29 Ekim 1938 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 34

29 Ekim 1938 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 34

Yuva bahçesinden bir köşe N: sıcak3bir gündü ?,.. O kadar çok sıcağı ve sıcağın insanı bu derece fazla yaktığını bütün ömrümde ilk defa, ögün duymuştum, Buna, birde sabâhın sekizinden öğlenin on bir buçuğuna kadar ayakta kalmak inzimam edince, ne hale geldiğimi tahmin eylemek güç olmaz Isı am bahçe kapısından içeri. “Can kurtaran yok mu?,, manasın- di bir tehalükle atıldım. Hakikaten, burada can kurtaracak kimseler yoktu. Ne ufak, fakat sevimli bahçeden; ne de, merdivenlerini bahçedeki ağaçların gölgelediği okul binasından hiçbir ses gelmiyordu. Gündelikten, daha bir saat parası tasarruf edemediğim için vakti de bilmiyordum. 11,5 olduğunu hayli zaman evvel öğrenmiştim. De- mek, on ikiyi geçmiş?.. yorgun- dum. Kanapelerden birisi üzerine yı. gılip kalmışım. Aradan herhalde sekiz on dakika geçmişti. Sıcak ve yorgunluktan, kımıl- danacak halde değildim. İlk oturuş ha- linde, istifimi bozmadan bir hayale dal mış, tatlı tatlı düşünürken merdiven- lerden ince bir ses geldi; — Aaaa.. Bahçemizde bir adam var. Ve sesler ME çoğaldı, kabardı, yükseldi. Neden miniminiler tarafından bir irsi diye tutulmaktan mı korkmuştum, yoksa ? Hemen onları karşılıyarak direktörlerini sordum. Her birisi başka bir cevap veriyor, cake- timden çekerek hüviyetimi tahkik edi- yorlardı. Merdivenleri adımlarken düşünüyor- dum: Isı Yuva, üçle altı yaş arasındaki Yani e ku a acağı bir gl Böyle olduğu halde demindenberi de: değil ses, bir çıt ve fısıltı duyulmıyor- du. Demek, bir çatı altında toplanan yüzlerce minimini de susmasını bilir ve susturulabilirmiş ?.. Dudaklarımdan gayri ihtiyari şu kelimeler dökülüyor : - Ne yüksek bir muvaffakiyet ?... İsi yüva muessis ve Direktörü Bayan Mürşide SUNER “e Ben koridora dahil olurken, sağda çocuklar, deminki ağır sükütu giltikçe artan bir şiddetle yırtmıya devam edi- orlardı. Isı Yuvanın genç ve değerli mües sisi Bayan Mürşide Gi muhatabına daha ilk temasta, ne yüksek bir ka- biliyette ve enerji sahibi ln ade- ta telkin ediyor. Fedakâr ve kiymetli öğretmenimizin elde eylediği yüksek MERSİNDE, ÖRNE 15 Yılın Kültür Başarıları il Sİ Yalnız Mersinin değ ve muvaffak bir küli va, alâkalılardı Yaza, muyaffakiyet, esasen daha bahçe hı sından taşlığa ayak basınca kesi gösteriyor. Nitekim, ben de dahı saniyeler aynı hislerle mütehasşis ştum. 1930 Çapa mezunlarından olan Biyel Suner, bir sene Manisada kaldıktın bir müddet de Şişlide Yeni Tür Ana okulunu idare eyledikten sonra na dil de Mersine gelerek Isı Yuvayı tes İyor. diyor. Okul, Kuremit mahalleyi Ço ve harap bir bina dahilinde açılşığ lerden Talebe mevcudu altmıştır. Suneriniğ yan M şebbüsü ikinci yıl daha büyük bir nji” bete mazhar olduğu cihetle Yw başka bir mahallede daha müsait © binaya naklediliyor. İkinci ve üçü yıla ait talebe mevcudu da doksısti Dördüncü sene şimdiki modern bisi taşınıyor. Ve ana okulu ittihaz lebilmek şartlarım hemen tamamen $ iz bulunan bu yeni bina, Mersinin & gerli valisi Bay Rüknettin Nasuhioği nun delâletiyle Etili çocuklardan si teşekkil 37 mevcutlu birinci sınliğ açılıyor. Ve Ana okuluna devam « lerin sayısı yüzü buluyor. Dört öğr menin vazife aldığı bu 1938-1039 yılına ait talebe mevcudu ise |/8 * dır. ri Isı Yuva, Avrupa ana okullarsi tatbik edilen öğretme sistemlerini) duğu gibi almış. Üçle alti yaş arım daki yavrular mayi, kırmızı vejf WE z dördü giri Arkadaşımız Ali Enver Toksoy direktörü ©