22 Ocak 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

22 Ocak 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

Moda 1955 temayülleri sadece spor elbiseler ve sweater, pullover ve ceketler ve eldiven, eşarp, şapka gibi aksesu- arlarda kullanılan yün — örgüler Avru- İngilterede tayyörden tutun da uzun gece elbise- lerine kadar her çeşit kıyafet için kul- lanılır olmuştur. yün 1ma1atçılar1 olmak üzere şey ka- < a o © o Kisi : bilhassa erkek modasında lüks bir me- ta olarak lanse edilen övgü eşyalar. zamanla her bütçeye — uygun fiatlarla temin edilebilir olmuş ve Örgü elbise modası almış yürümüştür Örgü elbiseler nilik, meşhur bir teşhir etmekte olduğu elbisesi, gene Selanik örgüsü, uzun kollu, iki kat dik ve akla elen her renkle işlenmiş yakalı bir erkek pul- lover'i ve kemersizken pardesü. kemer- le elbise olarak giyilen düz örgüden bir rob mantodur. Örgü elbise ve par- desülerde aranılan renkler beyaz, gü- süt mavi, mavi, — sardunya kremi, konyak ve sene zarfında sweater'lerden de örgüleri kalınlaşmıştır. Tenisçiler, en çok, Jlâs- tik örgü, uzun kollu ve V şekli yaka- li kalın sweater'leri tercih etmektedir- Sporcuların bütün Örgü imalâtçıları önümüzdeki ba- içi bir çok yenilikler hazırla- Hafif yünden el örgüsünü andıran bir şekilde dokunmuş aynı renk ceket ve çoraplar baharda erkek- lerin en rahat ve en şık bir tatil gü- nü kıyafeti olacaktır. Gene erkekler i- etmektedir. kumaş ise yünlüdür. Emprime, reyeli, uanlı nefis yünlü kumaşlar gece el- biselerine kadar hüküm Sürmektedir., fakat en baştaki girmiş olan İtalyanın en meşhur leri jarse kumaşını eski elbiselerinde, tayyörlerde, aletlerınde bol bol ve muvaffakıyetle kullanmak- 20 1955 modası Mevsim kıştır tadırlar. Bunların arasında en revaçta vı seven Türk laylıkla takip edemiyecekleri bir moda olmakla beraber, bu vücuda yapışık pantolon modası modanın en son deli- müteşekkil bir ansemble'dır. Siyah jarse dar pan- tolonlar ve emprime jarse buluzlar ise ık İtalyan kadınlarının en şık dağ otellerinde giydikleri eski kıyafetidir. Yeni teamül Erkekliğe mi özenti? Yün jarsenenin bu kadar begenıhr sa- renkli jarse kumaşları tarihe karışmış- tır denebilir.. Jarsenin desen ve doku- a o derece ileri gidilmiştir ki daha keseye elverişli bir olacağı muhakkaktır. Çocuklar nasıl giyinmeli? ( ocuğun yediği helâl, giydiği ha- ram» derler.. Derler ama hepimiz de çocuklarımızın iyi giyinmesini ister ve onlara büt izde oldukça geniş bir yer ayırırız Temız ve güzel giyin- miş bir çocuk, anne ve babası için, hattâ etraf için bir zevktir. Buna rağ- men çocuğun giyimi — ekseri, anne ile baba arasında ihtilâf mevzuudur. Bir- çok babalar: çocuğa her ay birşey alırız gine üstü başı dökülür diye şikâyet ederler, Annelere gelince; — rkekler fedakârlık etmeyi sevmezler diye söylenirler. Çocuğa öze- nip ipekli entari yaptımsa kıyamet kopmadı yal. Vakıa çocuğun guzel gıyınmesı hem ailesinin ini göstermek, em de çocuğa zevk aşılamak, onu te- miz alıştırmak noktai himdir ama şunu itiraf etmeli ki ekse- ri bizim, çocuk giyimi hakkında yanlış f'ıkıı'lerımız vardır: Çocuk ne çok para, kli ve süslü şeylerle güzel gıyınmışlır. Aksine çocuk giyiminde güzelliğin karşılığı rahat ve pratik şeylerdir.. Bir bayram günü, annesinin k lenmış ıpeklı elbiselerle şık olabileceği- ni düşünmek en büyük hatadır.. Onun için çocuklarımıza gıydırmıye— lim, fazla süslü, temizlenmesi güç, ütü- lenmesi bir mesele olan biçimlerden de sakınalım.. Çocuk — giyim — mevzuunda edinmek hem çocukların hem de daha eder.. vardır. dara- lacak yıkanmaya gelmiyecek yünlü ve ipekli entariler yapmaktan vazgeçme- li. Bir kız çocuğunun gardrobunda bu- lunması icab eden şeyler şunlardır: Bol miktarda çamaşır: Çocuk her- gün çamaşır değiştirmeli. az için: Bol miktarda basma en- tari: Çocuk küçükse hergün bir entari değiştirmeli. İki tane yabanlık entari: poplin bu- nun için ideal kumaştır. Geniş kenar- lı bir hasır şapka, çantası ile.. Bir renkli sandal: hergün için bilgi daha ucuz, AKİS, 22 OCAK 1955