18 Eylül 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

18 Eylül 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

okumak ve tartışmalara katılmak üzere mikrofon başına gelenlerden bile bazı- sının kolları sıvalı idi ve ellerinde si- garaları vardı. Resmiyetin sıkıcılıgından bu kadar kurtulmuş bir kongreyi an- cak sanatla ilgili kimseler tertipleyebil- seler gerektir. Pazartesi gününden itibaren kon- grede, «Sanat ve eğitim» ve «Fen ve sanatın münasebetleri», — konularında dikkate değer konuşmalar yapıldı. Ayrıca, sanat yayınları ve çağdaş sanat arşivleri konusunda da ilgi çekici etüdler hazırlanmıştı. gre oturumlarının dışında, de- legeler İstanbul'un müzelerini, cami- lerini ve başka sanat anıtlarını gezmek fırsatını buldula Bursa'ya da bir gü lük bir gezi tertıplenmıştı apı ve Kredi Bankası ile Gazete- Cemiyeti tarafından terîiplenen Halk Oyunları festivalinin de kongr zamanına rastlaması iyi bir tesadüf ol muştu. Çok başarılı geçen bu kongre, sa- natla ilgili aydınlarımızı dünyanın en tanınmış sanat yazarlariyle temasa ge- tirmek bakımından olduğu kadar, Türk sanatım Batıya tanıtmak bakımından da, herhalde çok faydalı olmuştur. ciler Dünyadan haberler Avrupa haftası Passau : 21 Ağustosta başlıyan «Avrupa haf- tas» 6 Eylülde sona ermiştir. Bu bü- yük ve zengin gösterili kültür haftasına 14 - Avrupalı memleket iştirak etmiş ve açılış torenınde federal Almanya Cum hur başkam Prof. Heuss Ingılız yüksek komiseri adına R. Ailen ve Bavyera baş- bakanı Dr. Hans Ehard hazır bulun- muşlardır. «Avrupa haftası» temsillerin- de bilhassa Paris opera balesi büyük bir muvaffakiyet — kazanmıştır. Bu — arada primaballerina Lyoette Darsonval ve so- lo dansör Gerard Ohn çok alkışlanmış- lardır. Gerard Ohn Champs Elysee ba- lesindedindir. Bale temsillerine Taschai- kowsky, Saint Saens, Banfield ve Deli- hes'in müziği kulla lmıştır. Keza Bri- tanya — «Goldstri Guardesin açık havada verdiği konser de çok muvaffak olmuştur. İsviçreden gelen <<F0to ve sahne» fotoğrafları, Hollanı ) masına ait Hollandadaki sel felaketıne ait bulunan aktüalite resimler, büyük alaka topla- mışlardır. ! EN İYİ CAZ PLAGI MÜKAFATI Hamburg : «Alman caz federatiousu 1953/54 yılının en güzel caz plâğını seçmiş ve plâğı dolduran orkestralara mükâfatla- rını göndermiştir. Mükâfat kazanan plâk lar şunlardır: en iyi «Big Bandı, Stan Kenton'un «New Conceptes of Artistry'- ın Rhythm. AKİS. 18 EYLÜL 1954 SPOR Hacettepe — Galatasaray Sarı - Kırmızılılar formda en dinamikleri iş başına getirmek su- retiyle bir reforma girişmiştir. Bu me- Futbol Ankarada yapılan turnuva zun zamandan beri futbola hasret alan Ankaralılar, geçen hafta Baş. kenti ziyaret eden Galatasarayın maç- ları ile futbola tekrar kavuşmanın zevk ve heyecanını yaşadılar. Anka ranı Sarı - Kırmızılı Guneş— spor takımının, kuruluşunun 4 üncü yıl dönümü muna ebetiyle tertip ettiği Turnuvaya renk arkadaşı Galatasaray— dan başka Eskişehir Demi t da davet edilmişti, ve Cum: Pa zar günleri ev sahıbı Guneşspor 1le bir- likte şehrimizin hemen hem sevi- len <«On bın» Hacettepenın de 1şt1r aki ile yapılan maçla r büyük bir alâka top- lamakla futbolun, memlek timizde gör- dugu ragbetın en canlı misalini vermiş- Bu Turnuva ile resmen açılan An- ara fubol sezonunun seyircilerimiz ve kulüplerimiz ıçın hayırlı olmasını te- menni ettikten sonra organızasyon hak- kındaki intihalarımızı kısaca sıralayıve- Galarasaray Form yolundadır. emleketin en eski kulübü olarak şe- refli bir mevkie sahip bulunan Ga- latasaray, Cumartesi sabahı muazzam bir taraftar kalabalığı ile karşılanmak suretiyle, a da İstanbulda ol- duğu kadar büyük bir sevgıye malik olduğunu göstermiştir. Senelerce takı- mın Üstüne çöken talihsizliği bu sene her ne pahasına olursa olsun yenmek karar ve azminde görünen sarı kır- mızılılar sezona cıdden mukemmel de- necek bir akım bu sezon, elindeki eleman bol- luğunu gözönünde tutmak suretiyle o- yuncu — Transferine kıymet vermiyerek çok haklı olarak kurmayları arasından yanda sarı - kırmızılı yuvanın öz evlâdı Baba Gündüzün idaresine bırakılan 0- yuncularda görülen takım ve arkadaş- lık ruhu, Galatasaraya uzun zamandan- beri mahrum kaldığı muvaffakiyet ve şampıyonluk kapısının anahtarını ver- miş görünüyor. Gerek oyuncularla yaptığımız te- maslar ve gerekse takımın karşılaşma- larından edindiğimiz kanaate göre Ba- ba Gündüz çocuklarına an'ane haline gelen G. Saraylılık ruhunu aşılamıştır, ki bundan sonrası gayet kolaydır. Ni- tekim Galatasaray Cumartesi genç ve tecrübesiz Güneşspor karşısın- da farklı bir galibiyet alırken ve Pazar mişlerdir. Takımda nin istenilen formu tuttukları iddia edi- lemez. Bilhassa kendisine fazlası ile iti- mat ettiği içindir ki, müşkül mevkilere düşen kaptan Turgay, — uzun değgajları ve emin blokajları yanında müteaddit çıkışları ile koruduğu kale için bir iki defa yersiz tehlikeler — yaratmaktadır. Yediği tek gol de böyle mütereddit bir çıkış sonunda pıldı. ağ bekte vasat fakat Hacet- tepe maçının ikinci devresinde çıktığı santroforda — muvaffak bir oyuncudur. Genç Ergun fazlası ile ümit — verdi. Kadri ve K. Ali ile Necdet te takımın hâlen en formda oyuncuları olarak te- mayuz ettiler. Sarı - Kırmızılı takımı- mıza yeni sezonda başarılar dılerız Sezonun — ilk haftasında hakemlerimiz : tedenberi yılan hıkayesıne dönen Ooır hakem dâvamızın mevcut oldu- ğu veya mevcut imiş gibi gösterilmek 33