28 Ağustos 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

28 Ağustos 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

ASKERLİK Soğuk harp İçinde bulunduğumuz hâl S oğuk harp, sinir harbi, psikolojik harp gibi tabirler ikinci dunya har- binin yaydığı harp tabirleridir ki hiç birisinin hudut ve mahiyeti sarih ola- rak belirtilmiş değildir ve ekseriya da birbirine karıştırılırlar Bugün, ne har- benzeyen yaşadıgımız i 1- bir komünist emperyalızmi ler bu gayeye varmak için komünist olmayan bütün dünya ile harp haline girmişlerdir. Bu har nur ve ekserıya birkaç çeşitte birletti— rilir. Komünist devletlerle geri an devletler arasınd açıkça ve butun si- lâhlı kuvvetlerin kullanılmasını gerek- tiren bir o çıkıncaya kadar bugün- kü şekılde soguk harp devam edecek- tir. Soğuk harp bir üçüncü dünya harbini hazırlamakta ve o harpte si- lâhla yapılacak işlerin mümkün oldu- ğu kadar çogunu bu sözde barış zama- nında bitirmek sayesine tevcih edil- miş bulunmaktadır. 945 den 1954 yılına kadar soğuk harp komünist taraf için muvaffa- kiyetli olmuştur. Baltık'ta, Şarkt Av- rupa'da, Balkanlarda ve Asya'da ko- munıstler mühim kazançlar temin et- Muvaffakiyetsiz. — teşebbüs- yasının açtığı metedir. Ne bu saydığımız muvaffa- kıyetsızlıkler ne de Kore'de muhare- beler durmamış olması soğuk har- başarısızlıga deki muvaffakiyetsızlık essir olmıyacaktır. neticeye mü- Bütün milletlerin içinde komünist şkilâtı kurulmasına ve tesisine çalışılm raşılmaktadır: «köprü başları» politikalarında ve milli müdafa kun- daklanmıştır. Bu memleketlerdeki ko- AKİS. 28 AĞUSTOS 1954 munıst <<k0pru başları» saglamca orga- Asya'da mu- altına girmiştir. çok yayılmağa gayret ediyor. Ameri- ka'da komünistlerin içeri sızmalarına ve yuvalanmalarına karşı reaksiyon gittikçe kuvvetleniyor. Fakat merkezi ve Cenubi Amerika'da kuvvetli münist merkezler vardır: Küba, Mek- sika, Guatemala, Panama, Kolombiya, Venezüella, — Brezilya Bolivya, Şili ve Arjantin'de komünist organizasyonları mücadeleye devam ediyorlar. Böylece, global bir strateji Üüzerinde — soğuk harp, asrımızın en büyük hâdisesi o- larak cereyan etmektedir u harp devam edecektir! Dönmekte Bolan bir topaçta hareket ne ise ko- münist âlem için de soğuk harp odur. Topacın mihveri üzerinde durabilmesi nasıl hareketinın devamına bagli ise u ne silâhsızlan- ma teşebbüsleri, ne mütareke veya an- laşma arzuları samimi değildir. İnsan- lık muazzam bir savaşa dogru fatal bir yürüyüş halindedir. k- sim Gorgi'ye şöyle yazmıştı: «İnsan ırkının dörtte üçü mahvolsa da zerre kadar ehemmiyeti yoktur; mühim olan — şudur ki kalan çeyreği komünist olmalıdır.» Soğuk harp bu düstur üzerinde yü- rüyor, hiçbir teşebbüs bu yürüyüşü durduramıyacaktır; meğer ki demok- rasi dünyası mukabil taarruza geçer. ğuk harbin komünist tarafında Müdafaa sevk ve idare birliği vardır. tarafı ise ancak soğuk harp kızıştıgı an, yani mutat şekildeki askeri harp başladığı zaman sevk ve idare yapacaktır. Bu sebeptendir ki soğuk harpte teşebbüs daimi komü- nistlerdedir. Soğuk harbin direktüva- rı kurulması için uzun zamandır ça- lışanlar var, fakat henüz bu direktuvar mevcut değildir. Batı dünyası bu hu- susta daha geç kalmamalıdır. Soğuk harbe ancak gerçek silâhliı umumi bir harp son verecektir.—S. Hollanda Milli müdafaa kuvvetleri açıklamalarına nazaran 1954 de eğitim gormuş asker miktarı 220 bi- ni bulacaktı Birliklerin mevcudu 140 000 olup uçaksavar teşkilatı 18 000 kişi olacak- tır. Ayrıca 60.000 tecrübeli teritoryal askeri vardır. Bütün bu askerler 48 saat zarfında seferber edilebilir. kuvvetleri 400 tayyare olacaktır. Hava İngiltere Güdümlü mermiler G üdümlü mermiler modern en mühim sılahlarindandır Büyük sanay'i olan bütün milletler bu silâh üzerinde çalışmaktadır. İngilizlerin son model güdümlü mermilerinden birisi resimde görülüyor. İngilizler bu mer- milerin tecrübelerini Avustralyadaki Woomera roket sahasında yapmakta- dırlar. Bu mermi otomatik olarak tayyarelere isabet etmektedir. Bunlar yerden, radar şuaı ile idare ediliyor. u merminin patlaması için tayyareye çarpması şart değildir, tesir sahasına harbin Soğuk harbin son kurbanları Yurtlarından olan Vietnamlılar