15 Kasım 1936 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 9

15 Kasım 1936 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 9

CANLANAN RESİM imza kalkmamış, kolları başı” nin altında.. gülümseyerek, karşi duvardaki erkek resmine bakıyor, düşmü- ordu. iu resimdeki erkek, onun çocuk başının genç kızlığa geçtiği zamanlar» danberi ideali olan tipti. Genç kız, o birgün, bir mecmuada gülümserdi. başı, saçları, gözleri, yüzü, gülüşü öyle düşündürüyordu ki, bazan gülüyor: — Benim bu resme bağlılığım, eski zaman sallan da geçti. emekten ir alamıyor, ona benzer birini buluncaya kadar bu güzel erkek resmini seveceğini.. ondan ayrıl ii ie ae Ka apı inde tepsi ile hizmetçi kız e inişi. abvaltınızı getirdim, Bayanım | Ge kız, gülerek yatağından fırladı: — Tembel tembel yatıyordum. Gel. meseydin belkide daha mir el Hizmetçi kız, kahvaltı tepsisini masa ve ele ia yanında dur- du. Genç kız, robdöşambrını omuzla- rina aldı. İnce güzel ayaklarına siyah terliklerini giydi. Koşa koşa dışarı çıktı. Biraz sonra yüzünden sular akarak odas ya dönünce, hizmetçi kizi, duvardaki resmin önünde, hayran hayran bakarken buldu. Büyük bir kahkaha bıraktı: — Fatma, kendine gel!... Hizmetçi kız utanmış bir halle ba- şını önüne iğdi: & CAHİT UÇUK Kahvaltısını yerken eğilerek aynaya baktı.... 8 z oğrusu bu bay çok güzel bir erkek, bir ahbabınız, akrabanız mı küçük hanım ? Nazan kabkahalarla gülüyordu — Akrabam filân değil, sovgdimik Fatmanın ağzı bir karış açık kalmıştı; — Ya? benim de haberim yoktu. — Senin nereden haberin olacak,. Hizmetçi kız, şaşkın şaşkın dım çıktı. Nazan, onun ardından gülümseyerek baktı: ri İnandı zavallı... İ Ge enç kızın içi çılgın bir neş eyle! doluydu. Daha gözlerini açtığı dakika. danberi, olur olmaz herşeye gülmek'iş. tiyordu. Bu neş enin sebebini sezi sevinecek, gülecek hiçbirşey yoktu. Kahvaltısını yerken, eğilerek aynaygj baktı. Gözleri parlıyordu. Bu pırıl $ içindeki neşenin gözlerine vuruşu gi biydi. Birden, ari ortalığı dinledi, Ka. , pının zili çalıyordu. Biraz sonra alt kat sofadan e seslerini duydu, Genç kız, masanın önünden fırlayarak, robdöşambrını fırlattı, giyinmiye baş” ladı. Aceleyle mayosunu onun üzerine