18 Eylül 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

18 Eylül 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

BUNLAR Son süratle yol almakta olan bir oto- 'ray hattın üzerinde — dolaşan bir ineğe çarptığı gibi onu ortadan ikiye bölüvermiş, kazadan sonra vaka mahal- line gidenler, rayların sag tarafında zavallı hayvan n kuru sol tarafta ard ayakları 11e bırlıkte arka kısmı- nı gormuşlerdır Gebe ineğin kanunda bulunan yavru ise rayların — arasında yatıyordu. — (New York Herald Tribu- ne) arel Timmermans doğuştan kördü. isteyen çağırışlarını duyu dayı mıyarak ceketini, ayakkabılarını fırlat— tı ve nehre atıldı. İyi yüzme biliyordu, fakat sadece seslerin geldiği tarafa doğ- ru yüzmeğe çalışmakla çocuğa — vası olamıyacağı aşikârdı. Neyse ki, kıyıdan hâdiseyi seyredenler onun kör olduğu- tiği hakkında talimat verdiler. Bu şekil- de adamın çocuğu bulması ve sağ salim kıyıya götürmesi mümkün oldu. — Akıl almaz bir cesaret numunesi gostermış bulunan Timmermans'ı, çocuğun ailesi pek hali vakti yerinde olmadığı — için Belçika Hükümeti mükâfatlandırdı. (New York Herald Tribüne) * K ıirkyedi yaşında bulunan yirmi iki çocuk doğuran ve bunların hayatta kalan altısından bir sürü de toru - bi olan Mrıs. Elsie Marshall, ıkıncı İz- divacını kiracısı Mr. Robert Kerny ile yaptı. Merasim günü yirmibir yaşında- ki damadın yanma giden — kırkyedilik gelinin beyaz elbisesinin - kuyruğunu altı küçük kız tutuyordu ki bunlardan üçü torunlarıydı. (New York Herald Tribune * Meksikanm Ciudat Victoria — şeh- rinde Chico Pedrinos adında bir genç, şehrin tanınmış doktorlarından Zarroyu, Charlos Hermosillo'yu tedavi yeğeni ve yegâne mirascısıdır. (Daily Telegraph) B irleşik Amerıkanın İndiana eyaletin- de, bilhassa Munice şehrinde hır- sızlar son zamanlarda yeni bir metodla çalışmağa başlamışlardır. — Bunlar göz- lerine kestirdikleri bir adamın — yüzüne kremalı bir torta fırlatmakta ve adam- cağız yüzünı mizlemeğe uğ raşırken cebındekılerı boşaltıp kaçmak tadırlar. — (A.F.) İki sene evvel kurulmuş bulunan po- lisler — sirki hâlâ faaliyetine devam etmektedir. Çadırlarını Karaljos mane- jine kuran sirkte bütün numaraları po- lisler yapmakta pıda me- murları tarafından bılet kesılmekte ve bir kaç polis de hakiki — mesleklerinin icab ettirdiği vazifeyi gormektedırler Sirkin programlarını — aynı anda AKİS. 78 EYLÜL 1954 cambaz polislere numara öğretmek hu- ük eden holet li ev kadınlarından biri yiye- frank mukabıhnde bir lahana almıştır HEP HAKİKATTİR Trompet . ve davulu! merak içinde tübü açıp içinde bulunan kağıdı okudu. Kağıtta şunlar yazılı idi: Ben bu Jlahanaları yetiştirmiş olan bostancıyım. Lahan la rın tanesıni 10 Franktan manava sat Onu kaçtan vermiş ldugunu bana bıldırır— seniz son derece minnettar kalırı - resim şudur > Kadın bostancıya bir mektup rak manav aleyhinde şa- hadet edebılecegını bildirdi, ve ikisi fi o tikâr si undan ceza yıyecegıne muh k- k nazarı ile bakılm (New York Times) 25