26 Haziran 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

26 Haziran 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

ASKERLİK SAHASINDA. B 52 Amerikan bombardıman tayyaresi Yirminci asrın Dev azmanı leri tabiidir. Bu suretle, doğu - batı stratejik durumunda mühim bir deği- şilik oluyor demektir. Çünkü batının atom ve hidrojen bombalariyle taarru- za uğramak imkânları çoğalmış bulu- nuyor. Amerikan bombardıman tayyareleri A merikalılar, gerek kendi memleket- lerine gerekse NATO devletlerin- den herhangi birisine vâki olacak bir tecavüze karşı ilk silâh olarak bom- bardıman tayyarelerini kullanacakla- rını, salahiyetli şahıslar — vasıtasiyle dun a umumi efkârına açıklamış bu- lunuyorlar Uzun menzilli bombardıman tayya- releri zamanımızın birinci sınıf harp vasıtalarıdır. Çünkü en yeni silâhlar sayılan atom ve hidrojen bombalarını en müessir surette kullanabılmek için uzak mesafelere gidip dönebilecek bü- yük, bombardıman tayyarelerıne ihti- yaç vardır. Bu maksatla gerek Ameri- hiçbir fayda hâsıl olmaz. Bir defa kuvvetler harekete gelmiştir; arka- larından yeni kuvvetler hazırlan- maktadır. Muvazaa ile bunların önü- ne geçilmez. Her taviz arkasından da- ha büyük bir tavize yol açar. Hür dünyanın müdafaası için as- keri ittifaklar — yapılmıştır. — Fakat bu mekanizmaların harekete geçme- si için klâsik şekilde bir harbin zu- huru lâzımdır. Böyle bir harp bel- ki de beklenilen zamanda hiç çık- mayacaktır. İspanyada, Yunanistan- 28 kalılar gerek Ruslar bu gibi tayyarele- ri tekemmül ettirmeğe ve bunlardan büyük sayıda yapmağa ehemmiyet ve- riyorlar. Amerikalıların en son model uzak tayyaresidir. jet motörü olup hareket siası 6000 mildir. Sürati saate 600 milden fazladır. Mu- harebe vazifesiyle hareket halinde, ya- ni akaryakıt ve bombalarını tamam al- dığı zaman, 175 ton Zamanımızın en kudretlı bombardı- man tayyaresi olan (B.52) lerden he- nüz harbe hazır kıtalar teşkil edilmiş değildir. Bahriye Türkiyeye denizaltı gemisi verilecek A merikanın Hammerhead ve Gui- tarro denizaltı gemileri modernize edilmek üzere tersaneye gönderilmiş- tir. Bu gemiler Türkiyeye verilecek- da, Korede ve Hindicimde olduğu gibi harp yeni bir şekilde yapılıyor. Asıl muharipler perde arkasında ka- lıyor. Hür dünyanın müdafaa organi- zasyonunda en mühim noksan bu şekildeki — tecavüzlere karşı muessır surette hareket edebılecek bir mü: terek sevk ve idarı mekanizması kurulamamış olmasıdır. Daha çok vakit kaybedilmeden bu eksik gide- rilmelidir. Yoksa, NATO başkuman- danlığının harekete geçmesine — lü- zum kalmadan hür duaya muazzam kayıplara uğrayabilir. tir. 'nı şekılde karşılıklı yardım programı geregınce İtalyaya da iki de- nizaltı gemisi, tamir edilerek verile çektir. Almanya Şarki Almanya Ordusu R uslar mütemadiyen Almanyanın si- lâhlanmasına muhalefet ederken di- ğer taraftan kendileri Şarki Almanya- da "bir Kızıl Alman Ordusu" mey- dana getirmişlerdir. Çeşitli kaynakların haber verdiğine göre Şarki Almanyanın ordusu 1954 yazında şu mevcudları bulacaktır: 1 Kara kuvvetleri 30000 Hava kuvvetleri 10.000 Bahriye 10.000 Bu orduda 1.500 den fazla tank ve 1.700 top vardır. Bahriyenin 50 gemisi hava kuvvetinin de yüze yakın tayya- teşkilâttan başka, gene l silâhli kuvvet olarak ayrıca şunlar vardır: Emniyet muhafızları 10.000 İçişleri Vekâleti emniyet ıtaları. 10.000 Hudut polisi 30.000 Nakliyat polisi 10.000 Fabrikalar muhafızları 40.000 Asayiş polisi 75 000 Yardımcı polis 30 000 ark emniyet muhafızları 9.000 Yekün 214.000 Kızıl ordunun gerçek kuvvetini 200.000 olarak kabul etmek mümkün- dür. Hazır yedek miktarı 130.000 ve seferberlikte çağırılacak yetişmiş ye- dek miktarı da 400.000 kişidir. AKİS. 26 HAZİRAN 1954