22 Mayıs 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

22 Mayıs 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

SPOR ALEMİNDE değildir. Jokey Kulübü idari bazı müşkülleri le uğraşırken, maalesef müstakil — ve tatminkâr olmayan bir komisyon teş- kil ederek, 1954 senesinin resmi prog- arı rin arttırılması takdire değer bir baş- langıçtır Bu yılkı koşulara nispeten az atın iştirak — edeceğinden — korkuluyordu. Geçen sene Ingılız sınıfında pek ço arızalananlar olmuştu. Programdaki hafif genişleme ve tenevvü ile bilhas- sa ikramiyelerin artmış bulunması bir takım yenı atçıların ve atların toplan- lesinin programlaştırmasından ve lü- zumlu muamelelerin peşini kovala- maktan elbette vazgeçilmemelidir. At yarışlarının organizasyon, idari elemanlar - ve yetiştiriciler bakımın pek çok davaları var. Bunları pey- derpey ele alacağız. Duyulmamış Haberler 19 Mayıs stadının daha fazla seyir- alması için tadil edileceği haberi uzerıne İstanbulun büyük kulüpleri esasen natamam bulunan Mithat- paşa stadında da bir tadilât yapı- larak stadın 40 bin kişilik hale so- kulması için teşebbüslere — giriş- mişlerdir. Müsabakaların ehemmiyetine göre uzun veya kısa kamplar yapan bü- yük kulupler teşkılatın da her se- ne milli ta ampları için bir hayli masraf ettıgını nazarı itibare alarak gelecek sene daimi bir kamp yeri tesis etmeyi düşünmektedir- ler N Mıllı takım ve Galatasarayın kapta- urgay da evlendi. Bundan son- ra ciddi bir aıle reısı olarak idman- larında daha fazla gayret sarfedece- ğini soyleyen Turgay doğacak ilk erkek çocuğuna Gündüz adını ve- receğini 1lave etmektedır Hatırlar- da olduğu üzere Galatasaraylı Na- ci Özkaya da ilk erkek evlâdına * Gündüz adını vermişti. Kendi şehirlerinde lik maçlarını bitiren birçok futbolcu — bu sırada Ist nbulda bulunmaktadır. yük kulüplerden birine iyi şart- lar ile transfer edebilmek için her gün bir kulübün antrenmanında bulunmaktadır Bu hafta orta çap- ta bir kulübpümüz antrenmanında bu namzet futbolculardan müteşek- kü bir takımla prefesyonel takımını çalıştırmıştır. Vefa Kaptanı Galıbın bu sene fut. olü tamamen bırakacağı ve mev- sim başında Ingıltereye giderek an- trenör kurslarım takip edeceği sÖy- lenmektedir. Bu haber üzerine Ga- lip gulumsıyerek şu cevabı vermiş- tir: "İngiltereye kurs talebesi de- ğil, futbolcu olarak gitmeyi tercih ederim." Galatasaray kulübünün mevsim so- nunda yasları ilerlemiş bazı profes- yonel oyuncularını kulüpte amatör futbolcu gibi çalışmak veya başka bir kulübe transfer —etmekte ser- best bırakacağı bildirilmektedir. İngilterede At Yarışı Bu resim Sanat sayfasına girebilirdi AKİS 22 Mays 1954