3 Nisan 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

3 Nisan 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

iç sistemi içinde devam ediyor, gidiyor. Nİ L N © han ve bir kahvehane yanmıştır. It- U iter. (GAŞMAKALEDEN MABAT) Önce Tetkik, Sonra Hüküm (Başı 1 ineide) ve kaçamak yollarını hazırlamışlar- dır. Büyük şehirlerimizde icrada temlik yolile iş takip edenlerden, ya- lancı şahitlerden, istihkak davaların- da rol oynıyanlardan mürekkep bir nevi şaki şebekeleri at oynatmakta- dır. Icra sistemindeki azyıf noktalar, kanunu âlet yaparak geçinen öyle bir tufeyli ve serseri sınıfı yaratmış- tir ki bunlar gözönünde iş gördükle- Ti halde ele geçemiyorlar, çünkü ha- reketlerini kitaba uydurarak çalişı- yorlar. Bunlar bir defa faaliyete geçtik- ten sonra İcra sahasında da kalmı- yorlar. Geçen gün bir vatandaş mat- banmıza gelerek bir ilâm gösterdi. Kanunları iyice bellemek suretile Şang - Kay - Bir Taarru (Başı 1 incide) sını çevirmeğe muvaffak oldukları- nı bildiriyorlar. Hankov, 2 (A.A.) — Resmi teb- liğ: Yalnız Japon karargâhı mmta- kasında küçük bir mukavemete ma- ruz kalan Çin kıtaatı Linşege girmiş- lerdir. Çinliler Japonları çevirmişler se de Japonlar, ateş himayesinde yi- yecek ve malzemelerini kurtarabil- mişlerdir. Düşman, Taieşuangın 3 kilomet- Te doğu şimilindeki Tsotisinden tak- viye kıtaatı getirmiş, şiddetli bir mu kabil taarruz yapmıştır. Çin kıtaatı düşmanın faikiyeti sebebile, takviye alınca çevivrme hareketine tekrar gi rişmek üzere, muvakkaten Linçengi boşaltmıştır. Taiceuangın şimal müntehasına © kanuni şekavet sahalarına atılan bir adam, bu vatandaşın arazisinin bir kısmına yalancı şahitlerle sahip çık- mış. El altından şantaj yapmıya Ça-|, lışmış: “Bana para ver, yoksa seni| senelerce uğraşlırırım.,, demiş. Bu vatandaş, hak namına uğraş-| maktan korkmıyan biri imiş. Şantaja | gelmemiş. Fakat şantaj teşebbüsünü isbat etmek imkânını da bulmamış. Tam beş sene mahkeme mahkeme sürünmüş. Bu yüzden malına sene- lerce tasarruf edememiş, masraf et- miş, üzüntü yüzünden bir kalp hsi- talığına tutulmuş. Günün birinde davasını kat'i bir $urette kazanmış. Fakat malına musallat olmak istiyen ve bu gibi şantajlarla geçinip giden adam, kollarını sellıya sallıya savuş- “muş, çünkü bütün hareketleri ka- nunun lâfızlarına uygun... ecrübeler neticesinde beliren bütün bu gibi delikleri tıka- mak lâzımdır. Işin icraya taallüku olan kısımlarında, hapis usulü en 'kestirme devadır. İsviçreli profesör bunun orta çağa mahsus olduğunu ve hatıra bile getirilmemesi icap et- tiğini söylüyor. Hâdiselere, keyfi surette orta çağ, yeni çağ ölçülerile bakmıya kalkışa- cak olursak işin içinden çıkmak im- kâni yoktur. Umumiyetle bütün ha- | pis ve ceza sistemine orta çağ siste mi diye bir yafta takmak mümkün» | dür. Yirminci asrin bilgilerine göre: | “İradesine malik olmıyan ve tedavi- sine imkân bulunmiyan her itiyat halindeki suçlu yok edilmeli., diye bir iddiada bulunmak çok haklıdır. “Fakat bunu yapamıyoruz. Dünden ka lan birçok usuller ve itiyatlar, ceza ir Türk vatandaşı borç için hapsedilmemeli yolunda bir iddiayı, “Bir Türk vatandaşı hiç hap- sedilmemeli,, şeklinde de ortaya koy- mak mümkündür. Ne çare ki hapis tehdidinin bugünkü şartlar altında krediyi ve hakkı koruyacak bir tesiri | vardır. Bunun içindir ki hükümet, kendine sit borçlarda hapis usulünde | ısrar etmiştir. Bir Türk vatandaşının Kükümete ait borçlar için ödeme im- künina filân bakılmadan hapsedil-| mesi, halka ait borçlar için hapsedil- memesi hiç bir prensibe sığmaz. Tecrübe şunu göstermiştir ki borç için hapis cezası, ancak bir tehdit şeklinde kalmakta, ancak borcu öde- mek için her imkâna baş vurulması- Bi temin etmektedir. Bu usuller cari olduğu zamanlarda borç için hapsedi- len vatandaş yok gibidir. Hapis teh- didi, ancak ödeme hususundaki iyi hiyeti kamçılamak yolunda bir tesir göstermektedir. Biz öyle ümit etmek istiyoruz ki, Jet işlerimizi tetkik eden İsviçreli “ mütehassıs, sabit fikirlerle işe başla- muyacak, icra işlerinin o düzelmesi hakkındaki tavsiyelerine, tetkikten €vvelki nazari kanâatlerine göre de- ğil, karşılaşacağı ameli ihtiyaçlara göre varacaktırı. Ahmet Emin YALMAN mama kmalan, âdikte Büyük Bir Yangın Ladik, (TAN) — Burada büyük bir yangın çıkmış, 12 dükkân, bir — İaiye teşkilâtı olmadığı için yan- nın önü güçlükle alınabilmiş, da- iha fazla büyümesine halkın yardı- mile meydan verilmemiştir. Maddi zarar fazladır. Ateşin nereden ve nasıl çıktığı henüz tesbit edilememiş- | İ rişen 4000 Japon askeri hâlen Çinl- ler için az çok bir tehlike teşkil et- mektedir. Buna binaen Çinliler dün h saat 3 de umumi bir taarruza | girişmişlerdir. Muharebe hâlâ devam etmektedir. Diğer taraftan Tsinigdeki Japon- lar da şiddetli topçu ateşile şiddetli bir mukabil taarruza ba: rdir. Çinliler, şehri terketmeden önce, sön bir çevirme hareketine teşebbüs et- mektedirler, Linyi bölgesinin sol cenahındaki Çin mevzileri şiddetli bir ateş altın- | dadır, Bu vaziyette lüzumsuz telefat tan ve efdakârlıktan sakınılması teb- | liğ edilmiştir. Son dakikada beklenen erzak ve | takviye geldiği için, Çinliler, düşman | mevzilerine tekrar hücum etmişler-| dir. Muharebe Çinliler lehine inkişaf etmektedir. Manisa ve - Ayvalık Abideleri İstanbul mebusu Salâh Climcozun başkanlığında yüksek tedrisat umum | müdürü Cevadın iştirakile, profesör lerden mürekkep âbideler jürisi ni - san toplantısını dün güzel sanatler Akademisinde yapmıştır. Manisada 60 bin lira sarfile yapıl- masına karar verilen âbide için ente- nasyonal bir müsabaka açılacaktır. 12 bin Tiralık Bolu âbidesi heykeltraş | Nusret ve Ratibe verilmiştir.Bu iki sa | patkâr birer proje hazırlıyacak, han gisi kazanırsa âbideyi o yapacaktır. Yine 12 bin liralık Ayvalık âbidesi heykeltraş Hadi ve Zühtüye bırakıl. mıştır. Bunların ikisi arasında da müsabaka yapılmaktadır. 6 bin lira- lik Kırıkkale öbidesi ise heykeltraş| Nejada bırakılmıştır, İ Amerikaya Gidiyorlarmış Izmir, (TAN) Şehrimizden üç ta- lebe bir Amerikan şilebine atlıyarak kaçmaya teşebbüs etmişse de en ya- kın bir limanda yakalanmıştır. Bu üç talebe Amerikaya kaçmak istediklerini söylemişlerdir. Talebe - ler, vapur İzmir limanında iken giz- Wee bir yolunu bulup içine atlamış- lar ve ambarın bit köşesine sinmiş- lerdir. Gemi açıldıktan sonra, gizlendik- leri yerden çikan talebeler, kaptana müracaat etmişler ve Amerikaya kaç mak fikrile vapura kaçak bindikleri- ni söylemişlerdir. Kaptan, kendileri- ni en yakın bir Türk limanında z&- bıtaya teslim etmiştir. Çocuklar bu- raya getirilerek ailelerine teslim &- dilmişlerdir. Meb Horoz Köyünde Eğitmenler Kursu Manisa — Nisanda Horoz köyünde eğitmenler kursu açılacaktır. Kursa 100 çavuş devam edecektir. ie Zonguldakta Lise Binası Zonguldak, 2 (A-A) — Bir vatan- daşın memlekete armağan olarak yaptırmayı taahhüt ettiği 60 bin li- ra kıymetindeki lise bihasının dün merasimle temeli atıldı. Vali, kültür direktörü, okul talebesi söz söyliye- rek bu armağan şükranla anıldı. Ge- ce dört okulda bu münasebetle bir müsamere verildi. TAN Şek Diktatör Çin Orduları Şiddetli za Geçtiler Hankovdan bildirildiğine gör:, İ Komintang partisi kongresi, mesaisi İni bitirmiştir. Bugüne kadar merkezi bir büro tarafından reissiz idare edi- len partiye Şang - Kay - Şek reis se- r. Bundan böyle bütün milli kuvvetler onün tarafından idare o- lunacak, ve bütün işlerde tasvip ve- ya veto hakkını haiz bulunacaktrı. Hankeu, 2 (A.A) — Komintangın son celsesinde, Mareşal Çankayşek siyasi ve askeri vaziyet hakkında u-| un beyanatta bulunmuştur. Mareşal vaziyet hakkında nikbin- dir. Japonların emellerini tahakkuk ettirmek için Çine yeniden otuz fır- ka asker göndermeleri lâzım oldu- Bunu, bunun da imkânsız bulunduğu mu söylemiştir. Kanton, 2 (A.A) — sı muhabiri bildiriyor: İngiltere büyük elçisi tren bekle- İdiği sırada altı Japon tayyaresi mey- dana çıkmışlar, fakat hava müdafaa toplarının ateş açması üzerine bom- ba atmadan gitmişlerdir. Elçinin geçtiği Kanton - Hankov | demiryolu dün akşam ve bu sabah| bombardıman edilmişti Amerika tekzip ediyor Amerika donanması başkumanda- nı Amiral Klood Bloch, 27 martta| Japon mandası altindaki bir adanın | sahillerini projektörlerile tarıyan es rarengiz geminin bir Amerikan harp gemisi olduğu hakkında Japon mem- balarından verilen haberleri tekzip etmiştir. Amiral, Japon mandası oj- tındaki adalar civarında Amerikan donanmasının manevra yapmak üze- | re toplandıkları haberlerini de ya-| lanlamıştır. Röyter ajan- arar iliki Için ihtifal i Yapıldı â Diş tababeti ve eczacı mekteple ri müdürü merhum profesör doktor Server Hilminin 8 ine ölüm yıldönü mü münasebetile dün mezarı başında bir ibtifal yapılmıştır. İhtifalde pro- fesör doktor Ziya Cemal, doçent Na- şit ve diş tababeti mektebi son sınıf talebesinden Bedit ve İsmail tarafın- dan nutuklar söylenmiştir. Nakliye Esnafının Müracaati Küçük nakliye esnafı, Ticaret O- dasına müracaatle mavnacıların ken di cemiyetlerine yazılı bulurmaları- na rağmen, nakliyeciliğin himayesi ” İmaksadından uzak kaldıklarını bil-| dirmişlerdir. Küçük nakliye esnafı, odanın tâvassutu İle mavnacıların da epmiyetle alâkalandırılmasını. is- temişlerdir. Oda, meseleyi tetkike! başlamıştır. İ X Şoförler belediyeye müracaat €- İderek seyyah vapurları geldiği za - İman, daima ayni taksi arabalarının İ kiralandığından ve diğerlerine hiç iş verilmediğinden şikâyet etmişler - dir. * Taksim nahiyesi Emniyet başko- miseri Kemal Küçükpazar nahiye mü dür vekilliği ve başkomiserliğine Em- niyet ikinei şube başkomiserlerinden Mithat Taksim nahiyesi başkomiserli ğine tayin edilmişlerdir. X Seyrüsefer işleri hakkında Em- niyet müdürlüğü tarafından alınan son şiddetli tedbirler iyi netice ver. miştir. Bu tedbirlerden sonra, bir hafta içinde üç hafif otomobil kazası olmuştur. X Pariste tahsilde bulunan genç- lerimizden Hüsrev Ekici Fransızca “Tayyareciliğin elemanter teorisi, adlı kitabını türkçeye tercüme ede- rek İstanbula göndermiş ve Hava ku- rumü tarafından basılmak üzere dün Genel merkeze gönderilmiştir. Hava kurumuna hediye edilen bu kitap Türkkuşu talebelerinin istifadesine arzedileğektir. Dün sabah Milkufe vapurile 500 seyyah gelmiştir. İlk defa olmak ü- zere, vapura konulan bir hoparlör İle, seyyahlara şebrimiz hakkında u- mumi izahat verilmiştir. 4 Limanda vapurlarla rıhtım ara sında sandallarla yapılan nakliyatın Lord Loyd Dün Hareket Etti (Başı 1 incide) miyordum. Galiba Abdülhamide “Sen,, diyen ilk ve son adam benim. Mabeyin hal- ki dehşete düştü. Birkaç asır evvel ol sa belki de “vurun şunun başını, diye ceklerdi. Fakat, Abdülhamit benim türkçemden ve (sen) dememden pek hoşlandı. Beni iltifatlara boğdu. Türkiyeden ayrıldıktan sonra Türk çeyi unuttum. Fakat, hâlâ az, çok an- yorum. Ankarada türkçemi biraz tecrübe etmiye çalıştım. Bildiklerim kolayca geri geliyor.,, Bunun üzerine arkadaşımız Lord konuşmasındaki kolaylığa hayran kal miştir. Lordan yeni intibaları İngilterenin eski Mısır fevkalâde komiseri, yarı resmi bir İngiliz cemi- yetinin reisidir. Bu cemiyet, İngiltere haricinde yaşıyan İngilizlerin ana- yurtlarile kültür bakımından temasla rını korumayı iş edinmiştir. İngiltere haricindeki İngiliz mektepleri bu ce- miyet tarafından mürakabe edilmek- tedir. Cemiyetin diğer bir hedefi de İngiltere ile İngiliz dostu memleket ler arasında karşılıklı bir anlaşma ve tanışma husule getirmektir. Lord Loyt, Türkiye ile İngiltere a- rasındaki eski dostluk ananelerinin İyeniden kurulmasına «ski bir Türk dostu sfatile çok sevinmektedir. Türk ve İngiliz milletlerini biribiri - ne daha yakından tanıtmıya ve sev - dirmiye sit teşebbüs ve hareketlere çok alâka göstermektedir. İngiliz Lordu, bu defaki ziyareti ne #ieesinde hâsıl ettiği intibaları şöy- 1ece anlatmıştır: “—Türkiyede hâsıl ettiğim intıbalar çok kuvvetlidir. Memleket, dikkat de ğer derecede geniş faaliyet sahalarına atılmıştır. Benim en çok gözüme çarpan nokta şudur: Elde etlilmiş o lan siyasi, iktisadi, içtimai (Ote rakkiler büyük bir vakar içinde ve milletlerarası taahhüt ve tesanüt esas ları dahilinde tahakkük ettirilmiştir. Boğazlar işinin hallediliş tarzı, hal ledilmek üzere bulunan Hatay mese- lesindeki hareket yolunuz, Türkiyede siyasi olgunluğun taahhütlere hi met hislerini nekadar kuvvetlendir - diğini gösteren misallerdendir. Türkiyenin adalet fikrine daya - nan asil hareketleri, Avrupaya, Av-| rupanın birkaç memleketine güzel! bir nümune olabilir. İ İktisadi terakkilere gelince onlar da hiçbir lüzumsuz gürültüye mey - dan verilmeden velvelesiz, sükünet- le, bilgi ve ihata ile tekemmül ettiril. miştir. Şimendifer, büyük sanayi ve istihsal fabrikalarının kuruluş tarzı, - tıpkı siyasi ve içtimai terakkileri - niz gibi - İngiliz telâkkisinin pek boş lanacağı bir ağırbaşlılıkla başani- rmştar. Türkiyenin müdafaasına karşi da pek uyanık bulunduğu göze çarpmak tadır, Mazide olduğu gibi hâlen de büyük ve kudretli bir ordusu vardır ki, onun emniyetini ve hürriyetini müdafaaya her zaman müheyya gö- rünmektedir. Buradan sonra daha nerelere uğrı- yacağı sualine Lord Loyt şu cevabı vermiştir: “— Atinaya uğrıyacağım, ondan sonra doğruca İngiltereye dönece- Bim.,, İstanbulda Iki gün misafir kalan kıymetli İngiliz devlet adamı dün La Martin vapurile Pireye hareket et- miştir. MEMLEKETTE: Devamlı Yağmurlar Tahribat Yaptı Bolu, 2 (A.A) — İki gündenberi yağan kardan sonra dün hava Iodosa çevirmiştir. Sabaha kadar fasılasız yağan yağmur karlrı birdenbire erit ti. Dereler taştı. Bolu ovasından ge- çen büyük su etrafındaki tarlalara oldukça zararlar vermiş ve bir kısım övayı su altında bırakmıştır. Şose ü- zerindeki bazı köprüler yıkıldığın- dan Mudurnu posta kamyonu kireç köprüsü başında kalmış ve Gerede postası müşkülât ve techhürle gelmiş tir. Suların köylerde ve mülhakatta da zarar yaptığı tahmin edilmekte dir. Italya Sefiri Geliyor Loytla türkçe konuşmayı denemiş ve | Lordun talâffuzundaki temizliğe ve| 3-4-938 Lerida Dayaniyor Hükümet Kuvvetleri Aragon Guadelharada (Başı 1 incide) kaynakları, Lerida havalisinde üç gündenberi çok şiddetli muharebeler olduğunu ve asilere karşı gönderilen üç fırkahık hücum kıtalarının, Fran- İkist taarruzunu durdurruya çalıştık larıni bildirmektedir. üstüste yaptıkları müteaddit taarruz lara rsğmen hükümet, Lerida'nın iki tarafındaki o mevzilerini muhâfaza etmetkedir. Dün sabah hükümet kıtaları mu- kabil bir taarruz yapmışlar, ve bir İgün evvel kaybettikleri bir çok nok- taları geri almışlardır. Asiler, bu ta- arruz ve mukabil taarruzlarda bü- yük zeyiata uğratılmışlardır. Diğer taraftan Şark cephesinde Masgos: ya doğru ilerliyen bir asi bölü cümhuriyetçiler tarafından temamiy le mahvedilmiştir. Barselona - Valensiya - Madrit muvasalası tehlikede Röyter Muhabirinin Saragossadan bildirdiğine göre, asiler Gandesa'yı işgale muvaffak olmuşlardır. Bu şe- hir, denizden 40 kilometre mesafede dir ve Tortosa ve Tarragon yollarına âkimdir. Bu bakımdan şehrin sev- kulceyşi ehemmiyeti büyüktür. Bu vaziyet, Barselon - Valensiya - Madrit muvasalesini tehlikeye dü- şürmüştür. Diğer bir habere göre, şimaldeki Franco kuvvetleri, Leri- dayı tahripten kurtarmak ve cüm huriyetçilerin mukavemet yüvaları- Bi çevirmek maksadiyle doğu İstika- metinden ilerlemektedir, Bu hareketlerile Frankistler Ta- maria ve Lietarayı zapta muvaffak olmuşlardır. Asi membalarına göre, İhükümet mukavemeti tamamiyle kı- |rılmıştır. Sol cenahta iik koldan ha- rekete geçen Frankistler, bir taraf- tan Barbastro'nun şimalindeki Ben- barini, diğer taraftan Leridanın şi- mal garbinde on üç mil mesafede bir öyü işgal etmişlerdir. Ayni membalar, Franco kuvvetle- rinin, son dakikada, hükümetçiler tarafından yakılmış olan Bieska ci- varına gelmiş olduklarını bild Guadaljara cephesinde hükümetçiler ilerliyor Havaş Ajansı Muhabiri Madritten bildiriyor: Guadaljara cephesinde Cümhuri- yetçilerin taarruzları üç göndenberi muvaffakıyetle devam etmektedir. Cümhuriyet kuvvetleri, asi tayy: Telerinin şiddetli müdafaasına raj men bu cephede 15 kilometreden fazla ilerliyerek Masagosa dö "Terri- buradaki barresin cephesinde de Careza Mora izo'yu işgal etmişlerdir. Cümhuriyet kuvvetlerinin bu cep hede giriştikleri taarruz, Aragon böl gesindeki asi ileri hareketini hafif. İletmek gayesini istihdaf etmektedir. Taarruz, 30 kilometrelik bir cephe boyunca inkişaf etmekte ve harekât bizzat General Miaja idaresinde bu- lunmaktadır. Madritten bildirildiğine göre cep- he gerisi teşkilâtı hararetli devam etmekte ve birçok hizmtlerde sağ- lam erkeklerin yerine kadınlar ko- nulmaktadır. Madritte birçok yeraltı tramvayların kadınlar idare etmek tedir, Şarki İspanyadaki hükümet ku- manda heyeti değiştirilmiş, General Fokas'ın yerine General Miaja'nın muavinlerinden General Peria geti- rilmiştir, Mülteci Milisler Katalonyaya iade olundular Paris, 2 (Hususi) — Fransaya iti ca eden Cümhuriyetçi milislerden 1000 kişi Katalonyaya iade olunmuş tur. Milisler, Luşon'dan trenle hare- ket etmişlerdir. İspanyada iki tarafın muhariplik hakkı tanınmamış olduğu için, bey. nelmilel hukuk bakımından milisle- rin iadesinde hiçbir mahzur görül- memiştir. Milisler urasında, hangi tarafa gön derilmek istedikleri hakkında yapı lan bir anket, ancak yüzde ikisinin bundan sonra motörbotlarla yapılma-İ Ankara, 2 (TAN Muhabirinden)—| Franco tarafına, diğerlerinin hükü- sı kararlaştırılmıştır. Bunun için bir tarife hazırlanmıştır. Italya sefiri Karol Galli bu akşamki trenle İstanbula hareket etti. metçi İspanyaya gitmek istedikleri neticesini vermiştir. Yrankistlerin | yente ile Azor kasabalarını ve Al| Taarruzunu Hafifletmek İçi Hücuma Geçt | Fransa endişede | Fransız siyasi mahfilleri, İsj İda askeri vaziyetin san günler | kişafından dolayı endişeli gör lar. Çünkü içlerinde ecnebi gönü bulunan Franko kuvvetleri, Fİ hududuna doğru süratle yakla ü gazeteler, komantel a İspanya harbine tal mektedir. Yalnız şü farkla ki, nah gazete Cumhuriyeti Fransız hudutlarına doğru ak meşgul olurken sol cenah gi daha ziyade harbin bizzat ke: uğraşmaktadır. Popüler diyor ki: “İtalya ve Ağ yanın yapmakta oldukları İş barbi bir “ihtiyat tedbiri barbi ii fakat Cumhuriyetçi Fransa; İşa bir “hazırlık harbidir. Eğer tamir kabul etmez bir nin, yani İspanyol cümhuriyeti kutunun önüne geçilmek isteni; |bumun zamanı nerede ise geçmek İredir.,. Berlin, tekzip ediyor Berlin istihabrat ajansı, Tar: civarında, mürettebatı Alman bir deniz tayyaresi düşürüldüği esir edilen mürettebatının, Maj nın bir Alman fil vazifesi gördüğü ve bu tayyare müteaddit defalar İngiliz gemilö bombardıman ettiğini ve hava si şefi ile mürettebatının Alman ordusuna mensubiyetleri haberld yalanlamaktadır. ——— 2 | Kaçakçılık Tahkikaf Sorgu Safhasında| (Başı 1 incidel zafolli Mersin adliyesine celbedile iadesi alınmıştır. Şabekeniii Sür yedarı İskenderun Ermeni si. İrinden Karakindir. Tangünd Kaçakçılık hâdisesinde ismi si Ottavya Brazzafolli ve Mustafa . İdişten telgraflar aldık. Kendile: bu işlerde suçları olmadığını yazı lar ve neşriyalımızı tekzip etme! istiyorlar. Bizim neşriyatımızda tekzip lecek hiçbir nokta yoktur. Biz ayyen adi şahıslardan mürekkep şebeeknin döviz kaçakçılığı ya; ları iddiasile mahkemeye verildil rini yazdık. Bu iddiamız, tama! Mersin müddetumu: tarafından Adana muhabirimiz€ yit edildiği veçhile, şebeke hal da adli takibat başlamıştır. Iş safhasındadır. Bir milyon liralık döviz ka lığı yaptıkları iddiasile birtaki damların mahkemeye verilmesi, tün halkın bilmiye haklı olduğu him bir hâdisedir. Biz ancak ola8i ten bir hâdiseyi haber vererek varifemizi yaptık. Bu iddia mu, değli mi? Buna hüküm v ne biziz, ne de haklarında yapılan suçlulardır. Iddianın olup olmadığını araştırmak | Türk adiiyesinindir. Adliyemâz, zifesini yapmaktadır. Söz sahibi cak odur. ALMANYA: Hitler 3 Mayısta Romada Olacak Roma, 2 (A.A) — Beklenmiyet vaziyet zuhur etmediği takdirde! Hitler Romaya 3 mayısta gelece mayısta Napoliye giderek ertesi | tekrar Romaya dönecek ve 9-.mayfil Floransaya geçecektir. J Roma ve Londra Sefirleri Berlin, 2 (A.A) — Almanyanın yo büyük elçisi B. Von Dirksen dra büyük elçiliğine, hariciye nes ti müsteşarı B. Von Makenzen de ma büyük elçil tur. iğine tayin oluna!