18 Eylül 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

18 Eylül 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

cr (8-9.986 Devlet Demiryolları ve Limanları işletme Umum İdaresi ilânları Görülen lüzum üzerine Dev- >let Demiryolları hesabına Av- rupaya gerek hohşule ve ge- rekse teknikuma tahsile gön- derilecek talebe için evvelce ilân edilen kayıt müddeti 28/ 9/936 tarihine kadar temdit edilmiştir. Devlet Demiryolları hesabına Cer mühendisi yetiş- mek üzere Avrupaya Hohşule tahsiline gönderilecek beş talebeye ait müsabaka şartları: 1 — Türk olmak. 2 — Yaşı on sekizden küçük ve yirmi beşten büyük ol- mamak. 3 — Sağlık durumu tahsile engel olacak derecede ol - madığına ve memleketin herhangi bir tarafında çalışma- ğa müsait bulunduğuna dair Devlet Demiryollarının Ankara, Haydarpaşa, Eskişehir, İzmir ve Ada- nadaki sıhhi heyetinden veya Devlet Demiryollarına ka- bul olunacak memurlarda bulunması lâzım gelen sıhhi şartları gösterir matbu sıhhi rapor muhteviyatına uygun olarak “tam teşkilâtlı bir hastaneden” alınmış sıhhat ra- poru ile anlaşılmak. 4 — Devlet hesabına tahsil ettiren mekteplerden mü- sabakaya girmek isteyenler mekteplerinden bir güna ili- şikleri olmadığına dair vesika göstermek. 5 — Askerlik vazifesinin Avrupaya tahsile gitmesine mâni olmadığına dair alâkadar Askerlik Şubesinden ve- sikayı haiz olmak lâzımdır. 6 — Talipler 28/9/936 tarihine kadar istida ile İs - tanbu!l Mühendis Mektebi Müdürlüğüne müracaat ede- ceklerdir. i 7 — İstidaya bağlanmasi lâzım gelen vesika: A — Nüfus kâğıdı veya musaddak bir sureti, B — Gördüğü tahsili tevsik ettirecek evrakı müsbite ve lise şehadetnamesi. Ç — Hüsnühal varakası “en son mektebin vereceği hüsnühal varakası ile o tarihten sonra çalıştığı yerlerden ve ayni zamanda mahalli polis dairesinden birer hüsnü- 4 i hal varakası âlıtiâcaktır. Sumimnusesesı BA sosu VAV D — 4 X6,5 büyüklüğünde'6 fotoğrâf. E — Aşı şahadetnamesi. F— 3,4 ve 5 inci maddelerdeki vesaik. H — Babasının adı nedir? Nerede olduğu, sağ ise şim- diki, ölmüş ise ölmeden evvelki meslek ve memuriyeti ne- dir? Ve nerede çalışmıştır. Şimdiki veya ölmeden evvel- ki meslek veya memuriyetinden önce daha nerelerde ne gibi işlerde ve ne vakitler bulundu? Bunları gösterir bir tercümeihal varakası. 8 — Müsabaka imtihanı tersimi hendese, tahlili riya- ziye, tahlili makine, resim hattı, fizik, kimya ve türkçe - den olacaktır. Bu derslerin şümulü Mühendis Mektebi üçüncü sınıfına kadar olan programlara göredir. 9 — Müsabaka imtihanı 1/10/936 perşembe günü: #azt 9 — 12 Tersimi Hendese, 14 — 17 Fizik, Kimya 2/10/936 cuma günü: Saat 9 — 12 Resmi hattı, 13 —17 Tahlili Riyaziye, Tahlili Makine. 3/10/936 cumartesi günü: Saat 9 — 12 Türkçe, almanca, 10 — İmtihanda ayni derecede not alanlardan lisan bilenler tercih edilir. 11 — Müsabaka imtihanında kazanan talipler Avru- Padaki tahsillerinih neticesinden sonraki mecburi hiz - metleri hakkında Devlet Demiryolları İdaresinin istiye- ceği şekilde taahhütname vereceklerdir. 12 — Tahsil plânı: Avrupada İdarenin göstereceği fabrikalarda bir sene staj ve bu müddet zarfında da lisan öğrenilmesi, İdarenin tayin edeceği Hohşulenin makine Şubesinden 8 sömstirlik tahsili ikmal ve 6 ay zarfında imtihan vererek liploma almaktır. 13 — Avrupadaki tahsil şeraiti veya diğer hususat hakkında Devlet Demiryolları Umum Müdürlüğünden Ve İşletme müdürlüklerinden ve Mühendis Mektebi mü- “ürlüğünden istiyenler tafsilâtı lâzıma alabilirler. Devlet Demiryolları tarafmdan Cer kısımında Çalıştı- tlmak üzere Avrupaya teknikum tahsili için gönderile- tek “20” talebeye ait müsabaka şeraiti; ” 1 — Türk olmak. 2 — Yaşı on sekizden küçük ve yirmi beşten büyük “lmamak. > 3 — Sağlık durumu tahsile engel olacak derecede ol- Madığına ve memleketin herhangi bir tarafında çalışma- * müsait bulunduğuna dair Devlet Demiryollarının An- kara, Haydarpaşa, Eskişehir, İzmir ve Adanadaki &h- hi heyetinden veya Devlet Demiryollarıma kabul oluna- Sâk memurlarda bulunması lâzım gelen sıhhi şartları gös- erir matbu sıhhi rapor muhteviyatına uygun olarak tam teşkilâtlı bir hastaneden” almmış sıhhat raporu ile anlaşılmak. 4 — Devlet hesabımâ tahsil ettiren mekteplerden mü- bakaya girmek isteyenler mekteplerindn bir güna ili- Sikleri olmadığına dair vesika göstereceklerdir. 5 — Askerlik vazifesinin Avrupaya tahsile gitmesine AAMADA A Gelik köprüdür M.M. Vekâletinden M. M. Vekâleti Emakin inşaat şubesinde münhal bu- luran bir mühendisliğe mühendislik diplomasını haiz bir mühendis alınacaktır. En son verilecek maaş 300 liradır. Talipler seraitini öğrenmek ve fazla malümat almak için hergün Ankarada M. M. Vekâleti İnşaat Şubesine müra- caat edebilirler. (307) (1378) mâni olmadığına dair alâkadar Askerlik Şubesinden ve- sikayı haiz olmak. 6 — Talipler 28/9 /936 tarihine kadar istida ile İstan- bul Mühendis Mektebi Müdürlüğüne müracaat edecek- | lerdir. 7 — İstidaya bağlanması lâzım gelen vesaik: A — Nüfus kâğıdı veya musaddak bir sureti, B — Gördüğü tahsili tevsik ettirecek evrakı müsbite. C — Hüsnühal varakası “en son mektebin vereceği hüsnühal varakası ile o tarihten sonra çalıştığı yerler- deh ve ayni zamanda mahalli .polis dairesinden alınacak- Ur... D—4X 6,5 büyüklüğünde 6 fotoğraf. E — Aşı şahadetnamesi! F —3, 4 ve 5 inci maddelerdeki vesaik. H — Babasının adı? Nerede doğduğu? Sağ ise şimdi- ki, ölmüş ise ölmeden evvelki meslek ve memuriyeti ne- dir? Ve nerelerde çalışmıştır? Şimdiki veya ölmeden ev- velk; meslek veya memuriyetinden önce daha nerelerde, ne gibi işlerde, ne vakitler bulundu? Bunları gösterir bir ebeveyn tercümeihal varakası. 8 —- Müsabaka imtihanı liselerde tamamen okunan hesap, hendese, cebir, müsellesat, kimya, fizik ve türkçe- den yapılacaktır. 9 — Müsabaka imtihanı 5/10/936 pazartesi günü: Saat 9 — 12 Kimya, Fizik, 13 — 17 Hesap, Cebir, 6/10/936 salı günü: Saat 9 — 12 Türkçe, almanca, 13-— 17 Hendese, Müsellesat. 10 — İmtihanda ayni derecede not alanlardan lisan bilenler tercih edilir, 11 — İmtihanda muvaffak olanlar Avrupada Tekni- kum tahsili görmeden evvel Devlet Demiryolirar Eskişe- hir atölyesinde 6 ay staj göreceklerdir. 12 — Eskişehir atölyesindeki staj müddeti zarfında stajiyerlere iki buçuk lira yevmiye verilecektir. 13 — Müsabaka imtihanında kazanan talipler, Avru- padaki tahsillerinin neticesinden sonrki mecburi hizmet- leri hakkında Devlet Demiryolları İdaresinin istiyeceği şekilde taahhütname vereceklerdir. N 14 — Tahsil plânı: Altı ay Eskişehir atölyesinde staj, bir buçuk sene Avrupada İdarenin göstereceği fabrika - larda staj ve lisan öğrenilmesi. İki buçuk sene de İdare- nin göstereceği teknikumlarda beş sömstirlik makine şu- besini ikmal ve diploma alınmasıdır. 15 — Avrupadaki tahsil şeraiti veya diğer hususat hakkında Devlet Demiryolları Umum Müdürlüğünden ve İşletme Müdürlüklerinden ve Mühendis Mektebi Mü- dürlüğünden isteyenler tafsilâtı lâzime alabilirler. (946) (1372) Muhammen bedeli 29700 lira olan 1350 ton sun'i portlant çimentosu 1-10-1936 Perşembe günü saat 15,30 da kapalı zarf usulü ile Ankarada İdare binasında Satın almacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 2227 lira 50 kuruşluk mu- vakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları, res- mi gazetenin 7-5-1936 G. 3297 No: lu nushasında inti şar etmiş olan talimatname dairesinde alınmış vesika ve tekliflerini aynı gün saat 14,30 a kadar Komisyon Reis- liğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler 145 kuruşa Ankara ve Haydarpaşa vez- nelerinde satılmaktadır. (129 2 156 i Kolec ve Ticaret kısımlarile Mamma Üsküdar Amerikan Kız Lisesi Eylülün 22 nei salı günü saat 13,30 da açılır. Sıhhata, tedrisata ve ahlâka pek iyi dikkat edilir. Kayrt ve kabul için s&li günleri saat 9-12, cumartesi günleri saat 14-18 e kadar mektebe müracaat. İs- *eyenlere mektebin tarifnamesi gönderilir. Telefon: 6047 1184 Istanbul Gümrükleri Satış işleri Müdürlüğünden: Gümrük satışından 65650 kilo Şekerin satışı Tan ga- zetesinin 13/9/936 tarihli nüshasile ilân edilmiştir. (1222) İktisat Vekâleti İç Ticaret Umum Müdürlüğünden: 30 İkinciteşrin 1330 tarihli kanun hükümleri dairesinde İş yapmaya izinli bulunan ecnebi şirketlerden (Sokoni - Vakum Oyl Kompani İnk) in İ Türkiye umumi vekili haiz olduğu salâhiyete binaen bu kere müracaatla Türkiyede yapacağı işlerden doğacak davalarda, bütün mahkemelerde müddei, müddeaaleyh ve tçüneü şahıs sıfatlarile hazır bulunmak Üzere Şirketin Izmir Şubesi Direktörü A. W. Drake'yi Şirketin Türkiye ümürü vekilliğine tayin eylediğini bildirmiş ve lâzım gelen evrakı vermiştir. Key. fiyet kanım! hükümlere muvafık görülmüş olmakla ilân ölünür. “Tapu ve Kadastro Umumi Müdürlüğünden: Trakya Heyetleri için 3 adet Sanğe Tackmetresi ile 4 adet gradlr Verniyeli Minkalenin 21-9 - 1936 Pazartesi günü pazarlıkla ihalesi yapılacaktır. İsteyen- ler mezkür günde saat 15 de pey akçesile birlikte Le- vazım Müdürlüğünde müracaatları. (806)“-(1145) 1 Kocae'i Memleket Hastanesi Baş Tabipliğinden Kocaeli Memleket Hastahanesine iki tane hastabakı- “14 cı bayan alınacaktır. Ücret 35 liradır. İaşeleride hastaha neden verilecektir. Ehliyeti olanların vesikalarile bera- "* ber hastahane baş tababetine müracaatları. “1295” 1564 İL EAA A AA ALAYA AAA LD Türk Hava Kurumu Büyük PİYANGOSU Şimdiye kadar bin'erce kişiyı zengin etmiştir 6 «ci keşide 11 - Birinci teşrin - 936 dadır. Büyük ikramiye 200.000 Liradır Ayrıca : 30.000, 20.000, 15,000, 12,000, 10.000 liralık (o ikramiyelerle (50.000) liralık iki adet mükâfat vardır... AA EAA EAGLE KULUNA Göz Hekimi Dr. Şükrü Ertan Cağaloğlu Nuruosmaniye cad. No. 80 (Cağaloğlu eczanesi bitişiği). Tel. 22566 U ol le uk n Zührevi ve cilt hastalımları mütehassıs l or.Hayri Ömel Oğleden sonra Beyoğlu Ağacamii karşısında 138 Mn fel cüsaş Sahibi; Ahmet Emin YALMAN —Umumi Neşriyatı Idare Eden: 5. SALIM Gazetecilik ve Neşriyat Türk Limitet Şirketi —Basıldığı yer TAN matbaası