleri almak üzere her gün ve pazarlık için do tıyin olunan gün ve saatte *6 7,5 güvenme paralariyle Kabataşta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Komisyo- buna gelmeleri lâzımdır. 3 — Fiatsız teklif va kataloklar, fenni şartname mucibince pazarlıl gününden beş gün evvel İdaremiz Fen Şubesi Müdürlüğüne verilecektir. *1246,, *» 145,000 - Kilo muhtelif eb'adda Krom Karton 135,000 » Tripleks Karton 5,000 — » — No. 60 kahve rengi kösele mukavva “me ve nümuneleri mucibince yukarıda cins ve miktarları yazılı kartonlar 10/1V/936 cuma günü saat 15 te pazarlıkla satın alınacaktır. Vermek istiyenlerin 99 7,5 muvakkat güvenme paralariyle birlikte Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonuna mü (1462» » » racaatleri. *ok 320.000 kilo muhtelif eb'adda beyaz sellüloz kâğıdı. 10.000 » 273 m/m mavi sellüloz kâğıdı. Şartname ve nümunesi mucibince yukarıda cins ve miktarı yazılt sellüloz kâğıtları pazarlıkla satın alınacaktır. — Vermek isteyenlerin 17/1V/936 cuma günü saat 16 da 9p 7,5 güvenme paralarile birlikte Kabataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki Komisyona müracaatleri. (1512) MT MT Te DİLÜDİ YIR KiNOPRİiN karderi BAŞ ROMATİZMA AĞRILARİLE.ORİP VE NEZLEYE KARSI BİRİCİK İCAÇ