28 Ağustos 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

28 Ağustos 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

lavyaya müteveccihen memleketimiz- den ayrılacaktır. Celâl Bayar, — Yu- goslav Devlet Reisi Mareşal Tito'nun yurdumuza yaptığı resmi ziyareti iade etmekte Zıyaretın mânası üzerinde durmak Bu dost beyhudedir. memleketle Bled'de imzalananı üçlü askeri pakt sonunda her sahada tam bir işbirliği halinde bulunuyoruz. Üstelik Türkiye . Bu bakımdan Reisicumhurun hiç şüphesiz son derece mu- vaffakiyetli geçecek, samimi nutuklar soylenecek tezahurat yapılacaktır. Bu u bulacagı cektir. Zi şülecek pek fazla şey de mevcut değil- dir. Celâl Bayar ve maiyeti erkâna Dal- maçya'dan Belgrad'a gidecekler, orada bir müddet kaldıktan sonra gene Ad- riyatik sahillerine gelerek ziyarette bulunacaklar ve deniz yoluyla dönecek- lerdir. Seyahat 12 gün kadar sürecek ve Reisicumhurun ziyareti münasebe- tiyle bir gazeteci kafilesi de dost mem- lekete gidecektir Araplarla aramız O rta boylu, zayıf, esmer, yirmi ya- şındaki genç kral hususi tayyaresin- Celâl Bayar Büyük Millet Meclisi Reisi Refik Koraltan, Başvekil Adnan Menderes, Vekiller ve protoko- le dahil zevat karşıladılar Türk devlet tindir şapkaları Genç kral ise beyaz mareşal elbısesı giymişti. Başında kep vardı. ral, Ürdün Kralı Maieste bin Tallâl idi. Gelirken tayyaresini biz- zat kullanmıştı. Meydana iner inmez Celâl Bayar ın elini sıktı ve: tı devletinizle, dedi, teşerrüf etmekten ve çok sevdiğimiz Türkiye- ye gelmekten dolayı pek bahıiyarım.» Meydan Türk ve Ürdün - zı — siyah — yeşil renkli bayraklarıyle donanmıştı. Reisicumhur genç misafi- rine"hoş geldiniz" dedi ve protokol sı- rasiyle refakatinde bulunan devlet a- damlarımızı krala takdim etti. Bando Ürdün ve Türk İstiklâl marşlarını çal- dı, kral kendisini selâmlamak üzere gelen 26 ncı piyade alayım teftiş etti, sonra Celâl Bayarla beraber Riyaseti- cumhurun yenı açık Cadillac'ına bine- rek Yeşilköy'e, deniz kenarına indi. Yeşilyurt denilen mevkide Acar ken- disini bekliyordu. Motöre binildi. Re- 1sıcumhur krala refakat edıyordu Ma- atılmıştı. Hep beraber Dolmabahçe sarayına gidildi. Celal Bayar orada misafirine veda AKİS. 28 AĞUSTOS 1954 YURTTA OLUP BİTENLER Bir Mektup ir mektup aldık. İbretle okuduk pek çok başmuharririn başma, kalesinden daha istifadeli Düşündük ki bu fikirlerin yalnız o- kuyucularımız değil, bilhassa ve bil- hassa partiler Jliderleri tarafından bilinmesinde memleketin büyük men- faati olabilir. Zira eminiz ki Gümüş- hacıköy'deki C. M. P. Başkam bak- kal Ziya İmir'in içinde bulunduğu ruh haleti ve açık açık anlattığı şart- lar yurdun pek çok yerinde, pek çok genç için hakikattir. Hakikatlere göz kapamak neye? Bu bakımdan aşağı daki bulacağınız mektubu biz sayın Adnan Menderes, İsmet İnönü ve Ahmet Tahtakılıç'a ithaf ediyoruz: 18/8/954 Sayın büyüğümüz bulunduğunuz — AKİS c- nın — okurlarındanım yazılarınız. ve bilhassa —herkesin — su- çunu yüzüne vuruşlarınız. çok — hoşu- ma örtmektedir. Sizin gibi hakikat- ğ matbuat mensupları ahibi Suas basımızdan ayrılmasın ve da ğgalsınlar — Sizi - biraz rahatsız edece- © o ğim, çunku beni çok üzen bir . der: dim var Onu size dökmekle belkı zannı ile bu mektubu aya karar verdim — Herhalde be- nim için üç beş dakikanızı ayıracağı- nıiza — eminim. Muhterem büyüğüm, bendeniz (]338 doğumlu bir memur — çocuğu- babam tekaütlükten sonra ve- fat etmıştır) Eski harflerle hiç oku- oktur Serbest maktayım Babam kendısmı vazıfe sıralarında çok sevdirdiği ve bende- sevgiyi halkımız arasında etmediğim — için — halkımızın tutulmakta olduğumdan, benim yasta kazamızın — gençleri — bir amemlekelı'miz hayrı— iniğ ne niz de bu suiistimal sak — bir yeri d nmayınca bnun çalışalım de se- bu artide mıdesını bizleri alet olarak kul- lanıp tam hizmet etme zamanında İ prensiplerini — ayaklar altına alıp sırf bitmek ve tükenmek bil- meyen tatbik e- k ısmın düşünü, r fikir ılıştırıyorum ide iş ve zihniyeti verebilmek — için — bir hüküm için — çalışma mizi orada da sefer daha hic bü mamıs ve içbi mek ki temin etmek imkânsız görünen let Partisini 1952 senesinde tesis et- tirdik 270 üyemiz vardı (kaza mer- nında Bay Metin Toker kezinde). Bu salar Millet Partisini irtica sucu ile kapattıkları için i- zim hminen liralık mas- u düşüncemi bilhas: D P M P üyüklerine nasıl an- latabilirseniz anlatmanıza eket amına rica ederim izle di kaybedecek biz. kazanmış gibi derler ve biz de onlara zaimıssınız, P li 'er S1 burasıdır. Ne bizim parrtinin büy leri ve ne de büyükleri alı tabakanın nabzını birbirlerine en ağır hü ağır areketleri Üü tes arefesfinde Seçime — girdi. tabii — kazanmamıza imkân oktu: çünkü — Merzifon gıbı vilâyetimiz dahilinde — en üyük - zada teşkilât yoktu Kazanamıyacagı— bi ilerek çocuklarımızın rızık- larından harcamak suretiyle secime girdik — Sırf — maksat. «memleketimizde C M namında bir parti daha varmış, bu parti de muhalefet vazı— yapabiliyormus. — Eger getirmek edilecek bir parti daha varmış» — zih- niyetini kazamız halkına duyurmak- tutturdular — Bu irtica isi doğduk — ve Atatürkün evlâtla-