28 Ağustos 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

28 Ağustos 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

Sceba idi. De Gasperi, memleketini güvendiği ellere bırakmış olmanın hu- akat Avrupa için beslediği ümitlerin — gerçekleştiğini göremeden olmuştur Savunma topluluğunun hâlâ kurula- madığı şu buhranlı devrede bütün ba- tı dünyası, onun siyaset âleminde bı- raktığı derin boşluğu hissedecektir Almanya Alles Für Deutachland?.. A lmanya'nın her ne şekilde olurla olsun, silâhlanması ihtimali karşı- sında Fransa'nın duyduğu korku ne- den son zamanlarda artmıştır? Bunda hiç şüphesiz, Almanya'da eski Nazilerin günden güne itibar ka- zandıklarına dair çıkan ve gitgide kuv- vetlenen söylentiler başlıca rolü oyna- maktadır Bıldırıldıgıne göre, Ruhr bölgesin- eki B. çelik fabrikaları, «hâtı- ra» olarak Amerıkalılara satılmak Ü- zere, vaktiyle S. S. birliği mensupları- kamalardan imale amaların üstüne bi- rer s asti'k , ve «Alles für Deutsch- land», (Herşey Almanya için» sözleri hâk lmektedir Bu, aslında, Amerikalılardan para almak için duşunul üş) masum bir te- şebbüs olabilir: «Hâtıra» olarak — dış piyasaya çıkarılan bu kamaların, gizli maksatlarla yapılan imalâtı maskele— mek için düşünülmüş olduğu yolunda tahminler varsa, bu tahminlerin yersiz kuruntulardan 1baret olduğu ileri sürü lebilir. Fakat bu kamalar, ve üzerlerindeki yazılarla svastikalar, bir sembol olarak bile, kuruntulu kimseleri rahatsız et- se gerektir. Hele, Almanya'da Naziliğin yeniden kuvvet kazanmakta olduğu düşüncesi- ni kuvvetlendirebilecek daha usbet işaretler de varsa, sva: kalı ve “Alles für Deutschland l ka— işaretlerin on başında, Şansölye Konrad Adenauwer'in şimdiki kabine listesi gösterilmektedir. İddia — edildiğine göre, bu kabineye, birçok eski Naziler alınmıştır Bu a- rada verilen isimler şunları * Dr. Gerhard Schroeder İçişleri Bakanı. 1934 te Nazi Partisine, sonra . S. kuvvetlerine girmiştir. * Dr. Theodor Oberlpnder: Mülte- ciler Bakanı. 1933 te Nazi Partisine gırmış, S. S. Binbaşılığına yükselmiş- * Waldemar Kraft: Devlet Bakanı. Eski S S. Binbaşılarından. Victor Preusker: İskân Bakanı. Irkçılık konusunda araştırmalar yap- e S. S irliklerine bu konuda ders Vermıştır Naziler zamanında, Vi- yana ve Berlin'de Yahudi mal ve mül- künü müsadere için kendilerine yetki verilmiş olan Naziler dendir. * Dr Hans Globke: Dışişleri Baka- . Nazilerin Nüremberg ırk kanunla- DÜNYADAOLUPBİTENLER Almanyada sedir. Bunların dışında, 300 den fazla as. ker teşkilâtı kurulmuştur. Bunlar her hafta toplantılar tertiplemektedirler. d münden kurtulduktan son ra geçenlerde serbest bırakılan Nazi Mareşallerinden Albert Kesserling, ay- nı mahiyetteki <«Stahlhelm» teşkilâtı- nın başkanıdır. Rivayete göre bir top- lantıda, «düşünce tarzımızı demokra- tik prensıplere göre değiştirecekmişiz: Boyle şeyi benim aklım almaz» demiş- <<Nazılerı Tasfiye Hareketinden Za- rar Görenler» adı altında yeni kurulan bir teşekkül, tasfiye hareketi sıra- sında <«haksız» cezalara çarpılanlar i- çin tazminat talep edecektir. Bu te- şebbüstem faydalanmayı ümit eden 3 milyon eski Nazi bulunduğu bildiril- mektedir. —Ayni teşekkül, bu «mağ- dur» eski Nazilere bütün medeni hak- larının 1adesını saglamak için de gay- ret sarfedec Bu ve bunlara benzer işaretlerin yanısıra, Batı manya'da, ordu kurulur kurulmaz Almanya'nın bır leşmesini silâh kullanarak sağlamak i- çin harekete geçilmesi fikrinin günden güne kuvvet kazandığı iddia edilmek- tedir Bu arada hemen hiç kimse Dr. Konrad Adenauer'in Naziliği yeniden diriltmek taraftarı olduğu, demokrasi- ye içten inanmadığı yolunda bir kana- at beslememektedır Fakat — Ade- nauer'in de Almanya'yı, silâhla da olsa birleştirme umıdını beslediğine, ve et- rafını alan eski Nazilerden, bundan rının izahnamesini kaleme alan kim- böyle, 1stese bile kolay kolay kurtula- AKİS. 28 AĞUSTOS 1954 nazizmle alay Şaka derken ... mıyacagına inananlar pek çoktur. Büt n bunlar hesaba katılacak o lursa, belkı Fransızların duyduğu en dışeler yersız sayılam, atı Almanyada bugün ger çekten boyle bir çığır açılmışsa bun dan en çok Fransa'ma sorumlu olduğu da kolay kolay inkâr edilemese ge rektir. Fransa, Batı Almanya realitesini yıllarca gözünü yummak istemiş, Ba tı Almanya'nın potansiyel kuvvetlerin baskı altında tutmakla, bu kuvvetleri ünün birinde, hem de tazyikten bu nalmış bir şekılde patlak verebılecegı ni aklına getirmek istememiştir. Eğer Fransa, Avrupa savunma top- endisi - iç daha büyük bır tehlıke halıne gelece- ğine şüphe yoktur. toplulugunun kurulması ümitleri ortadan kalkarsa, Amerik: ederal — Almanya'yı kendı başına - si- lahlandırmak Zorunda kalacağım sak- lamamakt Avrupa savunma toplulugunun dışında sılahlanacak bir Almanya da hiç şüphesiz, elindeki kuvvetı dıledıgı yönde kullanma imkânlarına sahip o laçaktır. Dr. Otto John hâdises Almanya daki ikan ve İngiliz istih- barat teşkılatlarının belki en heyecan- li günü idi. — Ellerindeki çeşitli gizli imkânlarla, Doğudaki ajanlarına — ha- herler, şifreler yolluyor, derhal saklan- malarını, izlerini kaybettirmelerini ve 15