1 Haziran 1939 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 10

1 Haziran 1939 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 10

m Meşhur Örkestira Şefi Seyirçilerden bir grup Ankara radyosu spikeri Faruk radyo okuyucularını takdim ediyor GAZİ TERBİYE ENSTİTÜSÜNÜN BAHAR BAYRAMINDA BİR KAÇ SAAT O“ tedrisatın öğretmen bakımın- an yezâne istinatgâhı olan Gazi Terbiye Enstitüsünün bahar bayramı yapacağını duyunca, bu geziye iştirâk- ten kendimi alamadım. Akşam üstü eve dönerken mecmu- am için edindiğim Malzeme ve duydu- ğum hazla bu isabetimi tekrarlıyordum. Otomobil Gazi orman çiftliğine doğ- ru yol alırken etrafı çınlatan, Kuş sesleri ovalara yayılır, İnsan bazan hayran olur bayılır. Yahud da Alnımızda bülgllirdin bir çelenk, Mura doğru can alan Türk oğluyuz. Seslerini duymamak imkânsızdı. O tomobili durdurup kafileye katılmak en iyi hareket olacaktı : Tabanvay en iyi nakil vasıtası- dır pi diyen genç muallim namze- dine hak vermek lâzım. Bilhassa böy- Maarif Vekili Hasan Ali Yücel, Direktör ve Öğretmenler Sofrada la bir kafilede ve böyle bir günde... ö — Başlıyor, başlıyor baylar, başlı: yor. Duyduk, duymadık dimen... Baş- lıyooor. Askere beş ya sivile 10 kuruş, Enstitülülere bedav — Ulan! söğüt dibinde salakin âşık- lar gibi oturacağına gel bizim yüksek beden eğitiminin (!) numaralarını sey- redelim. — Yarın Namık Beyin Türk tarihi imtihanında size yü Me pid eğiti- minin faydası olmiyac — Azizim, senin riyaziyen, tarihin, coğrafyan bana yiz gelir, Ben sadece neş'eden anlarım, Etrafımı da neş'eli görmek isterim. , Bilhassa böyle bir günde. Kalk ye- rinden. Arkadaşını oturduğu yerden zorla kaldırarak söğtüler arasında akordiyon- la kır şarkıları söyleyen talebe yığını" nın bulunduğu yere sürükledi. Yazan:- R. G. ARKIN Enstitünün gezisini duymuş olanlar da dahil olmak üzere yeniş bir kala: balık o nisbette geniş halka yapmış. Ortada beden şubesi muallimlerindan Bay İlyas Sınal var. Bütün seyircileri kahkahadan geçiriyor : — Sayın dinleyiciler, şimdi size An: kara radyosunu açıyoruz. Ankara rad yosundan naklettiğimiz Türk müziğini dinleteceğiz. Bilâhara bizim meşhur örkestramız icrayı ahenk edecektir, Spiker Faruk idaresinde : — Alo alo.. Burası Türkiye radyo: ları difiziyon posta Ankara ve Türkiye radyosu, Tulü mevç 31989, ve 99999 dur... Şimdi salon orkestramızın çaldığı muhtelif alafranga parçaları dinlediniz. İdare eden Necip Aşkun, Yakup Taş kın, Faruk Şaşkın ve Cemal Alışkındı. Enstitü müzik kısmı muallimlerinden olan Necip Aşkuna bakıyorum. Kahka- halarla gülüyor. Faruk devam ediyor. Yemekte Öğrelmenlerden Bir Gurup