26 Haziran 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

26 Haziran 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

SPORALEMİNDE ricinde de ilâve yarış tertip edecekleri- ni haber aldık. Bu defa gene aynı ha- taları bile bile tekrar etmeyeceklerini ümit etmek isteriz. Istanbulda — oyuna rağbet fazladır Her türlü ihmal ve hatalara karşı bu yüzden ekıyndhşetl olur Bu vaziyeti gayet iyi bildikleri halde şahısların menfaat politikası yuzunden muşkullere üştükleri ekseriya vaki. dır. Neticede, at yarışlarının haysıyet ve nezahatıne halel gelmekten başka bir şey olmuyor. O kimseler ise işleri- ni yürütmekte, — hırs alışkanlık veya bılgısızlıkten doğan isteklerini tatbik veya ettirmekte berdevamdır. Inşaallah bu sene, bir istisna teşkil C.K. Golf Mınyatur saha ç gencin şahsi teşebbüsü ile An- kara, Türkiyede ilk defa olmak ü- zere, bir Minyatür Golf sahası kazan- dı. Avrupa ve bilhassa Amerikada bü- yük bir rağbet gören bu oyun bizde pek çok kimseye yabancı olsa gerek. Fakat insan bu oyuna kendini bir kere mı, bir daha kurtulamıyor. Üç gencimiz, Bahçelievlerde dukları bu zevkli Minyatür İşletmeler Vekili Prof. Fethi Çelikba- şın himayesinde samimi bir toplantı ile açtılar. Aralarında Çalışma Vekili Hayrettin Erkmen, Adalet Vekili Os- man Şevki Çiçekdağ, mebuslar ve se- faret mensubihi bulunan 300'e yakın seçkin — davetlinin hazır bulunduğu bu açılış merasiminde Prof. Çelikbaş bir konuşma yaparak memleketimizin muhtaç olduğu bu gibi teşebbüslerin faydasına işaret etti. Bilhassa gençle- rimizi avarelikten kurtarma bakımın- dan bu gibi sporların ehemmiyetini belirtti Prof. Çelikbaş her ne kadar gülerek "hiç bilmediğim bu oyunu ilk sopayı vurmakla — açıyorum" dediyse de bu ilk vuruş hiç de acemi vurusu olmadı. Pırıl pırıl elektriklerin altında oy- nanan oyun hakikaten çok hoş! Bil- hassa yazın Ankaranın sıcak ve bunal- tıcı gecelerinde açık havada — oynan- masına doyum olmıyacağı muhakkak. Adından da anlaşılacağı gibi bu u- facık golf sahasında tam on sekiz tane sına hiç sebep yok. Zira küçük beton pistlerin etrafına çevrilmiş tahtalar to- 34 Çelikbaşın —ilk — vuruşu Bir Usta Vuruşuymuş pun istikametini bulmasına çok yar- dım ediyor. Bu oyunun diğer bir hu- susiyeti de bunu her yaşta insanın oynayabilmesidir. Sabahtan akşama kadar evinde kapalı olan veya bir yı- ğın dosyanın arasında kafası perişan hale gelen bir insanın açık havada tam mânasile dınlenebılmesı için hakika- ten çok iyi düşünü Bu oyunu ilk defa memleketımıze getiren ve bizlere tanıtan bu üç genci takdir kadar onlara ayrıca teşekkür de Amatör Golfcu Marifet Topu deliğe sokmaktır etmeliyiz. Zira böyle bir epimize —Türkiyede artı tavla oynamak gibi iptidai vakit ge- çirme usullerinin tatminkâr olmadığını ve medeni eğlencelerin bir ihtiyâç ha- line gelmiş oldugunu ispat etmişler- ir. Bunun mânasına gelince, içtimait sevıyemızın hissedilir surette, yüksel- miş olmasıdır ki bu da halkımızın me- deni istikbali bakımından bir delilidir. teşebbüsle hvede Duyulmamış haberler * Vefalılar bu sene kadrolarına alma- yı düşündükleri genç futbolcuları seçmek için faaliyete geçmişlerdir. Bir İzmirli . Vefalı idarecinin İz- mir bölgesinde bazı oyuncularla te- masa geçdiği bildirilmektedir. Büyük kulüpler yeni spor şubeleri kurmak için faaliyete geçmışlerdır Beşiktaştan — sonra bah ve Galatasaray güreş şubesi, Beşıktş kulübü ise bir basketbol şubesi caklardır. Beşiktlaşın basketbol ta— kımını bizzat milli basketbolcu Sad- ri Usoğlu çalıştıracaktır. Bundan evvelki federasyon başkan- lığı sırasında, İngiltereye iki an- trenör göndererek antrenör kur- sunda yetişmesine karar vermiş bu- lunan futbol federasyonu başkanı- nın bu meseleyi ele alacağı haber verilmektedir. Bu iki antrenörün Adaletli Küçük Halil, Galatasaray- l1i Gündüz Kılıç, Fenerbahçeh Sab- ri Kiraz, Kasımpaşalı Eşref Bilgiç arasmda seçilmesi muhtemeldir. Futbol mevsimi kapanmadan trans- fer dedikoduları — başlamış bulun. maktadır. Beşiktaş kulübünün bu sene kadrosuna birinci sınıf beş o- yuncu alacağı ve bunların hiçbiri- nin Istanbullu olmadığı ısrarla söy- lenmekte Mıthatpaşa stadında yaz aylarında gece maçları için lüzumlu — tesisat masrafları kulüpler tarafından he- saplanmaktadır Masraflar az oldu- ğu ve saha durumu müsait bulun- dugu takdirde bütün hususi karşı- laşmalar geceleri yapılacaktır. Geçen sene spor yazarları ile yap- tıkları maçı kaybeden perde ve sah- ne sanatkârları matbuat takımının kaptanı Cihat Arman ile temasa ge- çerek bu mevsim sonunda, en kıy- metli elemanları turneye çıkmadan bir rövanş maçı istemişlerdir, Basketbol için transfer gayretlerı başlamış bulunuyor, Fenerbahçe i- darecileri bu şubede görülen büyük gayret üzerine harekete geçmışler ve söylenene bakılırsa, diğer üç büyük kulüpten en az bırer oyuncu ile mutabık kalmışlardır. * Fenerbaçe Kulübü Başkanı Bediit Yazıcıoğlu bir Avrupa — seyahatine çıkmış bulunuyor. Fenerbahçe ku- lübü ile alâkalı kimseler başkanın İtalyadan oyuncu transfer edeceği hakkındaki rivayetleri yarım ağızla tekzip etmektedirler. * * * * * * AKİS. 26 HAZİRAN 1954