25 Aralık 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

25 Aralık 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

BUNLAR HEP HAKİKATTİR S on zamanlarda otomobil ve tren kazalarına — imrenmişcesine hava kuvvetlerine — mensup iki uçak da havada çarpışmışlardır. Bun- lardan bıı' tanesı Hambı]e yakınında bır mış fakat pilotu paraşütle atlamağa mu- vaffak olmuştur. (New-York Times) F rankfurt civarında — Kahl şehrinde oturmakta olan Margaret Gill ismin- de 60 yaşında bir kadın gazetelerden bi- rinde yanlışlıkla kendi ölüm haberinin çıktığını görünce çok sinirlenmiş ve bir kalp krizi neticesinde o gece ölmüştür. (A.P.) * anilla'da garip bir hâdise olmuştur. Eliorso Esteron isminde 25 yaşında- ki Bir şahsa yuttuğu küçük bir balığı, zoka ve oltayı midesinden çıkarmak: için ameliyat yapılmıştır. Balıkçının balığı ne münasebetle yuttuğu bir türlü anlaşıl- mamıştır. (A.P. * lman ilim adamları Tadyo aktivite der ecesini ölçen basit bir optik ale- ti gehştırmışlerdır Maliyeti 4 dolardan az olduğu söylenilen alet, seri halinde imal edili Alman Sivil Müdafaa Teşki- latına dagıtılacaktır Alete «Atom Gö- zü» adı verilmiştir. (Reuter) İ spanya'da dört yaşında bir çocuk has- tahaneye kaldırılarak mide ameliyatı yapılmıştır. Bebeğin tokası bir nylon bağ, bir kemer tokası çıkarılmıştır. (New-York Times) Italyanın Milano şehrınde bir ilk mek- çıkarmak için yapılan ameliyatla operatör iki saat uğraşmıştır. (New-York Times) K anada kolejlerinden birinde kız ta- lebeler yatakhane — penceresinin ö- nünde, bir ağaçta çırılçıplak bir erke- ğin sallandığını görmüşler ve haykıra- rak yataklarından fırlamışlardır. Az bir zaman sonra meselenin esası anlaşılmış ve erkek talebelerin teşrihhaneden çal- dıkları bir cesetle bu —şakayı yaptıkları öğrenilmiştir. (A.P.) * I ki metre boyunda bir ayı Londra cad- delerinde dolaştırıldıktan sonra polis karakolunda bir hücreye — kapatılmıştır. Ayıyı sahibi bir oyuncakçı dükkânından r lis tarafından yakalanınca ayısı ile ka- rakolu boylamıştır. (News Week) 26 Karnaval ve Mara Lane Atom — bombasının # ngiliz yıldızlarından Mara Lane ha- I len Milanoda bulunmakta ve son fil- mi olan «Men In the Shadow» «Gölge- deki Adamlar» m prömyerine hazırlan- maktadır. ranlarının gönderdiği Noel hediyeleri ile avunmak- tadır. * 880 yılındanberi İngiltere'de her kış 1 yapılan karnaval için takriben 20 bin kişinin Güney İngiltereden Londraya gelmesi beklenmektedir. Fakat asrımız- da yaşayan hiç bir İngiliz — karnavalın ne münasebetle yapıldığını izah edeme- mektedir. (News Week) * G eçenlerde vuku bulan ve 1200 ki- şinin hayatına mal ola Toya Manı faciası dünya n tünelinin inşa edilmesinin kararlaştırılmasına yol aç- mıştır. Bu tünel, Tsugaru boğazı altın- dan Honshu ve Hokkaido adalarını bir- leştırecek ve 13 mili denizaltında olmak e 23 mil uzunluğunda olacaktır. (U.P) * Meksika hükümeti hava alanında ve- dalaşan aşıklar için yeni bir «öpüş- me salonu» inşa ettirmeğe başlamıştır. Sivil Havacılık Şefi General Alberto Sallinas Cerranza bazı hallerde uzun süren Öpüşmelerin — seyittiler için bir eğlence mevzuu teşkil ettiğini ve bu sebeble hususi bir leme — odasına mutlaka ihtiyaç olduğunu söylemiştir. General rranza — ayrıca, tayyare ile taşınan cenazeler için de ayrı bir sa- esmeri lon inşa ettireceğini zira tabutları gören yolculardan bir çoğunun sinirlerinin bo- zulduğunu 1fade etmiştir. (New-York Times) merikanın Visconsin — eyaletinde 18 yaşında Victoria Mass isminde bir kadın altı gün fasıla ile iki bebek dün- yaya getirmiştir ikisi de erkek olan bebeklerin ilk doğanı 2.5, diğeri ise 4 kilodur. (News Week) * denaver ismi —New-York şehri te- lefon rehberlerinde dört defa geç- mektedir. «Chaplin» ve — «Lihvinov» isimleri de dört Amerikalı tarafından kullanılmaktadır. «Eden» ismi rehberde yedi kere görülmekte olup bunlardan ikisi «Anthony — Eden» diye kaydedil- miştir. «Franco» ismine ise rehberde 48 kere raslamak mümkündür. (News Week) * merikada Mr. Lovis Adrian ismin- de bir adam garip bir ev inşa et- miş ve karısı ile bu binada oturmağa başlamıştır. Mr. Adrian'ın — senelerden beri tehayyül ettiği yeni tip evi karşı- dan bakıldığı zaman yuvarlak daireler halinde — görülmektedir. Pencereler'in camları 10. santimetre karelik muhtelif renklerde kristallerden imâl edilmiştir. Ev kırmızı boya ile badana edilmiştir. Ahşap olan kısım mavun ağacından iş- lenmiştir. Eşyaların üç köşe olmasına dikkat edilmektedir. (News Week) AKİS, 25 ARALIK 1954