3 Temmuz 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

3 Temmuz 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

i Şahenşah Hz. ann hareket ettil | Ye” ulaşarak 2 inen sayıfada) Şahenşah Hazretlerinin memle- ketimizden seyahatleri için bir program hazırlanmış ve Eğe va - puru da Şahenşah Hazretlerinin seyahatlerine (o tahsis edilmişti. Muhterem misafirimizi iki muhar- ririmiz de takip edecekti. Halk, Dolmabahçe sarayının ka- pısından itibaren Tophaneye ka - dar iki tarafı doldurmuştu. Dük- kânlar, evler İran ve Türk bayrak- larile donanmış ve caddelere ha - hlar serilmişti. Şahenşah Hazretlerinin rakip o- lacakları Eğe vapuru Tophane rihtrmı önünde demirlemiş ve cad- deden itibaren rıhtıma kadar ha- lılar döşenmişti. öğleden sonra Öğleden sonra Gazi Hazretleri refakatlerinde Başvekil İsmet Pa- şa, Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey ile diğer zevat olduğu halde İ mandar Fahrettin ve Ali Sait Pa-| Sakarya motörü ile Beylerbeyi sa- rayından Dolmabahçe sarayına teşrif buyurmuşlardır. Dolmabahçe sarayında doğruca Şahenşah Hazretlerinin daireleri - ne teşrif buyuran Gazi Hazretleri yarım saat kadar muhterem gi - safirle görüşmüşler ve bundan sonra saraydan ayrılmışlardır. in Hazretleri, büyük misafir- Gi e birlikte aynı otomobile bin- Mk ia Otomobilin sağ tarafın- bei m Hazretlerinin büyük Mİ sol tarafında da sali mhur bayrağı dalgala - a devlet reisinin rakip obill omobili takip eden oto- za ii ie de Başvekil İsmet Pa- e vo siariciye vekiliniz ve Şa - mşah Hazretlerinin maiyyetleri mihmandarları bulnuyorlardı. Gazi Hazretleri misafirimizin lee ipi kenden halk ;le dolmuştu. Otomo- biller saraydan çıkar e al - kışlar arasında Yaşa sesleri yük - seldi. Kabataş, Fındıklı, Tophanede biriken halk büyük devlet reisle- Tini a'kışlıyordu. Sahenşah Haz - vetleri de bu alkışlara selâm ver » mek suretile mukabele €diyordu. Tophaneye geliş Saat tam 16... Tophane rıhtı ğ amda caddeder salona kadar iki tarafta askerler mevki almıştı. Yrren kapıda da bando muzika İ talebesi tarafmdan Şahenşah Haz- İ isi üst kata çıkarak kendilerine! Salonun içinde İstanbuldaki| İran konsoloshanesi erkânı ile Debistani İraniyan talebesi, vilâ - yet ve belediye erkânı hazır bulu- nuyordu. Rıhtımda da gene bir bando muzika ile bir müfreze asker yer almıştı. Büyük reislerin otomo - bili kapı önüne gelince bando mu- zika İran ve müteakiben İstiklâl marşını çalmıştır. Şahenşah Hazretleri askerleri teftiş ettikten sonra Gazi Hazret- leri, Başvekil İsmet Paşa, Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Beyle mih - şalar ve Şahenşah Hazretlerinin| maiyetleri erkânı olduğu halde bü- yük salona dahil olmuşlardır. Bu esnada Debistani İranyan retlerine büyük bir buket çiçek takdim edilmiş, Şahenşah Haz - retleri bundan pek ziyade mahzuz olmuşlardır. Küçükleri takdir et-| tikten sonrda memnuniyetlerini söyliyerek hepsine iltifatta bulun- muşlardır. İstanbul valisi ve belediye reisi Muhittin Bey, kendilerine İstanbul! halkının hürmet ve muhabbetleri-| ni söylemiş, Şahenşah Hazretleri | İstanbul halkma teşekkürlerinin iblâğını bildirmişlerdir. Alkışlar arasında yolcu salonun- dan ayrılan Şahenşah Hazretleri rıhtıma ayak basınca bandomuzi-| ka İran marşını ve İstiklâl marşı! nı çalmış, bu esnada büyük misa- firimiz, maiyetleri ve mihmandar- ları, rıhtıma yanaşmış bulunan Kalamış vapuruna doğru ilerle - mişlerdir. Tophane rıhtımının karşımda demirlemiş bulunan Eğe vapuruna | gitmek için Kalamış vapuru hazır- lanmıştı. o Şahenşah Hazretleri! rıhtımda bulunan Cevat, Salih Paşalarla diğer Paşaların ellerini sikarak veda etti ve Kalamış va- puruna geçti, İki büyük devlet re- hazırlanmış olan kısma yerleştiler. Kalamış ta Tophane rıhtımın - dan ayrılıyordu. Alkış tufanı baş-| ladı. Gemilerden, sandanllardan yükselen alkışlara: | — Yaşa! Sesleri karıştı, Kalamış yavaş yavaş Eğeye geldi yanaştı. 17 gündenberi memleketimizin misafiri bulunan kardeş İranın bü- vük reisi ile Gazi Hazretleri de er el ele oldukları halde iskeleye ka» dar geldiler. İskelede bir daha el sıkıştıktan sonra Şahenşah Haz - retleri iskeleye adım attı, İskele- nin ortasında Kalamıştan Eğeye geçerken bir kere daha dönerek Gazi Hazretlerinin elini sıktılar ve selâm vererek Eğeye dahil oldu - lar. Eğede Yavuzun muzikası bulu-| nuyordu. Büyük misafirimiz ge lir gelmez İran ve İstiklâl marşla- rmı çalmağa başladı. Ve geminin grandi direğine de Şahenşah Hazretlerinin atlas bay- rakları çekildi, Misafirler gidiyor Şahenşah Hazretlerini takiben İsmet Paşa Hazretleri, Tevfik Rüş- tü Bey de Eğeye girdiler. Müte- akiben muhterem misafirler İran hariciye nazırı ve diğer zevat bü- yük Gaziyi selâmlıyarak gitmekte iken Gazimiz misafirlerimizin el- lerini sıkmak suretile kendilerne iltifatta bulundular, Eğede doğ - ruca kamarasına çekilen Şahenşah Hazretleri İsmet Paşa Hazretleri tarafından teşyi edildikten sonra yalnız bırakıldı. Sakarya motöründe Misafirlerin hepsi Eğeye bin - dikten sonra İsmet Paşa ile birlik- te diğer zecat Eğede son defa ola! rak Şahenşah Hazretlerini selâm - ladılar ve Kalamış vapuruna dön- düler. Bu esnada Gazi Hazretle-! ri Sakarya motörüne binerek bo- ğaza doğru gitmek arzusunu izhar ettiler. Derhal limanda bulunan ve Kalamışı takip eden Sakarya Kalamışa yanaştı, Gazi Hazretle- rile İsmet Paşa ve diğer zevat mo- töre rakip oldular. | Kalamış da ayrıliyor | Kalamış vapuru da Eğeden ay- rıldı. Gemi harekete başladı. Li- mandaki bütün gemiler düdük öt- türmek suretile muhterem misafi- ri selâmladılar. Kalamış Tophane rıhtımına ya-| naştı. Eğe de boğaza doğru iler-| ledi. İki torpito muhribimiz de Eğeye refakat ediyordu. Şahenşah Hz. ile ğidenler Şahensah Hazretlerine Hariciye mihmandarları Fahrettin ve Ali Sait Paşalar, Riyaseticumhur umu-| mi kâtip vekili Hasan Rıza ve ya”| verlerden Cevdet Beyler refakat etmektedirler: Sinemacılar da gitti Şahenşah Hazretlerinin Trab - zondan Tahrana kadar olan dönüş seyahatlerini tesbit etmek üzere sinema operatörü Kemal Necati vel Kenan Beyler de Şahenşah Haz -| retlerile birlikte gitmişlerdir. Şahenşah Hazretleri İstanbulda bulundukları kısa müddet zarfında dişlerini tedavi ettirmiştir. Şahenşah Hazretleri bu tedaviyi| yapan dişçi mektebi profesörlerine beyanı takdirat etmişlerdir. Abideye şelenk Dün öğleden evvel İran Harici» ye Nazırı Bakir Han Kâzımi ile! maiyetleri erkânı Taksime giderek | Cumhuriyet abidesine Şahenşah | Hazretleri namına merasimle bir | çelenk koymuşlardır. Matbuat Umum müdürlü- ğünün Şahenşah Hz.ne verdiği koleksiyon İstanbul, 2 (A.A.) — Matbuat umum müdürlüğü, İran Şahenşa- hı Hazretlerinin o memleketimizi şereflendirmelerinin takarrür et - tiği günden itibaren, Türkiye mat buatının bu seyahat etrafındaki | tin safahatını tesbit eden neşri! 7 — VAVIT 3 TEMMUZ 1934 — Jbnissuut le imam Yahya arasında Imzalanan sulh muahe- desinin metni neşredildi ERENER Bu resim, Yemen'in payitahtı olan San'adan bir manzarayı gösteri ile Yemenliler arasındaki en son muhare beler bu resimde görülen bi rında cere yan etmişti... Arabistanda İbnissuut ile İmam Yahya arasında yapılan harplerin ni - hayet sulh ile neticelendiği malümdur. Fakat yemenliler ile Hicazlılar arasın- da aktedilen sulhün şartları hakkında şimdiye kadar kati malümat gelmemiş- | 8. Vaziyetin bu cihetinden dolayı va- | kın gayri muvafık bazı neşriyat bile vu ku bulmuştu. Son gelen Avrupa postasına göre, İbnissuut ile İmam Yahya arasında imza olunan muahede Londrada neş- redilmiştir. Bu muahede ile her iki taraf karşı- lıklı olarak birbirlerinin istiklâlini ta- | nımakta ve tahdit edilen hududun her iki taraf topraklarında sekiz kilomet- | ve derinliğinde tahkimat yapmamağı | deruhte eylemektedirler. Her iki ta - | raf, kendi topraklarında hazırlanacak olan siyasi suikastleri bastırmağı, be- devilerin bir taraftan diğerine akın etmelerine mani olmağı ve akın vaki olur ise zarar ve ziyanları tazmin et « meği taahhüt eylemektedirler. Muahedenin en dikkate değer cihe- #8 İbnissuut ve İmam Yahya hükümet- lerinin, bu iki devletten birinin mena- füüni haleldar edecek ve zorluk çıkara- bir devlet ile anlaşamıyacaklarına dair olan hüküm- cak bir tarzda üçüncü dür, Bir taraf haricin tecavüzüne ma » ruz kalınca diğer taraf kati surette bi- taraf kalacak, manevi yardımda bulu- nacak ve düşmanlık diye tavsif oluna- cak hareketlerden kaçınacaktır. Cuma günü yapılacak büyük bayram Yunan futbol takımı geliyur bugün Bugün şehrimize gelecek olan Yunan takımı Önümüzdeki cuma günü yapı-| lacak büyük spor bayramı için! Galatasaray klübü hazırlıklarına | devam etmektedir. Taksim stadın. da yapılacak bayram halakımızın| şimdiye kdar hemen hemen gör- mediği zenginlikler ve yenilikleri! camidir. o Bayrama klübün eski ve yeni sporcularının geçit resmi ile başlanacak, bundan sonra at- letizm hareketlerine geçilecektir. Atletizm (müsabakaları Yunan, Bulgar, Yugoslav ve Rumen atlet- lerinin en belli başlılarının iştira» kiyle yapılacağı için pek parlak o- lacaktır. Bu müsabakaların halk fından kolaylıkla görülmes için hususi tertibat alınmıştı tara-| neşriyatını bir koleksiyon 2 hazırlamış ve Alâhazreti huma -| yuna takdim etmiştir. Anadolu Ajansı da, bu seyaha- yatının bir kolaksiyonunu büyük misafire takdim etmiştir. Şahenşah Hz.nin Istan- bullulara selâmı İstanbul, 2 (A.A.) — Şahenşah Son hareketi o Galatasaray — Panatinayikos maçı teşkil edecek» tir. Yunanistan en kuvvetli ta- kımlarından birisini vücude geti- ren Yunan fütboleuları bugün sa» at dörtte Pireden şehrimize gele- ceklerdir. Dün kendilerinden : “— Yarın saat dörtte güzel İs- tanbuldayız. Türkiyeye sevgileri» mizi getirmek için bu saati sabır- sızlıkla bekliyoruz. Muhabbetler,, mealinde bir telgraf gelmiştir. Yunanlı futbolcularmı buğün kendisiyle karşılaşacak olan Gala- tasaray ve Beşiktaş klüpleri rıh « tımda karşılşıyacaklardır. İki klüp de bu karşılama resmine (bütün sporcularımızın iştirak edecekleri. ni ümit ve temenni ediyorlar. . a ederler- halkına ken muhterem İstanbul | iblâğ edilmek üzere vali ve bele- diye reisi Muhittin Beye bizzat bes yanatta bulunmuşlar; “— İstanbul halkının hakkımda gösterdiği samimi ve fevkalâde te- | zahürat ve asarı muhabbetten mü» teşekkir ve mütehassisim. İstan - bula daima saadet dilerim... De- mişlerdir,