31 Ocak 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

31 Ocak 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

© İatli kollamıyan Beşiktaşlılara biraz şuur götirmiş oldu. © Beşiktaşın ikinci golü : Dün, Tayyare kupası final maçı Dün 2-3 Mağlüp Oldu m büyük bir kalabalık önünde Beşik taş - Galatasaray takımları oynadi- lar. Tafsilâtını Galatasaray - Beşik- taş maçından sonra vereceğimiz Gü- meş - Feneryılmaz maçı ilk oyun ola- rak oynandı ve Güneşlilerin 2 - 0 ga- Bibiyeti ile nihayetlendi. Bu maçtan sonra, Beşiktaş - Gala- tasaray takımları sahaya çıktı. Ta- kımlar şu şekillerde tertip edilmişti: Beşiktaş takımı: Mehmet - Faruk, Bıristo - Fuat, Feyzi, Rifat - Eşref, Şeref, Hakkı, Mazhar, Hayati. Galatasaray takımı: Sacit - Adnan, Reşat - Fazıl, Salim, Eşfak - Danyal, Haşim, Bülent, Süleyman, Necdet. Hakem, Adnan Akırın düdüğü ile iki taraf ta sıkı akınlar açmak azmile ileri atıldılar. On dakika kadar ne Beşiktaşlılar, ne de Galatasaraylılar kati bir hâkimiyet tesis edemeden uğraştılar. 10 uncu dakika: İlk tehlikeli hücu Şimeling Galip Geldi Ağır siklet dünya şampiyon- | luğu için önümüzdeki Haziran ayında Amerikada zenci Coc Lu viz'le bir maç yapacak olan Al- man Şimeling dün akşam Ham- burgta 20.000 seyirci önünde Cenubi Afrikalı Ben Ford'la bir İ maç yapmış ve puvan hesabiyle kazanmıştır. Beşiktaşa yenilen Galtasaray takımi dünkü kadrosile... tişerek, ikinci golü de attı. Birinci devre, Beşiktaşın 2 - 1 ga Mibiyeti ile nihayetlendi. İkinci devre: Bu devrenin bidaye- mu, Galatasarayın sol içi, gerilerden | inde Beşiktaş, sağlam “başladı. Fa - kopardığı bir topu aradan uzatarak | kat, çok geçmeden oyunun idaresini açtı. Köle ağzında topa tekrar Yeti-! Galatasaray kaptırdı. On beş dakika şen Galatasaray sol açığı, ayağına kadar Galatasaray hücum hattının şütü uydurduğu bir sırada karşısına geniş ve rahat manevralarıni seyret- çıkan Beşiktaş müdafii yüzünden t0- | tik. Beşiktaşın ne muavinleri ne de pü ağlara atamadan döndü. müdafileri topu söküp çıkaramıyor- Bu hücumu müteakıp, Beşiktaşini | yardı, siki bir gayretini seyrettik... Fakat, 38 inci dakika: Galatasaray soldan bu hücum da Galatasaray muavin İ ilerledi. Ortalanan topu Galatasaray hattı hizasında kesildi. merkez muhacimi $ol iç yerine kayıl- 12 inci dakika: Beşiktaş, sol İçi ve-| mış bir vaziyette iken kaptı. Önüne Brtasile Galatasaray muavin hattını aşmıya muvaffak olan bir akın daha açtı. Hakkı, Galatasaray kalecisinin tam karşısından sıkı bir şüt çektiği halde, kalecinin tesadüfi vaziyeti do- çıkan iki müdafii mükemmel aşırdı. Ve isabetli bir vuruşla ikinci bera- berlik golünü çıkarmıya muvaffak oldu. Galatasarayın hâkim bulunduğu Jayısile gol yapamadı. Bu akından İ- | bu dakikalarda atılan ikinci gol Be- tibaren oyun altı dakika kadar iki ta- şiktaşın talihini gösterir gibi oluyor. raf için mütevezin ve ortalarda de -| du. Sarı kırmızının tazyikinden kur- vam etti. 18 inci dakika: Galatasaray 801 s- çığı arkasındaki muavinden uzun bir pas aldı. İleri fırladı. Kale ağrına doğruldu. Kaleci ile hemen hemen karşı karsıya geldi. Fakat avucuna attı.Bu tehlikeli vaziyeti atlatanBeşik taşlılar, uzun vuruşlarla ve kafa ke- sişlerile saha ortalarında hâkim gö- ründüler. Yalnız topu rakibe göre tanzim edip gol yapacak şekilde kul. tulup mukabil hücuma bir türlü ge- çemiyen Beşiktosllar bos dakika ka- (Arkası 7 inelde) Sayrifedereler: Şişli Takımı Dünkü “Maçta Yenildi lanamadıklarından heyecanlı dakika | Taksim Stadı Müdürlüğü tarafın- lar yaratamıyorlardı. dan gayrifedere klüpler arasında ter- Galatasaralılar ise, Beşiktaşın ha- | tip edilen lig maçlarına dün sabah vadan oyununa kapılmış bir vaziyet- te, maçın idaresini bırakmış halde i- diler. lik goller ; 30 uncu dakika: Galatasaray bü- cum hattı canlandı. Sağ iç, sağ açığı besledi. Galatasaray sağ açığı güzel 'Taksim Stadında devam edilmiştir. Birinci maç Şişli — Galataspor B. takımları arasında yapıldı ve 0 —O berabere nihayetlendi. İkinci maç Kurtuluş — Arnavut- köy B takımları arasında yapıldı ve bir ortalayış yaptı. Merkezde Bülent|1 — 1 Berabere nihayetlendi. gelen pası vole bir şütle birincil Üçüncü maç Şişli — Geletasporbi gol olarak kaleye soktu. rinci takımları arasında yapıldı ve Galatasarayın bu gölü o dakikaya | büyük bir sürprizle neticelendi. Gay kadar gol yapmak vaziyetlerini dik- 33 üncü dakika: Hakkı sağ iç Mu- zaflere kale yakınlarında rahat bir top geçirdi, Muzaffer beraberlik go- Yünü attı. Binden yere rifederelerin en kuvvetli klüplerin- den olan Şişli, Galataspor oyuncula- rının canlı çalışması karşısında daya namıyarak I — 3 mağlüp oldu. Dördüncü maç Kurtuluş — Arna- vutköy birinci takımları arasında ya- pıldı. Her iki takım seri ve teknik yuvarlanan topu kala -İdidinmelerine rağmen beraberliği mi EE YE .Bakırköyünde : Barutgücünün Kazandığı Maçlar Dün Bakırköyünde Barutgücü sa- hâsında yapılan futbol maçlarında Sirkeci İdmanyurdu ve Barutgücü A takımları arasındaki maçta 7 — 2 Ba rutgücü galip gelmiştir. Ayni klüplerin B takımları arasın daki maçta yine 2 —0 Barutgücü galip gelmiştir. Genç takımlar arasındaki maç ta 3 — 2 yine Barutgücünün galebesiy- le neticelenmiştir. Öğleden evvel Bakırköy Rum tâkı- miyle — Yeni Pera arasındaki kar- şılaşmada Bakırköy'üler Yeni Pe. ralıları 4 — 3 yenmişlerdir. Bu hafta bu suretle Bakırköy için bir galebe haftası olmuştur. Maçlar havanın güzelliğinden de istifade eden kesif bir halk tarafın- dan takip edilmiştir. STADLAR: i Futbol Sahaları Teftiş Ediliyor Türk Spor Kurumu tarafından şehrimizdeki klüplere alt sahaları teftiş etmek ve eksiklerini tesbit e- derek rapor vermek üzere Spar Ku- rumu mimarı Şinasi şehri gön- derilmiştir. Mimar Şinasi, dün mın- taka memuru Halit, Tüccarbaş'oğlu ile birlikte Davutpaşa, Topkapı, Ka- ragümrük, Eyüp ve Kasımpaşa klüp- lerinin sahalarını teftiş ederek bazı notlar almıştır. Beykoz klübünün malı olan Beykoz çayırı da bu hafta içinde tetkik edilecektir, Spor Kurumunun yardımı ile ya- pılacak olan bu sahalar Bay Şinasi- nin raporundan sonra umumi merke- zin bütçesinden ayıracağı para ile in- şaata başlanacaktır. Atletizm : Dünkü Kır Koşuları Beyoğlu Halkevi tarafından tertip edilen kır koşuları, dün iki katago- ri üzerinde olmak üzere Topkapı — Maltepe arasında yapıldı. UĞRA iğ iyi yle SARIL, Şi Güneş Takımı Fener Yılmazı 2-0 Yenebildi Dün muhtelif statlarda şilt maçla- | İl rına devam edildi. Taksim Stadında, Beşiktaş — Gulutasaray o maçından evvel hakem Halit Galipin idaresin- de oynanan, Güneş «— Feneryılmaz maçının ilk devresinde Feneryılma- zin kesif müdafaası Güneş muhacim- lerine bir gölden fazla arttırmamı- ya muvaffak oldu. Güneş hücum hattında rakibin mü İdatan kesafetini dağıtacak bir tabiye İkullanan bulunmadığından birinci devre | — 0 Güneşin lehine bitti. İkinci devrede Güneş hücum hat- tında dünkü oyuna ve rakibe nazö- ran uygun olan tâdilât yapıldı, Bu devrede de daima ağır basan Güneşliler bir hayli şütleri havaya dikerek kaçırdılar, Frikikten Salâhattinin çektiği pek 8ıkı ve isabetli şüt ikinci golü Güne- şe temin etmiş oldu. Güneşin 2 — O galibiyeti ile maç bitti. Dün Beşiktaş stadında, geçen haf İta berabere neticelenen Vefa — Ka sımpaşa şilt maçı tekrarlandı. Oyu- Dun daha ilk dakikalarında Muhte- şem vasıtasile: Birinci sayısım ya - pan Vefalılsr ilk devreyi 20 galip bitirdiler. Ikinci devre her iki tara- fın canlı hücumlarile geçti ve takım lar biribirlerine ikişer gol yaptılar. Neticede Vefalılar maçı 4—2 kaza- narak Kasımpaşayı tasfiyeye uğrat- tılar. Dün: Fenerbahçe stadında da şilt maçları yapıldı. Birinci oyun Fener- bahçe ile Süleymaneye arasmda ya- pıldı, neticede Fenerliler 6—I1 galip geldiler. Ikinci oyun Karagümrükle Doğen spor arasında yapılacaktı. Fakat Do ganspor gelmediğinden Karagümrük hükmen galip sayıldı. İkinci Küme: Maçlara Dün da Devam Edildi Dün Şeref Stadında ikinci küme lig maclarına devam edildi. Günün birinci maçı saat 9,30 da A- Hisar ve Orlaköy arasında yapıldı. İlk devreyi Hisarllar 1 — 0 galip bitirdiler. İkinci devre rüzgârı leh- lerine alan Hisarlılar Ortaköyün pe naltıdan yaptığı bir sayıya mukabil iki sayı daha yaparak maçı3 —İ galibiyetle bitirdiler. İkinci maç Davutpaşa ile Beyler- beyi arasında yapıldı ve neticede iki takım i — 1 berabere kaldılar. Üçüncü oyun Galatagençler ile Altınordu arasında yapıldı. İlk dev- re Galatagençlerin bir sıfır galebe- siyle nihayetlendi. İkinei devre Al- tnordulular hâkim bir oyundan son ra üstüste iki sayı yaparak maçı 2—1 galip bitirdiler. safede yapıldı. Ve neticede Beyoğlu Halkevinden Sergis 12 dakikada bi- rinci oldu. Puvan hesabiyle 13 sayı ile Beyoğluspor birinci, 35 puvanla Beyoğlu Halkevi ikinci, 39 puvanla Galatasaray üçüncü oldular. İkinci müsabaka ayni yerde ve 7000 metre mesafede yapıldı. Neti- cede Galatasaraydan İbrahim 23 da- kika 43 saniye ile birinci Galatasa- raydan Hüseyin ikinci ve Beşiktaş- tan Artin ücüncü geldiler, Puvan he- ADEM 00SA DERA MALAR EDA BANDAR EANMAK SALA UNAKEAMA KALA KESITA E Yazan: Stella Harrison ERA > G erda yaza bayılırdı. Opset ü erkek takı- mı o mevsimde köyde toplanirlar- di. Çünkü yazın ağaçların suyu yü- rürken, ağaçlar büyürken, ağaç kesmek olmazdı. Erkek kardeşleri « o zaman, bu güzel kız kardeşlerini, dansetmek için komşu köylere gö- türürlerdi. Hazirandı. Denizden yüz metre yüksekte göklere kurulmuş gibi duran bir göl vardı. O gölün kena- rında Vand köyü vardı. ' Gerdayı ağabeyleri o gün oraya götürecek- lerdi. Ağabeyleri gibi oduncu ve ağabeylerinin canciğer arkadaşla- rından Flaam kardeşler, yani Bir- ger ile Erik te oraya gelip dan- sedeceklerdi. İki kardeş Gerdaya göz atar at- maz, tâ canevlerinden vuruldular. Piknikin devamınca, en tatlı lok- maları, Gerdaya sunmakta bayağı biribirlerile yarışa çıktılar. Ye- mekten sonra santlerce dansettiler. Sonra şarkı söyliyerek yola düzül- düler. Gordanın köyüne döndüler. Çünkü dansetmek sırası ertesi gü- nü Gerdanın köyü köylülerinindi. rtesi sabah Gerda kendi 6- Wyle ördüğü dantelâlı ön- Düğünü ve kara güderi iskarpinleri- ni giydi. Sarışın saçları başında gık salan bir hale idi, Kızla ilik önce dansetmeyi hem Erik. hem de Birger istedi, Yere bir madeni pa- ra attılar, Yazı tarafı Birgere çık- tı. İlkönce © dansedecekti. O pek ustalıkla dansederdi. Kuv velti kolunu kızın beline sardı. Çok kere kızın ayakları yerden ke- siliyordu. Kız kendini kapıp salı- veriyordu. Hareketin rüzgârı yü- zünü yelpazeliyordu. Kız kendini bambaska bir âlemde sanıyor. fırıl fırl dönüyordu. Ikinci dansta Erikle odansedecekti. Gerçi Erik ötekisi kadar dansın marifetlisi de- ğildi. Fakaş dik ve yüksek boyluy. du. Dalgın. tatlı. upuzun bir bakı- şı vardı. Gülümsiye gülümsiye ba- kışını boylu boyunca. gönle öyle bir akıtışı vardı ki, Gerda danset- mekte olduğunu bile unuttu. Üçün- cü dansta kız yine Birgere angaje idi. Kız bu üçüncü dansta Birgeri tercih etmekte olduğunu için için duydu. İkinci sefer olarak Erikle dansedeceği vakit. delikanlı dans- tan vazgeçip kendisile şöyle bir gezinti yapmasını teklif etti Kız kabul etti, Konuşa konuşa bir sa- ğa bir solâ yürüdüler durdular. Adamı dinlemek bir zevk oluyor- du. Gerda tâ neden sonra beşinci dansın Birgere ait olduğunu hatırla dı. Fakat o kadar söze dalmışlardı ki kız bir dans değil, üç dört dans kaçırmıştı. O günden sonra delikanlıların i- kisi de her gün Gerdanın köyüne gelir giderlerdi. hattâ bazı gecele- ri yatıya bile kalırlardı. Kizın an- nesi ağaç kesimi zamanı gelince delikanlıların ikisinin de kıza ta. Hip çıkacaklarını sezmişti. Birinden birisini seçmek hakkı kızındı. İşte bundan dolayı kızı anne serbest bırakıyordu. Ne var ki Gerda bir türlü ka- Gerda'nın Dulluğu 31.1.9088 UEEEEEBAL ERA EAA DEDE DEL EYER EEE PERA KESERLER Çeviren : C. Kabaağaçlı ÖMRAAE NALA SABAANİ Tu akmıya başlayınca, duruyor, sü Yatle ötekine akıyor ve saat rakka- &t gibi bir birine, bir ötekine gidip geliyordu. Kız ne birine, ne öteki- ne kıyamıyordu. Kiz duyduklarını bugün açık açık söyledi. “İkinizi de seviyorum dedi. Biraz bırak. nız. İçimi iyice dinliyeyim, karar veririm.” ya geçiyor, yaz gidiyar, kış dolanıp geliyordu. Yaz kuşları daha mesut ve güneşli Ce- nup ellerine doğru gitmek üzere kurşuni göklerden ayrılıyorlardı. Kız da (evet) le (hayır) arasına s- kışıp kalmış, #arsrıp soluyordu. Kardeşlerin ikisi de ya biri yahut W ötekisi lehinde ondan bir karar is- temekte ısrar edip duruyorlardı. Artık adamakıllı uzayan kış gece- leri esnasında kız düşünceye da- yor, sağa koyuyor olmuyor, sola koyuyor olmuyordu. Gözlerine uy ku girmiyör. üzülüyerdu. Bir gün Erik: “Gerda gal'ba en usta ağaç düşürücüsü ile evlene- cek” dedi. Erik'in maksadı kendi- sile evleneceğini demekti. , Birger: “Hayır a canım öyle şey mi olur, Ben herhangi bir ağacı se nin kadar çabuk baltalıyabilirim.” dedi. Bundan kolayı yok, tecrübe ede- riz. Ben bir ağaça, sen bir ağata dadanırız. Hangimiz daha evvel devirirse Gerdayı o alır. Olur mu? Bu işe Gerda çok memnun ol- du. Çünkü birinden birini müked- der etmek mecburiyetinden kurtu- luyordu. Artık iş ustalığa ve tali- he havale edilmişti. K 1ş hayli ilerilemişti Kırağı- lı bir sabah Gerda kardeş- leri ve hısım akrabasile. iki tah- tacı kardeşler de eş dostlarile, or- man yolünu tuttular. Beraberle- rinde bir hakem bir de papas gö- türüyorlardı. Ağacı kim önce de virirse, Gerdanın hemen oracıkta | onunla nikâhı kıyılacaktı. Hakem ayni kalınlık ve ayni yaşta iki &- Haç seçti. İki kardeş pırıl pırıl bi- İenmiş ,baltalarile biri bir ağacı ötekisi de öteki ağacın başında yer aldılar. Ağacı evvelâ kim devire- cek diye seyirciler merak içindey- diler, Hakem işareti verecekti. Her kes bekliyordu. Hakem “Hay, da!” süzünün henüz ikinel hecası- Ba yarmamıştı ki çifte çakan bal- talar çoktan kütüklere iki kere vur muşlardı. Don ağacı çelik gibi sertleştir. mişti. Bütün yaz balta kullânma- makla pazıları hamlamış, ve elle- Tİ yumuşamış iki delikanlının a- vuçları biber gibi yanmıya başla- dı. Birger şaşmıyan bir gözle nok tası noktasına nişan alıyor. tam çalımına getiriyor, her vuruşta ko ça koca kıymıkları havalara uçu- ruyordu, Fakat Erikin kolu daha w- zun olduğu için baltaya daha en- gin bir dolanışla, daha fazla hız verebiliyor, ve daha derin işletiyor du. Maamefih ağacı kesmekte İ- kisi de başbaşa gidiyorlardı. maa ALARA BAE 00 İMA AAA DAA GE EA ARA EDER EAA GEERT EREE