18 Eylül 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

18 Eylül 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

Saraya giriş Zafer takının altında şünülmesi gerekli hususlardır. albuki yapılan nedir? İki eski va- li arasında bir ağız kavgası.. Fahreddin Kerim Gökay Amenkadan döndüğünde demiş ki: Tarsus vapurunun seyahati ba- sı neticeler doğurmuştur, aksaklıklar olmuştur, bunlar hakkında hükümete ra- por vereceğimi — Bunun üzerine Lüfti Kırdar basın toplantısı yaparak demiş ki: Tatile giden vali, rapor vermez. Ben valiliğimde raporculuk yapmadım, ama, her yıgıtın bir yoğurt yiyişi vardır. Bu- nun üzerine Fahreddin Kerim Gökay gazetecilere demiş ki: Benim soylemek istediğim o değildi. Bunun üzerine Lüf- fi Kırdar...v. s. v. s.... Dış Politika Bayar döndü Istanbul günlerden beri hazırlanıyor- du. Her şeyi tertipleyen vali ve be- lediye reis vekili Profr. Fareddin Kerim Gökay idi. Sokaklara taklar kurulmuş, ampuller asılmış, şehir donatılmıştı. Her- şeyin muntazam ve muazzam olmasına çalışılıyordu. Reisicumhur Yugoslavya- dan dönecekti. Celâl Bayar Amerikayı zıyaretten dönerken de Istanbul kendisini — aynı rasimle ve ü canla karşıla nuştı leketımızın tarıh nde he man yer alacak bü bir ziyarette bulunmuş, Amerikada Amerikalılar arasında yurdu- muzun en güzel, en tesırlı propaganda- sını yapmıştı. Döndüğü gün de, hemen bütün İstanbul sokaklara dökülmüştü. Şimdi ise Yugoslavyadan avdet ediyordu. Savarona, sabahın dokuzunda Ye- telik büyük bır heye— Reisici umhur AKİS. 18 EYLÜL 1954 şilköy açıklarında göründüğü — zaman devlet erkânı bir hücum botu ile gemi- ye gitti ve Celâl Bayan karşıladı, hoş geldiniz, dedi. Millet Meclisi Reisi Re- fik Koraltan, Başvekil Adnan Mende- res. İstanbulda bulunan vekiller — (bu YURTTA OLUP BİTENLER defa Anadolu Ajansı hususi bir tefrik yapmadı), İstanbul — Valisi ve Deniz Kuvvetlerinin istifa ettiği yazılıp Tes- men tekzip edilen kumandam Savaro- naya çıkan heyetın başındaydı. İstanbul açıklarında donanmamız yer almıştı. Reisicumhur donanmayı teftiş etti ve top atımı ile selâmlandı. Bu sırada jet uçakları uçuyorlardı. Savarona Sarayburnu önünde de- mirledi. Acar motörüne binildi ve ka- raya çıkıldı. Orada Celâl Bayar muh- telif heyetler tarafından — karşılandı. Kafile Dolmabahçe sarayına gide- i. Fakat protokol, iki nokta arasın- sa yolun düz hat olduğunu söy- leyen geometri prensibini böyle bir va- ziyette makbul görmemişti. Reisicum- hur Celâl Bayar, yanında Başvekil Ad- nan Menderes bulunduğu halde Riya- seticumhurun numarasız, açık Cadillac otomobiline bindi. Yol şöyleydi : Saray- ü Sultanahmet, Türbe, Babıâli, Eminönü, Köprü Ka— raköy, Bankalar caddesi Şişhane, Ga- latasara Taksim. paşa, Gümüşsu- maba, hçe boyu ca halk te- zahurat yapıyor, konfetıler atıyor, Celâl Bayar da — ayakta mukabele edıyordu Baş vekil Adnan Menderi zam mütebessim, başka şey edasıyl sayın R cumhurun y duruyordu Mahcup bır hali Vardı k saat sonra dolmabahçe- Kapıda bahriye talebesinden kkıl merasim kıtası yer almıştı. Celal Bayar latayı teftiş etti ve biriken halkın alkışlan arasında saraya girdi. Başardı bir seyahat bu suretle sona rdi. duşun n anında Bayar İstanbulda Selâm sana İstanbul şehri