15 Ocak 1937 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 27

15 Ocak 1937 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 27

Şık Bayanlara Tavsiyelerimiz : Bademyağı — Yüzdeki makiyajı çıkarıp temizlemek için, tatlı badem- yağı en iyi bir vasıtadır bun- ların, çekirdeklerden istihsal edilmiş yağlar olmamasına dikkat etmeli ve iyi bir eczaneden satın alınmalıdır. Bunun içine birkaç damla lâvanta esansı da koymalıdır. Yalnız bununla makiyaj çıkartmak her yüz derisine iyi gelmez. Tabii tenler ve yağlı tenler için pek muvafık olan bademyağı, kuru tenler için hiç de iyi değildir. Çünkü | onları daha fazla kurutur. Yumurta akı losyonu — Üç yu- ve buna alkolden murlanın akını alıp eziniz damla damla 40 derecelik GÜZELLİK İLA ÇLARI yarım litre karıştırınız. İçine yarım limon da sıkınız. Bu losyon yağlı ten- lerdeki makiyaj çıkarmak için mü- kemmel bir vasıtadır. Ayni zamanda adaleleri sıkıştırır, derileri nazik olan- ların e alt kısımlarını kuv- vetlendi Çay — Yüz için faydalı ve tene kuvvet veren vasıtalardan biri de; koyu olarak vücude getirilmiş çaydır. Ön beş yaşından kırk yaşına kadar bütün kadınların yüz tenleri için fay- dalıdır. Hemen herkes bunu tereddüd- süz kullanabilir. Meselâ, yüzde hasıl olan siyah lekelere karşı yüzü evvelâ tabii sütle yıkayıp kurumağa bırakmak, ».. Mamafih gönül buya 9... — Çöl Güneşi filimindeki Afrikalı kadın, benim yanımda misafirdir. Ya- rım saat sonra gazeteciler geldiler, Ve benim olduğumu öğrenince çi ret ettiler — Şu li İde siz men Beykerin hakiki bir rakibisiniz ? Bu sualimin beklediği hakiki ce- vabı, kendisi değil, yine m mat- buatının yazılarile verdile Sevdiğim bir esmeri bulursam... — Jozefin Beyker Almanya'da idi. Ben de birinci sınıf barlarda çalışıyor. dum. Nedense bilmem Jozefin Beyker Berlinde ümit edilen sükseyi temin edemedi. — Sebebi? — Almanlar bir artistde güzellik- ten ziyade san'at ararlar. Berlindeki bu acıklı muvaffakıyetsizliği o üzerine Parise dönen ! Jozefin Beyker, beyaz Bunlardan çoğunu ucuzca kendiniz yapabilirsiniz. sonra çayla yıkamak pek faydalıdır. Çay yerine bazan gülsuyu da kulla- nılabilir. Saç merhemi Bademyağı yüz için olduğu kadar saçlar için de çok faydalıdır. Bademyağına birkaç damla lâvanta esansı karıştırıp bununla baş derisini uğmak ve sonra başı sıcak suya batırılmış havlu ile sıkıca sarmak, beş dakika durup iyi bir şampuvanla yıkamak faydalıdır. Her kuvaföre gi- dişte saçlara bu usulü tatbik etmek onlar için mükemmel bir ilâçtır. Bil. hassa Amerikalılar bademyağına ver. mekte oldukları ehemmiyet dolayisile saçlarını en iyi muhafaza etmiş mil- letlerdendirler. — Ee — - —a insanların sahnesinde çıplak danset meğe başladı.. ve bu suretle Pariste tutundu. Almanyanın “makyaj kralı, ismini verdikleri ve Hans Alsterin partöneri dedikleri Zehra Ahmedin, aşk hakkın- daki , düşüncelerini sordum. Zehra Ahmet: — Başımdan çok aşk maceraları geçti.” Hattâ” kazandığım paramın ço- ğunu! bu uğurda harcadım; fakat gön. lümün aradığı sevgiliyi henüz bulama- dım. Almanların ekserisi sarışındır- lar. — Daha iyi ya? — Ne iyisi.. Ben sarışın erkekleri hiç sevmem. — İstankulda istediğiniz kadar es- mer erkek vardır. Bu sözüm üzerine düşündü ve: — Daha şimdiden aşka tutulmak istemiyorum, Mamafih gönül buya |. Sevdiğim bir esmeri bulursam, Alman- yadan paramı getirtip burada bir aprt- man yaptırırım. Yirmi senelik sahne ve filim yorgunluğunu, sevgili vata- nımda, bir sevgili Türk erile gideri rim... ——— aa —