25 Aralık 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

25 Aralık 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

SPOR Belçika ordu takımı Çekirge üÜüçüncü defa sekecek mi? Futbol Fener muamması Mammayı halleden Alo, İstanbul mi efendim. — Evet efendim, konuşma şudur: . Dağlaroğlu'nun evi Dağlaroğlu'nun e- vi. Ankara arıyor efendim, ayrılma- yın baglıyorum Dağlaroğlu, ben Kavrak. Merhaba nasılsın bakalım Sağol, nasıl olacagız, maça hazır- lanıyoruz — Selâhattin'in durumu nasıl, oynıyabilecek mi bari yarın aalesef, yarın oynatamıyoruz. Yarınkı maç için biz şöyle bir tertıp hazırladık, bakalım ne dersin; Şükrü Nedim, Basri - Naci, Melih, M. Ali - Fikret, Hüsamettin, Ferıdun Burhan, Lefter Olmaz, hiç böyle çıkılır mı, Gala- tasaray karşısında bizi rezil , edecek— siniz. Olmaz. Lefter ile Fıkret bu ta- kımda oynıyamaz. Antrenmana gelme- yen adamı nasıl böyle bir maça çıkarır- sınız. Takım şöyle olacak: Şükrü -Ne- dim, gün - Naci, Basri, M. Ali - Fe- ridun, Hüsamettin, Yılmaz, Burhan, Ni- yazi; Hepsi bu kadar, hadı gözlerinden öperim. Ve telefon kapanır.. İşte aziz okuyucular, yukardaki ko- nuşma hâlâ devam eden Fenerbahçe — Galatasaray maçının dedikodularından biridir. Fenerbahçe idarecilerinden Rize Mılletvekılı Osman Kavrak oğlu ile umu- arasında akisleri bu gidişle daha da devam ede- AKİS, 25 ARALIK 1954 cek gibi görünmektedir. Eğer doğru ise hayret ederiz. Bu na- sıl iştir anlayamadık. Bir takım vardır, İstanbul'da profesyoneldir. Bu takımın bir reisi vardır milletvekilidir, Ankara- dadır. Takımı İstanbul'da çalıştıran bir Yugoslav antrenör ve idareciler vardır, onlar takımın durumuna yakinen Vakıf— tırlar, haklı olarak yaptıkları tertipde daha çok isabet beklenir. Fakat başkan Ankara'dan bu tertibi beğenmez, kendi- ne göre bir kadro yapar ve böyle çı- kılsın der. Tıpkı Futbol Federasyonumuzun lışmalarına benziyor. Yugoslavlarla bir milli maç Oynanır. Federasyon reisi A- merika'da, ikinci başkan Macaristan'da, genel sekreter de Roma'dadır. Fakat ta- kımı İstanbul'dan federasyon müşahidi Adnan Akın tertipler. Galatasaray maçı net bir şekilde ka- zandı. Burada bu galibiyeti küçültmek istemeyiz. Fakat — kabul etmek lâzım- dır ki, Fenerbahçe'nin mağlübiyetinde yanlış tertibin de rolü büyüktür. İlk yük hata Lefter gibi Fenerbahçe için herşey mesabesinde bir elemanın an- trenmana gelmiyor diye takımda oyna- tılmamasıdır. Belki böyle düşünenler bir dereceye kadar' haklıdırlar. Fakat Lefter maçın havasına göre, antrenmanı az da- hi olsa bambaşka bir atmosfer içinde oynayan futbol yıldızlarımızdandır. O- nun varlığı hiç şüphesiz takıma çok şey- ler kazandırırdı. Bu arada uzun zamandır takımda yer verilmeyerek yedekte bekletilen Yılma- zın, böyle bir maçta denenmesi hücum hattının ahengini bozmuştur. Haklı o- larâk, Yılmaz bu atmosferdeki — maçta elemanlarla beklenildiği şe- kilde anlaşma imkânı bulamamış ve ak- samıştır. Aksayan hücum hattının kar- şısında Galatasaray'ın dikkatli oynayan müdafaası kolaylıkl ener hücumları- nı tesirsiz. bırakm Müdafaada Basrı nin ortahafta tekrar mından isabetli bir tertip Ortahafda daha çok mücadele kabiliye- tine sahip olan Melih'in yer alması her balamdan isabetli bir hareket olurdu. Böylece Fenerbahçe'ye sanki bilerek mağlübiyet yolu açılmıştır. Bu neden böyle oldu acaba diye düşünmeye, mağ- lübiyetin sebeplerini aramaya lüzum yok. Her hâdisede neticeyi veren şey dedikodudur. Dolaşan söylentilere göre Fenerbahçe kulübü idare heyetinde u- zun zamandanken bir kaynaşma ve iki- lik mevcuttur. İşte bu ikiliktir ki; otur- muş, kıymetli elemanlardan kurulu Fe- nerbahçe onbirine beklenen neticeleri al umumi heyeti yaptığı bir fevkalâde kon- sonunda beliren ikiliği yatıştırmış, olacak idarecileri seç- miştir. Netice de meydandadır: Fenerr bahçe'den sonra gençleştirdiği kadrosu ile ula amandan evvel şampiyon- mu luğa doğru gitmektedir Memleketin en populer kulübü Fe— dişin önünü almak lâzımdır.— Ordunun imtihanı O rdu sporu ımtıhanın ılk adımını atm e spor bürosu çetın bir ş bulun- maktadır. 1954-55 ordulararasr dünya futbol şampiyonasına takımımız hazır- lanmaya başla ştır Geçen yıl Belçika- da yapılan şampiyonada; guzl çıkarıp kıymetli galibiyetler elde eden ve finalde beklenmedik şekilde Belçika- ya yenılerek dunya ikincisi olan takımı- şampiyonluğa ulaşmak i- çın işi cıddı almışa benzemektedir. Ankara ve Brüksel'de iki yıl üstüste şampiyon olan Belçikalılar, hiç şüphesiz bu sene de aynı neticeye ulaşmak is- teyeceklerdir. Fakat bizim takım da ay- nı gaye için şimdiden başlamıştır. İ maçlar bolcu bulunmaktadır. Sistemli ve başa- rılı bir çalışma, bu yıl takımımızı has- ret çektiği dünya şampiyonluğuna ka- vuşturabilir. Gelen haberlere göre, kuvvetli bu- sına almış olan bu takım kuvvetli bir ekiple sıkı bır maç yap- makta ve açık farklı galibiyetler elde etmektedir. Bu takım, Suriye'yi yendi- ğimiz takdirde — şehrimizde karşılaşaca- ğımız ikinci ekiptir. Bi cak ayının ba- sında Şam'da Surıye ıle oynarken, Fransızlar da i karşılaşacaklardır libi, Şubat içinde Ankara'da ikinci tur maçını oynıyacaklardır Bu iki takımın 33