28 Ağustos 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

28 Ağustos 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

SPOR lel amatör yüzme federasyonunun aldı- halen dunyada birincisi olarak kabul edilen İtalya'nın Torina şehrindeki pisinde tertiplenen bu —müsabakalar çok alâka uyandır- maktadır. 31 Ağustos tarihinden 5 eylül tari- hine kadar devam edecek olan Avru- pa yüzde şampiyonasında bilhassa baş- ta Macaristan, FFransa olmak üzere kuvvetleri evvelce bilinen devler mü- cadelesı bir haylı çetin geçecektir. nemi sarihtir. Bu itibarla bilhassa bu havuza büyük kıymet veren İtalya- nın binlerce açık ve kapalı yüzme, atla ma havuzuna malik bulunduğu ve her birinde sanat bakımından diğerlerine faik hususiyetleri olduğu nazarı itiba- ra alınınca 1954 Avrupa şampiyonası- nın organizatörlüğü vazifesini üzerine alan İtalya'nın bu mevzudaki hassasi- yeti kendiliğinden ortaya çıkmış olur. emen itiraf edelim ki bizim ciyerin- Hde münakaşa edilecek, yok o havuz da, yok bu havuzda musabaka edelım diye işi rekabete tek kapalı bir yüzme havuzumuz yok- tertip köy'ündeki Lido plâjındaki otel havu- , Ankara Bahçeler Müdürlüğün- dekı su birikintisi yüzme havuzu diye mecburiyetinde — kalınmazsa, memleketimizde ilâçlık tek bir acık veya kapalı yüzme havuzu yoktur. Bu gün bilmecburiye müsabakalar tertip ettiğimiz bu havuzlar Çukurbostan'da- ki, Yedikule'deki, Ayrancı ve Çincin bağlarındaki beygirin dönerek doldur- çelerine yakın neticeler almış olmamız Okuyucu C umhurbaşkanı bir açış töreni için küçük Mantbrıson şehrinle giderken bir delılık buhranı i- Paul — Deschan cinde — kendini — sabahleyin husust tre- nin penceresinden attığı gün — Paris Midi feci şekilde «çarpılmıştı» Bir hat bekçisi sırtında — pijama, — ayakları çıplak yerde — yatan devlet reı'sı'nı' teş- his ettiği sırada resmi programa — dayanarak Parıslılere kemali sükunetle haberi veriyordu: «Cum- hurbaşkanı P — Deschanel, Montbrison- da mahallit erkân tarafından karşılan- di — Küçük bir kız elındekı buketi - bas. kana takdim edin "hoş niz” — der- ken - bir. bando Marseıllaıseı çalıyordu. Son — kafile..." mecmuanızın 25 sayı, 19 say:- Şfasında — «Fuarlar» başlığı altındaki 5.7 nci satırlar - bana, ierre — Lazareffin «Dernie edition» adlı kitabındaki bu Jıkrayı — hatırlattı. üngör Uras - Ankara Dergımzın ll sayısında Turk Dıl nim <<Ekserıyet 206 kışı istiyor, ha 206 olmuş, ha 105; fark göremiyorum» de- diğim yazılmıştır. Kurultay tutanakla- rı benim böyle bir hezeyanda bulun- madığımı açıkça gösterir. Gene aynı yazıda Türk Düşüncesi Dergisinin ida- rehane masrafım da Dil Kurumunun karşıladığı iddia edilmiştir, ki bu da doğru değildir; Dil Kurumunun İs- tanbul Bürosu, Türk Düşüncesi Der- gisinin işgal ettiği apartman dairesinin yalnız bir odasındadır ve buraya Ö- netim kurulu karariyle ayda 70 lira verilmiştir. Peyami Safa - İstanbul KİS'i çıktığı gundenberı muntazam olarak alırım — Bazı ufak tefek noksanı lıklarına — rağmen ılerısı için — ümit Yüzme Manşı da geçebiliyoruz Mektupları bunları iyi nıyete yarar— basın âleminde hissedilen etmekte olduğumdan cCMud: Ş nuksanlıgı olduğunu devam sayısının ile sayfa- i beni bu yazmak — mecburiyetinde bu Decmuanın — baş tarafında (Sevgılı AKİS Okuyucuları) — adlı — sütununda kapak resimleri için — hangi hususların nazarı itibare alınmakta olduğunu — ev- velce anlatmış ve bilhassa kapağa — res- mi konacak kimsenin o haftanın en mühim — hâdiselerinin kahramanı yani popüleri olması lâzım geleceğini belirt mistiniz en de mecmuanın adı ın- daki üÜç harflik gayeye bakarak bunu kendi zaviyemden — tasvip etmiştii Fa- at 15 sayısında çıkan Sayın Belgin Doruk*a ait resmin intişar etmesiyle bu — maksattan inhiraf etmek kararına adım atmış — olduğunuz — anlaşılmaktadır Ben böyle anladım. Kapağa bir kadı- nın konmasına muhalif değilim An- cak o0 kadının ilân ettiğiniz. maksada intibak etmesi şartiyle Şayet — piyasa- da mevcut birçok mecmuanın yaptığı kapağını — bir mecburiyetinde bu mecmu- kapağına gibi — mecmuanızın resmıyle süslemek niz 0 zaman ben size ayı çıkaranlara çıplak artist resımlerı erecatını — değiştirmenizi ederim ki bu şekilde gayeye çok hizmet etmiş olursunuz. — Ben aldığım gibi her gün tavsiye daha mecmuanızı yat ve ) 'aki, ederim. en son hafta zarfında Belgin Doruk'u — ilân — ettiğiniz. — gaye muvacehesinde populer olduğunu — gö- remedim — Şayet bir yıldönümü — kutlu- 'amak buna kâfi geliyorsa 0 — zama, tenkitlerim dolayısiyle sizlerden — özür dilerim Bahusus e Doru, bu haftanın kahramanı değildir Geçmiş) haftaların belki kahramanı olabilir. O man, bundan evvel: bu — sayınız - için kapağınızın meselâ: Temyiz âzalığına seçilen 1 hukukçumuzun, eza Türkiye'nin Naytingeyl'i Hemşire — Sa- Jiye hanımın, teklifi — dolayısile — mebus Nazlı ar'ın resimlerinin — intizarı gerekirdi Hattâ en bunu bekledim bile Diğer taraftan bu sayfanın bir ka dından e nın hakikt kah- ramanı Man. gecen Murat Güler'in süslemesi — icap ederdı ve bu bir aktüa- lite mecmuası için de şarttı Netice — olarak şunu arzetmek iste- rim — ki mecmua üzerinde — oynarken hissiyata hâkim — olmayı ve haftanın kahramanlarını ve — hâdiselerini dah, iyi Süzı süzğeçten geçirmeyi evvelki nesrıyatınızla muvazi — olarak bir edinmelisiniz. Yoksa az bir ihmal — ve ezginlik — sizleri zararlı — ve biz okuyucuları -da tülü — kılar Mazhar Bayraktar - İzmit AKİS, 28 AĞUSTOS 1954