22 Mayıs 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

22 Mayıs 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

YURTTA OLUP BİTENLER Osman Bölükbaşı Mecliste —Üçüncü - Adam C.M.P. Bölükbaşı Gurup Reisi C umhuriyet Halk Partisi, bütün muhalefet taktiği, hattâ strate- jisini yeniden gözden geçirmeğe — ha- zırlanırken, Cumhuriyetçi Millet Par- tisi Mecliste nihayet bir Gurup teşkil tu Osman Bölükbaşı, talıhsızdır 1946 da Demokrat saflarında mebus 1950'de Millet Partisin- olduğunda Gurup meyda- na getırememıştır Mechstekı teamül, bir Gurup teşkil tmek için mebusa ihtiyaç göster- inektedir, Işte bu üç mebusu, geçen teşril devrede Cumhuriyetçi — Millet artisi — ne de ondan evvel sadece Millet Partisi — bir araya getireme iniştir. Şimdi Parti, başında Osman Bölük- başı gibi yaman bir hatip — Sözlerinin keyfiyeti değil, soyleyış tarzı ve ko- laylığı bbakımından — olduğu — halde beş kişiyle temsil edilmektedir. — Bu, Bölükbaşı ya up adına istediği za- man söÖz almak ve istediği kadar ko- nuşmak imkânını verecekti. atibin, seçim kampanyası — bo- yunca Radyoda halk tarafından arını, — ufacık bir not suretiyle irticalen yaptığı düşünülürse, Adnan Mendere- sin bu devre Mecliste hayli söz duel- loşu yapacağı anlaşılır. İdare Mekanizma yeniden çalışıyor S eçimlerden 15 gün evvel hemen tamamiyle durmuş olan - tabit 10 mühim işler mevzuunda - devlet me- kanizması atalette bugüne kadar de- vam etmiştir. Gündelik işlerden baş- den ıkı hafta ıçınde de "Dur bakahm abine kurulsun da" di hele k un düşü cesıyle vekaletlerde muhım kararları meseleler de askıda bırakılmıştır. Tayin — listelerinden mühimi, Hariciye Vekâletinde — beklemektedir. Liste seçı mlerden vel hazırlanmış, fakat imzasına sıra gehnce beklemek tercih olunmuştur. Bu listeyle, Merkez deki memurlardan pek çoğu harice gönderilmektedir. alen, Harıcıye Vekâletinde mün- hal en cazip mevki Atlantik Pak- aimi Temsil- Fatin Rüştü Zorludan a- ti Teşkilâtı nezdindeki ciliğimizdir. bu payede olmadığından bazı zorluk- ların mevcut bulunduğu anlaşılmakta— dır. Paris gibi bir şehirde bir de mü- kellef köşke sahip bu temsilciliğe, üs- telik son derece tecrübeli bir diploma- tın getirilmesi zarureti de açıktır. Bır ihtimal, Fransa Büyük Elçimiz Num Menemencıloglunun bu aktıf Vazıfeye alınarak onu edilmek istenilen bır şahsıyetın ta— yınıdır Kabinenin kurulması şu gunlerde tahakkuk ettiğinden, mekanizmanın yeniden faalıyete geçmesıne intizar o- lunmaktadır. Mamafih k intizar rekmektedir z değil, ıktıdarları serbest seçimle edilen bütün — memleketlerde Devresi" bir atalet etmektedir. Bunun en son misali Birleşik Ame- rikada ortaya çıkmıştır. Başkan se- çimlerinin arefesi ile Eisenhower'in ik- tidarı alışı arasındaki zaman, kabine- nin tam manasiyle boş geçmiştir. Modelimiz Amerika olduğuna göre... "Seçim devrine tekabül AKİS 22 Mayıs 1954