28 Ağustos 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 2

28 Ağustos 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 2

AKİS Haftalık Aktüalite Mecmuası Konya Sk. Bursa Han No. 29-Ankara K. 582 — Tel: 18992 Fiyatı: 60 kuruş * * AKİS Ortaklın adına ve yazı işlerini — fiilen Metin TOKER imtiyaz sahibi idare — eden: Teknik Sekreter Cüneyt ARCAYÜREK Bu nüshaya —yazı — yazanlar; Bazı sebeplerden dolayı mec- muamıza yazı yazanların isimle- rini burada ilân etmemeğe mec- bur kalmış bulunuyoruz. Şartlar değişince eski âdetimi- ze döneceğiz, Karikatür: AYHAN Ressam: İzzet ÇETİN — AYHAN Fotoğraf: Naci YILDIRIM — Turhan VANDEMİR Klişe : Kemal ONGAN * * Abone — Şartları: 3 aylık (11 nüsha) : 6 lira 6 aylık (25 nüsha) : 12 lira 1 senelik (52 nüsha): 24 lira * * Dizildiği ve basıldığı yer Güzel Sanatlar Matbaası Kapak Resmimiz Maraşal Tito Bayar ziyaretine gidiyor AKİS. 28 AĞUSTOS 1954 Kendi Sevgili AKİS okuyucuları merikadaki Life muasının ü- A zerinde Eylül 1950 tarihini taşıyan sayısında bir okuyucu mektubu çık- ti. Mektup alaylı bir edayla yazılmış- k: tı. Aşağı yukarı deniliyordu Şimdi elimde Life'ın 17 temmuz 1950 tarihli sayısı var. Pek güzel bir mecmua.. Kapağında bir genç ve tanınmamış sinema artisti- resmi bulunuyor, içinde domuzların nasıl yetiştirildiğinden, antika eşya- lardan, boks mpiyonlarından ga- yet cazip bir — şekilde bahsediliyor. Ancak, ben, kendi kasabamda çı- kan günlük gazetelerde Haziranın 27 sinde bir havadis okudum. Ha- vadis, Korede bir harbin çıktığından bahsediyordu. Sonra, 17 temmuz ta- rihli Life'n yeniden karıştırdım. Bu- na dair bir satıra rastlayamadım. Affedersiniz ama, hâdise temmuzun tâ 17 sine kadar size mi aksetmedi? Okuyucunun bu sualine karşılık Life, 17 temmuz tarihli nüshasının basılmaya başlanılmasından iki at sonra Korede harbin patlak ver- diğini bıldırıyordu O haftaların kah- ramanı olan General Mc Arthur'ün resmi ise ancak bahis mevzuu eylül sayısına kapağını süsleyebilmişti. ime'a gelince, onun da hâdisele- ri bir hafla geriden takip ettiği bi- linmekted stelık bunlar Amerikada, o ha- rikalar diyarında, tekniğin göğe çık- tığı memlekette oluyor. Mılad yerinde, bu hafta gene ara- nızdan bazılarınızdan) — gelen bir bulacaksınız. Bunları, bılhassa iltifattan Ziyade İ d değerli ve haklı fikir taşıyan birçok mektup var. Yalnız burada, tenkid ederken bir hususun gözden kaçırılmamasını is- lemek sorandayız a temiz, daha güzel, daha it nalı çıkmak başlıca — hedefimizdir. Bilhassa tashih hatalarının fazlalığı bizleri hakikaten çok üzüyor. — Ba- zen, satır karışması gibi hakikaten ayıp işler de oluyor. Bunların «kü- çük bir himmet» ile düzeltilebilece- ği yolunda kanaat hâsıl olmuşt Halbuki küçük himmet — hattâ bü- yüğü — maalesef kâfi Bunda o işi ellerine tevdi ettiği- ğimiz musahhihlerimizin, teknisyen arkadaşlarımızın kusurlarım, lerini saklayacak değiliz. yor. Düşününüz ki(hafıa da satışa çıkan AKİS (baskısını ta- bii daha evvel tamamlamak sorun- dayız) haftanın ortasında, hattâ çarşamba, perşem günü — cereyan eden mühim hadıselerı hakiki iç yüzlerile okuyucularına — verebil- Aramızda mektedir. Bu acele arasında maalesef — ina- nınız ki buna biz, sizden çok üzülü- edilen itina her za- yürütmek gerekecektir ki, o za da aktüaliteyi şimdiki kadar yakın- dan takip etmek imânını bulama- yacağız. Düşünün ki AKİS bu sayı- sında haftanın başında gelen Ürdün Kralının ziyaretine ait intiba ve fo- tograf, Başvekilin gene o günlerde yapılmış bir beyanatını verebilmek- tedir. Hataların azalması için mümkün olan dikkati gösterirken, aktüaliteyi her ne pahasına olursa olsun en ya- kın şekilde takıp etmeyi Biz en uy- gun yol buldu Haklı değil mıyız" Düşününüz ki biz o harikalar diyarında, tekniğin göğe çıktığı memlekette intişar etmiyo- ruz. Sizden bir müddet daha müsa- maha isteyeceğiz Bunu bize lütfedin. ** Amerikada, oğrusu istenilirse kâğıdımızın da şu, birkaç sayıdır. bozulduğunu saklayacak değiliz. Fakat iyi kâğıdın fiyatı her geçen gün biraz daha ar- tıyor. Bir siparişimiz var, yakında geleceğini ümit ediyoruz. Elimizde maalesef mahdut imkânlar bulunu- yor. Her taraftan kolaylık görmedi- ğimizi de burada kaydetmek isteriz. Fakat hemen ilâveyi Biz, kolaylık ri tahrif edecek, aksettirmeyecek kim Bunu bekleyenler, hayatlarının so- nuna kadar bekleyebilirler. AKİS'i çıkaranların hepsi genç adamlardır. Daha önlerinde bol bol zaman vardır. Hem gençlik, mücade- le devridir.' Nimet devri, elbet ilerde gelir. Fakat lanet olsun, nimet için kanaatini satanlara. Ne iktidardan, , ŞU den açıkça söylemekte devam ede- ceğiz. Biz sadece sizlere güveniyoruz. Sisler de bizim "teknik" kusurları- mızı daha bir müddet bağışlayın ve alâkanızı, müsamahanızı esirgeme- 5 B Bir mecmua öyle on sayıda, yirmi sayıda, üç ayda, altı ayda sapasağ- lam temeller üzerine oturmaz. Şim- diye kadar bütün dönemeçleri vaffakiyetle döndük. Döneceğiz de... Zira, istinatgahımız sissiniz. Saygılarımızla AKİS