28 Ağustos 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

28 Ağustos 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

YURTTA OLUP BİTENLER etti ve Florya'ya döndü rdün kralının resmi ziyareti baş- Hüseyin, memleketimizin çok iyi tanıdığı Kral Abdullah'ın torunu- dur. Melik'in namazda öldürülmesi ü- zerine babası tahta çıkmış, fakat sinir da. bulunmaktadırlar. Kral Tallâl 'ı zi- yaret edeceklerdır Genç Kral Huse— dair haberler çıkmış, fakat bunlar ta- hakkuk etmemiştir. Ziyaretin resmi safhası, tıpkı baş. ladıgı gibi, gayet dostane bir hava i- cinde devam etmiş, karşılıklı verilen ziyafetlerde iki memleket ve iki millet arasındaki dostluk belirtilmiş ve bu geçırılmış» daha açık bir li- . Mısır ihtilâfı da halle- sonra Orta Doğu savunma paktının nasıl gerçekleşebileceği husu- sunda fikir teatisinde bulunulmuştur. Ürdün'ün, İngiliz siyasetini sıkı sı- kıya takip ettıgı bılınmektedır B u sırada Başvekil Adnan Menderes Anadolu Ajansı vasıtasiyle bir kü- çük beyanatta bulunuyordu. Bu beya- nat Mısır'ın 1 numaralı adamı Abdül Nasır'ın bir başka beyanatını bahis mevzuu ediyordu. Menderes'in demeci şu idi: Muhterem — Cemâl ınız dünkü — be- bir dünya gö- mühim iste- «Mısır — Başvekili dal Nasırırı bahset yanıtını — genis rüsünün bir. adım ıfadesını olarak teşk il eden vasıflandırmak Bu beyanatın, — yalnız Orta . bölgesinin emniyeti için — değil, dünya sulhunun muhafazası Şark Jfakat bokı- Rahmetli bizlere büyüğümüz — Atatürk manet etti Biz ihanet rıyız memlek çalıştılar söyle cirmedik Eğer inanmam), cezalandırsınlar, böyle adamları rini ve millet de Öğren- 10 Devlet erkânımız kra Bir - dostluğun mından dahi haiz olduğu tamamiyle — takdir. — etmekteyil Bu e memleketımıze kar- d eda — bakımından hükümetimiz nezdinde ol- Türk umumt efkârında da derin akisler yaratacağına ve leketimizde — büyük — bir yandıracağına inü Başvekil Abdül Nasıı' Kurban bay ramı münasebetiyle de Menderese son derece dostane ve alışılmamış bir me- saj göndermiş, — Başvekilimizin bahis mevzuu ettiği son beyanatında da Rus- ya'nın Türkiye'ye tecavüzünün Mısı- ra tecavüz mânasına alınması gerekti- ğini ifade etmişti. Mısır Başvekili bu sözleri İngiliz . Mısır andlaşmasınını Süveyş'e taallük eden kısmım müda- faa sadedinde — söylüyordu. Bilindiği gibi yedi sene içinde Türkiye veya A- rap — devletleri bir tecavüze uğradığı takdirde İngilizler yeniden — Süveyse gelebileceklerdir. Bu madde Mısır'da ehemmıyetı mem- memnumyet u- sin - Osman Bölükbaşı ve Ahmet Tah- bi Ni takılıc akrabam ve ığım — değil- dir. nların kazanması için calıs- mıyoruz Sayın Adnan Menderes de âşâ İ 'üşmanım — değildir. Hatta çok hareketlerini gayet — yerinde bul- maktanım — Şu — halde herhangi parti- öyle adamlar varsa, derhal ceza- landırılmalarını ve dürüst partili bü- yüklerimizi — basımızda — görmeyi diğerlerinin — cezalandırılmalarını çok arzı z Bi ususta — lütfen olmanızı sunarım. ve bizim — derdimize sizden — bekler Gümüşhacıköy C. M. P. Bşk. bakkal Ziya İmir tercüma: hürmetlerimi la takdim edilirken perçinlenmesi Tenkid mevzuu olmuştu. Bir kısım Araplar «Türk düşmanlığı kompleks- lerini» açıklamak fırsatını bulmuşlar- & Hâdisenin en garip kısmı aynı Ab- dül Nasır'ın daha pek kısa bir müddet evvel Arapların) Türkleri sevmedikle- ri yolunda bir beyanat ver ş olması- dır. Mısır Başvekili birkaç gün içinde, kanaatini olmasa bile sözlerini değiş- tirme yoluna gitmiş, böylece bir ha- yırlı iş yapmıştır. S imdi Orta Doğuda yeniden bir ümit belirmiştir. — Yugoslav'lardan sonra Araplar da batı camiasına dahil olmak arzusunu izhar etmek edırler ve dün- yanın bu bol esinde de Türkiyeye bir- leştirici bir rol düşmektedir. Muhatap- larımız Araplar olduğundan bu iş çok dikkat ve ondan da çok sabır istemek- tedir. Bir takım saman alevleri yolu- muzda bizi beklemektedir. Bunlar öyle saman alevleridir ki bir kısmı Arapla- rın meşhur komnlekslerinden gelecek, bir kısmı politikadaki tecrübesizlikle- rinin neticesi olacak, fakat en çoğu ateşini Moskova'dan alacaktır. Saman alevleri milli hislerle oynayacak, mil- letfer arasında soğukluk doğuran hâ- diseler olacaktır Basiret, itidal ve sabır... bize düşen Bize düşen ve bize yakışan... AKİS Hoşunuza gittiyse hemen Abone olunuz Şimdilik AKİS, 28 AĞUSTOS 1954