25 Aralık 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

25 Aralık 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

Bir sade elbise Fiyatı da makül yakışacak renk seçiniz. Çizgili kadife- er mevsim giyilebilir. 3) Eğer şişman değilseniz, bir pan- talon veya «blue jeans), üzerine de bol bir ressam bluzu, evde, bahçede, sayfi- yede size hoş bir hal verecektir. 4) Siyah veya beyaz bir şal. Aksesuvarlar. 1) Deri bir çanta ve uygun eldi- venler. Eldivenlerinizi yıkanan kumaş- lardan seçerseniz daha rahat edersiniz. 2) Süet bir çanta ve uygun eldiven- ler. Süet çabuk bozulur.. Bu takım az ve itinalı kullanılmalıdır. Birkaç tane kemer. Bir eşarp. —Yünlü ve üç köşe olursa icabında başınıza da örtebilirsi- 5) Bir bere, 6) Bir küçük şapka. 7) Sizi süsliyecek teferruatlar: inci bir kolye, spor ve fantazi bir iki çift küpe, iğneler, boynunuza koyabileceği- niz küçük eşarplar Bu gardroba yaz için iki üç poplin entari, bir tane daha ağır kumaştan dö- piyes, bir beyaz çanta ve beyaz ayakka- bı ilâve edecek olursanız daimi her yer- de iyi giyinmiş olabilirsiniz. Ve unut- mayın ki bu gardrop her sene ilâve ede- ceğiniz şeylerle çok zenginleşecektir. AKİS, 26 ARALIK 1954 Sergi Türk Elişleri eçen hafta Amerikan Der- neğinin lokalinde her zamankinden daha fazla bir faaliyet göze çarpıyordu. İçeri girenlerin yüzünde bir sabırsıklık, çıkanlarınkinde ise aşikâr bir memnu- niyet okunuyordu. ış kapının üzerindeki ilân tahta- sında Türk Eliflerini Tanıtma Derne- ğinin sergisinin açık olduğu saatler ya- zıyordu. Kapıdan girer girmez, antrede ilk karşılaşılan şey zarif mutfak perdeleri idi. Neden yapılmış biliyor musunuz? jamaları ve mutfak önlükleri var Serginin teşhir edildiği odaya gi- rince 7-8 ta şık ve zarif hanımla karşılıyorsunuz Sorduğunuz suallere bü- lâka ve nezaketle cevap veri- yorlar. Tü Elişlerini Tanıtma Derneği dışarıda çalışmıyan hanımları tara- fından açılmış. Teşkilâtı da bir başkan ve İdare Heyetinden müteşekkil. Bir de üyeleri var. Üye aidatı 30 - 120 lira arası. Şimdiye kadar bütçelerini banka ve hususi müesseselerden aldıkları te- Türk Elişlerini daha pratik bir hale getirerek satış yerleri açmak ve Türk eserlerini Turıstlere tanıtmak. Yakında fis eserlerle açılmış olan bu sergide, linde açılmış olduğu halde- Amerikalı- lara çok cüz'i miktarda satış yapılmış. Serginin esasını, yukarıda belirtil- diği gibi, modernize edilmiş Türk işleri teşkil ediyor. Bakır işleri derhal göze çarpıyor. Fakat bu demeğin geçen sene açmış oldugu sergıdekı kadar bol degıl lara yeni bir fikir vermiş. Motifli, lâjlı bakır tepsiler hazırlamışlar. ilimler salonun dört köşesine yer- leştirilmiş. Bunların arasında bilhassa Kayserinin Çağsah kilimleri ye nebati boya ile boyanmış cicim denilen antika kilimler dıkkatı çekiyor. adı ile maruf olan tahta ki safhası geçirmiş. Örnek verilen motif- KADIN lerle hazırlanan bu kaşıklar, standart Konya — kaşıklarından farklı.. Sofraları- mızda her çeşidini kullandığımız salata çatal ve kaşığı şeklinde yapı Ya Amasra'nın tahta bakmaya kıyamıyor nerleri bo ze çarpıyor. tahta tuzluklar el değmemiş gibi. ömineye göz atınca, bir sıra ço- rap asılı olduğu ve yerde de yün sü- veterler bulunduğunu — görüyorsunuz. Aralarında bir benzerlik var. Renk renk yün çorapları kullanmak bugün imkân- sız olduğu için onlardan mülhem motif- lerle modern süveterler hazırlamışlar. Meğer bu Sivas çoraplarınım bir de hikâyesi varmış. izgi ve renklerine göre giyinen evli, bekâr veya dul oldu- ğunu gösterirmiş. Bir köşede Kutahya vazoları var. Aralarında cam göbeği maviden yapıl- miş, teneke bıçımınde olan biri dikkâti . Bu tipi, bilhassa, mutfakta tuz, Amerikan eskilerine rağbet ettikleri içini geçen sergide tutunmadığı anlaşıldığın— dan ancak bir tane teşhir ediyorlar Ya şöminenin yanındaki Çanakka— le testılerının zarafeti. Üstelik suyu da mı, Mediha Akarsa'nın hazırladığı ka- bartma tabak ve vazolar. Bilindiği veç- hile, Mediha Akarsa Pariste de bir sergi açmış ve büyük bir muvaffakiyet kazan- mıştı O masada zarif gumuş ziynet eşyalar bulunuyor Bu gümüşler Gazi- antep, Sivas ve Diyarbakır'dan toplan- Elişleri sergisinden köşe Hanımlarımız — faaliyette