22 Mayıs 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

22 Mayıs 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

nın en iyi güreşçileri olmasına rağmen bir şampiyonluk beklemekteyiz. Ah, bir parça daha çabuk olabilse idi. Âdil — Atan Yağlı güreşin ustalıkları ile minder artık birleştirmiş bulunuyor. Kuvvet ve tecrübesi de var. Zaman za- man umulmadık mağlübiyetlere uğra- masının sebebi, müsabakalara hep ay- ni formda ve tam hazırlıklı çıkamamış Bu sıralarda iyi bir form . Kusurunu kapatır ve mü- idaresini başarabi- lirse dereceye girebilir. İrfan — Atan Son rakiplerine senelerde bir hayli irileşti ve cüsse itibariyle ve pehlivan bir eleman. Yalnız biraz monoton bir gü- reş tarzı var. Evvelce bir hayli terlet- tiği rakipleri karşısında nefesine iti- mat ile güreşirse onu dömifinallerde görebiliriz. T. Ü. Futbol Futbol 1likleri tehlikesinde u sene İstanbul profesyonel ve amatör birinci küme maçlarının tamamlanmaması büyük bir ihtimal dahilindedir. Bunun en büyük âmili : Halbuki İstanbulda ) d yarıda kalmak futbol sahası futbol alam — mevcuttur; fakat yanlış bir düşünce tarzı ve fena organizasyon bu sekiz futbol meydanını İstanbula gayri kâfi kılmaktadır, hem de bazan haftada beş gün müsabaka yapıldığı halde Bir taraftan teşkilât, diğer taraftan kulüpler stad mefhumunu yanlış anla- Bir stadyum inşası karar laştırılırken her şeyden evvel muaz- m beton tribünler, zarif tribün dam- arı, mermer sütunlar, yaldızlı şahane kapılar akla gelmektedir. Halbuki bi rinci plânda gözönünde tutulacak nok- ta futbol oynanacak sahanın ta ken- disidir. Bunun tanzim edilm için ve nmuş, bu ise miz böğrümüzde maç yapamadan kalı- yoruz. Bugün dünyanın hiçbir tarafında meydana gelecek, şatafatlı, lüks tri- ılmamaktadır. Olimpik stadlarda bile birinci plânda sahanın ve pistin mükemmelliği, — sporcuların soyunma ve istirahat yerleri, sıhhi te- çarelerı aranmakta ır. AKİS 22 Mayıs 1954 İstanbulun Mithatpaşa Stadı bu günkü ihtiyaçlar karşısında bir lüks gibi kalmaktadır. Aynı masraflar da- ya mâkul bir şekilde yapılmak şartiyle pekâlâ daha büyük ve sporcular için daha elverişli — bir stad yapılabilirdi. Birer stada sahip olmak üzere çalışan kulüplerimizin de aynı yoldan yürü- yerek esas gayeden uzaklaştıkları ve bu yüzden giriştikleri inşaat işini bir türlü ikmal edemedikleri de gözönün- dedir Bu gün, bütün kıyametin üzerinde koptuğu Mithatpaşa Stadı İstanbulun 1htıyaçlar1na gayri kâfidir. Bir şehırde stad inşa edilirken nüfusun yüzde | hesaplanarak şehir stadı yapılır. lslan— bula da yüzbin demiyelim ama, yetmiş beş binlik bir stad lâzımdır. Her sene Mithatpaşa stadının ufaklığından maç rılan i- Futbol Yoksa Serbest Güreş mi? büyük bir stadın inşa masrafı için çok şey ifade eder. İş, büyük müsabakalar için bir fek muazzam stad yapmakla bitmez. Bu gün İstanbulda tescil edilmiş kulüp a- dedi yetmişi bulmuştur. Bunlara mü- sabaka imkânını — vermek için ufak semt stadlarına ihtiyaç vardır ç yapı- Tribünler teferruattan olmalıdır. Basit anfiler ve hattâ portatif tribünler ihtiyacı pekâ- lâ karşılar. Dünyanın her yerinde bu ufak semt sahaları kuluplerın hem an- hem bu hale gelecek nice arsalar mevcut- tur. SPOR ÂLEMİNDE Stad ve saha işini bu şekilde ele al- madıkça İstanbulun futbol dâvası hal- ledilemez. T.Ü. At yarışları Bu Senenin Hususiyeti Memlekettmizde yirmi beş nberi resmi koşular tertıplıyo- ruz, ılk defa Devlet haralarında baş- layan yetiştiricilik de hususi teşebbüs- lerin sırf yarış atı elövajına hız ver- meleri neticesini doğurmuştur. Bunun haricinde, koşuların mühim bir husu- siyeti dah var: Bahsimüşterek! Beynelmilel yarış nizamlarında, yarışların esasını teşkıl den bu iki - bırbırınden na ayrı olarak mutalea edılır Fakat miyetle hipodromları dolduran halk organizatörlerin bu iddialarına kulak asmaz! Onlar için at yarışları bir bü- tündür. İçinden at sahibi, yetiştirici, at, cokey, bakıcı, bahsımuşterek ko- miserler, cokey kulüp, şu, bu diye bir ayırma yapılamaz. Bunların hepsı bir- birine bağlı, birbirinin tamam Bu derin münakaşayı şımdılık bu- rada keselim. Gelelim bizim koşuları- mızın bugünkü haline: 1953 yazında İstanbul koşularının ortalarına gelindiğinde, uzun zamandır intizar edilen, <<Türkiye At Yarışları unu», Büyük let Meclisinden 1950 de kurula Jokey Ku- n geçen müddet zar- fında hareketsiz kalmış, binnetice ka- nunun çıkması ile yükleneceği vazife- lere hazırlanamamıştır. Kanun hükümlerine göre, Türkiye hudutları — dahilinde at yarışları ve bahsimüşterek tertiplemek hakkı Ta- rım Vekâletine veriliyordu. Tarım Ve- kâleti de bu haklarını isterse, gayesı atçılık ve yarışçıhk olan menâfii u- mumiyeyi hadim cemiyete 20.30 sene müddetle devredebilecekti. leketimizde de bu şartları haiz tek teşekkül Jokey Kulübü olduğuna mdi, bütün dünyada olduğu gibi, şey 1stenılen ve muvafık şekilde cere- . 1954 senesi Jokey Kulübünün la müşkiller çıktı, ötedenberi bütçesinin gelir kısmına kabarık bir yekün ilâve ettiği içi meselâ Ankara Muhasebei Hususiyesi at yarışları ter- tip etmek hakkının elinden alınmış ol- masına hiç de memnun görünmedi. 1953 de 14 haftalık Sonbahar koşulan için 45bin liraya kiraya verdiği hipod- rom için bu sene 8haftalık ilkbahar da dahil olmak üzere Jokey Kulübünden 250 bin lira talep etti. Ayrıca hipod- rom tesislerinin kurulmuş olduğu ara- zi de Belediyenin malı imiş! Tabii Be- lediye de ayrıca para istiyordu. Bu kadar kira verilemeyince az daha An- kara ilkbahar koşuları yapılamıyacak- . Henüz durum katiyet — kesbetmiş 31