2 Ağustos 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

2 Ağustos 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

5 j Be | e 8 — VAKIT2 AĞUSTOS 1984 Sk SsPoR ii At koşularında ikinci hafta Yarınki yarışlarda hangi, iki MN ile li tavuk atlar kazanacak? Garip bir hadise ; Yarışlarda “iste- mezaki » faslı mı başlıyor? Yarın İstanbul at m ai ikinci») si yapılacak. Geçen hafta yapmış ol. duğumuz tahminlerdeki isabet dolayı- siyle müşterek bahis meraklısı okuyucu larımız ziyan etmediler. bizim gösterdiğimiz tarzda © oynıyacak olurlarsa kaybetmiyeceklerine şimdiden emin olabilirler. ... Yarın yapılacak koşulardan: Birinci koşu satış kuşusudur, 4 ve daha yukarı yaşta yerli, yarım kan a- rap, arap at ve kısraklara mahsustur. Mesafesi 2000 metredir, Bu koşuya 10 at iştirak ediyor. Bunlardan en kuvvetlileri geçen hafta olduğu gibi Hakan, Mesut ve Mebrük- tür. Evveli senelerde çok güzel koşula- rını seyrettiğimiz K. Ceylan dahi bu ko- şudadır. Neşesi çok iyi olan bu at eğer koşuyu kollar ve tam zamanında O hü- Bu hafta dahi! cum ederse Hakanın elinden koşuyu a- bır. Ben bu hafta Hakanın şansını bi- raz zayıf buluyorum. Maamafih koşu gene Mesut ile Hakan arasında geçe- cektir. Rüzgâr Mesutun hesabma koşar ve 1000 — 1200 metre çalakamçı Hakan. İa lüt yaparsa koşuyu kat'i surette Me- sut alabilir. Netice: Hakan ve Mesut plâse oyna» mak şartile katiyen kaybetmezler. ikinci koşu 3 Yaşındaki yerli halis kan İngiliz erkek ve dişi taylara mahsustür. Me- safesi 1800 metredir. Bu köşuya Özke, Mahaç, Marmara, Çelenk, Conk adlı beş tay iştirak etmek- tedir. Bunlardan Conk hepsinden kuv-| vetli ise de bu koşuda arkadaşlarından! sekiz kilo fazla taşmmaktadır. (Esasen kilo kiloya dahi koşsalar, Gazi koşüsu- nu kaybettikten sonra bu tay bir türlü kendini toparlıyamamıştır. Yarın şansı çok azdır. Ben, koşunun daha ziyade Marmara tarafından kazanılacağını * zannediyo -| rum. Geçen sene ilk defa yapılan ko - şoyu gene Marmara kazanmıştı. Eğer bu sene de bu tay kazanırsa kendisine İstanbul ilk koşular birincisi adını verebiliriz. Maamafih Muhafız #lay kumandanı İsmail Hakkı (Beyin Çelenk'ini dahi yabana atmamak lâzrm- dır. Yarm koşu Marmara, Çelenk ve Conk arasında geçecektir. Özge çok iyi bir kısraktır. “İyi bir bilgiyle id.! man edilmektedir. Fakat bu tay ne - dense koşuyu terkediyor ve hiç bir ko- şuda nihayete kadar ayni © gayret ile çalışmıyor. Bu sebepten yarn şansı az dır. Ben şansımı Marmara ile deniye. ceğim.. Üçüncü koşu Dört ve daha yukarı yaşta (o yerli, yarım kan arap, arap at ve kısraklara mahsustur. Mesafesi 2400 metredir. Aml gürültülü ve dedikodulu olan bu koşudur. Bu koşuya Peau Toüge, Seda, Küçük Seda, al Derviş, Serdar, Ceylan Yekta adlı hayvanlar girecektir. Bu koşunun favorisi olan “Selâmet, koşturulmuyor, Selimetin marüz kal dığı bu hâdiseyi memleket — atçılığının selimeti namma teşri etmek mecburi- yetini hissediyoruz. Selâmet Çorlulu Ziya Beyin atıdır. Ve geçen sene arap ve yarım kan arap koşularında çok iyi neticeler almış bir hayvandır. Söylendiğine göre bu sene kendisine en yakın rakipleri tarafından afaroz edilmiş, 15 — 20 imsak: bir pro- testo ile yarış kayit memurluğuna bir ihbarda bulunuluyor. Ve bu hayvanın! yarım kan İngiliz olduğundan bu koşu- ya sokalmaması isteniyor ve (o bu istek hemen bütüm ihbarlırda olduğu gibi — dedim dedi — şeklinde bitiyor. Yarış heyeti medense bunu nazarı! Mimie airror. Ve hayvanı yarışa gir-| mekter menediyor. İşin buraya kadar olan ciheti âlâ. i ! sele bu hâdisenin koşu sahasında “İste- mezük,, seslerinin — belki bir menfaat dolayısiyle — duyulması başlangıcı ola. | rak telâkki edilebilmesidir. İşin garibi; protestonamede yazılan sebeplerin başında bu hayvanın çok faz- la muvaffak olmuşları da bulunuyormuş muvaffak olan atlara ecnebi kanı ara « mek İlzimsa Seda niçin koşturuluyor? Peau Röüge niçin herkes kırıp ge-| giriyor. ... Bu hâdiselere alul sır ermez... Alâ- kadarlar bu göz göre göre yapılan ga- rabetin büyümesine ve şümullenmesine müsaade etmemelidirler. Bu (koşu Pcau rauge, Serdar ve Seda arasmda geçecektir. Bu koşu çok heyecanlı ola- caktır. Bon daha ziyade Serdarın kazanaca- ğını zannediyorum. Ve şansımı bu gü- zel atla deniyeceğim. İkinci Seda ve- ya Peau röüge olacaktır. Dördüncü koşu Uç ve daha yukarı yaştaki halis kan İngiliz at ve kısraklara mahsustur. Ve handikapdır. Mesafesi 2000 metre olan bu koşuda 62 Acnaton, 59 Bekir, 58 Nansuc, 54 Bares, 53 Piper, 52 Casba dalia, 50 Fleşlayt, 49 Ronflon, 46 Le- vent kile ile koşacaklardır. Bu koşu müsavi ağırlıklarla koşul. saydı, neticenin Acnatonun lehinde bi- teceği muhakkaktı. Fakat yarın Acna- tonun şansı azdır. Yarınların fazal şansı ile (kaçacak olan Ronflon ile Casba daliadır. Geçen haftaki neşesi devam ederse Nansuc dahi bir şeyler yapabilir. Ben yarınki koşuda daha ziyade Carbadalia nın kazanacağını zannediyorum, Ronf- lon günden güne iyileşiyor. Son haf- talara doğru iyi koşularını seyredebile- ceğiz. Fakat yarın muvaffak olamıya- caktır, zannediyorum. o Maamafik Ac naton eğer Ronflonun hesabına koşarsa netice altüst olabilir. Beşinci koşu Mahdut handikap okoşusudur. Üç yaşındaki yerli yarım kan İngiliz erkek ve dişi taylara mahsustur, o Mesafesi 1200 metre olan bu koşuda 58 K, Klas, 56 Ceylan, 55 Rüchan, 50 Kader, 50 Dağkızı, 49,5 Cap kilo taşıyacaklardır. Bu koşuda şans en fazla gene Cey. landadır. OK. Klas hastadır. Böyle ok makla beraber ikincilik kat'i surette o- nundur. Netice Ceylan, Gaynaut, K. Klosa plase oynıyabilirsiniz. Çifte bahis 4 ün- cü ve beşinci koşular arasındadır. Hesabını bilen ve kat'i surette ziyan etmek istemiyen okuyucularımız Cey- lan —Ronflon ve Ceylan — Casba dalia seklinde oynamalıdırlar. Ayni ahırm mal: olan hayvanlara müsavi (taksim yapılacağına nazaran bu tarz kazanma yı dört defa arttırır. Okuyucularımıza simdiden iyi şans temennileri... Sarı siyahlı Adapazarında bü- yük pehlivan güreşleri Adapazarı, (Hususi) — Mıntaka- mız şampiyonu Adapazarı gençler bir. liği spor klübü menfaatine 3 Ağustos 1934 tarihine rastlıyan yarınki oOcuma günü Adapazarında Halk fırkası arka- sındaki spor sahasında büyük güreş mü sabakaları yapılacaktır. Bu müsabakalara Türkiyenin Oen maruf pehlivzaları olan Tekirdağlı Hü- seyin, Manisalı Rıfat, Cemal, o Çoban Mahmut pehlivan gibi meşbur güreşçi- lerimiz iştirak etmek üzere (o şimdiden buraya gelmiş bulundukları gibi hakem #fatile de Kara Ali ve güreşmek üzere diğerleri de cumaya kadar buraya gele- ceklerdir. İstanbuldan itibaren şimen- Fakat İoşucuları asıl düşündirecek me-| difer yolundaki kasabalarımız halkının kili G5 ANİ yumurtasından hafif elmaslar Şikago cihan sergisinde üç el« maş teşhir edilmiştir. Bunların kıymeti iki milyon dolardır. Ağır- İ i lıkları ise bir tavuk yumurtası ka- ! dar bile değildir. Resimde sol taraftaki e&mas Maksimilyan elmasıdır. Vaktiyle Meksika kıralı Maksimilyana ait idi. Ondan sonra Rusya çarı ak mıştı. Ortadaki elmas Tiffany namını taşıyor. Dünyanm yedin- ci büyük elmasıdır. Sahibi Nev. yorktadır. Sağ taraftaki elmas henüz yenidir. Bundan yirmi se- ne evvel cenubi Afrikada bulün muştur. Üç sene evvel Amster» damda yontulduktan sonra şimdi ilk defa olarakteşhir edilmiştir. Hindenburg ölüm de.. Halefi kim olacak ? ve (Baş tarafı 1 inci sayıfada) bütün Alman milletinin (samim sıhhat temennilerini arzetmiştir. Reisicümhurun halefi seçilinçiye kadar Reisicümhurun halefi seçilene kadar vekâlet meselesini, feshe- dilmemiş olan kanunu esasinin 51 inci maddesi şu suretle tesbit et » mektedir: “İmparatorluk reisi yerine, bir mani zuhurunda imparatorluk başvekili geçer. Bu mani, oldukça uzun bir zaman devam edecek o- İursa, bir imparatorluk kanunu ile vekâlet meselesi halledilir. Riyaset makamı © inhilâl ettiği zaman da, yeniden intihap yapı - Imcrya kadar bu suretle hareket e- dilir.,, Şu hâle nazaran, kanunu esasi mucibince, reisicümhur © mareşal Hindenburg, sıhhi (o sebeplerden dolayı vazifesinden ayrılacak ©- lur, M. Hitler, otomatik bir şekilde ve 35 yaşmdan yukarı kadın, er - kek bütün Almanlar © tarafından yeni reisicümhur intihap edilinci - ye kadar riyaseticümhur vekâleti- ni deruhte edecektir. Paris, 1 (A.A.) — Gazetelerin, nazarı dikkati gene (Almanyaya! müteveccihtir, Mareşal Hinden - burgun sıhhati hakkındaki endişeli haberler Alman reisicümhurluğu makamında müşarünileyhe kimin A bu mühim organizasyondan istifadele- rinin temini için İstanbuldan Adapaza- rına gidip gelme olmak üzere (Bir) Ki. |Myyyyr0thMeyyyntAihy yat yyl raya yolcu kabul eden tenezzüh treni cuma günü akşam üzeri iki saat teeh- hürle dönecektir. Yarın Mısırlı izciler geliyor Yarın Mısirdan şehrimize gele- cek Ege vapuru İstanbula otuz ka- dar Mısırlı izci getirecektir. İzci: ler şehrimizde birkaç gün kalarak şehrin görülmeğe değer yerlerini gezeceklerdir. ! kaddes şef ile havarinin mesai bir- halef olacağı meselesini yeniden ortaya atmaktadır. Fakat şurası- nı kaydetmek icap eder ki gazete- ler, bu hususta biraz ihtiyatlı li - san kullanmaktadırlar, Bunun da sebebi, o berne d—— ——— olsa bugün makamında bulunan ihtiyar mareşala karşı. beslenilen hürmet hissidir. A, Petit Journal diyor ki? * Bu müşkül mesele bilhassa feci olan ahval ve şerait içinde mevzuu bahsolmaktadır. Her yerde şu su- al irat ediliyor: “İhtiyar Hindenburgun halefi kim olacak?,, her şeye rağmen şimdiye kadar Hitlerin (o fevkinde bir adam bulunuyordu. Eğer Hit- ler, Hindenburga halef olacak o- lursa vaziyet ne olacak? — Başve- kâlet makamında Hitlere kim ha - lef olacak? Bunlar vahim bir ta- krm hadiselerin takip etmekte ol- duğu şu zamanlarda bahse mevzu edilecek bir yığın meseledir. | Le Jöurnale göre, üçüncü Reich eski Almanya ile“yeni Almanya a- rasmda yapılan bir uzlaşmadan doğmuştur. Üçüncü Reichs, mu - liği sayesinde vücude gelmiş, fa - kat hal ile mazi arasında çoktan bir ayrılık vuku bulmuştur. şık olar istikba' Tamamiyle karmak: bu vaziyet bize nasıl bir hazırlıyor? Cigara fabrikalarının küçük sanayie yardımı Berlin, 1 (A.A.) — Birçok bü- yük cigara fabrikaları cigara sa - nayiinin küçük ve orta müesesele- rine yardım etmek üzere birleşmiş- ler ve bu müesseselerin emrine bir milyon rayişmark amade kılmış -| lardır. İ Nafıa Vekâletinden: 11 Ağustos 934 Cumartesi günü münakasası icra edilecek olan Afyon - Antalya hattı birinci kısım inşaatına ait mukavele projesinde yazılı geçit tarihi 30/6/935 ve ikmal tarihi 1/9/935 olarak tashih edildiği ilân olunur. (4333) döşeğin:- Almanya hercümerce, salt tın iadesine veya bolşevizmin! leşmesine isal eden yolların noktasına vasıl İşyeri. Ticaret ve zahir DUL 3d dULNI Umke satışlar —e 1 — İthalât; Buğday 359, 18 1/2, yapak 10, beyaz 2 | şar2 ton. Afyon 1155, kıl iz 1700, yulaf 2380 kilo. | Ihracat: Buğday 15 ton. / 2 — Satışlar: Buğday yumuşak kilosu 8 re sert kilosu 4 kuruş Gla kilosu 2 kuruş 27 Arpa biralık kilosu 2 kuru$ radan 3 kuruşa kadar. Bakla kilosu 4 kuruş 3 3/# dan 4 kuruş 11 1/2 paraya Burçak kilosu 4 kuruş 27 4 kuruş 35 paraya kadar. Yulaf kilosu 3 kuruş 2 1/7 dan 3 kuruş 4 3/4 paraya 4 Nohut kilosu 4 kuruş 30 Tiftik Kastamoni kilosu #9 25 paradan. Zeytin yağı yemeklik kilo” ruştan 33 kuruşa kadar” dert Zeytin yağı sabunluk ii kuruştan. ş 3 — Telgraflar: 31 aye Londra: Mısır, Laplata pi” Ağustos tah. Korteri 20 “8 98 5. Londra: K. Tobutmu LAP yü? muz, Ağustos tah, Tom Ster, Ki. 6 K.70 5. Liverpul: Buğday Da evvel tah, 100 Lb. 5 - 8 $İ 95 5. Şikago: Buğday eni” uz tah. Buşeli 99: Sen! Vinipek: Buğday muz tah, Buşeli 85 78 K. 885. / Anvers: Arpa Lebi9 ne : Eylül tah. 100 kilosu K.105. R i Hamburg: Iç fındık 5 di hal tahmil 100 kilosu * 42K.50 5. Hamburg: İç tü tahmil 100 kilosu 88 # K.90 5.