26 Mart 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

26 Mart 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

26-3-936 SaitMolla Ve Avenesinin dukları Hemen Meydana Kadınlardan teşkilât yapmak fikri — Akaretlerde oturan İraklı sivil bir paşanın 337 senesi martı içinde, (dünyanm her ta-|kızı ve Amerika kollejlerinin birinden me- tafındaki kadınlar âleminde, İngilizler na-|zun olan Bebire isminde genç bir kadm, mina beyanatta. bulunmakta olan) (1) |İngiliz istihbarat şeflerinden Mister Gor - (Bomon) isminde bir kadın İsviçre tari -| don ile sevişmiş ve buna metreslik etmeyi Milli Mücadelede kik Istanbula gelmişti. Bu kadının emrinde külliyetli miktarda bara bulunuyor; ve İngiliz mahafilinde çok büyük bir kudret ve nüfuz sahibi olduğu anlaşılıyordu. Hiç şüpbesiz ki bu kadın da (Entellijan servis) in kadınlar — şubesini İdare ediyordu. Nitekim, kapiten Benetin bu kadını bizzat istikbal etmesi ve onunla Perapalas ötelinin bir dairesinde uzun boy- u mahrem mülâükatlarla vakit — geçirmesi de, sarih bir surette buna delâlet eyliyor- du. Misis Bomon, bir kaç gün istirabat ettik- len sonra, paçaları sıvamıştı. Derbal faa- | Üyete başlamıştı. Evvelâ, Osmanlı hane - danına mensap bazı kadınlarla münasebel lesis etmişti. Sonra da Nigehban cemiyeli İle alâkadar olan bir paşanın iki kızı ile ta- Tuşarak bunlarla tuhaf bir işe girişmişti. Yapılan bu programa nazaran — Robert Kollej ve yahut diğer İngiliz mektepleri Mezunu kızlardan mürekkep olmak üzere bir (münevver genç Türk kızları —klübü) Açılacaktı. Burada bu kazlar bir müddet töze çarpmıyacak şeylerle meşgul edile - tek, ondan sonra da yavaş yavaş (hususi Maksad) a doğru sürüklenecekti. (Hususi maksat) tan mürat, sırasile şun- lardan ibaretti: 1 — Bu karları, casasluğa hazır etmek. 2 — Casusluğun inceliklerini ve muha- bere usüllerini öğretmek. 3 — Milliyet fikirlerini, dimağlarından dökmek. 4 — Tam olgun bir bale gelenleri, (müf- Tit milliyotçi) maskesi altınde birer ikişer Anadoluya göndermek... Bu suretle Anadoluya giden kızlar da şu Programı takip edeceklerdi: A — Milli teşkilâj rücsasının teveccüh Ve muhabbetlerini celbetmek. B — Her vasıta ve fedakârlığa müra - aat ederek; gerek bu zatlardan, ve gerek bunların — muhitlerindeki — şahsiyetlerden (milli mücadele) programını öğrenmek. © — Ve. mümkün olduğu kadar, (mil- K mücadele) hislerini körletmek... Çok şayanı şükrandır ki; milli gururla - Yi hiç bir menfaate foda etmiyen asil ve hecip Türk kızları böyle menfur bir tuza- #a düşmemişlerdi. Beyoğlunda davet c - tüldikleri bir apartımanın mubteşem salon- hırına bir iki defa gitmişlerse de, hainane bir maksada sürüklendiklerini hisseder et- Tez, bu işten nefretle çekilmişlerdi. (Naciye) ve (Meşküre) Hamımlar — Maalesef Türk ismi tapdıkları balde mil- meçhul olan; birisi Robert Kol - kiden, diğeri de Hayskuldan - mezun bu - iki kadın da istihbarat servisine inti- Tap etmiş; bunlar da İngiliz pasaportile A- Hadoluya gönderilmek istenilmiş.i. Fakat, daima müteyaklaz bulunan (İs- Tanbul milli teşkilât istihbarat servisi), der- bu meseleyi de haber almış, Ankaraya Malümat vermişti. Bu iki kadının bütün hazırlıkları ikmal *dilmiş ise de, her nedense, ikisi de Ana- *Yoluya harekete cesaret edememişlerdi. (Leman) ve (Hediye) — İstihbarat ser- Visi, bir kurnazlık yapmak istemiş; İslan - teşkilâtmda kullandıkları Leman — ve Hediye isminde iki kadımı güya hizmetle - Tinden tardetmişti. Bu iki kadın, bir müddet (İstanbul mil- teşkilâtmı idare ettikleri zan ve tahmin Nilen zevat arasında gezip dolaşarak: — Alçak İngilizler.. Bizi iğfal — ettiler. t ümize ihanete sevkeylediler Şim- Ü de bizi ebemmiyetsiz bir bahane ile kol- lunızdan tatap ativerdiler. Bir de Ana- Toluya gideceğiz. Onların bütün sırlarını Mba, vereceğizi Diye propagandaya girişmişlerdi. Fakat Üblerein saksstları de çarçabuk öğrenil - ÜSN istihbarat servisi hesabına — casusluk Tapacakları anlaşılması üzerine, Anadolu ğına ayak basmalarına meydan veril- ipti. Behire Hamm — O tarihlte Beşiklaşla kabul etmişti. Mister Gordonun maksadı; (cidden gü- zel) olan bu genç hanımın nefis ve nermin | varlığından istifade etmekten ziyade, onu kendi gayesine hizmet edirmekti. Nite - kim, Mister Gordon Behire Hanıma büyük bir servet ve saadetin zevkini tattırdıktan sonra: .— Eğer bu hayal içinde ebediyyen ya- şamak istiyorsan; hadi bakalım, Anadolu- ya... Ne yapalım, birdenbire büyük san - detlere kavuşmak istiyenler; evvelâ büyük fedakarlıkları göze almalıdırlar. Demişti, Behire Hanım; beş on gün gözlerini ka- maştıran o parlak hayaltan mahrum kal - mamak için bu fedakârlığı ibliyara hazır - lanmış ise de; sonra düşünmüş, taşınmış; hayatına mal olması çok muhtemel olan bu tehlikeli teşebbüsten vaz geçmişti. * Almanya, Avusturya - Macaristan — ve Bulgaristan hükümetleri, umumi barbin acı mağlübiyetinin tesirleri altında müzmahil ve perişan olarak inim inim inliyorlardı. Bir çok milli ve idari tesisat ve zeşkilâtına reğmen derin bir uçaruma doğru kayan bu hükümetleri nazarı 'dikkate alan İngiliz - ler; - umumi harp bittiği zaman - hiç bir milli teşkilâta malik olmyan Türklerin de ayni akibete sürükleneceğine hiç şüphe et- miyorlardı. Fakat, mütarekeyi müteakip, evvelâ İs- tanbulda ve sonra Anadolunun muhtelif | yerlerinde millt kaynaşmaların başlaması, ve daha sonra da (Büyük Halâskâr) Mus- tafa Kemal Paşanın Anadoluya — geçerek millesi Türk istiklâl bayrağının altında top- laması; bütün cibana hayret, ve İngilirlere de dehşet vermişli. İngilizler, bilhassa bu noktalarda büyük hatalar irtikâp etmişlerdi: 1 — Mütarekeyi müteakip İstanbula ge- kir gelmer; müntekim ve komiteci Rum ve Ermenileri şımartarak Türklere karşı za- ÜSİN Son Postanın Tefrikası : 20 Ne Mal Ol- Çıkıvermişti tesisi, casus şebekesinin teşkili ve saire gi- bi işler için İngilizlerden çektiği paralarla iktfa elmiyor; insanları insanlıktan nefret ebirecek derecede mekruh — ve müstekreh zevklerinin tatmini için daha büyük para- lara karşı derin bir hırs besliyordu. (Arkası var) DOYÇE LEVANTE LİNYE HAMBURG Hamburg, Brem, Anvers, İslanbul ve Bahrisiyah arasında azimet ve avdet muntazam postuları Hamburg, Brem, Stetin, Anver ve Roterdam'dan limanımıza muvnsa- Vâbı beklenen vapurlar Milos vapuru 25 Marta doğrü Angora vapuru 80 Marta doğru Galilea vapuru 8 nisana doğru Kiel vapuru 11 nisana doğru Tiliy L M. Rüss vapuru nisana doğru Burgaz, Varna, Küstence, Kalas ve Torail için limanımızdan hareket edöcek vapurlar Milos vapuru 25-26 mürta doğru Kiel vapüru 11-18 nisana doğru Yakında Hambüurg, Brem, Anvers ve Retordam limanları -için harekel edecek vapurlar Delos vapuru limamımızda Alimnla vapuru Ö-7 nisanu doğru Milos vapuru 18-15 nisana doğru Angora vapuru 17-18 nisana doğru Fazla tafsilât için Galata'da Ova- kimyan hanında Lester Silbermann ve şürekâsı vapur acentealığına mü- racaat. Telefon: 44647-6 (11955) 18 Dikkat Lâzıml.. limane harekete sebebiyel vermeleri bu - mun neticesi olarak İstanbuldaki Türk va- tanperverleri, kendi varlıklarırı korumak endişesine düşmüşlerdi. ) 2 — Yunanlıları İzmir ve havalitinin iş- galinc sevketmeleri (bunun neticesi olarak, Anadoluda Milli ve müsellâh müdafan teş- kilâtı zuhur etmişti. ) 3 — (16 mart) faciasını yaratmaları. (Banun neticesi olarak ta Ankarada (Bü- yük Millet Meclisi hükümeti) teessüs ayle- mişti. Büyük Halâskârın bir emri ve bir isa - retile Büyük Mille Meclisi hükümetinin |tecssüs edivermesi; artık Türk — milletinin bütün kudret ve kabiliyetini tamamen or- taya çıkarmış; Türklerin milli i: karşı ne derin kuvvetlerle mütehassis ol - duklarını anlatmıştı. Bu hâdise; İngilizlerin düştüğü dehşet ve telâsı büsbütün arttırmıştı. İlk zamanlarda bütün bu hareketleri birer blof zanneden İngilizler; günler geçtikçe, ve milli kudret ve kuvvet te artık her gün biraz daha kök- d._kı-ilıw- pek derin endişelere kapılmışlar- Türklerin bütün maddi ve manevi küv- vetlerini bir noktaya toplıyan savı öğren - mek için pek çok fedakârlıklara katlan - mak zarüreti karşısında kalmışlardı. Fa - kat buna rağmen, önlerindeki bu (hariku- lâde muamma) yı bir türlü anlıyamamış - lardı. Bu büyük (milli sır) 1 öğrenmek — için kullandıkları casusların adi ve sefil birer müfteri, alçak ve hayasız birer dolandırıcı olduklarmı çarçabuk anlamışlardı. Her şeyden evvel, en çok güvendikleri (Sait Molla) dan nefret etmişlerdi. Görü- nüşe nazaran gayet zarif, kibar, iyi terbiye görmüş bir adama benziyen Sait Mollanın; dünyanın en iğrenç bir mahlüku olduğunu pek çabuk öğrenivermişlerdi. dikkat ve büyük Tüvalet sabünü — sarken ediniz : Hariten güsteriş fakat soğuk su ile yapılmış bu - gibi muzar saburlar çabuk erimekle bera: ber cildlerinizi yakar ve buruşlurur. VENÜS tuvalet ve gliserinli sabuuları ise en iyi maddelerden kaynalılmak guüretile yapıldığından yıkanan yüzler buruşmaz ve çatlamaz. İpek gibi bir ten yaralır. Deposu : Eren İstanbul. Evliyazade — Nureddin HASSAS / ARLON Sayfa 1L İstanbul 7inci İcra Memurluğundan : Emniyet Sandığına 2000 lira mukabilinde birinci derecede ipotekli olup paraya çevrilme- sine karar verilen ve tamamıma 4000 lira kıymet takdir edilen Fatih Saraçhanede Dülgerzade mahallesinde Kıztaşı Kâmilpaşa sokağında eski 3,5,7 yeni 11,13,14 No. taj d numaralarla murakkam bahçeli bir evin tamamı açık arttırmaya vazedilmiştir. Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirak edecek müşterilerin kıymeti muhammenenin - ** 7,5 nisbetinde pey yakçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu hamil olmaları icıı) eder. Müterakim vergi, tanzi- fat, tenviriye ve vakif borçları borçluya aittir. Arttırma şartnamesi 10-4-936 tarihine müsadif Guma günü dairede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 4-5-936 tarihine müsadif Pazartesi günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edilecek birinci arttır- mada bedel, kıymeti muhammenenin ** 75 ini bulduğu takdirde üste birakılır. Aksi takdirde son arttırmanın teahhücü baki kalmay üzere arttırma on beş gün daha temdit edilerek Salı günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede yapılacak ikinci arttırma neticesinde en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı İcra ve İflâs kanununun 126 ınci maddesine tevfikan hakları tapu si- cillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâkadaranın ve irti- fak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müs- bitelerile birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hak- ları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye ve tanzifiyeden ibaret olan Belediye rusumu ve Vakıf icaresi ile 20 senelik Vakıf icaresi tavizi bedeli müzayededen tenzil olunur. Daha fazla malümat almak istiyen- lerin 934/6319 numaralı dosyada mevcut evrak ve mahallen haciz ve takdiri kıymet raporunu görüp anlayacakları ilân olunur. — (1600) 19-5-936 tarihine müsadif Münakasa İlâmı Belediye Sular İdaresinden: Haliş külçe kalay “Banka Marka,, 450 kilo İdaremizce mıktar ve markası yukarda yazılı külçe kalayın satm- alma işi kapalı zarila münakasava honmuştur. k 1 — İstekliler münakasa şartnamesini Taksim, İdare Merkezi binasındaki Levazım servisinden parasız olarak alabilirler. 2 — İhale 20/Nisan/936 pazartesi günü saat 15 de İdare Mer- kezinde yapılacaktır. Talipler kapalı zarflarını yukarda yazılı gün ve saatten evvel Müdürlüğe vermelidirler. — “1563, Beyoğlu Birinci Sulh Hukuk Hâkimliğinden : Tahisarlar Müdüriyeti Vekili Avukat Münürün Hüsnü varisi zev- cesi Kasımpaşada Hacı Hüsrev mahallesinde Kaşkardeşi sokağında 11 No. da ve bilâhara Beyoğlunda Süruri Gizli Evliya mahallesinde Keramet sokağında 56 No, da mukim Adviye aleyhine açtığı 169 lira 74 kuruşun tahsili davasının cereyan eden muhakemesi neticesinde yüz altmış dokuz lira yetmiş dört kuruşun yüzde beş faiz ve ücreti vekâletle birlikte tahsiline 24-2-936 tarihinde ve ikametgâhı meçhul olduğundan ilânen tebliğine karar verilmiş olduğundan sekiz gün- zar- fında mahkemeye müracaat temyiz ve itiraz etmekliğiniz karar sureti makamına kaim olmak üzere ilân olunur. (1604) Türk Hava kurumu BÜYÜK PİYANGOSU Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir. 6. ncı Keşide i1 Nisan 936 dadır. Büyük ikramiye: 2 00 ” o O 0 Liradır. Bazı kimseler tarafından Piyango bilet numaralarını havi cetveller tertip edilerek ihliva ettiği bütün numaralarda iştiraki lazammun elmek üzere satış yapıldığı ve alâkadarlara bilet verilmeyüp yalnız bu cetveller verildiği işitilmektedir. Bu suretle yapılan satışlarda — direklörlüğümüzün alâkası sayın halkımıza bildiririz... olmadığını Türkiye Ziraat Bankasından: Bankamızın Ordu ve İnebolu şubeleri için askerliklerini yapmış ve yaşı 30 dan aşağı olmak şartile iki kambiyo memuru alınacaktır, 1) Taliplerin en aşağı Ticaret lisesi veya lise mezunu olmaları, iyl Fransızca ve İngilizce de bilmeleri matluptur. 2) Bu lisanlardan başka Almanca bilenler tercih olunurlar. 3) Talipler 30/3/936 ya kadar mektep şahadetnamesi, hüsnü hal ilmübaberi, nüfus tezkeresi ve askerlik vesiktlarını hamilen İstan- bulda İstanbul Ziraat Bankasına ve Ankarada Umum müdürlük memurin direktörlüğüne müracaat ederek sıhhi muayenelerini ve kayıtlarını yaptırmalıdırlar. 4) İmtihan 1/4/936 çarşamba günü sabahleyin Ankarada ve le- tanbul şubemizde yapılacaktır. 5) Imtihanda muvaffak olanlara muvaffakıyet derecelerine göre (100) liraya kadar aylık verilecektir. (1285) Dr. HORHORUNi oÜ D ee