28 Ağustos 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

28 Ağustos 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

BUNLAR HEP HAKİKATTİR Her sene olduğu gibi bu sene de İtal- yanın Locullo şehrinde meşhur a- sizlerden Saint Dominick için büyük bir merasim yapılmışt: Şehirde azizin 1nsanları yılanlardan- koruduguna inandıkları için başları na gelen zarar ye felâketleri hep bu inanca bağlarlar. Yüz elli seneden be- ri tekrar edilen bu yılan bayramında halk coşar, bayramı çeşitli eglenceler tertip ederek kutlar ve Saint in mezarına Ölü yılanlar bırakır (New— York Herald Tribüne kakk ma — New - York arasında işe- yen uça klardan birinde çalışan Mariorie Ryan isimli bir hostes, Pasi- fik hattında çalışan arkadaşına verdiği bır resim yüzünden Kore cephesinde vaşan — Amerikan alayınd ki er ve subaylardan bır çok aşk mektupları ve evlenme teklifleri almıştır. Marjorie'nin arkadaşı Tokyoda bu— lunduğu bir sırada, bu resmi Ameri- kalı bir deniz erine vermiş, o da Ko— rede bulunan bir arkadaşına mştır Resim alayda elden ele dolaş— arjori alayın Pinup'ı haline gelmiştir. (Tım ) elıghtful Faith adındaki bir İngiliz ği bu sene süt verme rekoru kır- mıştır Evvelce Amerıkada yetiştiril- miş bir ineğe ait olan rekoru yeni- leyen Delightful Faith' ten günde 39 ki- lo süt alınmaktadır (New . York He- rald Tribüne) ; talyada, bir tiyatroda verilen kon- | Ser birdenbir ire, hiç umulmadık bir yerde, orkestranın esrarengiz bir şekil- de ortadan kaybolmasıyle bıtmıştır Ortkestrayı — teşkil eden zyenler sonradan bir kat aşağıda bulunmuşlar— Bu garip ve komik hâdiseye orkes tranın bulunduğu zeminin birdenbire çökmesi sebep olmuştur. (Daliy Tele- grap K openhag'da —Horseus hapishanesi mahkümlarından — biri senelerdir devam eden dürüst hâl ve tavrı saye- sinde, kendınden başka pek az mah— küma nasip olan bir imtiyaz elde mistir. Kendısıne gecelen hapıshaneyı terketmesı — polissiz — pek uzakta ol- gece kurs larına gıderek tahsili- Tİ ılerletebılmesı imkânı bahşedilmiş- tir. Kurs dönüşü geçenini çok geç bir saatine tesadüf ettiğinden diğer mah- kümları rahatsız etmemesi için kendi- sine giriş kapılarından birinin anahtarı da verilmiştir. (Time) A lmanyada, bir takım şüpheli şahıs- ların Avusturya'ya kaçmaları ve memurlarının geri dönmeleri gümrü Münich ve AHın— dikkatini çekmiştır dav arasında hududu geçen bu kimse- ler son seferleri esnasında yaklanmış- r ve çok sıkı bir araştırmadan geçi- 24 rilmişlerdir. Bütün giyecek ve eşyaları dıdık dıdık edildiği halde hiçbir neti- edilmemiştir. - Araştırmanın netıce vermemesi üzerine gümrük me murları bu şahısları doktor muayene- sine tâbi tutmuşlardır. Doktor, suçsuz görünen bu şahısları karnında bir ta- kim sertlikleri hissedinde — röntgen muayenesini lüzumlu görmüştür. Rad- yografi, —hepsinin karnında — şüpheyi çeken siyah noktalar göstermiştir. En- jeksiyon ve küçük bir operasyon, bu kara noktaları dışarı çıkararak mese- lenin esrarını çözmüştür: Kara nokta- lar, işleri kaçak dolar ve marklar ile dolu kauçuk keseleri idi. Döviz ka- çakçılarından bir tanesinin uzerınde General Necib Cevabı bilinmiyor 7.800 mark ve 10.000 dolar bulunu- yordu anya Hükümeti, dışarıya çıka- cak ve girecek olanların bir de mide röntgenini aldırmağa karar — vermiş değildir. Böyle olursa herşey aleni o- lacak. (New . York Times). Vendome kasabasındaki çıftlıklerden birine giren kuduz bir köpek, on yaşındakı bir kız çocuğuna saldırmıştır orada güneşlenen ve 15 sene denberi yuruyemeyen dede- si, torununun tehlikede olduğunu gö- rünce, hemen, bir kenarda duran bal- tayı kaparak kuduz köpek ile mücade- leye başlamış ve neticede hayvanı, ba- şını parçalayarak öldürmüştür. — Ant bir heyecan, onbeş senedenberi yürü- miyen bir dedeyi bu ıstıraptan, küçü- ğü de muhakkak bir ölümden kurtar- mıştır. (New . York Times) M erkezi Birleşik Amerika Devletle- rinde bulunan «Shrines» bir nevi mason teşkilâtıdır. Gayeleri neş'e ve iyilik olan bu masonlarını kökü müslü- manlık ile ilgili bulunduğundan bu teşkilâta mensup kimseler, eğlence merasimlerinde daima şarklı kıyafet— leri giyerler, sinema — yıldızlarından meşhur komik Danny Kay'ın de men- sup olduğu bu teşkilât yalnız Amerika- da sakat çocuklar için on yedi hasta- hane tesis etmiştir. (Time) merika'da Teksas eyaletinde ahçılık A eden Donald Wolfe Curtis isminde biri on yedi senelik bir çalışmadan sonra motorların akaryakıt yerine ha- va ile işlemesini temin eden bir alet imal etmeğe vaffak olmuştur. Ha- vayı parçalayıp ıçındekı oksı_ıenı alı- koyan ve bununla motörü işleten alet sayesinde, yakın bır zamanda bütün nakil vasıtalarının akaryakıtsız işliye- bileceği iddia edilmekte Ahçı tis'in ilim adamları onunde yaptığı tec- rübelerden elde edilen müsbet netice- ler d iddialara hak vermekte- dir. (New . York Times) cenubunda bulunan bir üniversitede, ruhiyat profesör- leri, talebeler arasında açtıkları — bir ankette şu sualı sormuşlardır «Öldük- ten sonra, ruhumuzun bir hayvan vü- cuduna girmesi kabıl olsa, hangi hay- vanı tercih edersiniz?» Gelen cevaplardan kadın ve genç kızların — yüzde seksen yedisinin — öl- dükten sonra dünyaya kedi olarak gel- megı tercih ettikleri anlaşılmıştır. ekler ise aslan ve at olarak ye- niden dünyaya gelmeği arzu ettikleri- ni bildirmişlerdir (New . York Times) K alıfornıya nın ew . York'ta, otomobilini fazla sür- N atli sürdüğü için mahkemeye veri- len Victor Hovey isimli bir adam ken- dini müdafaa ederken şu mazereti gostermiştır «Saatte yüz yirmi kılometreden faz la gıttıgım yalan değildir. Fakat kaba- hat bende değil. İsteyerek yapmadım. Dalgınlık oldu. Çünkü karım o sırada bana yol kaza ve tehlikelerine — dair bir makale okuyordu. Ben de onu dik- katle dinliyordum. Hâkim bu mazereti kâfi görmüş ve Victor Hovey'in beraatine karar ver- miştir. (Daily Telegraph) bır hırsız olduğunu ene- Mlık gel nin — 600 sterlin oldugunu bildiren, bır Mısırlı, -Cumhurbaşkanı General Necibe yazdıgı bir mektup ile artık bu hay, ttan 1grendıg1n1 ve na- muslu bir ha mek 1sted1gın1 kendısıne 300 sterhnlık bır ış edildiği takdirde namuslu k Tare riayet eden bir vatandaş kazanacak larını bildirmiştir. eral — Necibin cevabı .) Geni bilinme- mektedir. (A.P AKİS. 28 AĞUSTOS 1954