25 Aralık 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

25 Aralık 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR da Fransa ile Türkiye olması kuvvetle muhtemeldir. da çok kuvvetli ekiplerle katıldığı şam- piyonada beklenmedik şekilde kaybet- tiği maçlarla dereceye girememişlerdir. Haç şüphesiz, bu takımımız için büyük bir kazanç ve şans olur. Böylece ilk turda Suriye, da muhtemelen Fransa ile sonra takımımız ikinci turda oynadıktan iştirak hakkını kazanacaktır. gibi takımımız — bu yılki şampiyonanın ilk turlarında bile sıkı maçlarla — karşı karşıyadır. İlk iki çetin engelin aşılması halinde Roma'da imtihan daha da güç- leşecektir. Fakat azim ve iyi çalışma ile bu müşkülleri yenmek her zaman için mümkündu beyaz formanın bu çetin ımtıhanına hazırlanan elemanlar arasın- da İstanbul'dan şu elemanlar bulunu- Or. Fenerbahçe den: Burhan, Niyazi, Ne- dim Galatasaraydan Kadri, B. Ali, Ro- Adalet'den: Kaleci Ömer, Beşiktaş'dan: Ali İhsan, Kâmil. Vefa'dan: Ali, Selâhaddin. Denizgücü'nden: Saim. İstanbulspor'dan: Ankara'dan ise; Havagücü'nden: Nusret, kaleci Seyfi, Ekrem, Kadri, Hikmet, Seyfi Karagücü'nden: Orhan, Rıdvan, tafa, Rıza, Sabahattin, Oklay, Fıkrı leci Mehm Harp Okulu ndan: Suat, Vasıf, İsmet. Yedek Subay'dan: Hadi, İsfendiyar. Bu gençler Ankara ve İstanbul garni- zon takımları halinde ayrı ayrı çalış- malara 21 Aralıkdan itibaren başlamış- lardır. 28 Aralıkda İstanbul'da iki takım Mus- ka- diğer karşılaşmaya kadar idmanlara de- vam edecektir. Yukardaki kıymetli elemanlardan çok kuvvetli bir onbir kurmak mümkündür. Meselâ: Ömer - Nedim, Orhan - Musta- fa, Ali İhsan, Rober - Oktay, Kadri, B. Ali, Burhan, Niyazi — tertibinde bir ilk onbirden soma, Seyfi - Rıdvan, Kâmil - Hadi, Kadri, Selahaltın - Seyfi, Saba- hattin, Fikri, met, Nusret şeklmde aynı ayarda bir ikinci kadro da hem akla gelebilir. Çetin maç Geçen hafta Fenerbahçe maçını ka- zanan Galatasaray, İstanbul şampi- yonluğunda kendisi için çok büyük önem taşıyan bir maça daha hazırlanı- Pazar günü tirilmektedir. Yan hakemleri yine kara'dan olacakmış İstanbul şampiyonluğu için büyük 34 Zavallı atletizm Boş ve iddialı maç budur. Galatasaray bu maçıda kazanırsa, ligdeki durumu çok daha kuvvet bulacak halen kendisini o sayı noksan olarak takibeden Beşiktaş ile arasındaki farkı beşe çıkaracaktır ki, bu takdirde şampiyonluğu enaz yuzde altmış garantilemiş olacaktır. Beraber- lik dahi Galatasaray için bir mayacaktır, zira Beşiktaş ile arasında- ki 3 sayı farkı muhafaza edecektir. Dört sayı farkı 3 olacaktır ki, bu Galatasaray için şimdilik bir kazanç kabul edilme- lidir. Beşiktaş'da bu maça bağlamış durumdadır. saray'ı deri ile arasındaki cek, yalandan şampiyonluk iddiasını Galata- bu hafta yenecek olursa lig 1li- 3 farkı bıre indire- şılaşmalarını çok kritik bir duruma so- kacaktır. Galatasaray bu haftaki maça çok zengin bir moralle çıkmaktadır. Genç ve enerjik kadrosiyle dikkatli ve fırsata oyununu tekrarlayabilirse, Beşiktaş'ı da kazanması mümkün olabilir. Yalnız sa- hanın yağışlı ve ağır oluşu Beşiktaş le- hine kaydedilecek bir hususdur. Onun için Galatasaraylıların temennisi maça kadar yağış olmaması ve kuru bir saha- da bu çetin maçı oynamak etrafında tribünler önünde toplanacaktır. b nun aksini isteyecekt Beşiktaş kti ise hiç şüphesiz Galatasaray'ın genç hucum hattını, Beşiktaş'ın yaşlı fakat faası karşısında icabeder. veti ise Galatasaray'ın avantajlı Beşiktaş'ın nisbeten genç for- müda- etmek tecrübeli kabul genç ve enerjik müdafaası karşısında yalnız tecrübe ba- kımından ağır basmaktadır Hıç şüphesiz geçen hafta olduğu 'gibi yine sinirlerine hakim olu tem- kinli ulaşacaktır. ve fırsatçı oynayacak taraf zafere AKİS Hoşunuza gittiyse hemen Abone olunuz AKİS, 25 ARALIK 1954