17 Haziran 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

17 Haziran 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

VA Tefrika No. 77 Efzun Alayı İlerliyordu Fakat Kötü Maksatla Bir Palikaryanın Patlattığı Tek Mermi Bunları Büyük Bir Paniğe Uğrattı akat bu silâh sesi, bekleni- len neticeyi vermedi. Ak- $i bir tesir yaptı. Gümrüğe doğru bir pe- nik başladı. Silâhın kışlada bu. İunan askerlerimiz tarafından 4. tıldığı ve bir müdafaa teşebbüs ve hareketi başladığı zannile (1) vehme kapılan efzunlar yüz geri çiğneye eze kaçıyorlardı. Bu ka. çışma ve kargaşalık arasında ezi- lip ölenler, denize dökülenler ta” bil pek çok olmuştu. H albuki, işgal işini idare e- den Amiral (Galtropi un emirlerine körü körüne mutavaat etmekten başka bir şey düşünmi. yen Nadir paşa, her hangi bir müdafaa teşebbüs ve hareketleri. ne imkân bırakmıyacak şekilde tedbirler almıştı. Esasen işgalin şüyuu üzerine, civar köy ve ka- sabalar ahalisinden olan ve va; yete tahammül edemiyen efrat, bir gün evvel memleketlerine git- mek üzere İzmiri terkettikleri için kışlada pek 3z asker kalmıştı ve onlar da emir mucibince kovus. larına kapatılmıştı. o Zabitandan kalanların da bir kısmı askeri mahfilde ve bir kısmı da kışlada bulunuyorlar, gittikçe (oyaklaş- makta olan elim âkıbetlerini bek- Yiyorlardı. Atılan silâhın sesini bile işitmedikleri için, şahidi ol- dukları bu paniğin ve kargaşalı. ibn karşısında, hayretler içinde birbirlerine bakakalmışlardı. u bir tek silâh sesiyle pani- ğe uğrıyan efzun taburla. rinin ancak gümrük önünde akıl. İsri başına geldi ve kendilerini çok güçlükle toplıyabildi. Bir ta. raftan, korku ve helecanlarını ya. tıştırmak, cesaretlerini arttırmak için münasip sözlerle efrat teşci ediliyor, diğer taraftan da mu. harebe hazırlığı yapılıyordu. EL tudu bir mikiur daha cephans da. gıtihyordu. Nihayet sükün ve İn. tizam müşkülâtla iade edildi. Ta. burlar, tertibat o slarak kışla doğru ilerlemeğe başladı. Bu su. retle kışlaya yaklaşan kolbaşın- daki efzun taburu hemen mevzi aldı. Hafif makineli ve otomatik tüfeklerini kurdu. Şiddetli bir pi- yade ateşiyle kışla duvar ve pen- cerelerini dövmeğe koyuldu. Bu #ırada, bir torpito da sahile so. kuldu ve top ateşine başlıyacağı ta işaretle anlattı. Fakat, kışla. dan mukavemet edilmediğini ka. rada bulunan kıtaattan daha ev- vel anladı ve bu mukabelesiz ve tok cepheli ateşe iştiraklen vaz geçti. Bu esnada, kumandan Nadir Paşa, büyük bir sırığa bağlattığı bir muhabere bayrağı ile ve ya- nında maiyeti olduğu halde, ate- $e doğru ilerlemek suretiyle mu. kavemet edilmediğini o düşmana anlatmak istedi. Efzun taburu a- teşi gerçi kesti. Fakat, derhal ha- reket ve faaliyete geçti. Kışlaya, âskeri mahfile ve hükümet kona- ğına girdiler, Nizamiye kapısına toplatılan zabitler ve memurların vali ile kolordu kumandanı da dahil ol duğu halde, süngü ve dipçik dar. beleri altında hepsinin üzerleri a. ranıldı, bütün kıymetli ve kıy- metsiz eşyaları o alındı. Fesleri, Kalpakları yırtıldı, çiğnendi, el- biseleri parçalandı. Sonra da, kor- don boyunda, avcılar klübünün bulunduğu mevkideki (Patris) va. Puruna gönderilmek üzere yola Şıkarıldı. «— “ A bzasker heyeti reisi Mira- lay Süleymen Fethi bey, kolağası Necati efendi ve arka- daşları gibi bağırmıyanlar, biraz inat ve tecellüt gösterenler, der- bal süngülendi (2) Bu sırada, ya- yet garip ve mânalı bir hâdise ol. du. İzmire Yunan mümessili ta- Yin olunan zat, bir otomobil ile &eldi ve kafilenin arasında bulu- Ban İzmir valisi ile oğlunu alıp, götürdü. Diğerleri kemali rezalet ve hâkaretle (o Patris vapurunun aânbarlarına dolduruldu. Güzel İzmirimizi işgal eden kuvvet, Miralay Zafiriyo kuman- dasında bulunan birinci Yunan fırkasıydı. Fırka birinci efzun ve dördüncü ve beşinci piyade slay. ları ve topçu vesaire kıta- larından ibaretti, Bu kuvvetler den efzun alayı hükümet konağı ve civarını, dördüncü piyade ale- yı İzmirin içini ve Şark tarafla- rını, beşinci alay da şehrin Şimal ve şimali şarkisini (Punta - Hal kapınar) istikametlerini işgal et- miş ve o gün akşam üzeri şehire hâkim olmuştu. Zavallı İzmir kan ve matem içindeydi. 396 yılı mayısının on sk tırcı cuma gününde ve Ni- şentaşında sadaret konağındayız. Damat Ferit, yazı masasının ba. şında bulunuyor. Harbiye nazırı Şakir, başmabeyinci Yaver, na. fıa nazırı Şevket Turgut paşalar. la, Ahmet Rıza, Ali Kemal, Ali İhsan ve hademeihassa müdürü kaymakam Zeki beyler de birer tarafta oturuyorlardı. Hepsi de gamlı, kederli © görünüyorlardı. Damat Ferit, vaziyetteki tehlike ve vahameti görmüş ve itilâf devletlerinin İzmir hakkında ver- dikleri işgal kararından, — tatbik edilen oObu kararın heyetlerini müşkül bir vaziyet karşısında bı. raktığından (bahisle kabinesinin istifasını hünkâra vermişti. Fakat, hünkâr yeni kabineni #eşkiline yine beceriksiz eniştesi. HEK ÖĞÜTLERİ ni, Feridi memur etmişti. Vah- dettin, İzmirin işgali feclasından | ziyade kendi mevki ve saltanatı- ni düşünüyor ve milletin, İzmir. de yaptığı gibi, Istanbulda da bir | karışıklık çıkarmasından korku. yordu. Bu sebeple vaziyete hâ. kim bulunmak maksadiyle damat Feridi iktidar mevkiinden Ayır- mak istemiyordu. O gün, alelâi. cele bir kabine teşkil ettirmek ve cuma selâmlığından sonra, he- yeti vükelâ Jistesinin kendisine gönderilmesini temin etmek va. zifesiyle başmabeyinci Yaver pa- sa ve kaymakam Zekiyi, damat Feridin konağına (göndermişti. Ahmet Rıza beyin de kabine mü- zakeresine iştirak ettirilmek üze. re konağa davet ve celbini irade etmişti. Ayrıca, telefonla dümat Feride de, bazı tavsiyelerde bü- Junmuştu. (Devamı var) (1) Beynelmilel heyeti tahkikiya ra- poru: İlk silâh sesleri Üzerine ateş U- mumfleşti, Hükümet konağı bahceleri- içinde bulunan Yunan askeri kışla ve konağın pencerelerine sür ateş açtılar. Kışlanın pencerelerinden ateş edilip edilmediği tayin edilememiş- tir, Yalmız kışlanın #arşısındakt binala- rın duvarlarında kiç bir mermi izine tesadüf gdilememlştir. (2) Beynelmilel beyeti tahkikiye re- poru: Mayısın 14 ve 15 inci günleri zar- ında Mislümenlarım şahıs ve hânele- rine karşı pek çak tecavüzler vaki ol- muştur. Ferleri | başlarından olınarak yırtılan Türiderin adedi pek çoktur. Kadınlara tecavüz edildiği gibi birkaç katil vakasında olmuştur. Bunları ya- s Yunan askerinin de bu gibi tec » gasp işlerine iştirakleri tahakkuk etmiştir. NEREDEN KAN ALIRLARDI? Her hastalıkta ve hasta olma. dan önce kan aldırmak moda ok duğu eski zamanlarda, nerelerden kan alınması daha iyi olacağı da- vası eski hekimliğin en eğlenceli hikâyelerinden biridir. Pirimiz İpokrat hekim, galiba burun en çok kanayah uzuv ol- duğu için, mahsus kan almak is. tediği zamanlarda da, insanın bur- nunun içindeki damarı delerek o- radan kan çıkarırdı. Ondan sonra gelen büyük he- kim bizim Bergamalı oCalinos da — pek çok işlerinde İpokrat. tan ayrılmış olmakla beraber — kan almak işinde onun gösterdi. Zi yola gitmeyi tercih etmişti. Fakat herkes, her vakit bürnü- nun içerisindeki damarı deldirme- ğe ran olmadığından, daha son- ra gelen eski Yunan ve Roma he- kimleri, kan aldıran adamın ar zusuna yahut tahammülüne göre, enseden, kulağın ön tarafından, arka tarafından, alından, gözle sa- kak arkasından kan alırlardı. Ka- nı alınacak kimse de, kanı görme- ke dayanıp dayanamadığına göre, onun önden veya arkadan alınma» sima razı olurdu. İstanbulun — #'zans o devrinde meşhur hekimi Egi dalı Pav- los, büyük 'şöhretinden dolayı al: dığı viziteleri de pek yüksek ol duğundan, kendilerinden kan dığı kimselerin hiç bir suretle i- tiraz etmelerine imkân vermemek üzere, dil altından kan almayı u- sul tutmuştu. Bağdatlı meşhar büyük hekim Razi de, bu usulü pek beğenmiş ve 6 yolu tercih etmişti. Bizim bü- yük Türk hekimi İbni Sinx zamn- nmın hükümdarlarına — hekimlik ettiği için, haslalarının dillerini hiç olmazsa kısa bir müddet (ui turmak üzere, o da dalına dil al. tından kan alırdı. Kan almak İçin delinecek yer. Böyle hekimin yahut kanı alına- cak kimsenin keyfine bağlı daha sonraları kan alınan yere nülmeğe başlandı, Kanımızın bü. tün vücudün içerisinde dünüp do- laştığı bilinmediği zamanlarda bu düşünce haklı görünürdü. Kendi lerinden kan alındıktan sonra dü. şüp bayılanlar, yahut delilik metleri gösterenler çoğalmış ola. cak ki, o kimseden kan almak pek İyi sayılmazdı. Bizim memleket- te de — eski zamanlardan kalmıs olarak — enseden kan aldırmak €niz olmadığı hakkında meşhur sözü belki duymuşsunuzdı Koldan kan almak usulü bu mü- nakaşaların neticesinde çıkmıştır. Kol ehemmiyetli uzuvların hepsi. ne urak olduğundan oradan kan alınınca, bütün vücude iyilik ver- dikten başka, hiç bir tarafa do. kunmıyacağına karar ver'imişti, Fakat bu sefer de, sağ ve sol me- selesi çıktı, Dervişlerin sağı ve solu ayır dedilemezse de, herkes derviş ola. mıvacağından, derviş olmıvanların acaha hanri taraftaki (kolundan kan almalı? Hastalık yalnız bir tarafta o- Tmea, bu mesele de kolayca hal. ledilirdi, Meselâ »atiirree yahut zatüleenp yalnız sağda yabıt sol- da olduğunu göre, kanı da o tn- raflaki koldan alanlar cok olurdu. Fakat insan oğla daima aksini sövlemeğe mail olduğundan, has. t n bulunduğu tarafın aksini tereih edenler de vardı... Hastabk İki tarafta hirden ©- Tonea, yahnt tek olan srwrlarda hir hastalık bulunduğu vakit, ka. nın sağdan yahut soldan alinması hekim O Konsültolarmda O müna- nakssaya sebep olurdu. Nihavet. kanımızın vücut icin de döndüğü keşfedildikten sonra hu münskaslar — sebepsiz kaldı. Sim, hesanları pek az olan has. talıkların birinden dolavı hekim kan olmağa lizum gördüğü vakit koldan ve — hastanın sağ kolunu serbest bırakmak üzere — «ol dan kan alır, Ancak, her münasebetle ve çok defa münasebetsiz olarnk kan al mak modası geçtiktenheri insan- larin coğu sisman oldukları Gelin simdi de fazla yağı kol meselesi cıkar, Onün için, kolda delinecek damarı bulamayınca, yahut ora- daki damarı hiç aramadan doğru. dan doğruya, elden ve ayaktan kan alan hekimler de v ii 15 — M. Rave! N Pazar, 18, 6. 1939 12.30 Program, 12.38 Türk müziği (KJâ- sik program), İdüre eden: Mesut Cemil (Küme ve s85 saz heyeti) 1 — Sultaniye- güh peşrevi. 2 — Dede, Sultaniyegâh bi- riei beste (Misalini ne zemin). 3 — De- de, Sultarniyegâh ağır semat (Nfhan ettim seni), 4 — Ney takslini. 5 — Dede, Sul- #aniyegâh yürük semal (Şadeyledi cini Atımı), 6 — Sultaniyeğâh saz semsizi, 13.00 Memleket saat ârarı, sjüns ve mete- öroloji haberleri. 13.15 Müzik (Küçük or- İ tüleesi - Pestalaxzanın bir şarkısı - Ciri- Biribin, 8 — Robers Stolz - Viyane gere- leyin güzeldir. & — Emmerirh Kalman - Kontes Mariça operetirden potpuri. 14.15 1430 Müzik (Dans würiği - PL). isad Program, 18.35 Müzik (Şen oda müziği - İbrahim Özgür ve ateş böcekle- ri). 1900 Çocuk saati, 1925 Türk müziği (İnce saz fazlı), 20.00 Memleket saat âyd- ri, ajans ve meteoroloji haberleri, 2010 Neşeli plâklar - R. 2015 Türk müziği OBüşterek ve solo teganni) 1 — Mahur peşrevi, 7 — Dede: Mahur beste (Ey xon- ca Ahen), 3 — Abdi efendi Mahur şarkı (Gülşeni exhar açtı), 4 — Seniha Kam- < geceler doldu), (Suha tarı vetadar), 6 — Mahur şarkı 7 — Mahur saz semaisi, & — Lemi: Uşmk #ürki: (Seni aramı eder), 9 — Lemi: Uşşak şarkı (Siyah ebruların), 10 — Halk tür- küsü (Demirciler demir döğer). 21.00 Mü- zik (Riyaseficümhur bandosu - Şef: İhsan Künçer), 1 — Warige: (Marş), 2 — O. Fet- ras: La mörena (İspanyol vals), 3 — E Lele: (İs gehri Krali) operesinin uvertürü, | 4 — F. Mettelmohm (İlkbahar şarkısı), > (Bolero). 2140 Anadeli 7200 Müzik (Caz- Son ajans haber- | ajansı (Spor servisi) band - PL), 2245 - 27 leri ve yarınki program. Pazartesi, 19. 6. 1939 1230 Program, 1235 Türk müzigi - PL 10.00 Memleket amat ayarı, ojans ve me-| tecrolaji baberleri. 18.10 - 14 Müzik (Ka- zışık program » PL) 1900 Program, 19.05 Müzik (Rir solist - FX 1015 Türk müsiği (Fami heyeti), 20.00 Memleket #unt Ayarı, ajans ve mete- fi haberleri, 20.15 Neşeli plâklar - R. Tk müziği: 1 — Bayatiaraban pos- Sayatiaraban şarkı Gimetewuslüin için); 3 — Rahmi, beyin: Bayutlaraban şarkı | (Göhlümü * hicrana yaktı), 4 — Kanım #alisimi, 5 — Suyolcu: Bayatlaraban şarkı (Neyleyeyim nicede- | yim olamam), 6 — Bayatlaraban çarkı| (Düşme dağda geren geyiğim), 7 Baya Saraban şarkı (Saz se s Ter'â hanım: Hicaz şarkı (Zevki dimi, 3 — Salâhattin Pınar; nı (Ümidimi kirpiklerine), Yenigün: Hüz 10 — şarkı (Ölürsem yarktır sana kânmadar). 21.00 Konuşma (Dokto- run saati), 21,15 Müzik (Ferhunde Erkin tarafından Brahma'dar piyumo parçaları) 21.35 Müzik (Melodiler - PL), 2145 Ko #muşma, 2200 Müzik (Küçük arkesira -| Şet: Necip Aşkın), 1 — Pnut Dietriehi| Fifreler (Marş), 2 — Kari Komzak: Vi- aşkı (Potpuri), 3 — Paolo Testi: Bir puse için, 4 — Anton Rubistein: Romans, $ — J, Lanner: Romantik vela, $ — Miche- Ni; Şen serenad, 7 — Mascagni: Kavallerik fuktikana operasından potpüri, 73.00 Son ajans haberleri, ziract, eaham; tahvilât, kâmbiyo - pukut borsası (Fiat), 23:20 Mü- zik (Cazband - PL), 23555 - 24 Yerinki progrum. Salı, 20. 6. 1939 kestra « Şef: Necip Aşkın) 1 — Franz Le- har - Eva operetinden potpuri, 2 — Pepi| Müller » Küçük sere: — Wiga-Gab- rel - Hafta nihayeti pazar gelir; 4 — Bu- » İkemen solo ve orkestra için, 4 — 12.30 Program, 1238 “Türk müziği: 1 — Ferahleza peşrevi, 7 — Dede Sultaniye- gâh ikinci beste (Canü dilimiz kutfu), 3 — Lemi: Sultaniyeğih şarkı ÇAndıkca geçen günleri), 4 — Refik Talât: Sultan! yezâh sarkı (Düştü gönül şimdi bir ner- res güle), 5 — Yesari Asım: Sulisniyesâh şarkı: (Biz Heybelide her gece mehtaba), $ — Cemil bey: Ferahfeza sez semaisi, 13.00 Memleket saat âyarı, ajans ve me- teoroloji haberleri, 13,15 Mümk (Operet- ler - PL), 13.45 - 14 Komuşma (Kadın 2a- 3ti - Kv hayatıma dair). 19.00 Program, 19.05 Mürik (Bir uver- #ör - Pİ), 1018 Türk müziği (Karışık program), 19.5 Türk müziği (Saz rinden örnekler), 20.00 Memleket suat a- yarı, ajans ve metaoroloji haberleri, 20.18 Neşeli plâkler - R., 20.20 Türk müziği (Kiğsik program), İdare eden: Mesut Ce- mil, Ankara radyosu küme heyeti: 1 — Cemil beyin Muhayyer peşrevi, 2 — Hafız Posk: Muhayyer birinci beste (Vakti sup- boldu), 3 — Sadullah ağa: Ağır semai (isli seyehi nazik terindedir), 4 — Arif bey: Muhayyer şarkı (Humarı yok böül- maz meclisi), $ — Şevki bey: Muhayyer şarkı (Ol gönen dihen bir gül handan), 8 — Keman tsksimi, 7 — Ari? beyin: Mu- höyyer şorkı (Meyhane tarapgâhi mey), 8 — Rahmi bey: Muhayyer çarkı (Serapa bilsnü ans), 9: — Muhâyyer; yürük 90- mai (Bir elif çekti yire), 10 — Saz semai- $i. 21.00 Konuşma, 21.15 Müzik (Radyo orkestrası - Şef: Hasan Ferit Alnsr), i — Cari Hazin Ven Weber (Frelsehütz opera- sından uvertüri, 2 — Felix Mendelesölin (Bartholdy: Yaz gecesi müziği e) Uver- #ür, b) İntermeza0, e) Nocturne, ç) Sehar- 20, d) Düğün marşı, 3 — Richard Wagner (Tannhaüser operasından uvertür), 22.15 Konuşma, 2230 Müzik (Neşeli müzik - Pİ) “23.00 Son ojans haberleri, ziraat, esham, tahvilât, kambiyo - nükut borsim (Fiat), 7320 Müzik (Cazband - Pl), 2355 - 24 Yerinki program. Çarşamba, 21. 6. 1939 12.30 Program, 1235 Türk müsiği - PL 18.00 Memleket sast diyarı, ojans ve me- teoroloji haberleri, 13.15 - 14 Müzik (Ka- rışık prorram - PL), 19.00 Prozrum, 1905 Müzik (Melodi- ler - Pİ), 1915 Türk müziği (Fesl heye- t0), 20.00 Memleket suat âyarı, ajans ve met ii haberleri, 20.15 Neşeli plâklar 20 Türk müziği (Müşterek ve s5 teganni) 1 — Rauf Yekia 2 — Rauf Yek iç bentesi şarki (Kalbi maş), $ — Bimen Şe- nin: Sepih şarki (Sun da içsin yarelinden Aşılın), 6 — Ahmet Rasimin: Senih sarkı (Benin sen hetsin ey dilber), 7 — Eviç halk tü e sözler yahsne), B — Evi 1 (ifiveda dart” deki gönül), 9 — Leminin Hies/âr şera (Penbelikle imtireç etmiş tenin), 18 — Os- man. Nihadın: Hicarkör şarkı (Ellere - zaktan bak). 21.00 Konuşma, 21.15 Müzik (Opera uryaları - PL), 2145 Heftalık| posta kutusu, 2200 Müzik (Küçük orkes-| İra - Şer: Necip Aşkın), 1 — Kutsehi (Macar murşi, 2 — Keler Bela (Rep nehri Kıyılarında), 3 — Fred Wslter (Rüya) | Bela | iğraf (Kalbim aşkla dolu, ağır seks), 5 — Sehleder: Dinle keman ne söylüyor (Tango), 6 — Hans Thaler: Kukuk (Pol-| ka), 7 — Robert Etol; Praterde sğnçler| tekrar çiçek açıyor, 8 — Victor Anbert; Göbekliler resmigeçidi, 9 — Leopold: Ma- car fantezisi, “R Sob alans haberleri, 2 ai, esham, tahvilât, kambiyo - nükut bor sanı (Hat), 24.20 Müzik (Cazband - PL), 2038 » 24 Yarınki program. Perşembe, 22. 6. 1939 1230 Program, 12.35 “Türk müziği: 1 — Selim bey: Hicaz peşrevi, 2 — Şev- ki bey: Hicaz şarkı (Demen cana beni yade), 3 — Refik Fersan: Hicaz şarki (Ey betim gonca gülüm), 4 — Bedriye: Hicaz şarkı (Mümteziç aşkınla), 5 Ud toksimi, 6 — Muhayyer şerki (Niçin #bah3un bakarsın), 7 — Muhayyer saz 26- muisi, 18.00 Memleket saat Ayarı, ajans ve meteoroloji haberleri, 13.15 « 14 Mü- zik (Karışık program - Pİ). 19.00 Program, 1905 Müzik (Kabare - PL), 1915 Ti (İnce saz faslı) 20.00 Memleket saat âyarı, ajans ve me- teoroloji haberleri, 20.15 Neşeli plâklar - R. 20.20 Türk müziği 1 — Suzinak peşrevi, 3 — Rahmi bey: Surinak şarkı (Bir sihri tarap), 4 — Udi Cemi: Hieüzkâr şerli (Lâyık mı sana), 4 —VUdi Zeki: Uşgak! şarkı (Biç gün geleceksin diye), — Lemi; | Hüseyni şarkı (O güzel gözlerle), — Hü- | 7 — Lem: Karciğar çarkı (Çeşmanı © reehveşin elidır), 8 — Rakım: Kürdili şarkı (Demedin hiç ona kimsin), 9 — Os- man Nihat Kürdili şarkı (Kaç yil yüre- Zim), 10 — Halk türküsü (Ekin ektim çöl- Tere), 21.00 Könüşma (Ziraat saati), 2115 Müzik (Senfonik plöklar), 2145 Konuşma, 22.00 Müzik (Küçük orkestra - Şef Necip Aşkın) 1 — Mendelssoha: Venedik gondol şarkim (lkbaher şarkısı), 2 — Müieheli; Gece puveleri, 3 — Pucini: Toska opera sından pölpuri, 4 — Lulgini: Bar baleti, 5 — Emil Waldtevfek İki kere iki vals, 6 — Drusselmans: Felemenk sülti No. 3 (Karlı marzara), 28.00 Son ajans haberle- ri, ziraat, esham, tahvDât, kambiyo » nu- kut borsası (fiat), 23.20 Müzik (Cazband — PL), 2305 - 24 Yarınki program. Cuma, 23. 6. 1939 müziği - PL| 13.00 Memleket saat âyürı, ajans ve mete- | croloji haberleri, 18-15 - lâ Müzik (Ka- mışıl program - Pİ). 10.00 Program, 19.05 Müzik (Bir keman irllözü - PL), 19.15 Türk müziği (İnce İ milsın ye «| Hicaz şarkı * | seymi şarkı (timin mesburu hüsnü ate), | & Haftalık Radyo Programı | Ankara Radyosu Programını Burada Bulabilirsiniz saz faslı), 20.00 Memleket saat #yarı, 4- Jens ve meteotöloji haberleri, 2015 Neşeli plâklar - R. 20.20 Türk müziği 1 — Hicaz peğzevi, 2 — Suphi Ziya: Hicaz şarki (A- e), 3 — Asım bey: Hicaz şarkı (Her zahmi ciğersuze), 4 — Udi Cemi: (Ne küstün bi sebep öyle), 5 — Kemençe taksimi, 8 — Hicaz çarkı: (İndim yarin bahçesine), 7 — Hicaz saz semaisi, 8 — Halk türküsü (Sürmelimin gözlerine), 9 — Halk türküsü (İrufa fin- can koydum), 10 — Halik türküsü (Me- nekşeler tutam tutam), 21.09 Konuşma, 21.15 Müzik (Radyo orkestrası « Şef: Pra- elorius) 1 — Cisudio Nonteverdi - G.E. ro. Dört Madrigal 5) Allegro, b) sement rustigüe a) Noel, b) İş Matem, ç) Dans, d) Düğün şarkısı Joh. Strauss “Sphange”, Vals, 2215 Ko- nuşma, 2230 Müsik (iveşeli müzik - Pİ 23.00 Son ajans haberleri, zirast, esham, tehvilât, kambiyo - mukut borsası (Pat), 23.90 Müzik (Cazband - Pl), 2855 - 3â Yarınki program, Cumartesi, 24. 6. 1939 15.30 Program, 13.35 Türk müziği: 1 — Acemaşiran peşrevi, 2 — Dede: Acemaşl- ran besle (Yar meşamı hatıra), 3 — Niko- Row: Acem kürdi şarkı (Sevdi göynüm ey meleksima seni), 4 — S. Kaynak: Buyati şark: (Her sinede bir gam), 5 — Halk tür- Küsü (Yürük te yaylâsında), 6 — Hüzzam türkü (Akşam oldu yine bastı karalar), 7 — Hüzzam sez semaisi, 14.00 Memleket saat âyan, ajans ve meteoroloji haberle- 71, 14,10 < 1830 Müzik (Dans müziği - PL) 1830 Program, 18.35 Müzik (Melodiler - pl). 1845 (Küçük orkestra - Şek: Necip Ağilin), 1 — Franz Lahar (Eva operetin- den vals), 2 — Emmerich Kalman (Çar- daş prensesi öperetinden potpürü), 1815 Türk müziği (İnce saz faslı), 20.00 Mer- leket sant âyarı, ajans ve meteöroloji ha- berleri, 20.10 Neşeli plâklar - R. 2015 Türk müziği: i — Müzzam peşrevi, 2 — Mahmut Celületlin paşa: - Hüzzam şarkı (Değildi böyle), 3 — Bimen Şen: Hüzzam şazlı (Silkünla geçer ömrüm), 4 — Hüz- zam *irkü (Ata binerim geldi), 20.30 Türk müziği (Erkek küme heyetiy: İdere eden: Mesut Cemil: 1 — Bestenigâr peşrevi, 3 — Haşim bey - Bestenigir şarkı (Kaçma mecburundan), 3 — M. İzzet: Bestenigâr şarkı (Gayrıdan bulmaz tecelli), 4 — Vi» yola taksim, 5 Hicaz şarkı (Sa- rulmaâsın bana ye'sim), & — Dede (Baha- rin zamanı geldi), 2080 Konuşma (Dış politika hâdiseleri), 21.05 Temsil, 22.00 Haftalık posta kutusu (Ecnebi dillerde), 22.30 Müzik (Oda müziği - PL), 23.00 Son ajanı haberleri, ziraat, esham, tahriki, kambiyo - mukut borsa ( (Fiat), 2820 Müzik (Cazband - Pİ), 2388 - 24 Yarın- program, 4 ASKERLİK İŞLERİ azam Tütün İkramiyeleri Beyoğlu Yerli Askerlik Şubesinden: Beyoğlu yerli askerlik şubesinden tütün ikramiyesi ulgakta olan bütün şehit ye- timleri ile harp malölü olan subay ve era- tın kayıtlarındaki noksanlar otamamlan- mak için hüviyet cüzdanları, senedi res- mileri ve ellerinde mevcut diğer vesaikle birlikte ve en geç 24 haziran 339 zevaline kadar şubemize müracaat etmeleri lâzım» dır. Müracaat etmiyenlere bu yıl ikramiye verilmiyecektir. YENİ NEŞRİYAT : VENİ ADAM — Yeni Adam'ın 233 ün- cü sayısı dolgün münderecatla çıktı. Bü sayıda İşmali Heki Baltacıoğlu, Hüsa- meltin Bozok, #pmi Akyol, Fevzi Selen, Mahmut Cuda, Leopold Levy, Abidin Dİ- no, İlhami Bekir, Fuat İzer, Selmin Siber imzalı yazılar ve resimler, iç sosyete, dış sosyete, kültür, kitap haberleri vardır. a üi Deniz Harp Okulu ve Lisesi Komutanlığından: 1 — Deniz Lisesi birinci sınıfı güverte ve makine kısımlarında Il cü sınıfma da haritacı yetişmek üzere okur kayıt ve kabulüne başlanmış- tır. 2 — Müracaat müddeti 10 Ağustosta nihayete erecektir. 3 — Şeraiti öğrenmek ve kayıt olmak için İstanbuldaki isteklilerin doğruca okul kayıt ve kabul komisyonuna İstanbuldan başka yerdeki isteklilerin de bulundukları mahallin Askerlik Şubesine müracaat et- meleri, (4246) Üsküdar C. Müddeiumumiliğinden : Üsküdar ceza evi mahküm ve mevkuflarının mali haziran 939 tari- hinden 31/Mayıs/939 tarihine kadar bir sene zarfında verilecek ikinci neviden azami 175200 kilo ekmeğin kapalı zarfla 14/6/939 günü yapi- lan eksiltmesinde talipler tarafından vâki teklif komisyonca muvafık görülmediğinden tekrar 15 gün müddetle eksiltmeye konulmuştur. i — Eksiltme ve ihale 3/7/939 pazartesi günü saat 15 te Üsküdar C. Müddeiumumiliği dairesinde toplanacak komisyonda yapılacaktır. 2 — Teklifler kapalı zarfla o gün saat 14 de kadar Komisyona veri- lecek ve bu saatten sonra vuku bulacak teklifler kabul olunmiyacaktır. 3 — Muhammen bedel 17520 lira olup © 7,5 ğu hesabile muvakkat teminat 1314 liradır. 4 — Arzu edenlerin tatil günlerinden maada her gün mesai saatla- rında Üsküdar ceza evi müdürlüğüne müracaatla şartnamesini görebi: © lecekleri ilân olunur. “4319.